Recenze
Technické info
Přezdívka auta kabriolet Rok výroby 2004 Koupeno nové najeto [km]:256000 palivo: benzin počet válců: 8 objem [cm3]: 4400 výkon [kW]: 245 kroutící moment [Nm]: 450 zrychlení 0-100 km/h [s]: 5.5 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 14
Popis vozu
645Ci mě lákalo dlouho, tedy BMW e63/e64, abych byl přesný. Jak došlo na 645ci píšu níže. Rozpolcenost jsem měl v karosářské variantě. Kupé je cenově mnohem dostupnější, je jich víc, nebudete mít takový strach ho nechat pod širým nebem, na dešti atd. Na druhou stranu model e64 vnímám jako jeden z nejhezčích novodobých kabrioletů. Je jen málo jiných typů kabrioletů, které potkávám na silnici,v kterých bych "taky" rád seděl.
Manželka i děti chtěli kabrio.
Bylo rozdnuto
Motorizace v mém případě byla spíše jasná, ale přesto shrnu, co je vlastně k dispozici :
Veškeré dieselové motory nejsou v tomto případě větší pasti, než jakýkoliv jiný současný diesel. Spíše patří k tomu lepšímu. Ale jakkoliv diesel nezavrhuji, řekl bych že k tomuto modelu nepatří.
Četl jsem hodně o tom, jak 630i se 190kW není na takové auto dostatečné a něco tomu chybí. Zkušenosti reálných uživatelů, ale tento motor až tak nezatracují. Pravdou ale je, že V8 ať 4,4 či 4,8 jsou "ty správné" motory, které neudělají ostudu.
Na M6 jsem nikde ani nenarazil, ale s vnitřnostmi musí zamíchat řádně.
Něco k řazení
K dispozici byl manuál, SMG a HD měnič.
Všude se dočtete, že SMG v ojetině už se raději vyhnout. Když je v cajku, asi to řadí pěkně.
Já mám automaty rád. Manuálu jsem odvykl velmi rychle a pokud nemusím, primárně ho nevolím. Zde by mě zajímalo, jaký je rozdíl v dynamice lehčího manuálu, bez prokluzu HD měniče. ALE ...
HD měniče jsou prostě super. Dvojspojka se jim jízdním komfortem nevyrovná. A tento v BMW ? O úroveň výš než mám v Jeepu (NAG1 z mercedesů). Pořád mě na něm zaráží, že dokáže řadit rychle a přesto jemně.
Silné stránky
Motor - není to 500 koní, ale taky to není 190 koní z přeplňovaného 4 válce.
Projev víceválcových motorů je prostě jiný. Hlavně zátah a síla. I kultivovanost chodu je jiná.
Často se tu zmiňuje turboefekt na který jsme si všichni už zvykli. Turbo kopnutí v pásmu 1800 - 2500 tisíce otáček ale určitě není ten vrchol který nám automobilový svět dal. Až teď vím, že lineární nástup výkonu a síla, která neuvadá až do omezovače je to, na co jsme si měli zvykat.
Brzdy - perfektně sedí k autu s tímto výkonem. Lepší jsem nikde neměl.
Vzhled - je to čistě individuální a subjektivní záležitost. Nikomu nic neupírám. Na mém kusu se mi líbí, že druhé takové na světe není. Ale i když okolo projede jakkoliv neupravené e64 ( stává se zřídka že potkáte ať e63, tak e64) prostě projede pěkné kabrio.
Spotřeba - opravdu se s tím dá cestovat rychle za 10L/100. Na druhou stranu semafory ve městě znamenají běžně 14L/100
Slabé stránky
Taky spotřeba - kdo chce jezdit za 6, zde by Váš zájem měl skončit
Určitě se všude dočtete a zatékání do světlometů. Tuto zkušenost zatím nemám, ale věřím že to tak je.
Jedna věc je ještě, jak se zdá trochu charakteristikou, ale dokud si nespojíte střípky, nikde se o tom moc nedočtete.
Přední blatníky, které jsou plastové, mají slabinu u A sloupků, kdy při přílišném dotáhnutí upevňovacího šroubu prasknou. Našel jsem názor, že se to více stává v kombinaci s velkými průměry disků. Tento růžek blatníku u A sloupku je tak lepší nepřepínat přílišným utažením šroubu.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Předchozí majitel zodpovědně řešil bolístky, které přicházejí s nájezdem
V tuhle chvíli pár drobností je, ale nic zásadního co by mě znehybnilo
U tohoto motoru je pár známých faktů a bolestí, kterým je dobré se věnovat. Každopádně to určitě není typicky špatný, nebo nepovedený motor.
Naopak patří ještě k poslednímu vývojovému stádiu "těch dobrých" bavoráků.
Jen pro zajímvaost tedy shrnuji, co jsem načetl jinde :
Olej měnit 10 - 15tis.
Dost často se objeví úniky chladící kapaliny z nichž ovšem nejzásadnější je prostor mezi motorem a převodovkou a transferová trubka v hlavě motoru
S nájezdem přicházejí netěsná gufera ventilů
Vše další bych řekl může potkat vlastně jakýkoliv obdobný motor
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Dovoz obchodníkem z Berlína od majitele. Prostě auto na kšeft.
Úpravy, které provedl bývalý majitel
No kabriu bylo uděláno pár zásadních individualizací, jak tomu rád říkám, ale jedinou, bez které bych si auto nedokázal představit, je červená fólie doplněná černými disky. Vzhled pěkně dokreslují 4 koncovky výfuku.
Výfuky byly vyrobeny na zakázku od renomované německé společnosti. S výfuky ale přichází pro mě největší + i - zároveň. Brumlání, hučení, dunění v nízkých otáčkách je až otravné. Běžné cestovní otáčky znamenají prakticky permanentní dunění. To je ale na druhé straně vyrovnáno nádherným až motorkovým troubením výfuků ve vyšších otáčkách.
Dále je namontován sportovní a snížený podvozek a pod koly jsou podložky. Já bych asi více ocenil originální podvozek zajišťující větší komfort.
Velmi vkusnou úpravou je ale obšití vrchní a spodní části volantu Alcantarou. Pěkný nápad pro renovaci
Bývalý majitel si dal ještě práci s výměnou kompletního podsvětlení interiéru z červeného na bílé a vyměnil originální rádio za Android rádio vyrobené přímo do kapličky BMW. Jsou to detaily, ale dokreslují celek.
Přidat názorDiskuse: BMW řada 6 645ci
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Další vozy BMW řada 6
-
BMW řada 6 (2004) Majitel: parkoviště
Přidáno: 5.5.2007 113410 Majitel 9.91 Uživatelé
-
BMW řada 6 (2007) Majitel: Barrichello
Přidáno: 17.3.2014 419 Majitel 9.89 Uživatelé
-
BMW řada 6 (2004) Majitel: bmwlover
Přidáno: 12.2.2012 3110 Majitel 8.50 Uživatelé
-
BMW řada 6 (2009) Majitel: freezovitch
Přidáno: 14.6.2015 110 Majitel 6.67 Uživatelé
-
BMW řada 6 (1982) Majitel: parkoviště
Přidáno: 11.5.2007 16610 Majitel 9.91 Uživatelé