Recenze
Technické info
Přezdívka auta Mazlík Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:108000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2494 výkon [kW]: 141 kroutící moment [Nm]: 245 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.2 maximální rychlost [km/h]: 240 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 9
Silné stránky
Za silnou stránku tohoto auta považuji nejen jeho dokonalý motor, ale i jeho nadčasový design a schopnost předjet kdejaké načipované oktávky s tahem vodspoda. Občas i nějaké to třilitrové TDI předeženeme, když jim nefoukne včas turbo.
Slabé stránky
Řešení a rozložení brzdového a plynového pedálu považuji za slabou stránku - zvyknout si na interakci pro vykonání Heel-And-Toe techniky nějaký čas zabere. První dny si na tom zlámete nohy.
E46 325i jako dobrý učitel s komprisem spotřeby
Moje předchozí auto bylo Audi A4 B7 2007 s motorem 2.0TDI Quattro se značením BPW. Ačkoliv toto značení bylo považováno za jedno z nejpovedenějších co se týče dvoulitrového přeplňovaného naftového čtyřválce ve svých letech výroby od Audi, dokázalo způsobit jeden problém, který považuji za fatální a konečný. Praskla kliková hřídel údajně kvůli zanedbání výměny spojky, nevhodnému a sportovnímu stylu jízdy nebo vadou materiálu - těžko zpětně říct. Tento problém mě vedl ke zvolení naprosto dokonalému motoru ve svém přístím voze. Přišla otázka šestiválce. Atmosférické šestiválce s vícebodovým vstřikováním jsou obecně považovány za architektonickou genialitu, kor ty řadové.
Bude to fauvé 2.8 VR6 nebo 3.2i V6 nebo mnichovský řadový šestiválec s pohonem zadních kol?
Místo v mé garáži před sídlištěm na modré zóně nakonec dostal pohon zadních kol. Je až neuvěřitelné jakým způsobem se s ním dá plachtit v zatáčkach, pirátsky plachtit. Auto drží a drží, nepustí svojí stopu. Teprve až samotné vypnutí kontroli trakce napumpuje řidiči do krve benzínový adrenalin a začíná pánská volenka pro začátek noční tancovačky.
Zimní období, sníh a led není pro zadní náhon strašidelné, jak majitelé Hjundé ve Vašem sousedství spekulují. Obutí prémiových zimních pneu Vám zajistí první místo v příčce během honičky s Vaším sousedem s průměrnými zimními pneu - totiž, majitelé předokolek jsou zvyklí na pneumatikách a brzdách obzvlášť šetřit.
Motor je až nevěrohodně flexibilní. Průměrná spotřeba činí okolo 6L až 15L/100km. Garantuji Vám, že se budete držet spíše v té horní hranici. Řadový atmosferický šestiválec Vás vytáhne od manželky z postele i o půlnoci. Od motoru nečekejte žádný nízkootáčkový kopanec a masáž pochopitelně - auto nebude jezdit, tak jako naftový Golf Vašeho blízkého kamaráda - pro rychlou akci a reakci je potřeba s řadící pákou pracovat se špetkou meziplynu.
Auto jsem objevil v jednom usedlém rodinném autobazaru nedaleko za Prahou. Inzerát ukazoval podivně nízké číslo na tachometru, český původ a prvního majitele. Postupem času se mi tato podivnost potvrdila, když mi můj automechanik prozradil, že auto má ještě původní svíčky z výrobního mnichovského závodu.
Auto vlastním od léta 2017 a mohu tvrdit, že mé řidičské schopnosti velmi posílily. Jízda v E46 s manuálem není pouze o řazení směrem nahorů a následování škodovky či smradlavého kamiónu jedoucí před Vámi. Auto Vás začne nutit zdokonalovat se. Zdokonalovat se v práci s pedály, volantem a v zatáčkach - teda, pokud jste alespoň trošku řidičsky založení a kožený volant Vám není cizí.
Časem zjistíte, že podřazovat z pětky na dvojku s meziplynem na konci obce je vcelku zábava se kterou si vystačíte.
Další vozy BMW řada 3
-
BMW řada 3 (2002) Majitel: !GAS!
Přidáno: 6.7.2012 1610 Majitel 9.96 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2003) Majitel: Petr Škrobáček
Přidáno: 27.7.2014 010 Majitel 9.94 Uživatelé
-
BMW řada 3 (1999) Majitel: Traviss (BMWfans)
Přidáno: 2.11.2008 8410 Majitel 9.93 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2003) Majitel: MarcosBMW
Přidáno: 29.3.2007 8410 Majitel 9.93 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2002) Majitel: JaWohl
Přidáno: 8.6.2010 399 Majitel 9.92 Uživatelé