Recenze
Peugeot 306
Technické info
Přezdívka auta Kabrouš Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:160000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 8 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 65 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7
Popis vozu
Ahoj,
jelikož tu čtu každou recenzi na nové auto už cca 3 roky, přišlo mi nezbytné se s vámi podělit o svůj příběh. Mým vlastnictvím zatím prošly 3 auta: Škoda 130 GLS Rapid, Ford Escort 1,8 16V 3.dv a nyní Peugeot 306 1,6 8V cabrio.
Recenze se bude jak asi tušíte týkat posledního auta tzv. Kabrouše…
Jak jsem k němu přišel:
Nastoupil jsem na VŠ a z finančních důvodů jsem se musel vzdát Escorta. Ačkoliv mi sloužil dobře a celkem jsme si seděli. Musel jsem se ho zbavit, protože jsem začal studovat cca 500km od rodné hroudy. Tak jsem cca 3 roky brousil jak matky tak otcovo Octavii 2, 2.0 TDI 103KW, léta to byly hezké, auta výkonné, ale po chvíli ve mně začal hlodat touha vlastnit a řídit něco svého.
Měl jsem po zkouškách a byl konec ledna. Zjistil jsem že jsem vlastník fondů a akcií, které byly založené mojí babičkou, jelikož tyto cenné papíry za posledních 5 let spíše ztrácely než vydělávaly. Rozhodl jsem tyto fondy zrušit a investovat je do něčeho hodnotnějšího :-D. Můj velký sen byl kabriolet… věděl jsem že chci 4 místný kabriolet(navzdory bezpečnosti) bez ochraného obloukou jako měl Golf, Kadett nebo Escort. Začal jsem se poohlížet v mém rozpočtu po Astře R19, zrovna v tu dobu na českých webech nebylo nic použitelného. Zkusil jsem v Německu jednu R19
(o který jsem byl rozhodlej, že jí beru), ale po technický stránce nebyla nic moc. Tak jsem se ozval kamarádovi, že jí přivezme. Zrovna on byl majitelem jedný 306 Cabrio a nechal mě svýst… v tu chvíli jsem zapomněl na nějaký Renaulty a Opely a hledal jen 306stku. Za nedlouho se objevila v německu jedna lehce bořená 306 z roku 2000 najeto 150000km a jelo se pro ní….(samozřejmě jsem se spálil :D)
Kabrouš: do tý doby jsem byl přesvědčenej, že jestli pojedu do NDR pro auto, bude to minimálně za 100k… nakonec jsem přivezl auto čtvrtinové hodnoty :-D. Jo, byla bořená, ale byla to jen pletařina, podle inzerátu měla mít servisku liťáky a funkční stahování střechy… samozřejmě neměla nic, možná ty kilometry :-D… no, ale byl jsem z ní hotovej měla krásnou modrou střechu, která byla jako nová. Tak jsem do ní skočil. Bylo to někdy v únoru a já Kabrouše zavřel do července do garáže… a postupně opravoval nabouraný části karosérie. v květnu dopadly státnice na jedničku(rozuměj s odřenýma ušima) a já začal zuřivě vydělávat chechtáky na to abych postavil Kabrouše na značky…. Což se 10. července povedlo….
Prvních cca 2000km jsem najel vyloženě se staženou střechou… něco nádherného… jezdil jsem v zataženým počasí v chladu v dešti(topil jsem si)… prostě hovado nadšený do kabrioletu… a pomalu jsem se s autem začal zžívat.
Jízda: Obecně o francouzskejch autech je známý že jsou měkký…. Jelikož mám standartní 14ctky 185/65 tak mým autě to platí krát 4 :-D… není stavěný na nějaký řezání zatáček nebo na nějaký ostrý řízení celkově(kroutí se jak hladovej had)…. Řízení je na pohodu… Prostě najedu na dálnici nahodím 110Km/h a užívám sluníčka, větru ve vlasech a jedu… Nechávaj mně v klidu všechny passaty, superby, octávky a vůbec všechny tyhle uspěchaný auta… Tohle auto tě prostě nutí tak nějak jet na pohodu… Směju se všem co maj v autech klimy a pak jsou z toho nemocný, já se krásně vyvětrám… Je fakt, že pak v koloně když na mně svítí slunce a já se vařim ve svý šťávě, bych klimu uvítal :-D, ale tohle není na stání, ale na ježdění…. Taky jsem absolvoval cestu Teplice – Bolzano se staženou střechou a je fakt že v tunelech to taky není úplně košer :-D, ale ten pocit z otevřenejch výhledů a tý pohody ti prstě žádný auto není schopný zajistit… Bydlim v Teplicích a studuju v Karviný a tak jsem byl nucen absolvovat i D1 a ani jsem necejtil nějaký nerovnosti na tý cestě jak je to měkký (jel jsem to escort i OII sport podvozek a vždy horší).
Motor: Jedná se o klasickou 1.6 85Kw a auto je těžký cca 1200kg… tak nějak se ten motor hodí k tomu autu takovej na pohodu. Prostě, tě tak nějak nutí nechat bejt, všechny ty, co s tebou chtěj závodit na světlech nebo na dálnici. Maximálku jsem nějak nezkoušel jel jsem max. 170Km/h a už se moc kabrouš necejtil(asi by dal víc, ale o tomhle to auto není)… Zato mě odměňuje skvělou spotřebou, která delá něco mezi 6-7 litry na 100km. Asi by se dalo jezdit i za víc kdybys tomu šlapal na krk, ale to auto se tak vzpouzí že to stejně nejde… Nevim možná kolegové s 2.0 103Kw budou mluvit jinak, ale moje auto je vyloženě na pohodu… tam kde jsem jezdil s OII 120km/h s escortem 110km/h, tak tam teď jedu 80km/h.
Výbava: Mám model Saint Tropez kde mám polokůži, okna + zrcátka v elektrice, střechu v elektrice(u mě nefunkční), 4 airbagy… a tím výčet výbavy končí.
S autem jsem zatím najel od června do října cca 10 000 km a jsem velice spokojenej auto využívám i v zimě i když ne tak jak bych chtěl(kvůli škole), ale rozhodně v autě není zima má to předimenzovaný topení… co se týče kufru dali jsme s tim cesti do Itálie ve 4 lidech a všechny věci(včetně piva a jinách cereálií) se vešly v pohodě…
Prostě si pustím Chucka Berryho a jedu vstříc novejm dobrodružstvím :)
Recenzi píšu silně posilněn právě několika cereáliemi, tak prosím promiňte chyby na ty největší upozorněte v diskuzi :-D
Jo a fotek mám zatim pár.... a nevim kdy budou další... nejsem fanda focení auta při západu slunce :)
Silné stránky
Pohoda
Spotřeba max 7l/100Km
styl a vzhled auta
stahovací střecha
Slabé stránky
Nemá žádný je to láska, ačkoliv jsem tam něco zahučel
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Klasika oleje rozvody
snažim se co nejvíc dělat sám
největší špek bylo tekoucí topení = celá palubka ven :), jinak je to velice spolehlivý vůz
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Kennen Sie Bitte etwas über diese Auto??
Nein... :-D
Tuning
Nebude
Další vozy Peugeot 306
-
Peugeot 306 (2000) Majitel: Ivkopivko
Přidáno: 25.3.2013 69 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Peugeot 306 (2000) Majitel: MilanF1
Přidáno: 3.2.2010 1010 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Peugeot 306 (2000) Majitel: ghotic.ghotic(new Mazlík)
Přidáno: 19.4.2009 24410 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Peugeot 306 (1998) Majitel: parkoviště
Přidáno: 29.11.2009 1410 Majitel 9.79 Uživatelé
-
Peugeot 306 (1996) Majitel: tai
Přidáno: 30.11.2009 19 Majitel 9.72 Uživatelé