Recenze
Technické info
Přezdívka auta žádná Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:1 palivo: benzin převodovka: manuální pohon kol: přední
Popis vozu
Výběr auta
Řídím skoro 35 let jak soukromá, tak i služební auta a za tu dobu jsem jich hodně vystřídal. Auta měním po cca pěti letech a Kia Venga mne zaujala především velkým vnitřním prostorem a tak jsem se stal majitelem automobilu Kia Venga 1,4 CVVT je ve výbavě Fresh s klimatizací, počítačem a rádiem.
Exteriér
Někomu se může líbit, někomu ne, v každém případě se odlišuje a auto vzbuzuje pozornost. Velikost auta maskuje jeho větší šířka a výška, což si uvědomíte, až vedle vás zastaví třeba Škoda Fabia. To je také hlavní příčina jeho prostornosti. Každý klad má však i svůj zápor a tím větší šířka v některých případech je. Když s autem pojedete nakupovat zjistíte, že u většiny nákupních středisek se zdají být parkovací stání menší, kde jste dříve projížděli s naprostou jistotou, musíte najednou dávat pozor, i vrata garáže jsou najednou užší. Na druhou stranu, pokud budete pravidelně zajíždět do řady mezi parkující auta, oceníte krátkou příď, která tvoří oblouk a usnadňuje tak zajíždění a především vyjíždění, pří pootevření dveří máte navíc naprostou jistotu, kde končí záď.
Interiér
Kia Venga je prostorový zázrak. Pokud máte v jiných autech problémy s místem, u Vengy vám to nehrozí. Srovnatelný automobil budete jen těžko hledat, tak se výběr zúží na Vengu, nebo osobní dodávku, lépe řečeno „krabicové kombi“. Kufr je velikostí dostačující, umožňující dát podlážku buď na dno nad rezervní kolo, nebo ji umístit výše na plastové kolejničky. To má dvě výhody, srovnáte dno kufru s nakládací hranou a v případě sklopených sedadel vytvoříte rovinu. Vzhledem k plastovým kolejničkám na bocích zavazadlového prostoru, do kterých se podlážka upevňuje, je však otázkou, kolik toho při této úpravě můžete naložit. V příručce pro majitele je např. tažení přívěsu řešeno na deseti stranách, tento údaj jsem tam však nenašel. Výplně dveří vypadají hodně „plastově“, spíše však tím, že kryjí větší plochu vyšších dveří. Přístrojová deska je přehledná, volant a středový panel vypadá dobře. Aby ale tomu tak bylo, musíte u nižších výbav dokoupit originální rádio a počítač za 10 tisíc korun. Rádio nezklame, počítač ano, nějak záhadně se nuluje údaj o průměrné spotřebě, někdy ano, někdy ne.
Jízda
A konečně pojedu, nebo nejdříve naložím kufr. To není problém, ten přijde, až budu kufr potřebovat zavřít. Napoprvé se to určitě nepovede a zavřít kufr jen pomocí úchytů na vnitřní straně je prostě nemožné. Je potřeba vyvinout dost síly a pokud dveře kufru nebudou čisté, tak se zašpiníte. Pak nastoupí cestující na zadní sedadla. Zadní dveře se otvírají skoro do pravého úhlu a sedadla jsou umístěna výše, tak to je také jednoduché a pohodlné, kdo však ve Venze nikdy nejel, rovněž nezavře dveře napoprvé, ve srovnání s jinými auty je prostě potřeba více „bouchnout“. Relativně nejlépe jdou dveře zavírat vpředu, tam se to většinou podaří. Po usednutí za volant je místa všude dost, volant je stavitelný ve dvou směrech, tak si ho nastavím, jak potřebuji. Při výškovém nastavování sedadla jsem však zjistil, že ač jsem střední postavy, mám pouze dvě možnosti, buď sedět hodně vysoko, nebo vysoko. Vnější zpětná zrcátka jdou naopak seřídit buď nízko, nebo velmi nízko. Výhled z auta je podobný jako u většiny současných aut, silnější A sloupek překáží, pro bezpečnost je ale asi potřeba něco obětovat. Startuji a motor ochotně naskakuje a je jedno, zda je studený nebo teplý. Na volnoběh není téměř slyšet. Co chybí je údaj o teplotě chladící kapaliny, nebo alespoň jakákoliv informace, že motor je zahřátý. Co přebývá, je automatické zapínání klimatizace při odmlžování předního skla. Vypnout to jde, v příručce dodávané k autu to ale nenajdete, tak buď sežeňte někoho, kdo má Kiu Soul, nebo 5x zmáčkněte tlačítko vnitřní recirkulace vzduchu. Jinak klimatizaci vypnete, pak ale někde zastavíte a při nastartování vozu se klimatizace opět zapne a toho si nevšimnete do doby, než jste téměř zmrzlí. Řazení jde lehce, dráhy řadicí páky jsou přiměřené. O řízení lze prohlásit, že čím rychleji jedete, tím je lepší. Při popojíždění městem v malých rychlostech máte občas pocit, že kolem středové polohy volantu cítíte skoro nulový odpor, což není právě příjemné, ve vyšších rychlostech toto mizí. Pokud máte štěstí na kvalitní silnice, nedá se toho Venze moc vytknout. V důsledku větší šířky a tuhého naladění podvozku má velmi dobré jízdní vlastnosti, i při ostřejším průjezdu zatáčkou se auto chová jistě. Pokud však není povrch silnice ideální, vše se rychle mění, z řízení nemáte žádný požitek, tvrdě naladěný podvozek přenáší do auta rázy, zadní náprava odskakuje. Toto je největší problém Vengy, pravděpodobně způsobený nekvalitními tlumiči a jejich uchycením. Při neobsazených zadních sedadlech si budete často „užívat“ klepání spon bezpečnostních pásů o plasty, které jsou umístěné po bocích sedadel, a to do doby, než je zastrčíte do k tomu určených otvorů. Že to naučíte spolujezdce příliš nedoufejte. V zimě se navíc přidává vrzání a praskání přístrojové desky, záhadou je, že někdy ano, jindy ne. To lze přičíst nevalné kvalitě zpracování vozu, nelícující kapota motoru a spoj mezi předním blatníkem a sloukem střechy jsou toho viditelným důkazem. Jedná se o auto montované ještě v Nošovicích, nyní je vyráběno na Slovensku, tak to může být jiné. Hlučnost vozidla je na velmi nízké úrovni do 120 km/h, kdy zvuk motoru ani aerodynamický hluk neruší, pak se ale začnete přibližovat 4 000 ot/min a vše se rychle mění, ve 130 km/h registrujete hluk, který je sice srovnatelný s podobnými auty, ale až příliš kontrastuje z předchozím tlumeným zvukovým projevem. Tady lze využít rady z příručky pro majitele, kde se v kapitole úsporná jízda píše, že máte jezdit mírnou rychlostí. Cituji: “Jezdit mírnou rychlostí na dálnici je jeden z nejúčinnějších způsobů jak snížit spotřebu paliva“ a já dodávám i intenzitu hluku. Motor 1.4 CVVT hodnotím pro Vengu jako dostatečný. Na závodění to není, ale ochotně jde do otáček a pokud se loudat nechcete, tak nemusíte. Při předjíždění potřebujete trochu více místa, na trojku se však Venga probírá poměrně čile i z nižších otáček. Spotřeba paliva je měřena systémem plná nádrž a zase plná nádrž, jinak to ani vzhledem k nulujícímu se počítači nejde a pohybuje se město 8 l/100 km, mimo město 7,5 l/100 km, dálnice do 8 l/100 km a to je v mezích hodnot, které byly u testovaných vozů naměřeny. Rychlostní limity jsou využívány, ale dodržovány. Pokud budete jezdit podle displeje, který vám doporučuje kdy řadit, asi budete jezdit za míň, otázkou však je, jak to dlouho auto vydrží. K řazení vyššího převodového stupně vás displej nabádá těsně po překročení 2 000 ot/min, po přeřazení se tak dostanete někde nad 1 500 ot/min, a to vám v příručce radí, že „nemáte jezdit v malých otáčkách“…
Silné stránky
- cena
- vnitřní prostor
- vzhled
Slabé stránky
- tvrdé naladění podvozku a přenášející se rázy
- odskakující zadní náprava na nerovné vozovce
- vyšší hlučnost při rychlostech nad 120 km/h
- kvalita zpracování
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zkušenosti ze servisem vcelku pozitivní, miusíte však počítat s tím, že je dražší. Prohlídka po dvou letech mě stála cca 6 000 Kč.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto jsem zakoupil u místního prodejce vozů Kia.
Přidat názorDiskuse: Kia Venga Fresh 1.4 CVVT
- e 28.04.2012 08:15 kiabb
- Re: Re: KIA Venga 06.10.2010 08:27 snowko
- Re: KIA Venga 05.10.2010 19:36 štíreček1
- KIA Venga 05.10.2010 11:09 snowko
- Re: Klimatizacia 04.10.2010 18:54 saldy
- Klimatizacia 04.10.2010 16:05 Pete62
- Pohon kol 04.10.2010 13:50
- Záhadné nulování PP 04.10.2010 11:23 strýček BOB
- Otáčky 04.10.2010 10:26
Další vozy značky Kia
-
Kia Venga (2010) Majitel: snowko
Přidáno: 18.6.2010 298 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Kia Venga (2013) Majitel: želva
Přidáno: 29.7.2013 610 Majitel 9.33 Uživatelé
-
Kia Venga (2010) Majitel: Erik 74
Přidáno: 9.12.2014 48 Majitel 8.47 Uživatelé
-
Kia Soul (2009) Majitel: Pete62
Přidáno: 14.9.2009 379 Majitel 9.95 Uživatelé
-
Kia Soul (2011) Majitel: esso
Přidáno: 2.6.2013 109 Majitel 9.94 Uživatelé