Recenze

Kolík80 (muž 44 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

BMW řada 5 530xd

0.00 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 5, foto 1 BMW řada 5, foto 2 BMW řada 5, foto 3 BMW řada 5, foto 4 BMW řada 5, foto 5 BMW řada 5, foto 6 BMW řada 5, foto 7 BMW řada 5, foto 8
BMW řada 5, foto 9 BMW řada 5, foto 10 BMW řada 5, foto 11 BMW řada 5, foto 12 BMW řada 5, foto 13 BMW řada 5, foto 14
 

Technické info

Přezdívka auta Baworak Rok výroby 2006 Koupeno ojeté najeto [km]:295000 palivo: nafta počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2993 výkon [kW]: 170 kroutící moment [Nm]: 500 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7 maximální rychlost [km/h]: 239 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 500 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 9.3

Popis vozu

Už cca rok jsem střidavě uvažoval o prodeji Jeepa. Chvili jsem si říkal že ho prodám, pak mi ho zase bylo líto. Původní záměr byl místo něj pořídít nejakou osobní dodávku. Nejdřív jsem hledal něco nového. Nejdřív to vypadalo na Vito, ale nakonec me presvědčil nový Multivan na kterého jsou prodejci schopni vyčarovat neuvěřitelné slevy i slusne podminky financování.
Nicméně když se do jednání zapojila manželka, velice rychle jsme se dostali k zavěru, že místo leasingu bychom spíš potřebovali novou fasádu. :) Proto jsem začal okukovat něco za peníze, které jsem dostal za Jeepa. Tam jsem ale velice rychle zjistil, že slusného Multivana, který by bez problémů rocně najel +30tis km asi nekoupim. Tak padlo rychlé rozhodnutí. Když to nemůže být auto pro rodinu, bude to auto pro mě. 8 válcový benzín už jsem měl, ted je čas zkusit neco řídíčsky zajímavého z naftového hájku.
Měl být 6ti válec, nafta, kombi(ať je to trochu praktické, kdyby bylo potřeba), 4kolka, manuál. Původně jsem uvažoval o Audi A4 3.0TDI Avant quattro generace B8, protože ta by již neměla být tak nedotáčíva jako její předchozí generace. Nakonec ale došlo ke změně na poslední chvíli a rozhodl jsem se pro BMW 530xd touring generace E61.
Je zajímavé jak se člověku mení osobní preference. Dříve když jsem vybíral auto, byl to neskutečný proces, kdyz jsem prohledával inzeráty, objížděl auta a hledal nejlepší kombinaci stav/peníze. Teď jsem na to nějak neměl náladu. Měl jsem dobré reference na chlapíka, který vozí auta z německa, tak jsem mu poslal své požadavky a za týden stál baworák na zahradě.
I když jsem netrval na žádné velké výbavě nakonec jsem koupil docela bohatě vybavené auto.
Auto má:
- kůži - ta je fakt poctivá s koženkou co byla v Jeepu se to nedá srovnat. Přiznám se, že na fotkach mi moc neseděla její "pokakaná" barva, ale ve skutečnosti to nevypadá špatně v kombinaci se stejnou barvou kůže ve dveřích a imitací dřeva na palubce. Nová musela stát děsnej ranec.
- Docela slušný audio i když to není premiovka - akorad nerozumím proč má auto cd mechaniku a DVD mechaniku, které čtou mp3 a pak ještě changer, který mp3 nečte. Tohle mi vážně hlava nebere.
- Aut. stěrače
- Bixenony
- 2 zónovou klimu
- Nějaký paket držáků - tohle mě vážně zaskočilo, víte o tom, že ještě v roce 2009 BMW 5tkové řady nemělo vepředu v základu ani jeden držák na nápoje?? Moje auto má zaplať pánbuh vepředu dva, dál má v kufru spoustu sítěk přihrádek a háčku na zavazadla, tohle se jim vážně povedlo.

Co mě hodně překvapilo byl podvozek, čekal jsem,že auto bude hodně tvrdé a bude mít tendenci ze mě vyklepat duši, ale nic takového se neděje. Na silnici dokonce i na kostkách vyjma velkých děr je auto příjemně komfortní. V zatáčkách to taky sedí slušně, ale tady mam z Jeepa dost posunutý limity :). Jezdím tedy na standarních 225/50/17. Díky pohonu 4x4 jezdí auto jako po kolejích, ani při hrubém zacházeni s plynem nemá tendenci být nedotáčivé nebo přetáčivé.

Pohon 4x4

Popravdě nemám o baworackém xDrive nijak valné mínění, ale proti zadnímu náhonu je to rozhodne krok kupředu. Jeep byl samozřejmě jiná káva a to nemluvím o jizdě v terénu. Permanentní pohon je zkrátka znát. U Baworáka je znát pulzovanáni síly třeba v momentě kdy přejíždím mokré koleje v místě kde jsou nerovnosti. Nicméně doufám, že co system zdrácí na schopnostech dožene na sěhu zábavností. Více tedy doplním po zimě.

Motor

Motor legendární řadový šestiválec, je pro mě pořád záhadou. Nemůžu říct, že jede špatně, ale přijde mi, že kamarádova 530d automat z roku 2003 je taková víc vzteklá. Víc ten výkon dává na odiv, ale možná je to dané jenom dlouhou dráhou plynového pedálu. Zase na rozdíl od BMW X3 které jsem testoval, se tady motor neprojevuje tak hlasitě. U X3 jsem měl pocit že jedu s náklaďákem, dokonce bych řekl, že studený běží tiššeji než teplý, kdy má tendenci trochu brumlat(na volnoběh běží hruběji než PD v Outlanderu!!). V momentě kdy se odlepí od volnobežných otáček přestane mít naftový zvuk a neruší. Co se týče spotřeby,čekal jsem že bude o malinko nižsí i když na 3l motor a skoro dvou tunové auto není průměr 8-8,5l moc při poměru město/dálnice/okresky většinou 50/30/20. A to řekněme že rád jezdím svižně. To mě přivádí k převodovce.

Převodovka

Jak už jsem naznačil, chtěl jsem po 5letech s automatem zase manuál a musím říct, že až na drobnosti si ho pořád užívám. BMW používa převodoky od ZF, v každém testu se člověk dočte, že převodovky v BMW jsou etalon, ale já musím říct, že na rozdíl od koncernových převodovek, kterou vezmu do ruky a připadám si že s autem jezdím nekolik let, tady si i po více než 10tis. km zvykám. Nevím jestli je to kvuli výkonu motoru, spojce nebo převodovce samotné, ale musím říct, že se mi pořád hlavně nízké stupně nedaří řadit tak jemně, jak by se mi líbilo. Ale od prvních kilometru se to dost zlepšilo. Taky mi vadí, že se řadící páka nepohybuje v drahách uplně čistě. Sem tam se mi někde zadrhne a pak přepočítam zuby. Ale taky si zvykam. Co mě zaskočílo dál, je velký rozdíl ve zpřevodování automat vs. manuál, třeba Audi má převodové poměry automat vs. manuál podobné. U BMW je ale u nejvyšších rychlostí rozdíl poměrně výrazný. Ve 150 točí automat cca 2100 otáček, kdežto manuál cca 2700 což je o nezanedbatelných 600 otáček víc a to se samozřejmě projevuje na spotřebě hlavně při dlouhých jízdách na dálnici.

A dálnice mě přivádějí k choulostivému tématu. Tohle auto je v podstatě v jakemkoliv jizdním režimu rychlejší než 99% všeho co se pohybuje na na našich silnicích. Z toho vyplývá, že se člověk musí obrnit trpělivostí a sebekázní, aby se vyrovnal s pocitem, že ho vlastně pořád někdo brzdí.
Protože z pohledu ostatních řidičů, pořízením tohoto vozu se člověk automaticky zařazuje mezi řidičskou chátru do skupiny "debil v bavoráku" chcete-li "debil v Audine" nově i "debil v dodávce". Bohužel členství v této skupině s sebou přináší i fakt, že je člověk pod drobnohledem ostatních řidičů a jakékoliv odchýlení od zažítých standardu se trestá o to přisněji.

Jízda

Jízda s 5kovou řadou není vyloženě zábavá, přesnější by asi bylo příjemná. Na druhou stranu si každý kilometr s autem užívám. Je to moje první auto, kde se dají bez problému dávat meziplyny při brzdění.
Brzda se dá poměrně dobře dávkovat, takže není problém brzdit levou nohou, akorád je pedál docela hodně vychýlený doprava. Volant má větší průměr, ale proti Jeepu o dost strmější převod, takže nemusím tolik přehmatávat.
Pořád ve mě hlodá myšlenka, jestli by nebyla lepší 3kova řada, ale ta už zase nemá žádný kufr a přeci jenom sem tam potřebuji převést kočárek nebo psa a i s tím má kufr 5tky co dělat, proti Outlanderovi je snad poloviční.

Silné stránky

6ti válcový motor - řekl bych relativně tichý nad 2000 otáček vždy připravený vyrazit nekompromisně v před
Pohodlý - řekl bych, že tady se hodně projevuje vyšší váha auta.
Bytelnost auta - ani po těch letech a km nemá člověk pocit, že by auto bylo na konci svého životního ciklu spíš naopak, vše až na drobné detaily funguje jak má

Slabé stránky

Image - pokud máte černé BMW automaticky zpadáte do kategorie grázlů, kteří ohrožují mravnost celého českého motoristického národa a podle toho je potřeba se k Vám chovat
Motor - výkon motoru znamená, že Vás vlastně někdo pořád brzdí, na tohle auto je zkrátka potře mít vůli.
Černá barva - to auto se nedá umýt, čistě vypadá tak z 5ti metrů blíž je to hrůza i po umytí.
Sytá barva sedaček znamená, že na té řidičově jsou vidět oděrky od nastupování.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto absolvovalo jenom jednu prohlídku u pana Kotrbáčka, kde se dělali běžné věci. Ten člověk evidentně ví o čem mluví, ale rozhodně není z nejlevnejších. Na autě se ani po 10 tis km nic nepokazilo, takže asi vše udelal jak měl.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Rychlej, drahej, snad poctivej :)

 

Novinky v recenzi

23.3.2017 10:30

Tak uz ho mam rok...

Tak prvni rok spolu nam utekl jako voda. Auto je aktualne prezute zpatky na letnich Barumkach, a po dalsim servisu. Za rok jsme spolu urazili pres 30 tis. km, zatim s jedinym zavahanim, autu nahle odesel starter. Jinak ale musim rict, ze jsem porad prijemne prekvapeny. Auto i po 10 letech funguje spolehlive, nikde nic nevrze, vsechno slape jak ma. Je nutne pocitat s tim, ze servis neco stoji, chci auto udrzet v dobre kondici, takze realne se naklady na servis pohybuji kolo 1.3kc/km, coz znamena kazdych 15tis. km zaplatit za servis okolo 20tis... Na druhou stranu proti novemu autu, rozdil v porizovaci cene urcite nedozenu, takze pokud auto bude fungovat spolehlive byla to dobra volba.

11.1.2017 14:51

Mokro a snih

Pocasi behem poslednich nekolika tydnu preje ridicum, kterym nevadi trocha mokra nebo snehu na silnici. Moje dalsi poznatky k rizeni auta jsou, ze na mokru se mi moc nedari premluvit auto k pretacivymu smyku. Asi by to slo hrube na jednicku nebo dvojku, ale do toho se mi zase nechce. Zkratka na mokru je auto nedotacive.
JIne kafe je to na snehu. Uz to mam celkem vychytany, zatocim do zatacky, vrknu plynem a na druhe pridani plynu uz se zene zad dopredu. Pri zapnute stabilizaci necha zad vybocit min a pokud pozde/malo reaguji kontra stabilizace auto srovna. Nicmene i se zapnutou stabilizaci se da uzit spousta zabavy. Pri vypnute stabilizaci je to samozrejme vsechno na ridici, ale stabilizaci vypinam jenom kdyz jedu sam.
Jeste jedna vec podle toho co jsem zatim zkusil to vypada, ze zad ztraci adhezi driv nez predek. Kdyz auto rozkejvam ze strany na stranu, misto nedotaciveho smyku zacne i bez pomoci plynu zad autu nadbihat, coz je minimalne pro mne docela prijemne i kdyz o neco narocnejsi na rizeni.

5.12.2016 10:09

Prvni jizda na snehu

Minuly tyden jsem vyuzil asi 3 cm snehu, ktere napadly v Praze. I kdyz se to nezdalo silnice klouzaly docela pekelne. Co se tedy tyce mych prvnich zkusenosti, tak porad plati, ze Baworak je na kluzkem povrchu o dost nervoznejsi, ale zase citelnejsi. Kdyz jsem jel v Jeepu tak se ho ten marast venku jakoby netykal, auto jelo jiste, jako by silnice byla sucha o to prekvepiveji, ale prichazela v zatackach nedotacivost. Zkratka jsem si musel "emele" nechavat rezervu.
Baworak je citelnejsi, ale zase vyzaduje vic soustredeni. Porad nemam pocit, ze mam auto v ruce, takze jsem si dovolil radit jenom na parkovisti, preci jenom jsem ho nechtel na prvnim snehu rozbit. Pri prvnim prohrabnuti, je znat zadni nahon, auto ma tendenci byt pri prehnanem plynu okamzite pretacive, zvlast pokud si pomuzu spojkou, byt se predek pripoji rychle, staci to k tomu aby zadek zacal ujizdet. Pokud prezenu najezd do zatacky, nebo zacnu od zacatku auto tlacit plynem, tak prichazi nedotacivost, ta se sice da pretlacit, ale chce to mit dobre zarazeno a plyn az na podlaze, pak se po vterine auto zacne stacet do zatacky. nicmene je na to potreba vic mista. Nesporne je ale znat vyssi tocivy moment auta a nizsi vaha proti Jeepu.
S autem uz jsem najel vic nez 20tisic km, auto porad slape bez problemu. Nicmene, to ze jsem si na auto uz zvykl a dovolim si s nim trochu vic znamena zvyseni spotreby cca o jeden litr. Aktualne se moje spotreba pohybuje mezi 9-9.5 litry.

19.8.2016 16:12

Servisni prohlidka 198tis. km

Auto uz mam 5 mesicu(jak ten cas leti...), najel jsem s nim pres 15 tis. km a byl cas udelat dalsi servisni prohlidku.
Nechal jsem vymenit olej, olejovy filtr, palivovy filtr, vzduchovy filtr, odlucovac oleje ci co, olej v mezinapravovem differencialu. Dal jsem nechal vyndat vyrivy klapky, protoze tyhle motory je radi "vdechnou". Probehla kontrola zhavicich svicek(vsechny byly ok). Auto v pohode, jediny chyby jsou nejaky "smradovy cidlo" a vyhrivani praveho zrcatka.
Baworak si zacina od porizeni budovat pomerne dobrou pozici, auto jezdi paradne, nic nikde nevrze. Zatim chce jen beznou udrzbu. Jestli to takhle bude pokracovat a nikde ho nerozbiju, tak spolu asi stravime jeste dlouhou dobu...;)
BTW: Na auto jsem koupil letni Barumky, staly pakatel a vypada to, ze fungujou naprosto bez vyhrad. Mel jsem s nima ted jednu zajimavou zkusenost. Podarilo se mi do jedny z boku vrazit velky pripinacek, kdyz jsem ho vytahl, guma asi 10s sycela a pak se zatahla. Po tydnu mi zacal pocitac hlasit ubytek tlaku, tak jsem zajel k pumpe a guma usla o 0,1 atmosfery...


Přidat názorDiskuse: BMW řada 5 530xd

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy BMW řada 5



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
praktičnost
8
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
8
provozní náklady
8
náhradní díly
8
výkon motoru
9
spotřeba
7
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
8
brzdy
8
zavazadlový prostor
8





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…