Recenze
Hyundai i30 i30 1.6i CVVT AT, Trikolor Komfort 88 kW
Technické info
Přezdívka auta Čestmír Rok výroby 2014 Koupeno ojeté najeto [km]:6100 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 16 objem [cm3]: 1591 výkon [kW]: 88 kroutící moment [Nm]: 156 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.9 maximální rychlost [km/h]: 192 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 528 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.8 (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
Ahoj,
rozhodl jsem se napsat pár zkušeností s autem, které se tady moc nevyskytuje. Myslím tím kombinaci benzínové 1.6 a šestistupňového automatu.
Nejdříve moje cesta k i30... Po ježdění v Meganech jsem si jako předchozí auto pořídil velmi praktický vůz: Ford Focus ve kombi verzi se 100koňovým benzinovým motorem. Auto "beze ztráty hvězdičky" - během ujetých 120 000 km jsem do něj - kromě obvyklých servisních úkonů - nevrazil ani korunu. Bohužel se ale naplnil jeho čas a stál jsem před rozhodnutím co koupit dalšího.
Dalšího vozidlo muselo mít jedinou povinnou položku, a to automatickou převodovku. Už mne nebavilo popojíždění v pražských kolonách, případně cesty z blízkého okresního města do Prahy. Zbytek výbavy pro mne není až tak důležitý.
Také jsem upustil od koupi nového auta - otázka financí. Takže jsem začal hledat "nové" předváděcí vozy s najetými několika tisíci kilometry, v záruce a se všemi bonusy, které to s sebou nese. Samozřejmě se tímto velmi zužuje výběr, protože předváděcí vozy s automatem prostě nejsou. Nakonec jsem našel i30 u Auto Zeman - v rozumné výbavě, v neurážející barvě s najetými 6100 km. A se slevou téměř 90 000 Kč oproti "funglovce". No nekup to!!
Dokážu pochopit názor lidí, že Hyundai není premiová značka, na druhou stranu je auto pro mne dopravní prostředek, který nakonec bude otlučený od spoluparkujících na parkovištích, okopaný od vlastních dětí apod. Prostě spotřební věc, která mne a mojí rodinu má převézt odněkud někam. Bráno tímto pohledem je i30 dobrá volba.
Tak tedy: auto má 120k benzin spojený se šestistupňovým hydrokapalinovým automatem. Něco z výbavy: klimatizace, rádio s přehráváním z usb, ipodu či telefonu, handsfree, ovládání hlasem, ovládání na volantu, tempomat, elektrická okna, centrál, airbagy..... kdo chce, může si informace pohledat na internetu.
Vyzdvihl bych tady jen pár věcí, o kterých bych snad neřekl, že mne potěší:
1) vyhřívaný volant (opravdu vychytávka, který sice auto nedělá, ale je opravdu příjemná).
2) svícení do zatáček - to mne také překvapilo, jak je praktické. Při rychlostech do 20 km za hodinu to rozsvěcuje zvláštně umístěnou H7.... při couvání pak rozsvěcuje světlo na druhé straně. Opravdu dobré.
Ohledně designu - zase hrozně subjektivní věc. Někomu i30 líbí, jinému ne. Toto bych tady nechtěl rozebírat.
Na různých diskusích jsem četl, že je auto hlučné od podběhu - s tím můžu asi souhlasit. Auto je zatím na zimních pneu, takže i toto bude mít vliv, ale myslím, že odhlučnění by mohlo být lepší.
Dále mi přijde, že světla přepnutá na dálková by také mohla svítit lépe. Obě tyto připomínky jsou však subjektivní. Někdo to může vnímat odlišně.
A teď to hlavní: motor s převodovkou.
Kdo by si chtěl pořídit tuto kombinaci, můžu mu to jen DOPORUČIT.
1.6 benzin (120k) s automatem je prostě výborná kombinace. Auto sice není žádný "trhač asfaltu", ale na klidnou a pohodovou jízdu naprosto bezvadné. Převodovka řadí plynule a bez rázů; když je pod plynem (s prošlápnutou pojistkou na podlaze), vytočí motor přes 6000 otáček a auto krásně zrychluje. Podřadí klidně o dva stupně dolů bez nějakých kopanců do zad. Prostě pohoda. Zatím jsem ujel cca 1500 km a nepovedlo se mi převodovku "uvést do rozpaků". Ani v prudkých kopcích nezmatkuje, nezkouší řadit nahoru a dolu... Opravdu je to pěkné svezení. Spotřeba se mi zatím ustálila na 6,9 litrech na 100 km - údaj z palubního počítače s tím, že mne jízda baví a vozím se. :-). V recenzi je prolinkovaný i Spritmonitor, kam zanáším data z tankování.
Budu se snažit doplňovat informace, postřehy apod.
Občas se koukněte.
Blake
Silné stránky
- design (auto se mi prostě líbí)
- výborně odhlučněný motor
- jemně řadicí automat
- přisvěcování do zatáček
- vyhřívaný kožený volant
- docela propracovaný kufr
- drobnosti typu handsfree, přehrávání audia
Slabé stránky
- dálková světla
- hlučnější od podběhů (uvidím až bude na letních pneu)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím nic, v plánu mám dodatečnou montáž zadních parkovacích senzorů - originál sadu Hyundai u autorizovaného servisu (kvůli záruce).
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto jsem koupil u Hyundai Auto Zeman v Praze. Bylo zařazeno v programu iBest - předváděcí vůz na prodejní ploše s najetými 6100 km. Naleštěný, nachystaný... Vše tak, jak si člověk, který si chce udělat radost a kupuje si nové auto, představuje. Bezvadný přístup personálu, včetně zařizování převodu apod. Doporučuji. :-)
Novinky v recenzi
1. garanční prohlídka
Absolvoval jsem první garanční prohlídku po roce (cca 14 000 km) u Auto Zemana - Praha. Auto prohlédnuto; servis provedl následující: výměna filtru klimatizace, kontrola klimatizace, prohlídka karoserie, výměna oleje, pylového a olejového filtru + nějaké drobnosti. Cena 4380 Kč. Vše proběhlo dle očekávání - spokojenost. Jen nějak nedošlo k zapůjčení náhradního vozidla po dobu servisu (přestože jsem náhradní vůz měl zamluvený) - věřím, že to byl jen informační šum. Na druhou stranu se mi v servisu snažili vyjít vstříc a dali auto na dílnu jako první - abych nemusel dlouho čekat.
Oprava nabouraného boku
Konečně jsem našel chvilku času, abych napsal o opravě nabouraného boku. Nepozorný řidič mi "upravil" levý přední blatník, levé přední dveře a levý práh. Auto opraveno u Auto Zeman v Praze z povinného ručení viníka. Vše proběhlo naprosto korektně: výměna blatníku a dveří, oprava prahu. Díly nalakovány a spasovány tak, jak původně vypadal originál.
Autoservis mi zapůjčil náhradní vozidlo po celou dobu opravy (4 dny) a vše vyřídil k mé spokojenosti.
Cena cca 35 000 Kč.
Fotky před bouračkou dodám do fotogalerie.
Zvalchovaný bok (10 000 km)
Než jsem stačil udělat fotky na letních kolech, tak mi nepozorný řidič zvalchoval levý bok: blatník, oboje dveře i práh. Fotka je v galerii. Nechám to opravit v autorizovaném servisu (Auto Zeman Praha) a dám vědět, jak to dopadlo.
Tempomat
Po zhruba 3000 km, které jsem zatím s i30 ujel, jsem si všiml zajímavé věci týkající se tempomatu. V předchozích autech se tempomat vždy vypnul, pokud člověk šlápl na spojku nebo na brzdu a to i v případě, že zatáhl ruční brzdu. i30 udržuje rychlost i poté, co zatáhnete ruční brzdu. Samozřejmě tu nechci vyvolávat diskusi nad tím, proč zatahovat ručku a mít nastavený tempomat.... Jen jsem si toho všiml :-).
Bl.
Další vozy Hyundai i30
-
Hyundai i30 (2008) Majitel: escorpion
Přidáno: 4.10.2008 615 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 24.6.2008 569 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 9.11.2008 1610 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 15.2.2009 179 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2011) Majitel: Marblik
Přidáno: 30.11.2011 3510 Majitel 9.83 Uživatelé