Recenze

Gasoline (muž 53 let) Poslat zprávu
 
7 Majitel

Land Rover Freelander 2.0 Td4

9.87 Uživatelé

Hodnoceno: 37× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Land Rover Freelander, foto 1 Land Rover Freelander, foto 2 Land Rover Freelander, foto 3 Land Rover Freelander, foto 5 Land Rover Freelander, foto 6 Land Rover Freelander, foto 7 Land Rover Freelander, foto 8 Land Rover Freelander, foto 9
Land Rover Freelander, foto 10 Land Rover Freelander, foto 11 Land Rover Freelander, foto 12 Land Rover Freelander, foto 13 Land Rover Freelander, foto 14 Land Rover Freelander, foto 15 Land Rover Freelander, foto 16 Land Rover Freelander, foto 17 Land Rover Freelander, foto 18 Land Rover Freelander, foto 19
 

Technické info

Přezdívka auta Ládík Rok výroby 2006 Koupeno ojeté najeto [km]:70000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1951 výkon [kW]: 82 kroutící moment [Nm]: 260 maximální rychlost [km/h]: 159 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 354 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 7.5

Popis vozu

Jedná se o předváděcí model, navíc jeden z posledních kusů před uvedením Freelandera2. Tím šla cena o dost dolu proti ceníku. Výbava je základní, ale vše potřebné tam je (klima, centrál, kompletní elektrika, asistenti, Track Control,...).
Auto mi bylo přiděleno služebně, většinou s ním jezdím sám, občas nějaký kolega.

Silné stránky

Vzhled. Moc se mi líbí, asi nejvíc v kategorii SUV. Interiér je trochu pozadu, ale dobře slícován a s výborným výhledem (Vadí mi u nových aut ten trend s utopením řidiče pod palubovkou, v Ládíkovi sedíte pěkně nad všim, do zorného pole vám čouhá jen kaplička.)
Vůbec, celkově to auto má jakési charizma, takže mu ledasco odpustíte.
Motor. Poměrně živý, trošku hlučnější, ale tak nějak příjemně. K SUV se ten zvuk hodí.
Audio. Vypadá jako z roku 80, ale překvapivě dobrý zvuk.

Slabé stránky

Interiér. Je na něm asi nejvíce vidět stáří modelu. Všechny plasty jsou tvrdé, místa není zase tak moc, jak se z venku zdá, ale čtyři lidi se nemačkají. Kufr je opravdu malinký, navíc u mě straší přepážka, ještě že plato zůstalo.
Vůbec mě občas dráždí na některých místech náznak luxusu (všude koberce, všechny přihrádky s protiskluzovou úpravou, roleta v kufru, uzamykatelná schránka v kufru,...) a hned vedle něco vyloženě laciného (spínače na středovém panelu, imitace hliníku, špatná manipulace s předními sedadly,...).
Motor. Je to můj první diesel, takže si zvykám. Hlavně ty rozjezdy. Zařadím jedničku, přidám plyn, pustím spojku a ... nic, auto se rozhoduje jestli pojede. Nakonec teda jo, líně popojede a najednou frrr, vyrazí dopředu, na otáčkoměru 4000 a rychle řadit. Dvojka to samé, jen jemněji, až trojka jede sametově.
Myslím, že by mu větší výkon neškodil. 82kW na 1700kg není nic moc. Časem se asi podívám po nějakém tuningu.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím je to mladíček, ale uvidíme časem. Etalon spolehlivosti to asi nebude. Zatím jen problém s odemykáním pravých dveří (opraveno promptně a v rámci záruky), hlučnými brzdami (tak tady se to zatím nevyřešilo. Chvíli je pokoj, ale pak zase hučí při brždění) a spojkou. Kolega dokázal úplně odvařit spojku (o zkušenostech z terénu později), byla nutná kompletní výměna a od té doby zlobí (Byla slíbená brzká náprava).

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Zatím jen dobré, velmi ochotní.
Při mé frekvenci návštěv v servise mi začíná vadit cena. Přes tisícovku na hodinu je fakt síla. Aspoň že za ty peníze dostanu auto zpátky vždy umyté a vyčištěné i uvnitř.

Malé porovnání: Freelander x Nová Grand Vitara

Mám najeto celkem dost kilometrů s novou Vitarou, takže tyto auta mohu srovnávat. Vitara je sice benzín, ale zase takový rozdíl to není.
Cenově tyto auta vyšli zhruba stejně (Původní cena Freelandera je podle mně hodně nadsazená). Výbavu má Vitara o něco lepší, ale hlavně je to stálá 4x4.
Exteriér:
Vitara je větší, více konzervativní, Freelander mi připadá akčnější, asi to dělají ty plasty okolo. Oba mají rezervu na zadních dveřích otvíraných doprava (zatracení levojezdci), Suzuki v obalu a Freelander ne. Co se týče parkování je kryt jen na zlost, jednak zvětšuje velikost rezervy, jednak utrpí značné šrámy (u Freelandera se mohu rezervou opřít o zeď).
Interiér:
Suzuki v interiéru boduje, je modernější a větší (hlavně na šířku). Zadní sedadla jsou polohovatelná. Plasty jsou u obou aut tvrdé, ale u Suzuki mají lepší vzhled. Podsvícení je u Vitary efektně červené, u Freelandera staromilsky zelené s hrubým rastrem LCD panelu rádia. Freelander má jednoznačně lepší pření sedadla, přístrojovka je níž, člověk má lepší výhled všemi směry a má pocit, že sedí v opravdovém OffRoadu pěkně vysoko nad silnicí.
Jízda:
Na silnici kraluje Freelander, je jistý, dobře drží stopu a podvozek je naladěn tak akorát tuze. Suzuki ve mě vyvolává při jízdě jistou nervozitu, asi to je jen pocit, ale ve Freelanderu se cítím lépe.
V terénu je to jasné. Vitara je zde jako doma, nechybí uzávěrky a redukce, ještě se mi nestalo, že bych někde uvíz. Freelander taky není špatný, ale když jsem se poprvé podíval na spodek, tak se bojím každého kamene který potkám. Na blátě je to pohoda, auto připojí zadek, TC se stará o prokluz a auto jede jak po másle. Horší je to na kamenité cestě. Tak jsme přišli o spojku (Couvání do prudkého kopce za špatných podmínek a terénu), tady moc chybí redukce jako má Vitara.
Celkově je Vitara hlučnější a línější než Freelander. Zatím co Freelander táhne jen v úzkém pásmu cca 1500 - 4000 otáček, Suzuki s 2,0 benzínem netáhne vůbec. Myslím, že to je jediný nedostatek na jinak vinikajícím autě.
Celkově u mě vítězí Freelander a to hlavně jednou věcí, pocitem. Nevím, čím to je, ale mám z něj dobrý pocit (a nejsem sám). Prostě se s ním projedete a víte, že je to Ono. Nějaké prkotiny na autě už vás pak moc nezajímají.

 

Novinky v recenzi

16.10.2009 10:04

Vřesina

Asi před dvěma měsíci jsem si byl s podobně postiženými zablbnout na Vřesinské strži. Ládík toho dokáže v térénu mnohem víc, než jsem čekal. Fotky od spolupostižených přikládám, snad se nebudou zlobit.
Co se týče poruch, tak snad už je všechno v pořádku, půl roku šlape jako hodinky (klep, klep na dřevo).

19.3.2009 06:09

prohlídka při 60 000 km

Tak jsem byl na pravidelné prohlídce. Dva dny před ní začal Ládík nějak ztrácet výkon. V rámci záruky v servise vyměnili palivovou pumpu. Nic mě to nestálo, ale prohlídka přišla na 19 000,-. Měnili všechno, co teče a co něco čistí. Není nad to, pořídit si aristokrata.

6.1.2009 00:00

Hurá!
Snad už mám od té spojky pokoj. V listopadu už jsem propadal zoufalství, po předposlední opravě vydržela spojka týden, znovu do servisu a vydržela den! Nakonec si nechali auto týden "na pozorování" a od té doby všechno funguje k naprosté spokojenosti. Jen nevím, co vlastně na tom autě všechno udělali. V dokladech není nic ...

3.9.2008 00:00

Ach ta spojka
Mám najeto 50000 a ta spojka je snad prokletá. Před měsícem se začal propadávat pedál spojky, vyměnili válec, už potřetí. Teď se propadá pedál znova. V servise jako vždy krčí rameny. Upozorňoval jsem je na lupání z motoru (při sundání nohy z plynu, podřazení, rozjezdu nebo pomalé jízdě na plný rejd), jestli to nemůže mít s tou spojkou něco společného. Prý ne. Nechápou čím to je, spojka byla už kompletně vyměněna a lupání je od silenbloku.
Jinak jen výměna destiček. Za 35000 km byly sjeté až na plech a to se přitom snažím brzdit co nejméně. U jiných aut vydrží minimálně dvojnásobek. Že by to bylo tou vahou? (Tunu a třičtvrtě a vzadu bubny.)

28.5.2008 00:00

Tak jsem to zakřiknul.
Těsně po prohlídce a jsem zase v servise. Myslel jsem, že prokluzuje ta prokletá spojka, ale řekli mi, že to je vadný setrvačník. Nechali si Ládíka v servise tři týdny než jim přišel nový. AMT začíná dostávat své pověsti.
Oprava proběhla naštěstí v rámci záruky, jinak bych tam nechal 35000,-.
Kupodivu pedál spojky teď jde mnohem lehčeji, až mám strach, že zase bude zle.
To lupání, které zmizelo po minulé kontrole je zase zpátky!

16.4.2008 00:00

Kontrola po 40000:
Tak máme za sebou druhou kontrolu. Všechno v pořádku, stěžoval jsem si jako obvykle na spojku, ale nic prý s ní není. Zato vyměnili v záruce silenblok uchycení motoru. Je pravda, že při rozjezdu to v autě často luplo, ale nijak mi to nevadilo. U Ládíka jsou rány od podvozku celkem častým jevem.
Ovšem cena stála za to. I s výměnou kol na letní jsem tam nechal 15000 Kč.

21.1.2008 00:00

TUV Report
Tak jsem se podíval na výsledky TUV. Nestačím žasnout, 25. místo. Jedno z nejlepších mezi Evropany. Vypadá to, že poslední modely Free I už byly opravdu vychytané. Zase budu usínat o něco klidnější. :-)

20.11.2007 00:00

Přezul jsem na zimu právě v čas. Ve středu jsem vyměnil gumy a v pátek byl všude sníh. Přezutí stálo 1000,- (jen přehodili kola a vyvážili). Zimní pneu i sdisky mám uloženy přímo v servise. Cena je dost vysoká, ale zase mi auto umyli a vevnitř vyčistili.
Před dvěma měsíci jsem byl na garančce po 20000km. Až na everygreen spojku vše OK. Cena: 9400,-

13.11.2007 00:00

Neměl jsem moc času, takže pokračuji až dnes.
V servise vyměnili pedál spojky, vypínač a spojkový válec (ten už podruhé). Celem asi za 8000,-. Naštěstí byla uznána záruka, takže jsem neplatil nic.
Rozodně se nedá říct, že teď by spojka měla hladký chod. Jde ztuha, vyšlapávat se musí až na podlahu a i tak to občas brnkne o zoubek. Nicméně zatím bez problémů, nějak jsem si na to zvyknul.

30.7.2007 00:00

Ach ta spojka
Takže máme najeto 19000 km a Ládík zůstal viset. Nejel jsem s tím já,ale prý něco ze spojkou. Podle vyprávění kolegy asi táhlo. Spojka je u tohodle auta prokletí.
Ještě že nám poskytli bez problémů náhradní vozidlo. Oprava zabere tak hodinu, ale na díl se čeká týden.
Nedá se Ládíku nic dělat, ale uberu ti nějaké body...

3.7.2007 00:00

Auto a pes
Můj pes se zamiloval do Ládíka. Dříve jsem ho musel násilím dovléct do kufru (žádná sranda, váží přes třicet kilo), ale najednou naskakuje sama. Pro psa vzadu má totiž Freelander jednu výhodu - stahovací okénko ve dveřích kufru. Náš labrador teď celou cestu čučí ze dveří a jízdu si vyloženě užívá.
Co se týče psa ve Freelanderu, pak ještě jeden postřeh. Nikdy si nepořizujte ke světlému psovi auto, co má zavazadlový prostor čalouněný černým kobercem. Chlupů je tam jak z angoráka a hrozně špatně se vyčesávají a vysávají.

2.6.2007 00:00

Výměna destiček.
Nějak mi začal Ládík hučet při brždění, bylo to jako by se zastavoval železniční vagon. Myslel jsem, že jsou to nějaké nečistoty v brzdách, ale v servise vyměnili destičky, že byly nějake divné. Teď už je to OK, ale že by destičky vydržely jen 13500 Km? Cena 3500,-


Přidat názorDiskuse: Land Rover Freelander 2.0 Td4

Další vozy značky Land Rover



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
6

jde to

praktičnost
6

tak SUV asi moc praktické nebude...

prostornost
6

jsou i lepší

jízdní vlastnosti
8

podle mně na SUV výborné

jízdní komfort
9

taky paráda

provozní náklady
5

Papírovou spotřebu nedám ani náhodou, pohybuju se v rozmezí 8-9 l. Mám to do práce kousek a ještě po dálnici... Většina oprav se zatím uskutečnila v rámci záruky, takže i tady to jde.

náhradní díly
6

čekal jsem vyšší ceny, ale ten servis...

výkon motoru
6

chtělo by to víc, na normální ježdění to stačí

spotřeba
7

holt SUV ...

hlučnost motoru
6

je, ale příjemná

kvalita sedadel
8

Postupem času zjišťuji, že mezi SUV jedny z nejlepších sedadel. Dostatečné dlouhý sedák i opěradlo, tvrdost tak akorát, boční vedení a účinná nastavitelná bederní část.

brzdy
6

brzdí dobře, ale hlučně Vyměněné destičky a je to OK

zavazadlový prostor
4

předtím jsem měl MPV...






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…