Recenze
Volkswagen Polo 86c PO SMRTI CHUDINKA
Technické info
Přezdívka auta drak :-) Rok výroby 1984 Koupeno ojeté najeto [km]:170000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1035 výkon [kW]: 29 zrychlení 0-100 km/h [s]: 20 maximální rychlost [km/h]: 145 počet rychlostí: 4 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 250 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.5
Popis vozu
Nejdřív trochu historie modelu:
VW Polo 2 | Derby 2 typ 86C
Začátkem 80 nastupuje nový typ VW Polo,který navazuje stylisticky na svého předchůdce, ale je to nový automobil vyhovující plně požadavkům 80 let. Nabídka motorů je stejná 0.9, 1.1 a 1.3. V karosářské nabídce verzí je kromě coupé a sedanu, nově vyráběna i varianta combi. Kromě modernizovaných motorů se nabídka rozšiřuje i o 5 stupňovou převodovku. V roce 1988 se objevuje technická lahůdka - Polo Coupé GT G40, jehož motor přeplňovaný G-dmychadlem disponoval výkonem 85 kW/115 k a dokázal jej rozjet až na téměř 200 km/h. Ke konci 80 se již nabízí i elektronické jedno i více bodové vstřikování paliva a katalyzátory. Nabídka motorů je 1.1, 1.3, 1.3-G40, a také 1.3 diesel a 4 a 5 stupňové převodovky. Na podzim roku 1984 převzal štafetu základního modelu Volkswagen Polo Fox poháněný novým motorem o výkonu 33 kW/45 k, jehož cena 11 490 DM byla o tisícovku marek nižší než cena standardního modelu Polo C. V roce 1986 se pod kapotou Volkswagenu Polo zabydlel vznětový motor o výkonu 33 kW/45 k, který stačil na dosažení nejvyšší rychlosti 140 km/h a přitom si v průměru řekl jenom o 6 l nafty na 100 km jízdy. Podzim roku 1990 přinesl významnou modernizaci: Škála motorů nyní zahrnovala zážehové agregáty o výkonech 33 kW/45 k, 40 kW/55 k, 55 kW/75 k a 83 kW/113 k a vznětový motor o výkonu 36 kW/48 k. Pozměnil se i vnější vzhled, nejzřetelnější změnou bylo použití větších světlometů. Významnou novinkou byla nabídka airbagů.rozměry automobilu:Délka/šířka/výška (mm) 3760/1580/1345 | Hmotnost: 1225 kg | Nádrž: 42 ltr.
Čtyřdobý řadový čtyřválec 1043cm3, 29kW, rozvod OHC. Čtyřstupňová převodovka, pohon předních kol. Vpředu zavěšení McPherson, vzadu náprava s proměnnou tuhostí. Vinuté pružiny s teleskopickými tlumiči. Největší rychlost 135km/h, spotřeba 7l/ 100km.
Produkce od 09/1981 do 09/1990
Moje polo je vyrobené roku 1984 a v roce 1993 bylo přivezeno z německo sem do republiky. nyní jsem jeho třetím majitelem tady v čr, kolik předchozích lidívlastnilo auto v německu netuším. Jelikož mi je teprve 18, todle auto je mym prvním a dostal jsem ho k narozkám od babičky, která si na důchod koupila po pěti letech ještě jedno auto. Před ní měl polo nějakej chlápek, kterej s nim jezdil po stavbách,takže tu a tam to má nějakej šrám, no například na levej roh kapoty jim spadlo kolečko a pískem,což opravil ale ne nějak extra...Jelikož studuju,nemám tolik peněz na provoz a opravy auta,kterých je naštěstí docela i málo,njn poctivej němec:D:D.Co se týče tech provozních nákladů,tak i po praze je spotřeba vyhovující,hlavně je to naprosto učelový vozítko po městě.Mít támhle nějaýho baworáka e34 tak na sídlišti budu hledat místo tejden,zato na takhle maý auto se najde místo všude.Je z něj i perfektně vidět díky slabejm sloupkům,ale na druhou stranu si nechci vubec představit bouračku protože by to mělo zřejmě fatální následky díky již zminovaným sloupkům a karoserii,která nepatří mezi pevné ale neni ani jak ,,papír,,.Co se týče těch oprav tak Zadní lemy by teda potřebovali opravu,ale po novém roce pujdou ke známému vyvařit ,jinak nevim o něčem co by bylo potřeba dál,doufám že nic ani nepřijde ale poroučet tomu nemůžu,jinak by mělo být vše vcelku OK.Mám tam motor 1,0 a k tomu celých 29 kw :-D a pouze 4- stupňová převodovka,což teda neni žádnej závodník ....Ač se to teda nezdá a ve slabejch stránkách motor zrovna nechválim tak na semafoech je nejlepší když stojim v pravim pruhu a do levýho přijede otuzená felicie s pytlíkářem(teda hip-hoperem) za volantem a čeká na tu zelenou až mě ,,natře,, a ono najednou nic,sice 29kw je 29 kw ale přecejen i těch 400 kilo rozdíl a znát a tak stačí pouze dobře zareagovat a frk,felda je zamnou:D,ale jinak jezdim vcelku v klidu..a výbava?? tak třeba vyhřejvaný zadní okno :),dodatečně dodávané digitální hodiny made in čajna na palubce:D,na zimu gumový rohože a na léto hadrový koberečky,no co ještě???...to je asi všechno z výbavy....auto nemá ani zapalovač,pouze záslepku.Ted už tam je i Autorádio který sem naštěstí vyměnil,páč ta puvdní ,,krystalka,, hrála opravdu na h..)) no a o jednom repráku v prostřed palubky výkonem tak asi 1 watt:D to taky moc nehrálo....ted teda nechci aby to vypadalo jakože potřebuju samý duc duc to zas ne ale tak nějak to hrát musí.Ted tam teda mam rádio původem z koncernu vw,značka je myslim VDO či jak a zatim v palubce dva X-PLODY takže ozvučení naprosto ge....teda dostačující....
Silné stránky
Polo je lehký,má sotva 800kg,takže vcelku dobrá ovladatelnost,je z něj suprově vidět,levné náhradní díly,jednoduchá konstrukce,jednoduché opravy,dobrá antikorozní ochrana-opravdu to může znít bláznivě,ale i když je na autě pár šrámů způsobených teda lidským faktorem(mnou zatím ne:-D)auto by mělo minimum kosmetických vad...Na tak starý a malý auto široký přední sedačky s docela dobrým náznakem bočního vedení.Mám tam potahy origo na š. fabii a měl jsem co dělat abych je tam vubec natách...spotřeba je taky dobrá....
Slabé stránky
Motor,je to pouze čtyřkvalt takže po rovince jednička a dvojka je do zrychlen (teda to zrychlení by mělo bejt v uvozovkách,zas takovej ďábel to neni:D)a trojka a čtyrka do rychlosti(opět uvozovky),ale přijde první kopec nebo předjíždění a už je podřazování a trochu toho vytáčení motoru aby se pořádně rozeběch...což dvakrát nevoní karburátoru a občas si lokne trochu víc aje to znát na ručičce palivoměru)),další blbý jsou zadní sedačky,demontáž možná pouze po odšroubování asi osmi šroubů...další docela silnou slabostí jsou brzdy-jako snad u každýho starýho vw je pedál jednou měkej,jednou tvrdej :),auto sice zabrzdí,ale brzdit třeba tak metr za někym,nic moc,auto naprosto nedostatečně svítí,sice jsou tam ted H4 od OSRAMu a 90% svítivostí navíc,což je mimochodem mimořádně znát ale i tak to svítí na prd....další slabosti mě zatím nenapadaj a dyštak je doplnim...
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Opravy jsou opravdu jednoduché,navíc mam strejdu v autodílech takže se nakupujou díly hned lépe a podstatně levněji,ale třeba v létě odešla benzínová pumpa a sehnali jsme ji jako poslední kus v evropě,dále se bude vyrábět jen pokud bude opravdu zájem,taky polo v létě začalo chcípat při podřazování.Nejdřím to bylo jen ze trojky na dvokju a pak už ale kdykoliv,nedrželo ani volnoběh.Zkontrolovali sem podtalk,nikde to nepřisávalo,poladili na karburátoru avolnoběha bohatost ale furt to samý. Po vyčištění a rozebrání karburátoru to bylo furt stejný.Tak jsem vyměnili kabely,svíčky,kladívko,palec uhlíky a víčko rozdělovače,trochu opět poladili na šroubkách a bylo vystaráno. Od té doby paráda...toto byla jedinná závada za těch pět let co je auto v rodině. Jo měnil jsem na něm asi před dvěma lety akorát ramena..
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Babíčka řekla že chce nový auto a jestli todle chci nebo jestli se vyhodí....Samozřejmě jsem si to vzal,původně sem si o autě myslel nevím co ale od doby kdy mi říká pane si ho užívím víc a víc....
lehký upravy...
Ze strejcovýho golfa jsem si tam dal menší volant,průměr asi 35 cm, pod přední nárazník přicestovali mlhovky a to je zat včechno,na jaře budu mít nový 14-ti palcový kola,ale musim nejdřív nechat vyvařit ty lemy,jinak to trochu škrtá...
Novinky v recenzi
Spojka....
Tak dnes po usilovném boji odchází do věčných lovišť spojka a brzdovej spínač.....a všechno se to pos*alo najednou....:-/
Porucha
Je tomu asi 14 dní co mě polo poprvé někde nechalo....Téměř celou sobotu jsem se snažil auto tak trochu ,,doladit,,.Auto škubalo,nasledně se začínalo dusit a nešlo za plynem,po chvíli začalochcípat a nešlo nastartovat.Původně sem myslel že na karburátoru pustim trochu více vzduchu,vypadalo to jako bohatá směs,ale se vzdušníkem sem kroutil jak sem moch a furt nic.A tak jsem se vydal za strejdou,se kterym bysme to doladili.Ovšem ke strejdovi jsem už nedojel.Když jsem jel na 4-ku,chtěl sem trochu zrychlit,ale auto se začalo dusit a zpomalovat,dal jsem tedy 3-ku a auto se dusilo ještě víc,nasledně vyšli tři rány do vejfuku,auto se zastavilo a byl konec.Tak mě teda strejda musel odtáhnout,což nepochopitelně odneslo zdravé přední čelo(viz. foto),ano klasickým autolanem se rozřízlo zdravé plechové čelo.No a zpět k závadě,teda k ,,závadě,,.Když jsem vyčistili karburátor,zjistili že auto pálí jak má,maže a že rozvody jsou taky v pořádku,tak sme nevěděli co stim,vše v pořádku ale auto nechytlo.Nakonec musel přijít známej,kterej chvíli koukal a nasledně nám říká: A co votrh kluci??...ha..votrh,věc kterou jsme na tomto autě já i strejc dělali nejmín stokrát a vubec sme si na ní nevzpoměli.Známej tedy vyńdal rozdělovač a se slovy: No jo,vy tu máte ho*no a ne votrh!!,nam bylo jasný kde je zakopanej pes!!takže se udělal vtrh a auto zas šlape jak má....
Letní sezóna
Tak jsem přezul na letňáky a teď chodim kolem auta a po zimě vylezla drobná rez snad všude,eště že má antirezin skoro stejnou barvu!!:D
snííííh....
No že bY mě každej den bavilo ometat a škrábat auto,to se říct nedá,ale bohužel to čeká téměř každýho...pevný nervy :-D
Tak jsem o něco málo rozšířil recenzi,snad to nebude uplně trapný:D...Jo a ty fota snad co nejrachlejc přibidou....
Přidal jsem pár fotek,opět ale z telefonu :-(ˇ
Pod nárazník přibil novej spoiler,je to z favorita r.v. 93-94. po trošě nastříhání a rozšíření tam vcelku padne dobře.Už jsem taky zapojil mlhovky a dal nový autorádio se dvěma reprákama,takže staré krystalce:-D sem dal sbohem..ale sloužila taky dobře:)
omlouvám se za kvalitu fotek,jsou z telefonu,po víkendu pudou lepčí...
Přidat názorDiskuse: Volkswagen Polo 86c PO SMRTI CHUDINKA
- Re: Re: RS6 07.03.2009 14:09 speedih
- Re: RS6 06.03.2009 22:47
- Re: RS6 05.03.2009 23:17 speedih
- RS6 05.03.2009 19:17
- Re: Nove Polo 03.03.2009 22:13 speedih
- Nove Polo 03.03.2009 00:55 Rysguf.
- Re: otazka. 22.02.2009 23:12 speedih
- otazka. 20.02.2009 20:40 OS
- Re: To moc nevydrží... 14.02.2009 15:50 speedih
- To moc nevydrží... 14.02.2009 13:18
- Re: Polo 12.02.2009 18:43 speedih
- Polo 11.02.2009 21:20
- Re: Re: Re: Recenze 16.12.2008 20:14 speedih
- Re: Re: Recenze 15.12.2008 22:44 Dan0044
- Re: Recenze 15.12.2008 21:23 speedih
- Recenze 15.12.2008 20:00 Dan0044
- Re: Nostalgia 14.12.2008 22:04 speedih
- Nostalgia 14.12.2008 21:01 maiky81
Další vozy Volkswagen Polo
-
Volkswagen Polo (1981) Majitel: parkoviště
Přidáno: 15.1.2010 168 Majitel 9.71 Uživatelé
-
Volkswagen Polo (2019) Majitel: Verny_2013
Přidáno: 17.7.2024 169 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Volkswagen Polo (2010) Majitel: DzonyM
Přidáno: 30.5.2010 4910 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Volkswagen Polo (2010) Majitel: Mathes25
Přidáno: 2.11.2010 439 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Volkswagen Polo (2018) Majitel: pocketrocket
Přidáno: 20.4.2018 5110 Majitel 9.87 Uživatelé