Recenze
Technické info
Přezdívka auta Demio Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:70000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1498 výkon [kW]: 55 kroutící moment [Nm]: 116 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13 maximální rychlost [km/h]: 158 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 380 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.3
Popis vozu
Rozhodl jsem se přidat recenzi auta, které na silnicích není moc často vidět a které je tady na moje.auto jen jedno.
Na úvod bych měl napsat, že auto není moje, ale mojí tety ze Švýcarska ( proto ty švýcarské RZ), která se vdala kousek od Zürichu a potřebovala malé auto do města na kterém by se znovu naučila řídit, protože asi 25 let od autoškoly nejezdila. S manželem se rozhodli, že jejich v té době fungl nový Espace by nebyl to pravé a v té době se naskytla možnost koupit Demio od starších sousedů, u kterých Mazda plnila funkci druhého auta v rodině a měli jí od nova. Já jakožto student VŠ vlastní auto nemám, takže jsem s vypůjčenou Mazdou absolvoval 2 dovolené, několik přejezdů z čech do Zürichu a měl jsem jí nějaký čas v čechách k dispozici.
Popis samotného vozu:
Jedná se o Mazdu Demio první generace, vyráběné v letech 1996 - 2002 s nejsilnějším nabízeným motorem 1.5 ve výbavě Exclusive, která obsahuje manuální klimatizaci, 2 přední airbagy, ABS a podélní střešní nosiče. Přemýšlel jsem kam auto velikostně zařadit, z nynějších vozů mi připomíná nejvíce asi Školu Roomster, při délce 3,80 m a vyšší výšce než klasický htachback nabízí překvapivý prostor a slušný kufr.
Motor:
Řadový čtyřválec o objemu 1498 ccm, výkon 55 kw, má na malé auto do města zvláštní charakteristiku. Do nějakých 2500 otáček se mu jízda opravdu nelíbí, otáčky nejsou použitelné ani na nízký převodový stupeň při jízdě po městě, takže je nutné velmi často řadit. Mezi 2500 - 4000 otáčkami je motor velmi tichý, ale po překročení 4000 otáček je motor opravdu ve svém živlu, ožije a má výraznou výkonovou špičku, pokud se tomu u tak slabého motoru dá říkat. Jsem vyklý na motory 1,4 MPI z Fabie a 1,6 MPI z Octavie, které v pohodě jedou po městě 40 na trojku a po přidání plynu neprotestují, nebo se s nimi dá jet mimo obec 80 na pětku kolem 2000 otáček, jízda v Mazdě se tímto opravdu liší.
Převodovka:
Auto má opravdu dlouhé a těžké převody, na dvojku jede 100, na trojku 145 km/h, pokud je ale motor v otáčkách v kterých se mu nejvíce líbí, což je 6 - 7000 rpm, dá se velice slušně předjíždět a auto se opravdu nenechá zahanbit. Neubráním se opět srovnání s fábií rodičů, kde motor 1,4 MPI po překonání 4000 otáček ztratí chuť a nemá moc cenu ho vytáčet dál, takže na předjíždění je potřeba víc místa.
Interiér:
Palubní deska vzhledem ke stáří auta pohledná, celá ze z tvrdých plastů. Ty jsou podobné těm ve Felicii, slícování je ale na lepší úrovni. V autě nic nevrže, nedrnčí. Strašně vypadá ale čalounění dveří, nejvíc připomíná to ve škodě favorit, možní ve škodě 120, opravdu tak "papundeklový" dojem jsem nečekal. Výplň je strašně tenká, plochá bez jakéhokoliv tvarování a celé dveře dělají dojem, jako by byly z papíru. Velmi praktická je posuvní zadní lavice v rozmezí asi 15 cm, která jde nastavit plynule jako přední sedadla v krocích asi po 2 cm. Objem zavazadelníku se může pohybovat v rozmezí 330 - 380 litrů. S přítelkyní a mazdou jsme projeli francouzskou riviéru, střední Francii a velkou část Itálie, pro dva lidi nám vždycky stačila. Do kufru se vejdou věci na dovolenou na 10 -14 dní, včetně stanu, autoledničky.
Podvozek:
Podvozek je naladěný na pohodovou jízdu, díky vyšší stavbě se docela naklání. Při jízdě v rámci předpisových rychlostí se jízda pohodlná, přispívají k tomu i relativně malé pneumatiky s průměrem 14 palců a vyšším profilem. Jakmile se ovšem zrychlí, podvozek se dostane rychle na svoje limity, při kterých je auto znervózní a začne se chovat nedotáčivě.
Moje zkušenosti:
Nevím jestli je to jen u konkrétního kusu, nebo jestli to tak měla i jiná japonská auta z té doby, ale je to první auto se kterým jsem jel, kde ukazuje tachometr menší rychlost než GPS, na dálnici podle tacho 130, GPS 134 km/h.
Silné stránky
na tak malé auto prostornost, slušný zavazadelník
živý motor
Slabé stránky
podvozek naladěný na pohodovou jízdu
vyšší hluk při dálniční rychlosti
malá nádrž
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Vzhledem k tak nízkému nájezdu nebylo potřeba nic měnit, nebo opravovat. Řešily se jen výměny spotřebních věcí a jednou kvůli malému nájezdu zatuhlý, přibržďující brzdový buben.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
auto bylo kupovné od sousedů, v době koupě najeto 40 000
Další vozy značky Mazda
-
Mazda Demio (2000) Majitel: parkoviště
Přidáno: 13.3.2007 08 Majitel 8.53 Uživatelé
-
Mazda 6 (2017) Majitel: Krabatt
Přidáno: 1.7.2018 779 Majitel 9.97 Uživatelé
-
Mazda 3 (2008) Majitel: - Radek -
Přidáno: 20.4.2008 47910 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Mazda CX-7 (2008) Majitel: blowiik
Přidáno: 27.5.2012 219 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Mazda 3 (2017) Majitel: palix
Přidáno: 28.8.2017 5010 Majitel 9.93 Uživatelé