Recenze

9 Majitel

Škoda Octavia combi 2.0i Collection 85kW 172Nm AZJ

9.67 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 0 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 20 Škoda Octavia, foto 30 Škoda Octavia, foto 40 Škoda Octavia, foto 50 Škoda Octavia, foto 60
Škoda Octavia, foto 70 Škoda Octavia, foto 80 Škoda Octavia, foto 90 Škoda Octavia, foto 100 Škoda Octavia, foto 105 Škoda Octavia, foto 110 Škoda Octavia, foto 120 Škoda Octavia, foto 130 Škoda Octavia, foto 140 Škoda Octavia, foto 150 Škoda Octavia, foto 160 Škoda Octavia, foto 170
 

Technické info

Přezdívka auta Vofce, Dvoulitr, Bublátor Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:197000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1984 výkon [kW]: 85 kroutící moment [Nm]: 172 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.4 maximální rychlost [km/h]: 199 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 548 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

-- Aktualizováno 11. 7. 2019 --

Oktávka je dovezena z DE. Má servisní historii do asi 150k km a je v edici Collection (vyhřívané sedačky, Climatronic, maxidot, xenony, dvojitý kufr,...)
Všechno to začalo tím, že jsem se dostal na vysokou. Do té doby jsem na střední asi 28km dojížděl svým opečovávaným Favoritem (profil favorita zde: http://moje.auto.cz/JiRkA997CZ/favo-facko.html ). Když jsem měl začít dojíždět na VŠ 190 km ve čtyřech lidech, tak se přemýšlelo o lepším autě (tehdy byla možnost od známého FII 1.2 TSi), ale na to se nějak zapomnělo, Favorit to zpočátku dával. Po roce a půl ježdění na VŠ s plně naloženým autem se začal projevovat jeho věk - tlumiče, homokineťáky, kvůli zimě i víc rezne. Navíc jsme s ním doma tahali vleky plné písku, což dávalo dost na prdel už tak starým brzdám a docela to oddělalo destičky, spojka zatím žije. Pak chybou filtru UFI vylítlo těsnění filtru a všechen olej za ním a motor se zadřel. Bylo rozhodnuto - táta mi koupí novější auto. Mezitím se ve favoritu vyměnil filtr, nalilo se 4,7L oleje a ten nezmar se probudil k životu a zase jezdí!
Teď to dilema - čech(němec) vs. japonec. Frantiky a italy jsem nebral v úvahu už implicitně. Výběr padl na CZ/DE. Toyoty jsou kvalitní, ale ošklivý. Ostatní japonci buďto drahý, rozbitý, nebo nespolehlivý. Navíc pro japonce obecně platí přemrštěná cena dílů, špatná dostupnost, horší bezpečnost a menší "uživatelská základna", kde by např lidi na Fb poradili, protože tohle a tamto je už známá věc. Navíc se svojí postavou si japonský auto spíš oblíkám (Subaru Forester Mk3 je pro mě jako jezdit ve šlapacím autíčku v 15 letech...) Japonci maj zas obecně oproti koncernu výhody v podvozcích, motorech a výbavě, ale to já nepotřebuju. Potřebuju auto, který bude držák, bude mě spolehlivě vozit, opraví mi ho na každým rohu a aspoň trochu jede.
A co dál? Fábie, Oktávka, Golf, Pašík, nebo Báwo ? Fábie je malá, jedničková je navíc nepohodlná a má na pytel světlomety (a je hnusná). Passat je celej hezkej do doby než přijde faktura ze servisu. Golf IV má každej sobeckej machýrek s IQ 95 (čest výjimkám), s čímž jsem nechtěl být spojován. BMW to samý a navíc zadohrab a já potřebuju jezdit i v zimě. Takže Ofce.
Nojo, ale jaký motor?
Co jsem s Favoritem najezdil asi 30 000 km jsem si stihl vypěstovat averzi na diesely. Kvůli absenci kabinového filtru jsem se už několik desítek kilometrů dusil za diesel-prasatama. On vlastně z výroby Favorit měl kabiňák, ale nedá se sehnat nebo je za šílený peníz, mám tam teda natažený kus záclony. Ať už to byla stará tatrovka, oktáva nebo golf, vždycky když jsem byl zahalen do čmoudu jsem chrlil sprosté nadávky. Ze smradu z výfuků mnoha nových dieselů se mi taky dělá divně. Slušný zážitky mám taktéž z drhnutí toho hnusnýho sajrajtu sazovýho černýho rakovinotvornýho z předku auta lihem. Dokonce jsem to jednou musel brát technickým benzínem a o ten originální lak jsem se dost bál.
Takže jsem začal vybírat z benzínů.
1.4 8V AMD jsou motory z Favorita(=Felicie, kdyby se někdo chtěl hádat, maj jen vyšší zdvih), jsou spolehlivý, ale na oktávu až příliš slabý.
1.4 16V má jen o chlup lepší výkon a spolehlivostí na tom je hůř.
1.6 SR - měli jsme ji v rodině, nyní je z ní (nespolehlivý) služebák. Mnohokrát jsem jí řídil, ten motor je lemra líná, oproti favoritu se tomu vůbec nechce a jízda asi jako tahat za sebou na vleku slona. Spolehlivost taky nic moc, žralo to víc oleje než benzínu už jako nové a na 300k už motor mele z posledního.
1.8(T/NA) je velmi zajímavý motor s výbornou dynamikou, chybí mu ale zátah odspoda a je velmi náchylný na předchozího majitele, u turba dvojnásob.
Předběžný výběr padl na 2.0 8V, je to nezničitelný držák, který odspoda táhne jako diesel a nahoře je zábavný jak se na benzín patří. Když vím jak tátovi chlastá dvoulitr v Subaru, začal jsem se bát, že bude potřeba zástavba LPG.
Pro jistotu jsem se na ony motorizace optal na Octaviaklubu, vesměs jsem se rozhodoval mezi 1.6SR, 1.8 atmo r.v. 1999+ a 2.0. V komentářích se jako klasicky strhlo pár bitev benzín vs diesel, padlo varování od admina a byl klid. Naštěstí dost lidí psalo seriózní příspěvky, které mne přesvědčily, že u dvoulitru se není čeho bát a je to správná cesta. A taky že je :) Dokonce jeden Octavius (označení člověka vlastnícího octavii) zmínil svůj názor, že favoritova 1.3 je spolehlivější než 1.6 SR, to mi na chvíli zavařilo mozek, ale asi je to možné. O tom jak jsem málem šel do zajíce v pytli v sekci "Zkušenosti s prodejcem"

Silné stránky

- Octavia combi - kvalita, spolehlivost, bezpečnost, kufr-ufr-ufr (ozvěna)
- 2.0 85kW 172Nm AZJ - Jízda s tímhle pod kapotou je nanejvýš příjemná. Motor má krásný zátah už od 1800 otáček až do 6000 a rád se předvádí se svým krouťákem, který už na 1000RPM činí skvělých 140Nm. Předjíždění do kopce mu vůbec nedělá problémy.
- Podvozek s tvrdšími pružinami a 205/55R16 krásně tlumí nerovnosti a tak nějak se přes ně přehupuje. Navíc má lehce vyšší předek než slabší motorizace.
- Climatronic - už žádný štelování táhel o dva milimetry každých 40km. Nastavím a je to. Climatronic topí úplně hned a nemusím čekat na ohřátí fridexu. Akorát bych bral kdyby víc hřál na nohy.
- Spotřeba - Dálková Náchod-Brno 6,3l/100km. Jízdní styl: běžná klidná jízda, svižné rozjezdy, občasné předjíždění. Město 40-52, mimo obec 80-110, dálnice 130.
Často ji ale šlápnu na krk a dvoulitr vytáčím až do omezovače, aby se trochu protáhnul a nezlenivěl (běžně označováno jako vyhánění pavouků)
- Zkusil jsem natankovat vervu 100, spotřeba klesla o půl litru, hlučnost je na polovině. Takže už obě moje auta jezdí výhradně na vervu 100.

Slabé stránky

- Nízký podvozek - s Favoritem jsem občas ve spěchu bral retardéry v padesátce, ani škrt. S Octavií si tohle nemůžu dovolit, všechno by popraskalo a opadalo. Parkování přes obrubák už mi způsobilo nárazník, blinkr a SPZ off...
- Jízdní vlastnosti. Hodně lidí zastává názor "nojo, oktávka, to je o něčem jiným než favorit". A ono ani ne, oktávka se sice skoro nenaklání, favorit se naklání dost. Ale oktávka je zase víc nedotáčivá, je to opravdu strašně znát a podvozek velmi brzo znejistí. Zatímco Favorit je lehoulince nedotáčivý pořád stejně a ani ve vysokých rychlostech nemá problém s utahující se zatáčkou, tak oktávka je pořád taková nemastná neslaná a najednou ouha, přichází nedotáčivost, držte se. Auto je čímdál víc nedotáčivé a když už téměř přestane zatáčet, tak se pustí zadek, který je se svým masivním převisem (sloní pr*el) vymršten do přetáčivého smyku. Oktávka je tedy zpočátku nedotáčivá a pak jde ihned do hodin. Na tohle je zlatej favorit, ten moc nedotáčivý není a když už ho utáhnu fakt přespříliš, tak se začne zvolna pouštět zadek a auto je jen lehce přetáčivé. Nejsou u něj zdaleka potřeba tak impulzivní změny v řízení jako u oktávky. Navíc s Favoritem projedu stejnou zatáčku rychleji jak s oktávkou. A to má oktáva 205/55R16 a favorit jen 165/70R13. Ale taky je pravda že jsem Favoritu dal rozpěru mezi tlumiče. Musím si nějakou tu rozpěru sehnat i do oktávky...
- ESP - Vždycky vypínám. Říkal jsem si že mu dám šanci se předvést. No zatím mě v zimě 2x málem poslalo mimo silnici a jednou proti autobusu. Auto je nepředvídatelné a dělá si co chce. A já se s autem opravdu nehodlám prát o to kdo tady řídí. S vypnutím ESP se naštěstí vypne i ten likvidátor spojky s zdržovač provozu zvaný ASR.

- Xenony a jejich plastová parabola. Oktávka svítila fakt na nic. K tomu ještě špatné podání barev u xenonů obecně a když bylo mokro, byl jsem prakticky slepý. S novými parabolami vidím nádherně, po výměně jsem teda asi hodinu šteloval výšku protože se k tomu nejde pořádně dostat (u favorita stačí ruka, u oktávky gola sada). Akorát za mokra furt nic nevidím, příští výbojky budou nějaké teple bílé. Současné výbojky však odhaduji za pár tisíc km zčervenají a odejdou.
- Příšerné audio - oktávka měla origo rádio symphony (na kazety bohužel) a repro vepředu a vzadu v kufru na bocích. Říkal jsem si, že to vyřeším FM transmitterem, ale tam byl zvuk teda otřesný. Plácnul jsem se teda přes kapsu a oběma autům koupil dáreček. Oktávka dostala rádio Pioneer a favorit centrál.
- SPZ - Já nechci mít unii na autě. Nechci prznit český národ znakem unie. Ale za zalepení unie hrozí pokuta, musím jezdit s unií :(
- Trochu pomalejší reakce - holt větší kubatura a e-gas. Není to vůbec nic strašnýho např oproti dieselům, jen je to znatelné po přesednutí z favorita, který má ještě mechanický plyn.
- Nemá šestku, hodilo by se mít víc kvaltů, na dálnici točím pomalu jak motorka.
- Po třech hodinách jízdy vylezu z Octavie víc rozlámaný než z Favorita. V oktávce je prostě málo místa. Navíc plynový pedál má slabou pružinu a musím držet nohu v křeči, u Favorita jsem si nohu o plynový pedál mohl opřít.
- Vzadu se nechá být jen ve dvou lidech. Ten, který sedí uprostřed dostane od loketky bolezad.
- Oktávka je tak nízká, že když chci vyměnit olej, tak pod ni sotva strčím ruku, ráčnu teda ani omylem, natož vanu. Takže si vždycky přizvednu jednu stranu VW heverem, hodím pod ní oleják a dál zvedám na olejáku, to samý na druhý straně. Když už jsou kola ve vzduchu, tak mám dost místa na výměnu oleje. Je to práce minimálně na půl hodiny, u Favorita na 10-15 minut.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

- Při koupi měla zvlněné brzdové kotouče, dost to bylo znát při brždění ze 70km/h a víc. Na 100km/h se už i klepal volant. Pár desítek tisíc km po soustružení ze zvlnily zas.
- Nefunguje mikrospínač řidičových dveří (častá závada)
- Zasekl se mi táhlový mechanismus stěračů (asi proto, že jsem je asi půl roku nepoužil?)
- Němci neumí zvedat auta. Když jsem s Oktávkou zajel na díru, tak jsem se nestačil divit. Ten táhlý výběžek zespoda prahů byl totálně zohýbaný a tlumex oloupaný. 4 dny jsem strávil v díře a lamacím nožem odřezával tlumex pod kterým byla rez, pak jsem to čistil na lesklý kov, pak dvě vrstvy základovky a nakonec dvě vrstvy alkytonu (stříbrná metla aby to nebylo jako pěst na oko). Při výjezdu z garáže jsem málem zlikvidoval spojku, musel jsem se pořádně rozjet.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Velký dík patří tátovi, který mi řekl ať si vyberu auto do 100 000 Kč a budu ho mít pod stromeček (2017)
Nejdřív mi padla do oka Octavie v tmavě šedé metalíze. Když jsme já, táta a děda přijeli na místo, tak se jednalo o firmu VK logistika provozující kamionovou dopravu a nedávno začala kšeftovat s dovozem aut. Setkali jsme se s panem H, který nám ochotně octavii ukázal,přičemž za ní měl ještě jednu, téměř stejnou, o které prohlásil že je asi o 7000 levnější. Tak jsme se nejdřív koukli na ni. Proražená díra v palubce, ohnutá výztuha v podběhu a shnilá chladičovka značily nehodu, tak jsme přešli k té dražší. Motor jel jak nový, ale nezdálo se nám opotřebení spínače světel a vyšlochtaná, doslova blátěná spínačka. Po porovnání s naší Octavií, která má poctivých 339 500 jsme usoudili, že tahle nemá 200, ale kolem 500k. Sranda byla, že na motoru to nebylo znát. Jinak panu H jsem vytkl, že motor nastříkal úplně celý oživovačem plastů, byl od toho úplně celý oblemcaný. Pán toho ani o autech moc nevěděl. Bylo vidět, že je to zaměstnanec omlazovač, ale zase byl hodný, vstřícný a nic mu nedělalo problém.
Jako druhá se naskytla tato, taky dovoz DE. Oproti předchozí měla obyčejnější liťáky, neměla dešťový senzor a lampičky vzadu v držadlech, ale zato měla xenony. Oněch 177k km nám prodejce doložil všemi fakturami za opravy a serviskou do 2015. Táty známý ještě ověřil VIN u škodovky, takže tohle byla poctivka. Prodejce byl ale přesný opak, byl to takový ten 30 letý machýrek a kvůli těm jeho kecům jsem se málem otočil na patách a vykašlal se na něj. Nechtěl nám ani auto ukázat na nájezdu a dost se kroutil když jsme si chtěli auto nechat prohlédnout mechanikem, nakonec ho táta přemluvil. Za ofci f kombajnu f benzínu f dvoulitru se zimníma i letníma papučema táta dal 80k. Ano, Octavie jsou u nás obecně předražené, ale podívejte se na Fabie. Fábka se běžně prodává za 3x vyšší cenu. Někteří lidé bez soudnosti si dokonce HáTéPéčka nacení na úrovni 3x lepší Octavie!
Nakonec patří velký dík horlivě pracujícímu pánovi na dopravě v MěÚ Náchod, který nám, i když bylo 23. 12. za dvě hodiny od příchodu zavolal, že techničák i značky si můžem ihned vyzvednout, protože je dnes v práci déle.

 

Novinky v recenzi

19.6.2018 22:06

Leštění a voskování

Tak jsem vytáhl orbitální leštičku extol premium, popadl 5 kotoučů a vrhnul se na auto
Byla to fuška, a to jsem to neleštil příliš abych neubral moc clearcoatu. Po umytí od leštěnky dostala holka dvoulitrová 3M syntetický vosk a na plasty renoplast s černidlem. Nejvíc mi ale dalo rozleštit zadní okno, na kterém byly jakoby uschlé kapky ale šíleně držely, že to snad ani nebylo možný. Z toho vodního kamene by mohli vyrábět tanky.
Každopádně oktávka prokoukla, vypadá líp když je naleštěná a určitě se bude i líp mýt. Už nebudu potřebovat na plechy wapku, postačí jen mikrovláknová houba , stejně jako na favorita.
A stejně jako favorit tahle oktávka už nikdy neuvidí myčku :)


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

Spolehlivost modly každého čecháčka není třeba představovat, to auto je spolehlivé až za roh.

praktičnost
9

Obrovský kufr, a dvojitá podlážka v kufru, to je něco. Akorát s tím dvoulitrem by auto užilo kouli. Ten dvoulitr si přímo říká o to že chce něco těžkýho tahat.

prostornost
6

Je trochu stísněnější než Favorit, ale zlatá oktávka proti japoncům a pažoutům !

jízdní vlastnosti
7

Je to těžký 1,25t kombík, ale dvoulitr mu propůjčuje výbornou pružnost. Jízda je nanejvýš příjemná, motor velmi rád akceleruje a nezalekne se žádné zátěže. Podvozek? To je horor...

jízdní komfort
9

Jedu si to s loketkou vepředu i vzadu, výhřevem předních sedaček, no to je něco. Sedačky pohodlný, boční vedení výborný, bederní opěrka taky pohodlí přidá. Vzadu dobrá atmosféra díky zatemněným sklům. Jeden bod sebralo místo na nohy vzadu.

provozní náklady
9

Díly jsou o dost dražší než na favorita, ale s tím se musí počítat. Motor předpokládám že bude bez investic. Bohužel i tahle platforma má své bolístky, i když jich je pomálu.

náhradní díly
9

Na Octavie všude dost. Kdyby někde snad neměli, tak to je pomalu trestný čin. Občas se ale hůř shání díly specifické pro dvoulitr, ten je přeci jen v česku zřídka vídán.

výkon motoru
10

Víc bych si nemohl přát - nádherný průběh krouťáku, na volnoběh 100Nm, na 1000RPM už 140 Nm a motor táhne do 6000 (ve 4500 chytne druhý dech)

spotřeba
10

Na dvoulitrový atmosferický motor nádherná. Svižná jízda s klímou a R16 je za 7. Po Brně si to drandí dvoulitr za 8-9, což je taky krása. Dálky dává za 6,2.

hlučnost motoru
9

Motor má velmi kultivovaný volnoběh. Ale od 1800 otáček nastupuje překrásný hluboký zvuk, nádhera. Tohle dnešní tříválcový chrochtátka nikdy mít nebudou. Škoda jen že je motor až moc odhlučněný, já rád hlasitý benzíny (nebo se jedná o zvyk z favorita?)

kvalita sedadel
9

Na můj vkus dost tvrdá, výškově stavitelná, s bederní opěrkou a výhřevem. No chybí ještě masáž a snad automatický přikrývání peřinou a mělo by to všechno. Naštěstí nejsou kožené, to bych pod sebou měl loužičky

brzdy
7

Brzdí dobře a nejsou jedovaté. Dva body ubrala potvora zvaná ESP (více info ve slabých stránkách). Další bod ubraly poměrně časté problémy u oktávek s kroucením kotoučů.

zavazadlový prostor
10

Veliký, tolik letištních kufrů (a mrtvol) to pojme a ještě můžu umístit nějaký menší věci pod podlážku a vedle bočních kapes. V bočních kapsách víc než dost místa na harampádí jako kompresor, hasičák, 3L oleje, kabely, reflexky, čelovku atd






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…