Recenze
Technické info
Přezdívka auta Gerda Rok výroby 2005 Koupeno nové najeto [km]:39000 palivo: nafta počet válců: 6 objem [cm3]: 2967 výkon [kW]: 165 kroutící moment [Nm]: 450 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.1 maximální rychlost [km/h]: 247 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 546 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8.8
Popis vozu
Tak...
Na tohle auto se dá dívat různými pohledy. Co hlava to názor. Já bych Vám rád podal ten svůj.
K autu jsem přišel poměrně nedávno. Jednalo se o klasický posun vozidel v rodině. Já jsem byl HRDÝM vlastníkem Mazdy 3 sedan 1,6 mz-cd, což bylo skvělé autíčko do města a dalo se s ním užít hodně srandy, ale jak už to tak bývá, u Audi se změnily generace a mému otcovi se zalíbila, pro mne poněkud podivná, A7.
Přišlo tedy řešení, co se současným vozovým parkem. A6 má skutečně najeto 39 tisíc a byla by škoda jí prodávat, narozdíl od Mazdy, která už má odkrouceno přes sto. No nicméně, řízení Audi je přeposilované, je to automat a čumák to má težší, než lady Růžičková v dobách její nejvetší slávy. Mazda bylo živé, šikovné auto. Audina se tak snaží tvářit, ale limit přichází daleko zákeřněji, než by člověk čekal. Jednodušše řečeno, jednalo se o sňatek spíše z rozumu, než z lásky.
Auto. Jedná se o Audi A6, r.v. 2005 3,0 TDI quattro. Auto dostalo skoro vše, co tehdy šlo. Jediné na čem sme záměrně ušetřili byl pneumatický podvozek, protože v roce 2005 nám ten systém přišel nedospělý a myslím, že čas nám dá za pravdu. (člověk by dnes pomalu víc servisoval, než jezdil)
Jízdně se jedná o klasický sedan Audi. Rozložení váhy predikuje chování auta v zatáčkách. Zatáčku projedete rychle, ale prostě trhač okresek to prostě NIKDY nebude a nikdy ani být NEMĚL. Můžete sice nalétnout do zatáčky jako blázen, ale buď vás práskne přes prsty stabilizace, nebo nedotáčivý smyk. (osobně odkoušeno, nedoporučuji) Na dálnicích auto svoji roli hraje více než přesvědčivě, auto se jemně pohupuje (ne třeba jako BMW na runflatech), subjektivní vnímání rychlosti je o dvacet až třicet kilometru nižší, než je tachometrová. Ostatně pro dlouhé cesty na dálnicích bylo toto auto primárně vyvíjené. Městský provoz je ovšem slabší stránkou auta. Auto je na svoji velikost sice poměrně obratné, ale délka necelých pět metrů vám při parkování prostě vrásky dělá, ať chcete, nebo ne.
Motor. Klasický VW koncern. Napsáno o něm bylo už mnoho Když chcete, táhne. ;) Jediné, co zde platí je, že dokud nemáte minimálně V6, nevíte, co to je kultivovanost motoru. :) Motor samozřejmně je dieselové stavby, tedy ranní starty budou provázeny klapotem, ale to beru jako daň za nižší spotřebu. Po zahřátí už nic neslyšíte. Tedy pokud se nesnažíte plynem prorazit podlahu.
Spotřeba není ani vysoká, ani nízká. Když chcete, může na vás počítač vychrlit spotřebu 6,8. :) A přitom ani nejste brzdou provozu. :D Ale realita je taková, že ve městě mi Gerda sežere kolem třinácti, na okreskách kolem sedmi a půl a na dálnici 8. Průměr se drží dlouhodobě na 8,8, což je ovšem dáno tím, že auto prožilo většinu svého života ve městě a na krátkých trasách. S novým primárním uživatelem (mnou) se počítá, že spotřeba ještě klesne, protože týdně najezdím něco kolem 600 km většinou po dálnicích.
Interiér auta je kapitola sama pro sebe. Každý, kdo čte auto.cz a podobné magazíny, ví jak vypadá. Můj názor na něj se ovšem v čase dost lišil. První pohled před necelými šesti lety byl jednodušše wow. Připadal mi jak kokpit letadla (tedy linkového, ne stíhačky :D), všude nějaké knoflíky, optitronové budíky. Dřevo, kůže, luxus... Po šesti letech ale vidím barokní tvary a věk interiéru. Ano, dřevo se u Audi skutečně nehorázně škrábe.
Závěrem chci říct, že Gerda je skvělé auto, silné, majestání, komfortní. Pokud chcete polykat kilometry a dívat se na krásný svět kolem sebe, je to to právé pro vás. Pokud ale máte závodnické choutky, bežte k BMW. 5er je lepší volba.
Tak, to je tak vše, co mě zatím napadlo, průběžně budu mé postřehy doplňovat.
Silné stránky
Kultivovanost chodu.
Spotřeba.
Pohodlí posádky.
Výkon motoru.
Je to Audi.
Slabé stránky
Spotřeba!!! ;)
Naprosto nepochopitelně přeposilované řízení.
Zpětná vazba od volantu nulová. O smyku se dozvíte, až když letítě protisměrem.
Náhradní díly.
Automat nějak neumí brzdit z kopce, podřazování pádly jako odpověd neberu.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím jen drobné opravy typu lak, atd.
Nejvážnější oprava se týkala tuneru rádia, který odebíral proud i při vypnutém motoru a zamčeném autě. = Vybitá baterka a opravdu neveselý odchod do práce pěšky v minus 15 stupních.
Tato oprava probíhala v I.S.R. Praha. Nikdy tam nechoďte. Pat&Mat hadr. (tímto bych rád pozdravil příjmacího technika)
Nyní servis u Auto Klokočka a zatím spokojenost.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto jsme objednávali ze Zlína, pokud si pamatuji, autosalon Impromat. Jednání korektní, příslušné ke statusu značky. Čekací dobu samozřejmě přetáhli o měsíc, ale po zkušenostech s BMW a Mercedes prodejci musím konstatovat, že je to běžná praxe. (i když s tím nesouhlasím, můžu dělat víte co)
Novinky v recenzi
Ložiska
Během posledních 4 měsíců sem dvakrát měnil ložisko, nejdřív levé přední, následně levé zadní. Při nájezdu 70 tisíc nepochopitelná závada. Cenu radši ani nebudu zmiňovat.
Zámek
Začíná se se mnou loučit zámek kufru. Občas prostě ne a ne zabouchnout se. Nejdřív sem myslel, že bude chyba v lidském faktoru, ale tomu zámku fakt nic nepřekáží. Občas dokonce během jizdy začne signalizovat otevřený kufr, ikdyž je fyzicky zavřený. Zatím se po chvilce násilného domlouvání vždy nakonec zavřel. Až vyhlásí generálný štrajk, dostane Gerda, krásný facelift z ducktapu a pojede se do servisu.
Dlouhodobá
Spotřeba se snížila na 8,4. Krásné číslo, škoda, že 1200 km po dálnicíh nejezdím častěji. ;)
Fotky
Pár fotek z víkendu, kdy sem byl na návštěvě u rodičů. Myslim, že jsme sympatická smečka. ;)
Spotřeba
Spotřeba se ustálila na 8,8 dlouhodobě. Ve městě si gerda řekne s klidem o 25. (viz. stání v koloně v kopci, bydlim kousek o Karlova náměstí v Praze, takže ježdění Ječnou je pro mne skoro povinnost)
Dobrák
Tak mi v pondělí nějakej dobrák ojel pravý dveře klíčem. Co sem komu udělal?
Radio
Naprosto nepohopitelná závada: Když si zapnu rozmrazování zadního okna, rádio ztrácí signál, takže šum... Neví někdo o co jde?
Přidat názorDiskuse: Audi A6
- Ložiska 03.07.2012 13:47 Jacoob
- Re: palec nahoru.. 11.07.2011 01:24 Jacoppo
- Re: Re: palec nahoru.. 28.06.2011 14:25 John_Lenon
- Re: palec nahoru.. 14.06.2011 17:42 dsl
- palec nahoru.. 12.06.2011 16:19 John_Lenon
- palec nahoru.. 28.05.2011 12:34 dsl
- Re: Spotřeba 02.05.2011 08:16 John_Lenon
- Spotřeba 25.04.2011 03:22 Jacoppo
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: zdááár 19.04.2011 11:58 gagarin_cccp
- Re: Re: Re: Re: Re: zdááár 19.04.2011 11:35 John_Lenon
- Re: Re: Re: Re: zdááár 19.04.2011 11:16 gagarin_cccp
- Re: Re: Re: zdááár 19.04.2011 10:28 John_Lenon
- Re: Re: zdááár 19.04.2011 06:29 gagarin_cccp
- Re: Re: Re: snatek z rozumu 18.04.2011 17:38 John_Lenon
- Re: zdááár 18.04.2011 16:34 John_Lenon
- zdááár 18.04.2011 13:00 gagarin_cccp
- Re: Re: snatek z rozumu 18.04.2011 11:44 Beekey
- Re: Nepochopitelná závada 18.04.2011 08:20 John_Lenon
- Re: snatek z rozumu 18.04.2011 08:16 John_Lenon
- Nepochopitelná závada 17.04.2011 23:52 white label
- snatek z rozumu 17.04.2011 23:15 Beekey
- Radio - signal 17.04.2011 15:29 THE KLF ™
Další vozy Audi A6
-
Audi A6 (2006) Majitel: citrus
Přidáno: 5.7.2008 15210 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Audi A6 (2006) Majitel: parkoviště
Přidáno: 7.2.2008 13210 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Audi A6 (2012) Majitel: Denjl21
Přidáno: 14.7.2012 10610 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Audi A6 (2005) Majitel: Loki
Přidáno: 16.2.2013 09 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Audi A6 (1995) Majitel: parkoviště
Přidáno: 18.6.2010 1410 Majitel 9.84 Uživatelé