Recenze

voros (muž 38 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Peugeot 206 1.4i

9.73 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Peugeot 206, foto 1 Peugeot 206, foto 2 Peugeot 206, foto 3 Peugeot 206, foto 4 Peugeot 206, foto 5 Peugeot 206, foto 6 Peugeot 206, foto 7 Peugeot 206, foto 8
Peugeot 206, foto 9 Peugeot 206, foto 10 Peugeot 206, foto 11 Peugeot 206, foto 12 Peugeot 206, foto 13 Peugeot 206, foto 14 Peugeot 206, foto 15 Peugeot 206, foto 16 Peugeot 206, foto 17 Peugeot 206, foto 18 Peugeot 206, foto 19 Peugeot 206, foto 20 Peugeot 206, foto 21 Peugeot 206, foto 22 Peugeot 206, foto 23 Peugeot 206, foto 24 Peugeot 206, foto 25 Peugeot 206, foto 26
 

Technické info

Přezdívka auta gumídek? Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:102200 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 8 objem [cm3]: 1360 výkon [kW]: 55 kroutící moment [Nm]: 109 zrychlení 0-100 km/h [s]: 14.2 maximální rychlost [km/h]: 170 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální zavazadlový prostor [l]: 245 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.3 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

VÝBĚR VOZU
Teprve nedávno ve mně propuklo pravé automobilové "šílenství" v podobě pravidelné obměny vozového parku, kdy jsem si určil pomyslnou max. hranici cca 5 let, kdy by tato doba byla ještě rozumně snesitelná (alespoň pro mě :-)). Mimochodem tento druh poměrně nákladného koníčka jsem zřejmě převzal od svého dědy, který za svůj život vystřídal nespočet automobilů, kdy jen co já jsem na světě, tak jich bylo nejméně 10! a i v současné době plánuje nákup jiného. Vzhledem k tomu, že mi je 25 let, tak si sami dokážete spočítat s jakou frekvencí provádí nákup nového vozidla.

No a tak zhruba po prvním jednoročním, alespoň částečném, vlastnictví vozidla Ford Fiesta MK3, které mělo obsah 1,1 o směšném výkonu 37kW jsem se rozhodl pro koupi nového vozu. Říkal jsem obměna max. do 5 let? - tak holt poprvé to zrovna nevyšlo, no :-D
Mými hlavními požadavky bylo pět dveří (Ford měl pouze 3), hlavně z důvodu větší praktičnosti, výkon okolo 55kW, počet kilometrů cca okolo 100 000, nějaká trochu lepší výbava než jen volant a kola :-) a pak samozřejmě cena, kterou jsem dle svých možností stanovil na cca 100 000.

Mezi hlavní kandidáty se tak dostala především Škoda Fabia 1,4 (55 a 74), Ford Fiesta 1,25 MK4 (55), lahůdka typu Ford Puma 1,4 a 1,7, Renault Clio 1,2 (55) - ano i tento vůz :-) a nakonec i Peugeot 206 1,4 (55). O jiných vozech jsem uvažoval méně anebo jsem jim nevěnoval takovou pozornost. Ze začatku jsem byl dlouho přesvědčen, že budu pokračovat v jisté linii a pořídím si opět Ford a i přesto, že výše zmiňovaný 1,25 patřil ve své třídě k velmi dobré motorizaci, tak vzhledem k faktu, že spousta konstrukčních částí vycházela ještě z MK3, kterou jsem vlastnil a dále k opodstatněné reálnosti koroze karoserie, která mne u předešlého vozu nevýsostně s... vytáčela :-), jsem tento vůz zavrhl. Mezi další kandidáty patřil i Ford Puma, jenž však opět vycházel z Fiesty, a proto trpěl podobnými neduhy a navíc byl ještě o něco dražší. Škoda Fabia by bývala byla dobrá, ovšem vzhledem k velkým kilometrovým nájezdům a mnohdy velmi chudé výbavě i přes vyšší pořiovací cenu jsem toto byl také nucen opustit a tímto se dostávám k francouzským vozům, jenž se na lístek také dostaly. Všeobecně jsem trpěl a nutno říci, že částečně i teď trpím, k vozidlům z Francie jistou obezřetností a strachem z kvality daného výrobku. Hlavně k vozidlům Renault, o kterých koluje mnoho podložených i nepodložených historek. Ovšem i přesto se daly najít v této době celkem pěkné kousky, které mne však vždy v nějakém detailu odpudily. No a tak posledním vážnějším kandidátem byl Peugeot 206. Na inzerátech jich také pár bylo, ovšem mnohdy měly opět hodně kilometrů najeto, mizernou výbavu, motor o objemu 1,1 a navíc jenom 3 dveře.

A tak jednoho "putovního" dne po místních i nemístních autobazarech jsem se ocitl v autobazaru Na Váze v Rohovládové Bělé, poměrně vzdáleném to místě od mého bydliště. Ovšem mezi mnoha auty tam na mne vykoukl i zajímavý šedomodrý metalizovaný kousek Peugeot 206 1,4i z roku 2000, s velmi dobrými kilometry (78000), s celkem slušnou výbavou a na pohled velmi dobrým stavem.
A začalo nahlodávání a přemýšlení, kdy po týdnu jsem se na vůz jel podívat znovu i s celou rodinou a ve voze se i projel a vše vyzkoušel. Byla složena záloha a za týden byl automobil v mém výlučném vlastnictví a stal se tak prvním, mnou plně hrazeným vozidlem! K samotnému autobazaru bych měl ještě pár připomínek, ale to až v samostatném oddělení na konci popisu.

STAV VOZIDLA (VIZUÁLNÍ)
Nechci a ani nehodlám se zde nějak rozepisovat o historii daného modelu, ale není od věci zmínit, že od roku 1998 se až dodnes pod označením 206+ daný model s minimálními konstrukčními změnami prodává.
Teď ale k samotnému stavu mého auta. Vůz mne při koupi zaujal svým velmi dobrým vizuálním stavem a vhledem k tomu, že jsem ho nakonec zakoupil, tak i, jak se dnes ukazuje (klep, klep na dřevo :-)), tak i víceméně tím technickým. Asi použiji mnohými z nás často užívanou frázi, stav odpovídá stáří, ale v tomto kontextu to myslím v pozitivním slova smyslu a rozhodně tím nechci nic krýt ani zastírat. Prostě z exteriéru se najdou drobné vady na kráse typu pár lehkých škrábanců od dveří ostatních parkujících a na přední kapotě je pár dírek od kamínků, ale tomu se člověk zkrátka nijak nevyhne. Snad jenom když jezdí po liduprázdných silnicích a parkuje na nejodlehlejších místech, čehož se ovšem ani u jednoho dnes možná nedá dosáhnout. A parkovat na odlehlém místě není asi také dobrý nápad vzhledem k tomu, že člověk na sebe akorát přitahuje větší pozornost a o pozornosti potencionálních zlodějů nemluvě. Což doufám snad u tohoto automobilu by neměl být až tak velký problém. Dalším nepříjemností jsou místy odřené kryty kol, to je ale možná i díl mé viny, ale holt je to tak. Interiér je na tom v porovnání s exteriérem možná o trochu lépe, kdy snad krom mírně popraskané koženky řadičky ( při běžném pohledu ani není vidět ) je téměř jako nový. O stavu jendotlivých partiíí bych se zmínil až v popise daného oddělení.

VÝBAVA
Co se výbavy týká, tak podle označení i podle mého laického náhledu se zřejmě jednalo o jakýsi střední stupeň výbavy. V originále jde o model Peugeot 206 1,4 XR Présence. Z optického hlediska jsou hlavními znaky lakovaná zrcátka v barvě vozu a v interiéru použití plyšové látky. Jinak je v obsahu velmi dobrá výbava, která mne po předchozích zkušenostech s Fordem poslala úplně do jiné kategorie vnímání :-) Mezi hlavními lze jmenovat stavitelný volant a sedadlo, centrál na dálku, elektrická přední okna a zrcátka. Co se bezpečnosti týká, vůz je vybaven systémem ABS a na tu dobu luxusním počtem airbagů, kdy ty čelní jsou doplněny navíc bočními. Tento prvek - boční airbagy - se ani dnes po 11 letech u mnohých nestává standartem. Otázkou zůstává, zdali jsou u mého auta po tolika letech ještě funkční, ale to je věc jiná a já jí rozhodně nehodlám nijak zjišťovat :-) Jediné, co jsem při koupi možná úplně nepodchytil je absence klimatizace, kterou jsem při zvyklosti otevíráni okének kličkou u předchozího vozu ani nepožadoval. Dnes tohoto lituji, poněvadž v drsných parnech, která v této republice běžně v létě panují mne nebaví neustále otevírat okénka a vzhledem k rychlostem a rádiu je pořád přivírat a otevírat. Nehledě na opotřebení a ne zrovna dobré spojení francouzských vozů a okruhu elektrických zařízení :-) Originální rádio s ovládáním pod volantem si nechávám na konec, jelikož tato problematika mne monhdy, při pohledu na některé výtvory vyloženě dráždí. Je to asi dáno tím, že nemám potřebu si pouštět neustále dokola to samé, ale i to lze dnes mnohem elegantněji vyřešit zařízením FM transmitter a ne tím, že místo "originálního originálu", třeba jen s kazetovou mechanikou, vypreparuji přesně padnoucí a se vším ladící přehrávač a nacpu do díry kdejakej blikavej, svítivej paskvil, byť o značce blízké českému fichtlu "pijonýr" :-) a sebelepší funkci. No nic, to je asi jenom můj názor, který se mnou mnozí sdílet asi nebudou, ale při pohledu do krásně zachovalého kokpitu jakéholiv auta se mi při pohledu na stříbrnou a všemožně tísícibarvou krabičku svírá žaludek. Pardon, nechal jsem se unést :-) Takže mé originální rádijko s kazetovým mechanisem krásně ladí v interiéru a když chci poslouchat nějakou svou muziku, tak si akorát strčím modulátor do zdířky a po použití zase vytáhnu.

PODVOZEK
Tak tato část by asi většina, pokud by slyšela spojení francouz a podvozek, okomentovala slovy komfort a sport ani náhodou. Ze zkušenosti s tímto vozem k tomuto samozřejmě mohu poskytnout, doufám že nezaujatý, vlastní pohled na věc. Vozidlo bylo v době zakoupení, co se podvozku a podvozkových partií týká, domnívám se ve velmi dobré kondici, kdy toto, snad kromě počínající - že by už bující? :-) koroze výfuku, platí i dosud. Vozidlo drží při jízdě zvolenou stopu a při sebemenším tlaku na volant uhýbá ke zvolené straně. To však rozhodně neznamená, že by bylo nějak přehnaně citlivé - viz řízení. Od podvozku se neozývají žádně rušivé zvuky ani žádné vrzání. Z tohoto lze doufám usoudit, že pokud se v běhu času nedostaví nějaké opotřebení, či jiná nepředpokládaná událost, tak je podvozek zatím ve stavu velmi dobrém.

To jaké jsou jeho charakteristiky a jaké pocity při řízení člověk zažívá, je otázkou naladění výrobce. Vše samozřejmě záleží i na použitých pneu atd. Zpočátku a při koupi jsem vyjížděl na pneu R14 od výrobce Kleber - byly to zimáky a ujezdil jsem na nich i jednu letní sezonu :-) Poté, co jeden pár odsloužil, jsem ke zbývajícím dokoupil jiný pár od výrobce - teď ani nevim :-D (vzorek zachovalej, ale špalky jak na traktor - teď nevim, jestli to byl nějakej starší barum nebo... kouknu se, až si na to vzpomenu tak dodatečně připíšu - asi až je zase brzy obuju :-D. Zkrátka byly ojetý a celkem levný - byla to moje první zkušenost a říkám, že bych nic podobného už asi nepodniknul. Nakonec se totiž přišlo na to, že je někdo píchnul a ještě ke všemu na to asi ani napřišel - tak to padlo na mě :-) a ihned poté, co jsem zaparkoval doma, tak jsem slyšel akorát psssšššt :-) Tak jsem honem hodil rezervu a jel zpátky k mému prodejci ojetých - "kvalitních" :-) pneu. Ten mi to naštěstí zalepil a tak na nich bez potíží jezdím již druhou sezonu a krom, domnívám se vyšší spotřeby ve sněhu fakt dobře zabírají :-) No a nevydržel jsem to a před rokem zakoupil konečně i letní sadu s diskama - opět za výhodnou cenu :-), ale tentokrát jsem vše řádně nastudoval a plná spokojenost. Goodyearky GT3 o vzorku cca 6-7mm za dvojku a disky 14, téměř jako nové za 1500? No prostě kauf :-) Tohle zatím měnit nehodlám a jsem plně spokojen.

No a teď snad už konečně k samotnému podvozku. Je to francouz... to už jsem asi říkal, že :-) - a asi ještě několikrát pro uvědomění zopakuji. Měl by být "měkký" ? Možná právě proto jsem mu dal přezdívku gumídek. Ovšem je to s vykříčníkem, jelikož po jízdách jsem zjistil , že zas tak houpavý charakter auto opravdu nemá. Fiesta, kterou jsem před tímto vlastnil měla odlišný charakter. Díky velmi nízko položenému těžišti a posazení řidiče byla jízda, i přes základní motor, téměř motokárovou záležitostí. To se o Peugeotu říci nedá, avšak pokud jezím přes léto na Goodyear, byť jde o starší typ, tak kolikrát mám pocit, jakoby se jízda fiestě celkem podobala. Ano auto se vždy trochu více naklání, ale stopu drží bravurně a troufám si říci, že pokud má člověk pudově nastavenou hranici sebezáchovy na správné hladině :-), tak tento podvozek při kvalitním obutí dovolí velmi mnoho. Problémem může být horší vozovka, mnozí namítnou, že jiné u nás ani nejsou - domnívám se, že tam kde nejsou, tak se ani nebudu pokoušet jezdit ostřeji s žádným jiným autem, tudíž o tom ani nemá cenu polemizovat. Na tomto povrchu v zatáčkách je cítit mírný sklon k odskakování zádě, ale zatím jsem ve škarpě neskončil, takže to tak strašné taky není - a jak říkám, zatáčky já projíždím stylem svižnějším a náklony tak pro mne nejsou ničím cizím. Problém letních pneu je pak jejich paradoxně větší hluk, ale v porovnání se zimními tomu tak opravdu je. Na zimákách pak samozřejmě, obvzlášť na těch mých suprových letovaných, zašívaných :-), výkonost v zatáčkách klesá a stoupá i spotřeba. Proto se je taky snažím dávat až co nejpozději. Celkově mi podvozek nepřijde vůbec špatný, samozřejmě jsem nezažil charakterisitky podvozků vozidel jiných kategoriíí, ale jízdně jsem problém nikdy neměl a spíš než komfort bych u tohoto vozu vyzdvihl slušné vedení v zatáčkách na kvalitním povrchu.

ŘÍZENÍ A ŘAZENÍ
Řízení a řazení. No, asi se v tomto okamžiku bude můj názor od mnohých uživatelů vozidel francouzských značek lišit, ale zřejmě mám jiný pohled na danou věc.
Co se řízení týče, tak vozidlo je vybaveno hydraulickým posilovačem řízení a při jízdě je to hodně znát. Zpětná vazba při průjezdech zatáček je vynikající, taktéž i držení zvolené stopy - i toto je troufám si říci důkaz o ještě stále dobrém stavu podvozkových dílů. Při městských rychlostech je naladění posilovače a řízení odpovídající dané situaci a při parkování velmi dobře usnadňuje parkovací manévr - to, že někoho nebaví ( a bohužel to ani moc neovládá:-D) parkování podélné, to je jiná věc a za to vozidlo určitě nemůže :-). Při vyšších rychlostech pak posilovač a s ním spojené řízení příjemně tuhne a ideálně se tak přizpůsobuje zvolenému tempu. V tomto kontextu je nutno zmínit firemní vozidlo, které má vedoucí v ateliéru. Jedná se o Citroen Berlingo a jeho řízení je opravdu o něčem jiném - co zatáčka, to prazvláštní pocit ve volantu, kdy pohyb je takový gumový a místy trhaný - zkrátka vůbec ne lineární a nijak zvlášť citlivý - hned na rovinu říkám, že jsem nikde nezjistil, zda-li používá elektrický posilovač, ale mnoho bych se tomu nedivil.
Řazení :-) tak to jsem zvědavý, co ode mne čekáte... Budete se možná divit - i když po mých předchozích reakcích a názorech možná už ani ne :-D , ale jsem s ním téměř spokojen :-) Ano, všude se popisuje téměř nekončí zápas koncernu PSA s přesností, hlukem a délkou drah, ale vše z výše zmiňované mi buď nevadí anebo to vůbec nevnímám. Délka drah mi přijde akorátní - nemám rád téměř neznatelný, rádoby sportovní pohyb na pár milimetrech - člověk kolikrát ani neví, jestli už zařadil anebo tam má pořád neutrál - a to jsem jezdil s VW, Škodou a i nejnovější Fiestou. Dalším problémem - ano, já to považuji za jistou degradaci - zvuková a pocitová stránka mi nedává možnost se plně sžít s daným vozem. Jejich často gumová a bezhlučná kulisa, která je sice možná sterilně přesná, ale nedává možnost se plně vcítit do řízení. Zato u mého gumdy :-), téměř každé přeřazení - a u vyšších stupňů to mám obzvlášť nejradši - doprovází jemné mechanické zacvaknutí a i pocitově člověk vnímá jakési jasné a strojově čisté dokončení zařazení. Opravdu paráda! Co je snad možná trochu horší a v čem dám většině zapravdu je menší přesnost hlavně u nižších rychlostí a především u zpátečky, kdy zařadit jí se povede až na třetí pokus - ale to ostatní výrazně převáží.

VÝKON MOTORU A JÍZDNÍ PROJEV
Motor je, jak již bylo zmíněno, atmosfericky plněná litinová čtrnáctka o výkonu 55kW. Spoustě lidí to nepřijde mnoho - mne tedy v současnou dobu také ne :-D, ale doposud jsem neřídil delší dobu silnější automobil, než byl Escort 1.6, tudíž do okamžiku výměny za můj vysněný vůz :-), viz hlavička vpravo nahoře, mi motor přijde přiměřený dané velikosti a v naprosté většině situací si poradí a k tomu umožňuje na hezkých zatáčkovitých silnicích užít si i trochu té zábavy.
Možná se místy bude téma krýt s jinými odděleními, popisovanými v této recenzi, ale to už tak nekdy bývá.
Co se dynamiky týče - rychlostní stupně 1 a 2 samozřejmě po sešlápnutí plynu znamenají nástup okamžité a nespoutané :-) síly, která trvá až do okamažiku přeřazení na třetí stupeň, kdy se již pomalu začíná projevovat přeci jen menší objem a zrychlovat, či předjíždět z této rychlosti chce vyšší otáčky, cca okolo 3500. Čtyřka pak představuje jakýsi přesun k pětce. Dá se na ní také ještě předjíždět, ale vyžaduje to větší prostor a také samozřejmě více času. Pětka je pak vyloženě cestovní a ustálený převod. Co mne v tomto ohledu napadá a co jsem nebyl shopen nikde prokazatelně zjistit je udávané zrychlení. Dle typu se někde uvádí 13,2 někde zase 14,2. V oficiálních dokladech a manuálu jsem na to nikde nenarazil, jen se můžu domnívat a hádat. Maximální rychlost vyzkoušenou nemám, po dálnicích nejezdím a v okolí se výrazně delší a bezpečnější rovinka nevyskytuje. Na dálnici jsem letos vyzkoušel cca 160 a šlo by určitě dál, jen přítelkyně při této rychlosti prohlásila - "jsi už spokojený" :-) - tak jsem toho radši nechal bejt :-D Musím i podotknout, že se jedná o mé osobní maximum.

Co je však podstatné na tomto voze je konstrukce a systém motoru. Jde o starou dobrou atmosférku, která přináší krásný lineární zátah v takřka celém pásmu otáček při doprovodu opět velmi příjemného a uším lahodícího mechanického zvuku vytočeného motoru. To je věc, kterou si v dnešní době velmi a velmi cením, a proto do budoucna, pokud to bude jen situace a hlavně nabídka umožňovat - turbo, hlavně po současném politickém, ekoteroristickém a odborném tlaku, u mne nemá šanci.

SPOTŘEBA
Záležitost, která je jednou z těch pro mě nejdůležitějších. Na začátku jsem byl zděšen prodejcem, kdy mi sušše oznamoval, že okolo těch sedmi jezdit určitě budu - no pravda, jezdím - ovšem asi o jeden až jeden a půl litre méně :-). Osobně bych do okamžiku osobních zkušeností s tímto vozem nikdy neřekl, že se 14-kou budu v letních měsících běžně a stabilně jezdit pod šest a celková spotřeba za celou dobu vlastnictví nepřekročí číslici 6, ale je to skutečnost. Ačkoliv se mnozí vymlouvají na to, že papírová hodnota nikdy neodpovídá realitě, tak mohu říci, že neodpovídá ani u mě... ovšem zcela v opačném směru :-) Což mě samozřejmě velmi těší. Nejnižší naměřená spotřeba byla jednou dokonce pod 5,5. Nejvyšší pak 6,7 v zimě, kdy naši prodávali auto a střídali se tak řidiči. Jak říkám, v létě stabilně pod šest a v zimě téměř vždy pod papírový průměr. To si myslím je dáno především použitými pneumatikami, které jsou opravdu silně špalkoidního charakateru. Se spotřebou tudíž panuje naprostá spokojenost. Toto léto jsem pak absolvoval s vozem první dovolenou a během celého týdne a zhruba 1000 najetých km se spotřeba dostala na hodnotu 5,6, což se při téměř horském terénu severních čech v oblasti ústecka, jízdě po dálnici nepředpisovou rychlostí a vyzkoušením rychlosti 160 jeví jako velmi slušný výsledek. Toto ovšem samozřejmě neznamená, že běžně těchto hodnot nedosahuji viz výše. Nutno podotknout, že podíl je převážně mimoměstský v poměru 30/70, městem zde není myšlena Praha, ale obce typu Chrudim a Pardubice, kdy však rozdíl mezi těmito a Prahou se obzvlášť v dobách špiček téměř neliší. Co se stylu týká, snažím se vyznávat předvídavý a rozvážný styl s minimem brždění. Občas říkám, že by někdy mnohým prospělo zapomenout na brzdy a snažit se jezdit jen s využitím brzdného potenciálu motoru. Myslím si, že na výslednou spotřebu toto má primární vliv. A i přes všechno výše uvedené musím říci, že můj styl rozhodně není nějaký defenzivní ba snad zdržovací, to tedy rozhodně ne a běžné rychlosti jsou normálně v rámci předpisů + 10, 20 a místy, kdy je oblíbený úsek, či krásné zatáčky, tak člověk samozřejmě nemůže odolat a musí vyzkoušet potenciál vozu :-)

Silné stránky

-vzhled (i po tolika letech jde o celkem pohledné autíčko, i když poplatné své době vzniku)
-variabilita interiéru, množství a prostornost odkládacích schránek
-řazení (mechanická čistota)
-řízení (velmi slušná zpětná vazba)
-spotřeba
-a samozřejmě MOTOR - byť slabší, tak mechanicky čistý BENZÍN plněný ATMOSFÉROU

Slabé stránky

-občasné povrzáváni v interiéru - plasty
-menší zavazadelník
-rezerva pod autem ( to je pěknej humus )

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Tak tohle asi bude zajímat spoustu potencionálních kupců francouzské techniky, ale při současném klepání na jakékoliv dřevo v okruhu mých rukou :-), musím konstatovat, že pomalu začínám obracet svůj názor na tyto vozy - alespoň co se Peugeotu týká. Asi to je jako u všeho otázkou péče a štěstí, ale mohu říci, že mne zatím nic vážného nepotkalo.
Z poruch lze snad jmenovat největší, kterou byl nefunkční rychloměr - přestala ukazovat rafička. Pak už třetí výměna žárovky. Výměna gumiček u stěračů... a to vlastně už skoro není ani porucha :-) Jinak klasické výmeně oleje a filtrů no a benzín.
Mírné nepříjemnosti řeším okolo antény, odkud mi jednoho dne začala lít (trochu silné slovo) voda po dešti a zjistil jsem, že okolí objímky je mírně odchlíplé od střechy a tak jsem vzal Lukopren, objel to s ním okolo a probém vyřešen. Další věcí, která je mírně chaotická a je tak jedním z nešvarů, který se u francouzských vozů vyskytuje - je občasná beznaděj elektroniky. U mého vozu se výhradně projevuje jako občasné rozsvícení kontrolky airbagu, což dávám na vrub kontaktům, kdy se toto děje předvším po posunutí sedla řidiče. Po revizi je zase vždy vše OK. Jednou se mi pak ještě rozsvítila kontrolka poruchy systému výfukových plynů a managementu - takovej ten kohoutek, ale po restartu to zhaslo. Dávám to za vinu nějakému momentálnímu chybovému hlášení.
Věcí, která by asi mnohé neznalé a laiky, zpočátku i mne trochu lekala, byl nezvyklý klepavý zvuk od motoru, který je znatelnější při mírném stlačení plynu. Při aktivním hledání jsem se dozvěděl a na mnoha fórech je toto zmiňováno, že se jedná o klepání klikového hřídele, které je však pouze vizuálního charakteru a mnohé nové vozy se takto projevovaly i jako nové. Důležitý je fakt, že na vliv a funkci to nemá vliv. Nezbývá než tomuto věřit a doufám, že po kilometrech, které jsem již najel je toto tvrzení pravdivé.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Ještě jedna poznámka k autobazaru. Jednání před prodejem celkem slušné, ovšem při slibu, že zakódované rádio mi zdarma nechají odkódovat, jsem si toto musel po předání peněz již provést sám na vlastní náklady. Jakmile dojde k předání peněz, autobazar dal od slibů ruce pryč.

 


Další vozy Peugeot 206



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

Jak říkám, nevěřil bych, že i letitý francouz může být spolehlivý...klepy, klep :-)

praktičnost
6

Pět dveří je dobrá věc, malý kufr už méně. Prostor na zadních sedadlech hlavně na nohy je dost mizerný. Inu je to malé auto

prostornost
6

viz praktičnost

jízdní vlastnosti
7

Na fakt, že jde o francouze a má jít tedy dle pouček především o komfort, tak velmi dobré.

jízdní komfort
7

Dle použitých pneumatik a stavu komunikace :-)

provozní náklady
8

Odpovídající, spíše menší. Zatím se nic nesype a jezdím za rozumnou spotřebu, takže asi tak, no...

náhradní díly
7

Co jsem kupoval gumičky do stírátek - tak 2x35 - to celkem jde... :-D Ale vážně :-) Ceny originálu asi dost drahé, ale mně stačí "kellyšová" a jiní. Zatím naštěsí jen filtr a olej

výkon motoru
6

Vzhledem k obsahu a typu motoru mi stačí a vysněný vůz už někde čeká :-)

spotřeba
9

Jedním slovem paráda - léto 5,7 -5,8 - zima do průměru 6,3 Deset bodů nedávám proto, že to nejezdí zadarmo :-)

hlučnost motoru
8

Jestli někdo říká zvuku atmosferického benzinového motoru, že je hlučný - tak... ať si to říká, má na to právo :-) Já ho miluju a hlavně, když je ze všeho úplně vytočenej...

kvalita sedadel
7

Tak byla by asi dobrá, ale u mě u řidiče je značně změkčelý a tudíž více jak 100 km v kuse není pro záda to pravé. Jinak držení těla v zatáčkách je slušně

brzdy
7

Takové trochu jedovky, ale časem vadnou. Ovšem já se je snažím používat co nejméně, takže běda tomu, kdo přede mnou bude bezdůvodně brzdit...

zavazadlový prostor
5

Nic moc, ale truhlíky s kytkama jsem tam dostal :-D Po sklopení sedadel výrazně lepší.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…