Recenze

panpan (muž ) Poslat zprávu
 
6 Majitel

Peugeot 207 1,4 VTI

8.00 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Peugeot 207, foto 1
 

Technické info

Přezdívka auta Peugeot 207 1,4VTI Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:35000 palivo: benzin převodovka: manuální pohon kol: přední

Popis vozu

Peugeot 207 1,4VTI jsme koupili nové jako druhý vůz do rodiny pro manželku. Před koupí jsem pročítal internet, tak snad i tyto řádky někomu pomohou.

Technické údaje neuvádím, jsou všude. Proč jsme nakonec zvolili toto auto? A udělali jsme dobře? Zatím máme vůz cca rok a půl, najeto kolem 35.000km, po první garančce. Ano, volba byla správná. Ale ... P207 má své přednosti i nedostatky. O většině jsme věděli, až asi na tři:

1. mladým lidem to nepřijde, ale když chcete svézt staršího člověka, tak se zpravidla ve předu při nastupování praští do hlavy. Je to daň za hezký design. Otvor dveří je v předu hodně zešikmen a staří lidé se holt tolik neohnou. Rozdíl proti Fabii je obrovský, v tom Fabie vyhrává (ale zase vypadá krabicoidně).

2. nevýhodou je subjektivně chybějící 6. stupeň převodovky. Možná to technicky tak má být, benzínový motor potřebuje vyšší otáčky (?), ale na dálnici se mi s tím autem prostě nechce. Už při 130 jsou otáčky mnohem vyšší, než u většiny aut, co jsem měl. Což o to, motor točí krásně, má i ochotu zrychlovat, zvukově se i hezky poslouchá, ale po mnoha letech v dieslu se mi ty vysoké otáčky prostě příčí. Navíc šipkou na displeji vás auto celou dobu nutí řadit výš a výš sotva motor trochu roztočíte (asi kvůli spotřebě), dokonce bych řekl že ta výzva k přeřazení přichází až nesmyslně brzy, a najednou to u pětky nevadí? Mě teda jo, ale jak říkám, je to možná jen subjektivní pocit. V této souvislosti ještě jedno zklamání. Papírově podobně silný motor jako v mé O1 by měl P207 na dálnici rozhýbat na cca 190km/h. Výrobce udává maximálku o něco nižší, a asi ví proč. Do 160km/h je jízda v pohodě. Skoro bych řekl že mezi 130 až 160 P207 sviští jedna radost (jen se nesmíte bát ten benzín točit). Pak však celkově auto začne dávat najevo, že ani o km víc se mu už nelíbí. Dá se z něj sice ještě něco vymáčknout, ale nějak divně se to rozklepe, najednou máte pocit, že rychleji by to byl hazard. i ten zvuk je najednou nějak ošklivý. Nechápu to. Nové auto, kola vyvážená, na 150 všechno skoro jen ševelí ... prostě nad 160 tohle auto není. Málo kdo ho asi bude tak honit, ale pokud zase srovnám, O1 sice hlasitě řvala, ale jela i s pedálem na podlaze těch 190 hladce (no, možná 185, ale jela !!!). To je tedy druhá věc, která mě velmi zklamala. Manželka po městě a na okreskách je však spokojená.

3. dvě závady v záruce. Vlastně tři, jedna opakovaně už podruhé! Tím si P207 vyčerpala moji trpělivost. Ano, může se to stát, technika je technika a občas něco selže. Stalo se mi to i u O2 RS, musela v záruce jednou s nějakou drobností. U p207 se první problém objevil cca po půl roce, kolem 15.000km. Najednou začal jinak ukazovat teploměr. Auto nešlo ohřát na 90 ani v parném létě. Servis v záruce - výměna nějakého "domečku" zdarma. Pak na 31.000km P207 najednou začal chcípat. V -20 nastartoval na první cvaknutí. Pak, když se auto nechalo před marketem na zimním slunci, po 1 až 2 hodinách najednou nechtěl nastartovat. Chytl, chcípl. Chytl, škytal, místo jízdy se dusil a cukal. Teprve po chvíli se chytil a pak už vše ok. V servise zjištěna chyba a vyměněn celý domeček (je to nějaká krabice, kde je prý víc věcí pohromadě, termostat + nějaká čidla atd.). Už podruhé! Když mi při 1. garančce naúčtovali nějaké čištění zatuhlé brzdy, zpozorněl jsem. Šlo sice jen o pár korun, ale brzdy mi na Fordu nezatuhávaly vůbec a u Octávky až po 10 letech. A tady hned na novém autě? Tím 207 vyčerpala moji trpělivost. Zatím jsem spokojen, ale jestli začne zlobit víc, ztratím k ní důvěru.

Za určitou nevýhodu bych ještě zmínil nízký předek. Taková nemoc 206ky, teď i 207ky. Víme o tom, ale stejně. Dřív než s jiným autem drhnete čumákem. Dáváme větší pozor, ale ty nešťastné obrubníky na parkovištích, vyjeté koleje mimo asfaltové cesty, v zimě stačí nějaké ty hroudy sněhu, co ostatní vezmou mezi kola ale P207 už ne.

K motoru nemám co dodat. Dobrá volba. Jde jen o zvyk, pokud chcete výkon, musíte víc točit. Pro klidnou jízdu bohatě stačí, i v nízkých otáčkách sveze. Ale pro svižnější jízdu je lepší včas podřadit. Pro běžné sváteční rodinky přesedající ze staré Felicie to bude raketa. Spotřebu neměříme, ale nezdá se mi tak hrozná. Dlohodobě to bude asi cca 7 litrů průměr. Je v tom hodně krátkých studených jízd mimo město, pak courání po městě i občasná dálnice, a to hodně rychle. Pouštím jen Porsche, Lamba a sem tam nějaké ty Audiny a další auta nad mega pořizovací ceny, jinak jsem s P207 1,4VTI rychlejší než většina ostatních řidičů. Což zase není tak moc velká spotřeba. S P206 2,0HDi to manželce žralo skoro stejně, a přitom naftu (zatímco mě O1 1,9TDI asi 5,5l/100km).

Výbava je akorát. Z těch důležitých věcí jsme chtěli posilovač, klimu, centrál s dálkou a el. okna, a to tam je. Jako bonus ovládání rádia pod volantem + rádio v základní výbavě. (Za moc nestojí, ale ženě stačí.) Já osobně nepotřebuji dokupovat ani tempomat, ani ESP, nebo kožené kravinky. Na volant jsme dali za pár kaček koženkový potah. Pro ženu bych možná příště to ESP radši koupil, ale mě nechybí.

Co se týká počtu bodů, vůbec nevím, jak ocenit. Auto za 10bodů by muselo být naprosto dokonalé. To jsem zatím nepoznal, byť třeba z Audiny 2,4biTurbo jsem měl hodně dobrý pocit. Ve své době i z Fordu Scorpia 4x4 3,0 V6. To bylo super svezení. Oběma bych dal tedy 9bodů. Ve srovnání s nimi musí být Octávka nejvýš na 8, a P207 je prostě až za ní. Takže mých 6 bodů berte spíš jako pochvalu, nad průměr. Je to taková hezčí Fábie.

Silné stránky

šikovný do města, dobrá cena, slušný motor, pěkně vypadá

Slabé stránky

Nevhodný tvar otvoru předních dveří - starší lidé se praští při nastupování do hlavy,

Není ideální na dálnice - absence 6.stupně převodovky,

Nižší předek než jiná auta - dříve drhne (obrubníky, vyjeté koleje mimo asfaltové cesty, v zimě sníh)

Autorádio nic moc

Je to benzín - prostě žere víc než TDI

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

2x měněn termostat (v záruce zdarma, jinak cca 5.000,-) - nelze vyměnit samostatně - mění se celá krabice, ve které jsou ještě nějaké další věci ...

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

prodejce ok, servis ok

 


Přidat názorDiskuse: Peugeot 207 1,4 VTI

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy Peugeot 207



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…