Recenze
Technické info
Přezdívka auta red baron Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:11500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1396 výkon [kW]: 80 kroutící moment [Nm]: 137 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.7 maximální rychlost [km/h]: 187 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 340 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.1
Popis vozu
I30 jsem zakoupil 24. ledna 2008 nový v Pneu Autolandu Děčín. U pana Tůmy jsem kupoval a servisoval i předchozí vůz(Hyundai Getz) a s jejich přístupem jsem byl vždy spokojen. Od samého počátku jsem věděl, že se bude jednat o motor 1.4, který se mi jevil nejvýhodnější v poměru cena/výkon a také o výbavě comfort bylo rozhodnuto ihned. Pak ale začala anabáze s výběrem barvy. Protože vozů je silný nedostatek a v autosalonu měli dlouhodobě pouze dva, nevěděli jsme, jak která barva ve skutečnosti vypadá. Těžko se posuzuje podle prospektů, internetu, nebo kousku lakovaného plastu na prodejně. Nejlepší je auto vidět. Výběr se postupně zužoval, až zůstala ve výběru hnědá Mocha Brown WC a červená Shine Red JA. Jak to dopadlo vidíte na přiloženém snímku a nutno podotknout, že za vším stojí moje žena.
Mimo standardní výbavu jsme nechali vůz vybavit parkovacími senzory, které bohužel nejsou v barvě vozu a 15" litými koly. Tím jsme získali plechové disky, které jsme obuli do zimních pneumatik Sava. Protože jsme celá rodina "ujetá" na lyže, doplnili jsme vůz i střešními nosiči. Prodejce nám k vozu věnoval kompletní povinnou výbavu a zakoupeny byly i gumové koberce.
Doba od objednání do převzetí vozu byla pouhých 16 dní, což beru jako velké štěstí. Při objednání vozu prodejce zjistil, že námi požadovaný vůj je naložen na lodi mířící do Evropy a hned jej pro nás zabukoval.
Silné stránky
* prostornost
* přehlednost přístrojové desky - vše je "na svém místě"
* živý motor - i při jeho současné syrovosti
* účinné brzdy
* přesné řízení
* přesné řazení s velmi krátkou dráhou řadící páky
* minimální hluk pronikající do vozu
* výborný výhled dopředu
* pohodlné sedačky s perfektním bočním vedením
* dílenské zpracování
Slabé stránky
* zhoršený výhled dozadu daný stavbou vozu. Ten ale kompenzují obrovská vnější zpětná zrcátka
* nemožnost nastavení loketní opěrky předních sedadel
* tvrdý plast na zadní straně předních sedadel a víku zavazadlového prostoru je náchylný ke škrábancům
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Tak mám za sebou první garanční prohlídku. Musím se přiznat, že cena za ni mě dost nemile překvapila. I přes skutečnost, že na voze nebylo nic co by stálo za řeč, a provedla se jen výměna náplní, filtrů a seřízení geometrie, vystoupala na 5600,--Kč.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Pracovníci Pneu Autoland s.r.o. v Děčíně jsou opravdoví profesionálové. Vůz mi byl perfektně předveden a předán ve velice krátké době. Jedinou sazičkou bylo nepředání technického průkazu na který Jsem musel necelý týden čekat. O to rychlejší bylo pak přihlášení na městském úřadě. Celé to trvalo cca 15min.
Novinky v recenzi
26.8.2008
Tak jsme absolvovali s autem dovolenou. Najeli jsme něco přes 1800 km při průměrné spotřebě 6,5l. Notno podotknout, že klimatizace běžela pořád. Bez ní by asi bylo cestování nesnesitelné. Takhle jsem i po přejezdu ze středního Slovenska na Sever Čech nepociťoval žádné bolesti zad, ani větší únavu. Jen naší D1 jsem se vyhýbal jak jen to šlo. Stačilo mi vyjet z Prahy a u Benešova jsem z ní radši mizel. To, co auto vydávalo za zvuky se snad ani nedá popsat.
Bohužel se mi ale na dovolené povedlo odškrábnout ochrannou barvu z hrany prahu - příliš vysoký obrubník u výjezdu z parkoviště v Nitře.
19.5.2008 Poprve jsem spotřebu dostal na 5,9 l/100km při plném obsazení auta na trase Rumburk, Nová Paka, Kyjov a zpět (měřeno počítačem auta). Ani při plném obsazení jsem nepociťoval nedostatek výkonu. Auto ochotně reagovalo na plynový pedál. Na takovou dálku jsem ocenil, že po dojetí jsem byl zcela fit a necítil žádné bolesti zad, za což jistě vděčím pohodlným a pevným sedadlům.
* průměrná spotřeba na prvních 1000 km byla 6,7 l což je vzhledem k syrovosti auta super.
* Poprve jsem se svezl na dálnici. I přesto, že auto ještě nemá najeto ani 1000 km, zrychluje velice ochotně i při rychlosti kolem 100km/h a to i bez podřazení.
Přidat názorDiskuse: Hyundai i30
- Recenze 22.03.2009 20:44
- Re: Autoradio - diakritka 01.09.2008 19:22 honzam22
- Autoradio - diakritka 25.06.2008 15:06 hruodolf
- Re: podvody s prodejem ???? 09.06.2008 22:45 ZdeněkSvoboda
- Re: i30vscEEEEEED 22.05.2008 18:43
- Re: i30vscEEEEEED 02.05.2008 18:05 K.Arno
- i30vscEEEEEED 01.05.2008 23:25 Hory
- Re: Re: kola 12.04.2008 15:14 K.Arno
- Re: kola 11.04.2008 20:13 hruodolf
- kola 11.04.2008 20:02
- Re: podvody s prodejem ???? 22.02.2008 19:06
- Re: podvody s prodejem ???? 20.02.2008 17:35
- Re: Re: technicky 12.02.2008 20:46
- podvody s prodejem ???? 05.02.2008 19:02
- Re: technicky 04.02.2008 19:57
- Re: Re: Re: Techničák 30.01.2008 18:42
- Re: Re: Techničák 30.01.2008 16:09 Stephen
- Re: Hodnocení 28.01.2008 17:17 Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
- Re: Hodnocení 26.01.2008 19:15 K.Arno
- Hodnocení 26.01.2008 18:44 Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
- I30 25.01.2008 18:00 sportivo
- Re: Re: Re: Re: Techničák 25.01.2008 17:44
- Re: Re: Re: Techničák 25.01.2008 16:20 K.Arno
- Re: Re: Techničák 25.01.2008 15:27
- Re: Re: technicky 25.01.2008 14:28
- Re: technicky 25.01.2008 14:25
- Re: Techničák 25.01.2008 12:48 K.Arno
- Techničák 25.01.2008 12:37 Stephen
- Re: přírůstek. 25.01.2008 12:21 K.Arno
- přírůstek. 25.01.2008 11:39
Další vozy Hyundai i30
-
Hyundai i30 (2008) Majitel: escorpion
Přidáno: 4.10.2008 615 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 24.6.2008 569 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 9.11.2008 1610 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 15.2.2009 179 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2011) Majitel: Marblik
Přidáno: 30.11.2011 3510 Majitel 9.83 Uživatelé