Recenze
Technické info
Přezdívka auta TED Rok výroby 2013 Koupeno nové najeto [km]:8920 palivo: benzin počet válců: 16 objem [cm3]: 1591 výkon [kW]: 88 kroutící moment [Nm]: 156 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.9 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 528 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7
Popis vozu
Nejvíce zážitků jsme zatím zažili při nákupu.
Z našich výběrových kritérií bych vyzdvihl 3 nejpodstatnější:
- cena do 300 tis.
- dost místa v kufru
- spolehlivý benzínový motor (ročně dáváme cca 20 tis. km, z toho cca 1/10 jízda po městě)
Nejdřív jsme se rozhodovali mezi i30 kombi a ix20. Po zkušební jízdě bylo ale jasno. Jízdními vlastnostmi a množství prostoru v kokpitu i30 jasně vyhrála. Při mých 183cm jsem měl v ix20 pocit ztísněnosti, když jsme sedl za volant. Pravda, mám hendikep, který má vliv na hybnost mojí levé kyčle, ale stejně, pro středně vysokého muže dle mého skromného názoru ix20ka uplně není. Oba vozy jsem testoval v motorizaci 1.6 CVVT (u ix20 krapet papírově silnější, ale tam je to jen o softwaru).
Vzhledem k ceníkových cenám a aktuálně dostupným slevovým akcím jsme dospěli k rozhodnutí koupit vůz předváděcí nebo referenční, abychom se vešli do stanoveného rozpočtu. Alespoň tedy po návštěvě prvního autosalonu, kde nás ujistili, že do 300 tis. nebo lehce přes kombíka neseženeme. Odcházel jsem odtud s nabídkou rok starého referenčního vozu ve výbavě Trikolor červené barvy za 305 tis.
Cca po týdnu jsme měli jet kolem druhého autosalonu, takže jsem navrhnul zastávku, aby si vůz prohlédla manželka. Po přednesení nabídky z prvního autosalonu jsme odsud odcházeli s nabídkou fungl nového vozu v o chlup lepší výbavě (navíc litá kola a gumové koberce) za 320 tis, to vše v rámci říjnové akční nabídky na skladové vozy "Objevte Hyundai".
Rozhodli jsme se kývnout na nabídku v pořadí druhého navštíveného autosalonu. Rok stará referenčka, která měla na tachometru 10 tis. km, se v tu chvíli stala nevýhodnou koupí. 10 tis. km sice nic není, ale během roku se s autem může stát ledacos. Co nám ještě zůstalo trochu vrtat hlavou byla bílá barva, na které je nejvíc vidět špína.
Den předtím, než jsme potvrdili objednávku, jsem ještě projel stránky všech autorizovaných prodejců Hyundai, tady bych rád upozornil na fakt, že krom stránek xxx.hyundai.cz (kde xxx je jméno prodejce) mají prodejci běžně ještě svoje další webové stránky. Zjistil jsem, že v rámci "Objevte Hyundai" nabízí to samé auto i jinde, a to v červené barvě. Zavolal jsem tam a nabídli mi hnědou metalízu (za kterou se běžně připlácí 13 tis.) opět ve výbavě Tricolor, ale za 309 tis.
Tohle všechno vám sem píšu proto, abyste se nespokojili s první nabídkou, kterou dostanete. Jak se říká: "Líná huba - holý neštěstí".
Zatím jezdí bez problémů, jak by ne. Co mě nenechává uplně klidným je spotřeba (dle tankování cca 7.3 L / 100km). Uvidíme, jak se to změní s najetými kilometry, event. letním obutím. Vřele tento vůz nedoporučuju řidičům turbodieslů, tenhle motor nebude mít odpich dle jejich představ. Na druhou stranu má tahle "lenost" zcela bez debat pozitivní vliv na opotřebení motoru a (snad) i spotřebu.
V recenzích jsem také dočetl, že je motor při rychlostech nad 140km/h dost hlučný. To je, dámy a pánové, pouze názor fajnšmekra. Pravda, podběhy (možná i podvozek) mohli v Nošovicích odhlučnit líp, ale od motoru se přehnaného hluku nedočkáte.
Silné stránky
- cena
- motor
- podvozek
- výbava
- vyhřívaný volant (ano i auto za 300 tis. tohle umí)
Slabé stránky
- spotřeba (zatím)
- pomalá akcelerace
- hluk od podběhů
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
1. listopadu jsme si vyzvedli náš nový vůz v Autocentrále v Karviné. U prodejce bych vyzdvihl příkladné bezproblémové jednání, ve všem nám vyšli vstříc, i v tomhle směru tedy svoji konkurenci dokonale rozdrtili. Luxusní havarijko s 0%-ní spoluúčastí.
Novinky v recenzi
Mravenci
Snad oříškově hnědá barva, snad stání poblíž mraveniště, jisté je, že v pondělí ráno byla kapota a většina spár našeho auta zahalena stovkami mravenců. Parkujeme před barákem ve stromový aleji, tak je taky dost možný, že se na voze usadil pyl, kterej se mravenčíci rozhodli olízat ;-)
Nevím, jestli má někdo podobné zkušenosti, každopádně pokud ne, rozhodně nestříkat Biolit a podobná svinstva na lak karoserie. Pomohla myčka, po který jsem asi 2 hodiny běhal kolem auta a zabíjel jednoho mravence po druhym, následovalo pár deštivých dnů a po mravencích se slehla zem (čti kapota). Dovnitř, až na jedince, naštěstí nešli, drželi se holomci jenom kolem těsnění, světel a motoru.
Spotřeba na letních gumách...
..klesla o 0.5 l / 100km, aktuálně dle tankování jezdím za cca 6.5l / 100km
Přidat názorDiskuse: Hyundai i30 1,6 MPI D-CVVT 88 kW
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Další vozy Hyundai i30
-
Hyundai i30 (2020) Majitel: ericn
Přidáno: 31.8.2023 99 Majitel 10.00 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2023) Majitel: poterienko
Přidáno: 18.3.2024 149 Majitel 10.00 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2018) Majitel: Stephen
Přidáno: 26.6.2018 1310 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2008) Majitel: escorpion
Přidáno: 4.10.2008 615 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2017) Majitel: Stephen
Přidáno: 14.3.2017 6410 Majitel 9.92 Uživatelé