Recenze

8 Majitel

Mercedes-Benz E E220 CDI

8.75 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mercedes-Benz E, foto 1 Mercedes-Benz E, foto 2 Mercedes-Benz E, foto 3 Mercedes-Benz E, foto 4 Mercedes-Benz E, foto 5 Mercedes-Benz E, foto 6
 

Technické info

Přezdívka auta Medvídek Rok výroby 2012 Koupeno ojeté najeto [km]:290000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2143 výkon [kW]: 125 kroutící moment [Nm]: 400 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.6 maximální rychlost [km/h]: 216 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 695 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 6.5

Popis vozu

Jelikož zde jen jedna recenze MB E212 přidávám svou recenzi po pár týdnech užívání.
Edit: Mercedes už mám 2 roky.

Můj Mercedes je po prvním malém Faceliftu, který změnil přední LED denní světla a přidal barevný display do tachometru. To byla podmínka koupě, tento model se mi z celé řady líbil nejvíc. Můj model má příplatkový AMG paket a velký panoramatický šíbr.

Obecně o typu S212 / 212T. Jde o kombi verzi modelu W212.
Brzdy jsou klasické hydraulické, standardně jsou pružící vzduchové vaky jsou pouze na zadní nápravě - a jen u kombi. Podle některých se i oproti předchozí generaci šetřilo, laky karosérie už nejsou keramické, interiér má prý levné plasty.

Já jsem spokojený. Pořád je to prémiové auto. Nechtěl jsem jít s davem Audi A6, E není tak okoukané a je o chlup prostornější. Chtěl jsem V6, ale nakonec bych stejně jezdil na spotřebu, takže čtyřválec stačí, i s druhým nejslabším motorem auto jede velmi hezky. Jen je dost hlučné.

Silné stránky

1. Prostornost vpředu i vzadu, ale na zadních sedačkách by úchyty Isofix mohly být umístěny více u kraje. Primárně to je 4 místné auto. 5 lidí se vleze, ale sedačky na isofixu prostor velmi omezují.

Kufr nemá chybu. Je ohromný, má další prostory u rezervy a na bocích. Vejde se plnohodnotná rezerva. Plato se automaticky zvedá a vrací. Pod podlahou je krycí plachta na nárazník, atd.

2. Výbava - pravda Avantgarde je nejvyšší, a mám i dost příplatků. Rádio / Navigace Comand NTG má nejlepší příjem FM rádia jaký jsem kdy slyšel. Kvalita zvuku je také slušná, skvělá by byla s příplatkovým zesilovačem.
Elektrické sedačky potěší nastavením ve všech směrech i u spolujezdce. Panormatický šíbr je opravdu fajn. Děti jsou nadšené.

3. Motor 2,1 Turbo Diesel stačí i na tak velké a těžké auto. Pravda dost mu pomáhá 7G-Tronic automat. Je to biturbo se skromným výkonem 125 kW, ale 400 NM ale vše v nízkých otáčkách, takže motor slušně táhne. Je pravda, hlučnější, ale jen v tahu a za studena (prvních 15 - 30 km). Spotřeba záleží na délce trasy a stylu jízdy. Těch bájných 5l /100 km z prospektů jsem tedy nedosáhl nikdy.

4. Karosérie i když je obří je krásně přehledná, parkovací senzory má skoro každé E. Výborná jsou velká zpětná zrcátka a velmi dobrý rejd předních kol. Auto se otočí na malém poloměru a je to poznat.

5. Bezpečnost - měla by být špičková. Moje auto má dost bezpečnostních prvků, chybí jen adaptivní tempomat s radarem.

Slabé stránky

1. Parkovací brzda systém Mercedes - zabrzdit jde jen silou nohou, ale auto odbrzdí i 4 leté dítě.

2. Páčka stěračů / světel. Tak za prvé je nízko a špatně dostupná - platí do FL v roce 2013. A kdo vymyslel že se nejdřív pustí stěrače a až pak ostřikovače byl taky koumák. Čelní sklo tím dost trpí.

3. Černé kožené sedačky se dost rozpalují. Kdo by to byl řekl :-)

4. Hlučnost motoru, hlavně studeného a v tahu. Ani po 2 letech jsem si úplně nezvykl.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Koupené auto servis a péči moc neznalo. Takže teď Mercedesa skoro zachraňuji.
Ceny náhradních dílů nejsou úplně nejlevnější, ale ani nejdražší. Na 212 se dá pár věcí sehnat i na vrakovištích, ale moc toho není. Je třeba vědět co by mělo být originál.
Jinak jsem značku vybíral podle servisu. V místě bydliště máme specializovaný servis na MB s velmi dobrým hodnocením. Za sebe nebudu po 1. zkušenosti hodnotit. Uvidíme dlouhodobě.

Po 2 roky jsem opravoval zanedbanou údržbu a opotřební vozu. Bohužel servis opravil vždy jen tu jednu věc co měli v zakázce. Takže jsem si převzal auto a po nastartování mi hodilo chybu motoru a chladící kapaliny...

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce byl cizí státní příslušník bydlící v Praze. Dost much na autě naznačovalo abych auto nebral, ale dostal jsem relativně slušnou cenu tak jsem to riskl.
Jinak pán byl slušný, jen mi tedy o autě moc neřekl.

 


Další vozy Mercedes-Benz E



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

Auto s nešizeným servisem by mělo být v pohodě. Jen podle mechaniků MB je V6 spolehlivější. Těšil jsem se až budou mít auta plně LED diodová světla a Mercedes to zkazí odpory co mají po letech studený spoj. Jednou to čeká každé E.

praktičnost
9

Auto je velké, hodně odveze. S asistenty se dá i docela dobře parkovat, se zadním pohonem má výborný rejd.

prostornost
9

V pořádku, jen šířka na zadních sedadlech. Uprostřed je zbytečně málo místa. Krajní cestující by mohli být více napasování na dveřích. Šlo tady asi o bezpečnost.

jízdní vlastnosti
8

Výbava Avantgarde, která má nižší podvozek. AMG paket. Pneumatiky 245/40 R18. Zadní pohon. Řazení pádly. Co z toho vyplývá? Že budete nejrychlejší na okresce a řezat zatáčky? Ne, podle mě toto všechno sráží dlouhý převod řízení.

jízdní komfort
8

Opět s výbavou Avantgarde je auto nižší a tvrdší. Ale nejsem ještě tak starý aby mi to vadilo. Na zimních 16" pneumatikách se komfort zlepší jen velmi mírně. Auto má spíše sportovní podvozek.

provozní náklady
7

Kdybych koupil auto v lepším stavu mohl bych dát lepší hodnocení. Po nějakém čase ho, snad, změním. Edit po 2 letech. Auto se po prvních investicích celkem drží. Zlepšil jsem tedy hodnocení nákladů.

náhradní díly
7

Dost dílů lze sehnat v druhovýrobě. Ale někdo musí vědět co má a nemá cenu koupit originál. Někdy funguje dlouhodobě pouze Mercedes díl.

výkon motoru
7

Na moje požadavky tak akorát. Už nezávodím ale rád jezdím svižně na hraně rychlostních limitů. Není to šnek, 125 kW na toto auto stačí naprosto v klidu. Po 2 letech motoru vytýkam zbytečně vysokou hlučnost, tady se mělo více zapracovat.

spotřeba
7

Bájných 5l / 100 km jsem zatím nedosáhl. Asi je to chybějícími znáčky Blue Efficiency na blatnících. Spotřeba je 6 - 7 litrů, což není světoborné, ale akceptovatelné. V zimě roste k 8 l.

hlučnost motoru
6

Je vyšší než by musela být. S V6 by to bylo lepší, ale nějak se mi ten tlumený randál R4 i líbí. Dává to zrychlení takový akční náboj.

kvalita sedadel
10

Pro formu chybí jen bederní opěrka u spolujezdce. Sedadla mají elektrické nastavení ve všech směrech, kromě posuvu (za příplatek). I bez sportovních bočnic jsou skvělé. Drží vás v zatáčkách a přitom se z nich výborně vystupuje.

brzdy
7

Po kompletním servise již bez problémů. Jen ruční brzda neudrží auto z kopce dolů, musím se zeptat v servise zda je to normální. Edit, Ruční brzdu jsem seřídit svépomocí. Již brzdí dobře.

zavazadlový prostor
10

Největší kufr 695 l za všech evropských kombi vůbec. Spousta vychytávek k tomu. Vejde se plnohodnotné kolo 225 mm. Není co dodat.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…