Recenze

10 Majitel

Škoda Octavia 132 kW

8.67 Uživatelé

Hodnoceno: 11× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4
 

Technické info

Přezdívka auta koktavia Rok výroby 2016 Koupeno nové najeto [km]:2000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1798 výkon [kW]: 132 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.4 maximální rychlost [km/h]: 229 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední

Popis vozu

Uvědomuji si, že vypovídací schopnost této recenze je zatím velmi malá. Přišlo mi ale š(Š)koda nechávat ji skrytou, budu ji postupně doplňovat, jak budou přibývat kilometry (a problémy).

Zakoupeno jako nové v Auto Bayer v Slavkově u B. Po i30 (více zde: http://moje.auto.cz/ridic-Karel/joudanaj.html) jsem potřeboval pořídit jiný vůz, s větším kufrem, silnějším motorem, méně častými návštěvami servisu - to byly základní požadavky. Zároveň jsem nechtěl slevit z poměrně vysokého stupně výbavy. Na CNG jsem se díval jen vteřinu - výkon 81 kW opravdu nechci a navíc to pořád není kde čerpat. Zvažoval jsem i RS verzi, ale odradila mě cena a výbava, kterou nechci a nelze se jí v RS zbavit(hlavně bixenony, kůže, rozměr kol, nižší podvozek). Takže žádné experimenty a prostě vybrána nejsilnější benzínová verze s náhonem na přední (sníh je u nás 4x do roka) a klasicky v manuálu (kvedlačka:).

Výbava: vyhřívané čelní sklo+zrcátka+sedadla, senzory a kamera, tempomat, bezklíčové odemykání a stratování, automatická klima

Něco o mě: Úvodem snad ještě podotknu, že v době koupě mi bylo 33 let a že nejsem řidič závodník, ani náročný uživatel aut. Mám ale rád, když věci fungují, jak mají:) Neměl jsem, a stále nemám, preferovanou značku vozu.

Cíl: mít auto, které bude 5 let / 100 000 km jezdit a já s ním nebudu žít v servisu.

Auto je nové, takže dojmy jsou zatím velmi dobré, což byly i u Hi30. Počkejme si tedy, protože, jak říkal L. A. Seneca: Čas zjevuje pravdu.

Silné stránky

jízdní vlastnosti
motor
objem kufru
servisní interval 30 000 / 2 roky (myslím) - doufám, že dřív mě v servisu neuvidí

Slabé stránky

Budu přidávat postupně a rozepisovat níže

cena:-))))
složka (taška) s návodem a doklady
parkovací kamera
start stop systém
roleta v kufru
zásuvka 12V
kontrolka světel
místo pro prostředního cestujícího na zadních sedadlech
umístění USB
corner funkce

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

zatím nic

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto Bayer - skvělý přístup, příkladné chování, důkladné zaškolení, pán se mi opravdu věnoval, velmi dobrá komunikace. V nádrži samozřejmě asi 2 deci benzínu, ale to je asi všude stejné. Sám říkal, že je mu to trapné.

Zkušenosti z provozu

Zde se budu snažit popsat zkušenosti s vozem.

Pro začátek si nemůžu odpustit srovnání s mým původním autem, které je popsáno zde http://moje.auto.cz/ridic-Karel/joudanaj.html

Je to samozřejmě zavádějící, ptž budu srovnávat auto staré 4 roky/120 000 km s pořizovací cenou 360 000 kč s novým autem s 0 km a cenou přes 600 000 kč, ale vzhledem k tomu, že jsem ze dne na den takto přesedl, nutně to ve mě vyvolalo nějaké dojmy:) Zároveň taky předpokládám, že toto moje nadšení bude postupně opadávat, uvidíme. Žádné iluze si nedělám.

2016

9/2016 - 0 km. Převzetí auta a cesta domů.

Dojem č. 1: Tohle auto drží na silnici. I přesto, že jsou na autě šestnástková plechová zimní kola (nechtělo se mě zas za 2 měsíce do servisu na přezouvání) je jízda prostě skvělá. Auto jede předvídatelně, jde za plynem, je úžasně stabilní, drží na vozovce jak přikované. Možná to považujete za normální, ale já jsem byl po 4 letech s i30 zvyklý na něco podstatně horšího. Tohle je tedy úplně jiná káva.

Když jsem s i30 najel na nějkou nerovnost, auto ji poměrně komfortně překonalo, načež se celé 4x zhouplo, zavlnilo a měl jsem co dělat, abych to želé udržel na silnici. U oktávky je překonání překážky (nerovnosti) znatelnější, ale stále komfortní a hlavně dostatečně tuhé.

Na to, že je to combi, se navzdory délce na silnici chová líp než kompaktní i30 a i podstatně lépe, než třeba toyota avensis combi (zkušenost z firmy), což je už fakt koráb a při prudších manévrech je to znát (kývání kabiny); při brždění v avensisu je dobře poznat, jak brzdy nestíhají a je velmi nepříjemný pocit, jak vás celá ta hmota vozu tlačí dopředu. To se u oktávky nekoná, i při dost prudkém brždění se auto chová dobře, brzdy vypadají jako úměrně dimenzované autu. Uvidíme, co vydrží.

10/2016: 2000 km. Cesta z Brna do Nýrska, týden pojížděk po okolí, a zpět. Stále platí výše uvedené. Jízdní vlastnosti jsou perfektní. U motoru opět platí, že je zcela dostačující a při běžném provozu zdaleka nevyužívám jeho vlastnosti. Krouťák 250 Nm od 1250ot je paráda - opět srovnávám vůči i30 (125 při 4850). Předjíždění je suverenní a bezpečné. Obrovská rezerva výkonu. Proti trápení i30 je tohle radost z jízdy, motor má příjemný zvuk (opět oproti týrané i30).

Pro dokreslení: jedeme po docela úzké okrsce a žena říká: "Proč jedeš tak pomalu?" Já na to: "Jedu 110, miláčku." S i30 bych tam jel 80 a byli bychom vyklepaní jak mlato.

Snad tento dobrý dojem vydrží.

Spotřebu jsem ručně neměřil, palubní počítač ukazuje dlouhodobou 6,8. Zpáteční cestu po okrskách ukazoval za 5,9. Jeli jsme dva lidi a 15 kg v kufru.

Auto mi rychle sedlo do ruky (a do nohy) - ovládání všeho intuitivní, není problém. Velký dotykový displej pro ovládání hudby, telefonu, dost odkládacích přihrádek, které jsou vypolstrované - věci v nich nedrnčí - fajn detail. Háčky na tašky v kufru - opět příjemná věc. Sedadlo má bederní oporu - to je taky dobré.

K výbavě - vše funguje jak má, bezklíčové odemykání a startování se může zdát zbytečná piczovinka, ale je to opravdu pohodlné, žádné vytahování klíče z kapsy, stejně jako přisvícení ze zrcátek na zem. Spárování telefonu bez problémů. Zvuk repro v pohodě, ale nejsem audiofil, moc to neřeším.

Detail, ale potěší: auto nemá venkovní anténu-tudíž ji nikdo nemůže ukrást, nezavazí v myčce, při dávání boxu na střechu atd. Rádio i tak hraje dobře.

K jízdě v dešti a kalužemi: podběhy jsou velmi dobře odhlučněny, ale to je asi normální - u i30 jsem si připadal jak ve sprchovém koutě (tedy podle toho, co jsem slyšel, ne, že by tam teklo:)

První zápor - detail, ale byl to první dojem: složka (taška) se znakem škoda, ve které jsem dostal návod od auta, doklady atd, a kterou mám v autě, je naprosto neuvěřitelně hnusná. Nic hnusnějšího jsem už dlouho neviděl, neuvěřitelný vixlajvant za tři koruny k autu za 600 000, no opravdový ultrahnus. Jistě, je to samozřejmě jedno, ale beru to do ruky s odporem. Kdo to někdy viděl nebo na to dokonce šáhnul, ví, o čem mluvím.

Co je zklamání, je parkovací kamera. Tohle měla i30 lepší - kamera byla za znakem H na zádi, při zařazení zpátečky se znak odklopil. Kamera pořád čistá, skvělý obraz. U oktávky je kamera u tlačítka na otevírání pátých dveří, tudíž se na ni vesele práší a prší. Dá se naštěstí ostříknout (dřív prý ostřik nebyl-to si vůbec nedovedu představit), ale ostřik je společný s ostřikovačem zadního skla. Může se to zdát jako detail, ale když jedu po městě, třeba po pěti obchodech za odpoledne, a prší, tak musím, chci-li tu kameru použít, pžřed každým parkováním ostříknout ji i (zbytečně) zadní sklo, což je prostě opruz, ale jinak přes ty kapky není opravdu vidět nic. Takže tohle se moc nepovedlo, když si navíc uvědomím, že to stálo 8000 Kč, tak je to fakt dost odfláknuté.

Další mínus je starstop systém, naštěstí vypínatelný, bohužel po každém startu nutno vypnout znovu. Je smutné, že se do aut montuje něco, o čem vám sám prodejce řekne "pokud chcete, aby vám auto dlouho vydrželo, tak startstop systém nepoužívejte" Jeho používání je v přímém rozporu s požadavkem na dochlazování turba. Ale už jsem se to naučil a po nastartování to prostě vždycky vypnu. Ať žijí evropské nesmysly. Samozřejmě se nabízí možnost nechat si to načerno u někoho deaktivovat, ale je to pochopitelně neoprávněný zásah.

Další mínus je roleta v kufru: 2 pohyby navíc, tuhé plato se otevíralo/zavíralo automaticky s otevíráním/zavíráním pátých dveří. Tady musím myslet na to, že chci odklopit/zatáhnout roletu. Opruz, když do kufru něco dáváte několikrát denně. Několikrát už se mi stalo, že jsem roletu zatáhl - asi málo razantně, snažím se s citem, abych ji neurval - a ona se během jízdy srolovala.

Další mínus je jedn jedna zásuvka 12V v kabině. i30 měla pod palubní deskou 2 zásuvky, což se občas hodí - nabíjení mobilu, zapojení navigace, kamery atd. Oktávka má jen jednu zásuvku, podle mě navíc ne úplně šťastně umístěnou. Jasně, určitě do ní jde dát rozdvojka, ale budu ji muset koupit (opruz), a navíc to nebude vypadat moc hezky.

Další mínus je umístění kontrolky světel. Letití uživatelé škody jsou na to asi zvyklí, ale pro mě je nezvyk se dívat kamsi vlevo pod volant, jak svítím.

Další mínus je místo (spíš tedy nedostatek místa) pro prostředního cestujícího na zadních sedadlech - konkrétně jde o to, že podlaha je vprotředku opravdu hodně zvýšena, podstatně víc, než byla u i 30. Moc si nedovedu představit, kam by si měl člověk dát tu část nohou od kolen dolů, kdyby tu chtěl sedět. Ale hodlám auto používat pro 2 dospělé+dítě, takže mě to netrápí.

Další mínus je umístění USB - když je tam fleška, trochu zavazí v přístupu do schránky, co je pod ním

Další mínus je corner funkce mlhovek, na kterou jsem byl zvyklý z Hi30, tam to bylo řešeno samostatnou žárovkou, ne mlhovkou, a fungovalo to skvěle. U oktávky mám dojem, že se mlhovka spíná až při dost velkém úhlu natočení kol (váže to i na rychlost) a to přisvícení není nijak závratné. Jinými slovy, když mi u Hi30 ta přisvěcovací žárovka praskla, poznal jsem to po první minutě jízdy po tmě. Tady bych si toho asi všiml tak za týden, ptž to přisvícení je, ve srovnání s Hi30, poměrně symbolické - je to dáno asi i tím, že Hi30 na to měla žárovku, která byla natočena do boku, kdežto mhlovky jsou, předpokládám, natočeny dopředu:) a toto je jen doplňková funkce, která ale nefunguje kdoví jak dobře. Zda jde spínání nějak měnit v nastavení vozu (úhel, rychlost) jsem nezkoušel.

Další zprávu podám, až mě něco napadne, až se něco poxere nebo v 10 000 km.

 


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
6
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
provozní náklady
6
náhradní díly
6
výkon motoru
10
spotřeba
6
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…