Recenze
Technické info
Přezdívka auta Lexus IS200 Rok výroby 1999 Koupeno ojeté palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1988 výkon [kW]: 114 kroutící moment [Nm]: 195 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.5 maximální rychlost [km/h]: 215 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 400 pohon kol: zadní
Popis vozu
Všechno to začalo před půl rokem, kdy jsem aktivněji začal pokukovat po nějakém tom lepším svezením. Měl jsem jednoduché parametry: motor s více než 100kw, lepší výbavu a hlavně v celku kvalitně dílensky zpracované auto.
První kontakt a koupě:
Mé první pohledy padaly směrem k BMW, přesněji na model e46 320CI. Atmosférický šestival s náhonem na zadní nápravu, symfonie. BMW mi vyhovovalo ve všech směrech, byl jsem pevně rozhodnut, že s tímto vozem taky skončím v garáži...Ale automobilový Budha rozhodl jinak. Jak jsem se dostal k Lexusu? Abych pravdu řekl, k Lexusu mě přivedl kamarád, který si tento model zakoupil o pár měsícu přede mnou. Jel jsem s ním tenkrát na první prohlídku do Mladé Boleslavy, z počátku jsem z Lexusu tolik učarovaný nebyl, protože můj obdiv si zasloužila modrá Fabia RS, která mě natolik přesvědčila, že jsem o ní vážně uvažoval. Ale auto nebylo souzené pro mne, pár hodin na to ji prodali. Už dost Fábie, zpátky k Lexusu...Kamarádův Lexus stál úplně v poslední řadě, nenápadně zastrčen mezi splodinou značek Daewoo...Ze začátku na mě auto tolik nepůsobilo, ale po jeho následném protažením po silnici, poslechu jeho krásného zvuku za doprovdu komfortního posezení, na mě začlo působit zcela jiným dojmem. Už když jsme se vraceli, po jeho zakoupení, mi začal vrtat v hlavě a já ztrávil několik hodin denně pročítáním různých recenzí, testů a fór o tom, o čem vlastně Lexus je. Nakonec jsem vybral Lexuse ze serveru mobile.de. Auto stálo u prodejce v Německu, poblíže Frankfurtu. Na barvě mi nikterak nezáleželo, ale přikláněl jsem se spíše k modré nebo šedé metalíze. Tenhle byl stříbrný, ale úpřímně mi to bylo jedno :). Auto bylo v nádherném stavu, na první pohled starostlivě opečovávané, předchozí majitel byl servisák v Toyotě ...co víc si přát.
O mém modelu:
Jak už bylo řečeno, stříbrný lak. V provedení sedan s paketem Sport. V základní verzi bylo IS dodáváno s: elektrickými okýnky a zrcátky, automatickou klimatizací, koženým paketem (volant, manžeta řadící páky, manžeta ruční brzdy), rádio s CD (zabudovaný changer na 6CD) přehrávačem + 6 reproduktorů (hrají výborně!), DO s centrálním zamykáním + otevíraní kufru, 6 airbagů. Můj paket Sport navíc obsahuje: samosvorný diferenciál, polokožené elektricky ovládané + vyhřívané sedačky (kombinace s alcantarou na tapecírech), zatmavená zadní okna, 8 reproduktorů, 17" litá kola, snížené pružiny o 15mm.
Jízda:
Nejvíce mne v ISku překvapilo ticho které v autě panuje, i při dálniční rychlosti, jedinou výraznou složkou hluku jsou pneumatiky. Na autě mám 215/45 R17 + snížený podvozek od H&R o 35mm, abych pravdu řekl, díry, nerovnosti nebo vyjeté koleje tohle auto opravdu nesnáší. Některé silnice jsou opravdu utrpením, ale pokud člověk kouká po silnici a vyhýbá se dírám, zas takovej průser to není. Nejvíc ISku vyhovuje krásný asfalt bez dir a vyjetých kolejích. Krásně se k silnici "přižehlí" a to teprve začíná to správné pojetí. ISko má minimální náklony v zatáčkách, drží se bez větších citelných problému ve zvolené stopě, cítíte dokonalé spojení auta se silnicí. A to řízení? Perfektní! Naprosto přesné, volant dokonale přenáší to nádherné spojení se silnicí do vašich rukou. ISko na mě celkově působí jako sportovněji naladěné auto, nevím jestli je to paketem Sport, ale spojka, řazení, plyn...vše máte dokonale pod kontrolou, po sešlápnutí plynu/přeřazení si dokážete vybavit to mechanické spojení, pro mě naprosto dokonalý zážitek z řízení. Ne jak u dnešních tupých automobilů, kde při řazení máte gumový pocit z odezvy řadící páky. Tady ne, všechno doprovází nádherný pocit dokonalé strojní symfonie. Nechi říct, že se s ISkem musím nějak prát, to ne, řazení je přesné, rychlosti tam padají jedna báseň. Brzdy, vpředu 296mm a vzadu 308mm, dokážou vás pořádně poškrtit na bezpečnostím pásu. Brzdový pedál u ISka je jinak citlivý, než u aut se kterými jsem se běžně setkával. Většinou stačí ťuknout o brzdu a už to začíná brzdit velice razantně. Tady opět ne, pedál má jakési více citlivé místo hlouběji, pro představu po sešplánutí o 1/3 dráhy pedálu začínáte pociťovat silnější nástup brzd (takové lehké přibrzdění), ve 2/3 je to spíše brzdění z vyších rychlostí a při více zaduplém pedálu si už leštíte čelní sklo nosánkem. Tahle citlivost pedáju je perfketní s využitím techniky Heel&Toe, plynový pedál je krásně od brzdy dostupný, takže se to tam při podřazovaní dá krádně mrskat o sto šest :). Síla motoru je dostačující, 114kW dává o sobě znát, spolu s 6 kvaltovou převodovkou vytváří ohromující zážitek z jízdy, zrychlení, dynamika, ZVUK...naprostá paráda. Ale uvítal bych spíše těch koníků víc, ideální výkon by byl kolem 220-250 :)
Interiér:
Co k tomu říci, snad jen Lexus. Pohodlný, prostorný a ergonomický. Jsem nadmíru spokojen, v autě nic nevrzě, neskřípá a já si můžu i krásně užít skvělý audiosystém. Musím pochválit klimatizaci, funguje naproste skvěle. Jediná chyba co se týče té ergonomie je, že se nedají zklopit zadní sedačky...to by se mohlo někdy opravdu hodit.
Recenzi budu dále doplňovat o moje zkušenosti a fotografie, auto mám pár týdnů, tak mi dejte chvíli čas, než přijdu všemu na kloub :)
Silné stránky
Pocit z jízdy
Motor
Podvozek + řízení
Skvělé dílenské zpracování
Komfort
Velice málo viditelný na našich silnicíh :)
Slabé stránky
Citlivost na kvaitu silnice
Nedají se zklopit zadní sedačky
Elektrická okýnka nemají auto režim (kromě řidičovy pozice)
Cena náhradních dílů (pokud nesedíte na zdroji dílů pro vozy Lexus :))
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím žádné
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Koupeno v Německu, skvělý přístup
Video
Přímý odkaz na video.
Další vozy značky Lexus
-
Lexus LC (2005) Majitel: drack2
Přidáno: 21.2.2009 249 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Lexus LC (2008) Majitel: yetyGT
Přidáno: 27.8.2010 117 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Lexus RX (2009) Majitel: Invisible
Přidáno: 7.2.2016 2810 Majitel 9.96 Uživatelé
-
Lexus GS (2018) Majitel: medvedi
Přidáno: 5.4.2018 3210 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Lexus ES (2023) Majitel: doktorbartollo
Přidáno: 28.12.2023 2410 Majitel 9.92 Uživatelé