Recenze
Technické info
Přezdívka auta X1 Rok výroby 2013 Koupeno nové najeto [km]:10325 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1997 výkon [kW]: 135 kroutící moment [Nm]: 380 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.1 maximální rychlost [km/h]: 205 počet rychlostí: 8 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 7.5
Popis vozu
-- Nové poznatky jsou uvedeny na konci---
Ještě před pár měsíci jsem si myslel, že mé dalším autem nemůže přece být BMW X1 a nyní píšu tenhle profil...
X1 je nástupce 330xD E90 - auta, se kterým jsem se jen těžko loučil, protože to byl kus pořádného auta. Vůz jsem prodal po dvou letech užívání a po nájezdu cca 40 tis. km. Laťka pro nový vůz byla proto nastavena hodně vysoko. Auto mělo celkově najeto 140 tis. km. a při cestách ze servisů a od benzínových pump jsem si říkal, že kdyby se vyskytla nějaká výhodná nabídka na nový nebo zánovní vůz, tak bych začal zvažovat o prodeji. Musím říct, že pocházím z rodiny, kde jsou samí automobilový nadšenci a večerní brouzdání na TipCars a Mobile.de bylo na denním pořádku. Tímto se omlouvám přítelkyni, která je na tom stejně jako já - až na večerní hledání bouraček a výhodných "kaufu" :D Už měla dost vět jako "to se vyklepe" atd.
Abych popsal své myšlenkové pochody. Vůz měl být:
- diesel, kvůli jízdám pro Praze čtyřválec
- s pohonem 4x4 - jezdíme často na hory + máme špatný výjezd v zimě od domu
- aspoň trošku praktický
Byl jsem rozhodnutý si vzít auto na leasing a uvažoval jsem logicky o dalším vozu od BMW. Musím uznat, že mě ale zaujala i nabídka na Škodu Yeti nebo nový model mazdy CX-5.
Asi v červnu mi přišla nabídka na auto snů (kromě BMW M3) 320xD Coupe v M-paketu. No pár nocí jsem kvůli tomu nespal, protože to je krásné auto, ale plánoval jsem mít 6 letý leasing a tak nějak jsem tušil, že mít coupe 6 let by nebyla asi dobrá volba. No co Vám mám povídat :-( . V červenci mi přišla nabídka Joy paketů na faceliftovanou X1 a nový model řady 3. Samozřejmě jsem si hned dával kalkulaci na 320d Xdrive v M-paketu, ale auto bylo finančně nad mé možnosti. Zvýhodnění u X1 bylo cca 200 tis. Kč a na 3ku "pouze" 45 tis. Kč. Pár dní přemýšlení, zkušebních jízd a jednání o ceně jsem koncem července skládal zálohu na X1 - s dodáním vozu cca za 5 týdnů. Vůz jsem přebíral 6. září. Vau..
Výběr z výbavy:
- hnědá mětalíza (Kdybyste viděli to zvažování jestli černou nebo hnědou. Pozn.: Nejsem žádnej metrosexuál :D )
- X- Line paket (původně jsem chtěl Sport paket)
- Kombinace kůže/látka
- 8 stupňový automat
- 18 Y-spoke kola
- Navi Profesinal (přidáno cca týden před deadlinem)
- Hifi soustava
- Vyhřívání volantu + sedačky
- Bluetooth handsfree
- Pádla pod volantem
- Bi-xenony
Konečná cena po slevách činní 883 000 Kč. (včetně 50 000 slevy při financování)
Největší problémem pro mě byl výběr barvy. Výběr motorizace byl skoro jasný. Zvažoval jsem jsem 18d a 20d, 23d byl již nad rozpočet. Proti 18d bylo zejména o cca 2s pomalejší zrychlení a minimální rozdíl ve spotřebe.
S autem jsem nyní ujel asi 2500 Km a mám tyto poznatky:
Design:
Ano, X1 je zvlášní auto... není ani to a ani tohle. Od lidí z mého okolí jsem si vyslechl názory jako že se jedná o nejošklivější auto od BMW - hned po 5 GT. Názory se s faceliftem hodně změnily. Mě se vůz libil i před faceliftem, ale bral jsem ho pořád jako těžce marketingové zboží. Proto jsem chtěl raději 3ku Touring. Ale když jsem ji viděl v reálu, tak jsem se "skoro" zamiloval a uznal jsem, že to auto je už promakané.
Motorizace a podvozek:
Výběr padl na 2.0d - s tímto motorem jsem měl už zkušenosti z BMW 120d a věděl jsem že jede hezky a "nežere". Při nájezdu 2500 km se motor teprve zajíždí - doufám v to! :D protože zatím mi přijde docela hlučný, ale jede hezky. Myslím, že výkon je plně dostačující, zejména do města. Na dálnici je poznat největší rozdíl od šestiválce.
X1 mi přijde docela "tvrdá", asi jako 3ka. Myslím, že zádný velký rozdíl v tom není. Oproti 3jce není ani nějak větší, je o pár centimetru vyšší. Logicky si ale lépé poradí s terénem a jízdou mimo aflatovou silnici. Auto se v zatáčkách naklání pouze minimálně. Svoje mírně vyšší těžiště nezamaskuje zejméma v dlouhých zatáčkách na dálnici v rychlosti kolem 160 Km/h - tady jsem už cítil, že už to není ono, jízda v trojce by byla v této situaci příjemnější.
Spotřeba:
Momentálně se průměrná spotřeba pohybuje na 7,5 L /100 Km. Je v tom jízda do Frankfurtu (cca 1000 Km) a jinak jezdím po Praze. Myslím po Praze - ne po obchvatech. Tj. zácpy a zákysy na Smíchově, Újezdě a na magistrále. Týden jezdění po městě si vyžádá cca 9,5 L /100 Km - což mi přijde docela dost a to nejezdím nějak rychle, jen někdy se svezu rychle. Používám start-stop, nějak jsem si na to už zvyknul a nepřijde mi to zas tak špatný. Otázka jak moc se jeho používání projevuje na spotřebe. Cesta na chalupu cca 150 Km od Prahy směr Vysočina už za dobrých 5,8 L (mírně naložen, 140 km/h na dálnici, spíše úsporná jízda mimo dálnici). "Zajížděcí" výlet do Frankufurtu po dálnici za 6,8 L tam a za 6,5 zpátky. (Jízda cca 150 - 160 Km/h, prázdné auto).
Byl bych rád kdybych se byl schopný dostat s celkovou spotřebou pod těch 7 L - uvidíme jak se projeví další najeté kilometry. Hlav
Převodovka a jízda:
Jedním slovem PARÁDA. Člověk ani nepotřebuje pádla pod volantem. V normálním režimu řadí spíše na úsporu, mírně pomalejší reakce - tak to má být. Ve sportovním režimu auto doslova ožije a jízda začně být více příjemná, auto zase dokáže vykouzlit úsměv na tváři - fakt paráda. Občas si pustím ECOpro a auto hodně zlenivý, je ale hezké jak se vám načítají ušetřené KM. Myslím, že to je ale dobrý nápad - když chci, můžu jet úsporně a když svižne tak si to jednoduše vypnu. Nejvíce šetří naftu při zrychlení - nechá vás zrychlovat, ale pomalu a v rámci úspory.
Už se těším, až napadne sníh a zase se mi potvrdí, že i auto s Xdrivem byla dobrá volba.
Interiér:
Musím říci, že se mi interiér moc libí a vše mi přijde logicky usporádáné, včetně ovládání idrivu. Jen snad místa s levnými trvdými plasty (nejhorší je na kapličce přístrojů a kolem klíčků). I stará trojka ve které jsem jezdil dva roky mi přišla kvalitnější a možná i trochu bytelnější. Ale není to zase nic strašného.
Myslím, že to na záčátek asi stačí, plánuji profil auta postupně s nájezdem KM upravovat. Určitě přidám další fotky z cest atd...
---365 DNÍ S X1--
Tak je to rok co si vozím zadek v tomto "metrosexuálním" autě. Ujel jsem za tu dobu cca 19 tis. km a zjistil jsem tyto poznatky :)
Vnitřní prostor, praktičnost
Nepocituju nějaky zásadní rozdíl v prostoru a praktičnosti v porovnání s 330xd Touring. Už jsem v něm převážel mnoho věcí.. boiler, sprchový kout, 6 pytlů malty atd. Někdy si neumím představit, že bych měl sedan nebo coupe. Ani pasažeři na zadních sedadlech si nějak nestěžovali ( žádní dlouháni) - pocítili ale, že auto je poměrně tvrdé a delší cesta např. do chorvatska na zadních by byla spíše za trest.
Jízda
Už jsem si na auto plně zvyknul. Oproti touringu je znát větší mršnost ve městě, kde se pohybuju většinu času. Bohužel čtyři válce jsou znát na dálnici. Něco za něco... Sněhu jsem si v zimě moc neužil, snad to tahle zima napraví. Byl jsem parkrát i v lehkém terénu a vedla si obstojně.
Spotřeba
Tady stále jisté zklamání, průměrná spotřeba 7,8 L /100 Km... ježdění po městě (centrum Prahy) si stále žádá cca 8,5 L, mimo město s kombinací dálnice, okresky za 5,5 - 6 L. Na dálnici při vyších rychlostech se opravdu začíná projevovat odpor karoserie, 130 km/h za cca 6,8 L (160km/h za cca 8 L). To má hrubá zjištění...
To asi ty zásadní postřehy.
Jinak mi myčka trošku poškrábala kufr a od té doby měju auto jen wapkou nebo růčo. Dále mi někdo odřel zadní nárazník. :(
Silné stránky
- Design
- Motor
- 8-stupňový automat
Slabé stránky
- Zatím spotřeba ve městě
- Hluk zajíždějícího se motoru
- Pár míst s levnými plasty
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím žádné, Vůz je nový.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Vůz jsem zakoupil v Inveltu v Praze. Prodejce Ing. Skalník - velice profesionální přístup, mohu jen doporučit.
Novinky v recenzi
Zimní disky
Plánuji koupit druhé zimní disky. Myslím, že těch Y-spoke by bylo na zimu škoda. Pujdu asi do 17" ...
Zimní disky
Plánuji koupit druhé zimní disky. Myslím, že těch Y-spoke by bylo na zimu škoda. Pujdu asi do 17" ...
Přidat názorDiskuse: BMW X1 2.0d Xdrive
- 1 ROK 10.09.2014 16:17 smile.cze
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Něco pro teplouše 10.09.2014 16:14 smile.cze
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Něco pro teplouše 31.07.2014 20:27 poterienko
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Něco pro teplouše 31.07.2014 20:18 Břetislav
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Něco pro teplouše 31.07.2014 19:38 poterienko
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Něco pro teplouše 31.07.2014 19:34 Břetislav
- Re: Re: Re: Re: Re: Něco pro teplouše 31.07.2014 19:08 poterienko
- Re: Re: Re: Re: Něco pro teplouše 31.07.2014 18:42 Břetislav
- Re: Re: Re: Re: Něco pro teplouše 31.07.2014 16:19 šmoula nešika
- Re: Re: Re: Re: Něco pro teplouše 31.07.2014 15:58 Malý Bobby
- Re: Re: Re: Něco pro teplouše 31.07.2014 15:22 šmoula nešika
- Re: Re: Něco pro teplouše 31.07.2014 14:51 Malý Bobby
- Re: Něco pro teplouše 31.07.2014 14:32 woody-alien
- Něco pro teplouše 31.07.2014 14:19 Malý Bobby
- Re: Re: Re: Re: Pekne auto 11.10.2013 09:29 Vranis
- Re: Re: Re: Vitaj v klube novej X1tky :) 10.10.2013 22:17 smile.cze
- Re: Re: Vitaj v klube novej X1tky :) 10.10.2013 19:54 GregorZV
- Re: Pekne auto 10.10.2013 14:29 GregorZV
- Re: Re: Re: Pekne auto 10.10.2013 10:55 smile.cze
- Re: Re: Pekne auto 09.10.2013 22:10 Vranis
- Re: Pekne auto 09.10.2013 22:06 smile.cze
- Re: Moc hezká recenze 09.10.2013 22:02 smile.cze
- Re: Vitaj v klube novej X1tky :) 09.10.2013 22:02 smile.cze
- Re: Re: Ne 09.10.2013 22:00 smile.cze
- Pekne auto 09.10.2013 12:46 Vranis
- Moc hezká recenze 09.10.2013 11:50 Johny.Rico
- Fotky 06.10.2013 17:36 Delfin2
- Vitaj v klube novej X1tky :) 06.10.2013 15:06 GregorZV
- Re: Ne 06.10.2013 13:01 poterienko
- Ne 06.10.2013 12:42 smile.cze
Další vozy značky BMW
-
BMW X1 (2013) Majitel: GregorZV
Přidáno: 23.6.2013 4110 Majitel 9.91 Uživatelé
-
BMW X1 (2011) Majitel: parkoviště
Přidáno: 7.3.2011 29 Majitel 8.69 Uživatelé
-
BMW X1 (2016) Majitel: Pavela
Přidáno: 9.6.2017 17 Majitel 7.42 Uživatelé
-
BMW X1 (2019) Majitel: darkjarek
Přidáno: 8.1.2020 79 Majitel 5.83 Uživatelé
-
BMW M3 (2016) Majitel: stealth01
Přidáno: 13.12.2016 6310 Majitel 10.00 Uživatelé