Recenze
Technické info
Přezdívka auta Ferrari Rok výroby 2006 Koupeno ojeté najeto [km]:220000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1900 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 350 maximální rychlost [km/h]: 220 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední
Popis vozu
Stilo každý zná, teda ten, kdo se zajímá. Zarytým příznivcům německých značek nemá cenu nic vykládat, Fiat je o srdci a emocích. Když jsem kamarádovi řekl, že mám Fiata, tak jen odvětil: "Vítej mezi chlapi" :-) Jak to myslel, dodnes nevím, bo on jezdí jen ve Fiatech. Po dlouhých letech v Unu přesedlal na Seicento. Se svojí ženou se stále vodí za ruku a je neustále v pohodě. Pokud budou překlepy v italských jménech a názvech, omluvte mě. Neumím italsky. Všichni ti ostatní vrtěli hlavou, jako že Fiat, hmmm, hmmm ale když jsem je svezl, uznale vrtěli dál HMMMM, HMMMM.
Auto mně říkalo pane od nějakých 138.000km. Po prvním majiteli, slušně zajetý, servisovaný pravidelně v autorizovaným servisu, který už nejní. Fiat Ricardo v Plzni.
Auto má jemný chiptunning od prvního majitele, tzn. ze 150 koní na 180 a z nějakých továrních 350 nebo tak nějak na 400Nm. Vytuněno, zaplaceno, bez ověření na válcích. Jak jsem koupil, tak prodávám. Jedno je ale pravda. To auto je sakra rychlý. Do kopců i po dálnici. Řidiči německých prémiových značek a manageři ve dvoulitrových Oktávkách nervózně sledovali kombíka ve zpětným zrcátku, co se jich pořád drží a nakonec předjel :-) Na dálnici ověřených tachometrových 240 (samo že v Germánii ;-) Má to i svoji daň a to v podobě už třetí spojky. Jinak na spotřebu to má vliv snad jen pozitivní. Nejnižší spotřebu má mimo obec ve stylu svižně kolem stovky. Stabilně je spotřeba do 6 llitrů.
Auto se v otáčkách více naklání, ale drží. Díky kombíkovýmu zadku ani není tolik nedotáčivý. Vzadu jednoduchá náprava!
Design zvenku je ... fakt pěkný. Mně se líbí. Nápady jako propadlá kapota, nyní kopíruje VW Golf, světlomety s designovými modrými plasty uvnitř, nebo doplňky, nevím jak to nazvat, ale je to moc hezký. A integrované střešní podélníky v barvě karosérie, boží ;-)
Uvnitř? Plno místa. Stoličkový posaz, ale ten vůbec nevadí. Uvědomíte si jej po přesednutí z jiného vozu. Pravý koleno nenaráží do palubní desky!!!! Levá noha se vejde na odkládací místo vedle spojky! (nemožný třeba u nový Astry) Tlačítek je akorát, akorát veliký, takže za jízdy se dobře ovládají a hlavně hledají, spíš nahmatávají. Měkčená palubní deska, výsada kdysi jen VW. Kaplička, výborně čitelná, přehledná. Divný. Hodiny vidí v kapličce jen řidič, zato venkovní teplotu a stanici rádia uvidíte jak v kapličce, tak i na panelu rádia. Rádio výborný!! Automatická dvouzónová klima, taky dobrý. Rozdíl teplot mezi levou a pravou až 7°C, což u zimoumřivých žen vyvolává nadšení a u horkokrevných pánů klid na řízení. Řazení tuhé, poměrně přesné. Jen za stání někdy zpátečka po druhým vyšlápnutí, ale žádný problém.
Vzadu místa jako v nižší střední, ale všimněte si, že dnešní vozy konstruované po krizi už nemají výdech ventilace mezi zadní sedačky. Stilo a současný Bravo ještě ano, ale nová C4 už třeba ne. A vzadu takový detail, jako hlavový opěrky co ve spodní poloze splývají s opěradlem. Po sklopení zadních sedaček nevznikne podlaha jak v hospodě na tancovačku, ale sklopená opěradla podlahu zvedají. Což někdy k ideálnímu stěhování schází. Pod podlahou je rezerva. Viděl jsem jí dvakrát, takže ani nenapíšu co to je zač. Ale mám takový tušení, že není plnohodnotná. Nevadí. Naopak si myslím, že rezerva by v autě měla být, klidně neplnohodnotná a taky nenafukovací, plná guma, aby pořád byla připravená k nasazení.
Pod kapotou. Kapota je na vzpěrách!! Taková volovinka a jak potěší :-) Jinak je tam plno. Motoru, hadiček, všeho. Pravou žárovku ještě vyměním, ale levou jsem vzdal. Tak holt v servisu. Pálka za žárovku a práci, ale zase se zárukou, říkal jsem si. Ale přišla ona chvíle a "Ano, je to od výměny 5 měsíců, ale najel jste 23tis km a na žárovku to je omezený i kilometrama a to 10.000" A tak zase nic. Další blbost Fiatu, taková pitomost. Nejpoužívanější hrdlo je od ostřikovačů a to je na trychtýř. Skoro schovaný, úzký (necelý 2cm) a modrý, to u benzinky v zimě a pod lampou těžko najdete. Když nevíte kde je, tak předpokládáte, že je to to žlutý a veliký a nahoře. A ono to brzdová kapalina :-(. Nakonec obětujete třetinu nemrznoucí kapaliny, kterou bryndáte kolem na řemen. A máte dolito :-) Zespodu kapoty je tapecírunk a snad u všech plesniví v místě, kde jsou ostřkovače.
Tak a něco k závadám.
150tis silentbloky na zadní nápravě
180tis nejdřív ta trubka co vede od turba kamsi, praskla, a po ca 2tis odešlo i turbo
200tis brzdy, výměna komplet (kotouče, třmeny, destičky, hadičky) mimo reklamace v nějakých 30tis to všechno bylo původní.
210tis alternátor a baterie, taky odešel mikrospínač 5. dveří
Auto jezdí jako služební a hrdě se pere s pohrdáním některých řidičů. Nevím proč. Tohle je můj první Fiat a mile mě překvapil. Velmi mile. No, ještě jsme kdysi ve firmě měli 1,9MultiJet Dobló a to po dálnici taky dvěstě udělalo, jinak to bylo neskutečný, co to všechno odvezlo. Lidí i nákladu.
Silné stránky
- Silný motor
- široké sedačky
- neokoukaný design
- plno prostoru pro lidi i nákla
- tichý
- rychlý
- nízká spotřeba
a nekradou se ;-)
Slabé stránky
- Škoda je, že Bravo není v kombíku, škoda že nemá nástupce
- pak do 180tis km bez problémů a pak přišlo turbo, támhle hadička či trubka, brzdy, rádio, alternátor, ... jako všude.
- Přepínání mezi údaji na palubním počítači, vždy na dvě zmáčknutí a prodlevy. To vymýšlel někdo v garáži a ne za jízdy!! ale prkotina.
- tempomat: aby jste jej vypnuli a neztratili nastavenou rychlost, tak jedině spojkou nebo brzdou. Velmi nepovedené na dálnici v tahu do kopce :-/ Ale zase se rychle zapne a nastaví.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Všeobecný problém všech servisů, tak i u Fiatu. Všechno se objednává, takže do druhého dne. Všechno se vyměňuje, takže drahý, atd ...
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
bez zkušeností
Přidat názorDiskuse: Fiat Stilo
- Re: 400Nm 01.02.2012 19:55 vodavod
- 400Nm 19.01.2012 15:24 Bravo198
- Re: Re: 400 Nm bych nehádal 19.01.2012 10:22 dumdum
- Re: 400 Nm bych nehádal 18.01.2012 23:03 vodavod
- Re: Re: Re: 400 Nm bych nehádal 18.01.2012 23:01 vodavod
- Re: Re: 400 Nm bych nehádal 18.01.2012 13:49 dumdum
- Re: 400 Nm bych nehádal 18.01.2012 00:15
- 400 Nm bych nehádal 17.01.2012 12:46 dumdum
Další vozy Fiat Stilo
-
Fiat Stilo (2004) Majitel: Flammer (RSKa)
Přidáno: 10.12.2009 7310 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Fiat Stilo (2003) Majitel: parkoviště
Přidáno: 10.3.2009 2810 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Fiat Stilo (2005) Majitel: parkoviště
Přidáno: 10.12.2008 289 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Fiat Stilo (2003) Majitel: Majo88
Přidáno: 1.1.2010 810 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Fiat Stilo (2004) Majitel: parkoviště
Přidáno: 26.5.2008 7310 Majitel 9.81 Uživatelé