Recenze
Renault Mégane Grandtour Privilege 1.5 dCi EDC 81 kw
Technické info
Přezdívka auta nemá přezdívku, je to auto Rok výroby 2011 Koupeno ojeté najeto [km]:66000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1461 výkon [kW]: 81 kroutící moment [Nm]: 240 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 491 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6
Popis vozu
Vůz jsem zakoupil jako ojetý u autorizovaného prodejce. Zaujala mě cena vs. stáří vozu vs. nabídka výbavy. Neplánoval jsem kupovat nový vůz, i když bych si to už po devíti letech používání modelu Kangoo zasloužil :-) Vůz byl necelé 3 roky starý, měl najeto 65 000 km a byl v automatu (což si přála manželka a dávám jí nyní za pravdu) a v plné výbavě. Dostal jsem na něho rok záruku a přikoupil jsem si k ní ještě lepší za 2800 Kč na rok (elektrika). Jedná se o můj první ojetý vůz, nabídce se prostě nedalo odolat, nový stál tehdy půl mega. Nyní je v nabídce od 429 000 a zdaleka neobsahuje takovou výbavu jako tento (lepší rádio, xenony, panoramatickou střechu, metlu, vyhřívání sedaček, navigaci - něco se nedá již ani objednat). Takže volba byla jasná, vůz byl na webu pár hodin. Za tu cenu bych mohl mít skoro nový vůz v 1.6, ale svezení by určitě nebylo takové jako s tímto a o výbavě ani nemluvě. Na autě není věk skoro vůbec poznat, i když pár škrábanců má včetně většího na zadním nárazníků a 65 000km je pro mě akceptovatelný nájezd. Vůz jsem si zakoupil hlavně pro rodinu a kufr si mi občas hodí i na nějakou krabici :-) Vše funguje jak má.
S řazením jsem naprosto spokojený, na pohodovou rodinnou jízdu naprosto vyhovující a navíc spojení tempomat a automat... ideální. Nemusím řadit, nastavím tempomat a ten si poradí...naposled jsem používal tempomat v Kangoo, ale po jeho aktivaci, jsem musel zase zařadit šestku a pak ho znova aktivovat :-) Tempomat tedy používám pravidelně a pomocí tlačítek na volantu si volím rychlost a řazení mě nezajímá :-) Jinak tempomat funguje od 30 km/h a zjistil jsem, že když mám v paměti uloženou vyšší rychlost a nikam nespěchám, vůz na danou rychlost zrychlí velmi pozvolna - stačí zmáčknout na volantu tlačítko "R", takže by spotřeba měla zůstat v nižších sférách. Toto se u manuálu stát nemůže, tam musíte řadit. Pokud chci vyšší rychlosti dosáhnout rychle, sešlápnu pedál až na podlahu (dle potřeby :-D ) a při rychlosti, kterou chci aktuálně jet jen zmáčknu tlačítko "+" na volantu a pouštím plynový pedál, tímto je daná rychlost i uložena do paměti pro další použití. Paměť se vynuluje automaticky při dalším stisknutí "+" nebo "-" na volantu. Omezovač rychlosti nepoužívám, trošku ho zatím nechápu ?!?!?! Přece se nebudu bránit vyšší rychlosti v případě nouze.
Poloautomatickou parkovací brzdu není potřeba aktivovat, při vypnutí motoru a přepnutí páky do "P" se automaticky aktivuje. Občas jí aktivuji při nastartovaném motoru, opět převolím páku do "P" a zmáčknu parkovací brzdu. Pokud tak neučiním a otevřu dveře, hned mě na to palubka upozorní :-) Parkovací brzdu není potřeba aktivovat ani v kopci, tam funguje asistent rozjezdu do kopce a nepustí Vás dolu. Pokud by to byl velký kopec nebo dlouhé stání, klidně je možné i v režimu "D" zmáčknout parkovací brzdu, ta se pak deaktivuje sama při rozjezdu.
Panoramatické okno je skvělé, ale ve vyšších rychlostech hlučné, takže ideální použití kolem 50-ti km rychlosti.
Senzor tlaku v pneumatikách občas sleduji, ale zatím jsem to moc neřešil. Tlak je tam pořád stejný, mám pocit, že se to mění se zahřátím pneu a ujetím několika km, kdy se to všechno srovná. Takže na cestě do školky to není třeba kontrolovat :-) Jinak budu muset na výměnu pneu asi do značkového servisu pro nastavení senzorů ve ventilcích.
Vůz má denní svícení, ještě bez "led technologie", někdy mám pocit, že světelný senzor funguje později než by měl... nedávno jsem si myslel, že potkávací světla již z garáže, kde se rozsvítí vždy, zůstanou rozsvícena, ale nezůstaly. Aktivoval jsem je sám a za deset minut jsem opět zkusil aktivovat automatický režim a potkávací již zůstala. Uvidíme v praxi. Zatím používám automatický režim a v případě potřeby pootočím páčkou a už jedu na xenony.
Navigace funguje skvěle, jen jsem si vypnul pana Miloslava, furt otravuje a vypnul jsem si různé upozornění, protože při každé křižovatce, přejezdu atd. se ztlumí rádio a leknete se děsivého pípnutí. Bohužel navigace nelze vypnout se spuštěným rádiem, takže vidíte aktuální pozici - aspoň začínám znát všechny ulice, kterými projedu :-) Autorádio má x možností nastavení a vstup pro USB a aux. Soubory MP3 jsem zkoušel zatím jen z CD a v pohodě, včetně názvů.
Když byl uveden nový Megane na trh, zhrozil jsem se té navigace, která trčí uprostřed palubní desky a také jsem se zhrozil digitálního štítu. Řekl jsem si, navigaci nechci a koupím si verzi GTstyle, která má klasický analogický štít... ale nějak to nevyšlo :-) Po nějaké zkušenosti mohu říct, že navigace je opravdu skvěle na očích a digitální tachometr už neřeším :-) asi jde jen o zvyk. Díky tomu, že v Renaultech jezdím opravdu dlouho, jsem tu jak doma. Rádio ovládám skvěle, to je furt stejné.
Samozřejmě, že jsem se musel na něco podívat do návodu, ale to je asi jasný. Řešil jsem možnost zavření oken a panoramatické střechy pomocí ovladače a na poprvé se to nepovedlo (bál jsem se deště při zapomenutém střešním oknu). Tak jsem si myslel, že tady ta možnost není, ale pak...pak jsem zjistil, že je. Necháte otevřetá okna a 2x uzamknete vůz pomocí dálkového ovladače a vše otevřené se opravdu zavře :-) Po tomto zavření nejdou otevřít dveře zevnitř (kvůli zlodějům - lepší uzamčení). Po vložení karty do štěrbiny a nastartování se toto dvojí zamknutí zase deaktivuje a pak funguje bežné zavření pomocí hands free karty... odejdete od vozu pár metrů a auto se samo zavře a zrcátka sklopí. Otevření pak funguje tak, že vložíte pouze ruku pod kliku a vše se otevře. V případě, že parkuji někde v centru nebo jsem dlouho pryč, vůz zamykám ovladačem, mám tak větší jistotu.
Díky světlému interiéru a panoramatické střechy je celý interiér nádherně prosvětlený, opravdu se tam cítíte dobře. Jezdíte naprosto běžným Meganem, ale jen Vy víte, že úplně běžný není :-)
Výbava: xenony, 17´ litá kola, automatická převodovka, poloautomatická ruční brzda, asistent rozjezdu do kopce, systém sledování tlaku v pneumatikách, navigace Tomtom, střešní lišty, ABS, ESP, 6x airbag, automatická duální klimatizace, kožené čalounění, tempomat, 4x okna v elektrice – vše impulzní, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, handsfree karta nemusíte jí vyndavat, stačí jí mít ve voze a pouze zmáčknout tlačítko start, panoramatická střecha, vyhřívání předních sedaček, výškově nastavitelné přední sedačky, sedačka spolujezdce sklopná do roviny, palubní počítač, výškově a hloubkově nastavitelný volant, rezerva, mlhovky, dešťový a světelný senzor, denní svícení – ještě bez led, zadní parkovací senzor – hned jsem si zvykl, samozatmavovací zpětné zrcátko, autorádio Arkamys – hraje velmi dobře, ale špičkově ne, zámek „P“… jinými slovy „zámek zpátečky“, Defend Lock, na automat nebyl skladem ani u výrobce, musel jsem cca 10 dnů čekat.
Silné stránky
výbava, motor, převodovka, prostor, xenony, interiér - kůže
Slabé stránky
Chybí trojblik.
Občas povrzávající interiér, ale možná to moc řeším, je to přeci jen jeté vozidlo.
Málo odkládacích míst na kávu, fakt není kam dát, jen pod šterbinu startovací karty, ale tam se vejde jen kelímek na malé presso :-( možná je to tou středovou konzolou, kdy na konci je opěrka a před ní tlačítko na automatickou parkovací brzdu, aktivátor tempomatu a ovladače navigace.
Problémy se s párováním mobilu s rádiem, na 99% problém v mobilu. Nokii jsem spároval a funguje, problém pouze s telefonem Acer. Je připojen, ale nemohu volat... :-(
Špatně dostupný Isofix, zlatý Kangoo. Teď jsem přendaval autosedačku do Kangoo a šlo to perfektně, oka schovány pod malým zipem. Za to u Megane a ještě v kůži musíte oka hledat a čalounění pořádně zmáčknout.
Jezdím s Renaulty již 15 let, takže velmi těžko budu něco kritizovat, doufám, že bude sloužit a nebude důvod ke kritice.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Vyměněn omezovač chroupajících dveří zdarma ještě před prodejem.
V záruce opraveno čidlo bezpečnostního pásu umístěné v sedačce spolujezdce, nějak se posunulo a něco na něho tlačilo, takže mi palubka hlásila, že není spolujezdec připoután, i když tam žádný nebyl. I teď je po opravě čidlo velmi citlivé, takže se musím vyvarovat vozit něco těžšího na předním sedadle nebo to poutat :-D
Po prodeji pak udělán servis, najeto cca 65000 km (bylo to tak domluveno), dle palubního počítače se blížila výměna oleje (za cca 4900 km), takže se raději hned udělala kompletní prohlídka a byla naúčtována pouze výměna oleje a čištění brzd. Vše ostatní nebylo důvod řešit ani měnit.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
RPZ, dlouholeté, žádný problém, zakoupelny u nich již 4 vozy a všechny také u RPZ servisovány.
Novinky v recenzi
Doplnění po šesti letech :-)
Auto bez poruchy slouží dál, má najeto již 166 000 km. Opotřebení je znát na světlém koženém volantu, jinak je stále ve stejné dobré kondici. Olej měním samozřejmě častěji. Po 100 000 km jsem měnil olej i v automatické převodovce.
Fotky
Přidány fotky, snad dostatek :-) Omlouvám se za kvalitu, nejsem fotograf a další omluva, nebyl jsem v myčce :-(
Přidal jsem na rychlo alespoň pár fotografií z garáže :-)
Fotky
Fotky dodám, měl jsem čas, tak jsem napsal aspoň něco málo textu.
Další vozy Renault Mégane
-
Renault Mégane (2012) Majitel: sebinko
Přidáno: 20.9.2012 4810 Majitel 9.96 Uživatelé
-
Renault Mégane (2009) Majitel: DanV
Přidáno: 4.5.2009 1749 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Renault Mégane (2014) Majitel: JaWohl
Přidáno: 23.2.2015 799 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Renault Mégane (2010) Majitel: positivemind
Přidáno: 23.1.2016 2710 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Renault Mégane (2013) Majitel: Ronault.
Přidáno: 15.1.2021 4810 Majitel 9.91 Uživatelé