Recenze
Technické info
Přezdívka auta Červený sršeň, angličák Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:50 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1248 výkon [kW]: 57 kroutící moment [Nm]: 118 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5
Popis vozu
VÝBĚR A NÁKUP
Počátek svého řidičského působení jsem strávil ve Fiatu Punto druhé generace. Bylo to auto poměrně staré, Nemělo skoro žádnou výbavu. Trapili ho technické závady, ale měl jsem ho moc rád. Když jsem začal chodit na VŠ, tak jsme se začali bavit o tom, že bych měl dostat nové auto, které mně nenechá ve štychu na delších trasách a bude i trošku bezpečnější. Asi jsem divný, ale ze začátku jsem z toho nebyl moc nadšený, protože si k věcem buduju citový vztah, k autům zvláště a nechtěl jsem se s Fiatkem rozloučit, ale nakonec jsem přece jen usoudil, že to bude rozumné. Přicházely pro mně v úvahu menší vozy se základní motorizací. To mi ani nevadilo, protože stejně většinou jezdím sám a nebo s přítelkyní a určitá motokárovitost tohoto segmentu mi díky Puntu byla blízká. Měl jsem mnoho kandidátů(Ibiza, Fabia, Aveo, Swift), ale všechno pohořelo na tom, že jsem byl zklamaný, právě z té základní motorizace. Silnější motry zase neodpovídaly rozpočtu. Ty základní prostě nejely a byl jsem z toho zklamaný, protože punto mělo sice taky základní 1.3, ale díky velmi nízké hmotnosti to bylo velice živé autíčko. Na idvacítku jsem narazil až jako na jednu z posledních možností. Design se mi moc líbil, ale od zkušební jízdy jsem toho moc nečekal, ale byl jsem velice příjemně překvapen. Auto bylo velice živé a bylo jediné se kterým jsem cítil, že nebudu skřípat zubama při každém předjetí traktoru. Tedy bylo jasno. Vybral jsem si červenou skladovou idvacítku a za dva dny byla moje.
JÍZDA
S autem není problém jezdit. Řízení je trošku asijsky přeposilované, ale zpětná vazba tam je. Jednička a dvojka jsou moc krátké, ale jinak nemám výhrad. Není to žádný hot-hatch, ale díky tvrdému podvozku, se na hezkém asfaltu dají příjemně krouhat zatáčky s relativní jistotou. Na výmolech je to trošku kostitřas. Opravdu se idvacítkou dá zažít i určitá porce zábavy za volantem, ale ta je adkvátní motorizaci a charakteru vozidla.
MOTOR
Netvrdím, že Hyundai dělá všechny motory nejlepší, ale stojím si zatím, že žádná jiná automobilka nemá v současnosti, tak skvělou malou atmosféru, jako je v mém autě. Motor se nechává rád točit a jeho chod je kultivovaný.
ÚSPORNOST
Nejsem fanatik přes spotřebu a rád se za volantem bavím. Nemám palubní počítač, tak nevím jaká je má průměrná spotřeba, ale zhodnotil bych to tak, že mám nájezd 25 000 km za rok a jako studenta, který nemá peněz jak šlupek , mně to finančně neničí, takže idvacítku lze považovat za úspornou.
VÝBAVA
Na tohle já moc nejsem nemám moc rád elektronické serepetičky, ale i20 má ESP, klimatizaci, integrované radio. To je asi vše z výbavy co stojí za zmínku. Myslím, že je to dostačující.
INTERIÉR
Nejsem olizovač plastů a nějaká ta nitka ze ze sedačky mi taky žíly neutrhne, a interiér není pro mně priorita, ale v autě se cítím dobře. Je tam obrovské množství prostoru. Zvláště vepředu. To je způsobeno absencí středového panelu. Vzadu už je to horší, protože je střecha zkosená, ale zadní sedačky moc nevyužívám. Myslím, že obrovský prostor je jeden z velkých kladů vozu a i já se 190 cm nemám opravdu žádný problém
ZÁVĚR
Auto mám tři roky a byly to tři krásné roky, kdy mi stokrát vytvořilo úsměv na tváři a neměnil bych.
Silné stránky
MOTOR
DESIGN
PROSTOR
Slabé stránky
ZPŘEVODOVÁNÍ
SILNÝ POSILOVAČ
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Auto mám skoro tři roky a mám najeto 50 000km a za tu dobu jsem nemusel měnit nic ani žárovku. Pouze brzdové destičky, ale ty jsem si zničil sám:-D "sportovní" jízdou.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Zakoupeno v GMP mix Ostrava. Mohu vřele doporučit.
Tuning?!?
Tohle slovo nemám rád, a to co jsem s autem dělal bych tak nenazýval. Spíše jsem se ho snažil vizuálně odlišit. Ne z důvodu, abych měl "hustokrutopřísnou" káru. Chtěl jsem, aby v době, kdy jsou všechna auta podobná to moje mělo určitou osobitost a aby se trošku lišilo. Uvidíte na fotkách.
Přidat názorDiskuse: Hyundai i20 1,2 DOHC 16V 57 Kw
- Re: Re: Mno, mno... 14.06.2012 20:55 twistedTSD
- Re: Re: Tak to mne dostalo... 14.06.2012 09:37 Docent009
- i20 13.06.2012 20:49 random
- Re: Re: Re: Re: Re: Chcípáčci 13.06.2012 16:14 caruser
- Re: Chcípáčci 13.06.2012 14:15 Hangover20
- Re: Re: Re: Re: Chcípáčci 13.06.2012 14:04 Johny.Rico
- Re: Re: Mno, mno... 13.06.2012 13:29 Ronault.
- Re: Mno, mno... 13.06.2012 13:16 Hangover20
- Re: Re: Re: Chcípáčci 13.06.2012 12:32 caruser
- Mno, mno... 13.06.2012 12:22 Ronault.
- Re: Re: Tak to mne dostalo... 13.06.2012 11:39 Johny.Rico
- Re: Re: Chcípáčci 13.06.2012 11:39 Johny.Rico
- Re: Tak to mne dostalo... 13.06.2012 11:23 Hangover20
- Re: Re: Chcípáčci 13.06.2012 11:21 woody-alien
- Tak to mne dostalo... 13.06.2012 11:18 Docent009
- Re: Re: Chcípáčci 13.06.2012 10:21 Hangover20
- Re: Chcípáčci 13.06.2012 09:15 caruser
- Chcípáčci 13.06.2012 08:46 woody-alien
Další vozy Hyundai i20
-
Hyundai i20 (2011) Majitel: Bartiik18
Přidáno: 24.3.2013 118 Majitel 9.63 Uživatelé
-
Hyundai i20 (2011) Majitel: random
Přidáno: 22.2.2012 99 Majitel 9.47 Uživatelé
-
Hyundai i20 (2009) Majitel: amaize
Přidáno: 31.5.2009 2010 Majitel 9.42 Uživatelé
-
Hyundai i20 (2011) Majitel: vasekk
Přidáno: 26.6.2011 39 Majitel 8.97 Uživatelé
-
Hyundai i20 (2012) Majitel: pro2n
Přidáno: 2.2.2013 69 Majitel 8.50 Uživatelé