Recenze
Technické info
Přezdívka auta Megane Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:70000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 83 kroutící moment [Nm]: 151 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11 maximální rychlost [km/h]: 192 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 330 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5
Popis vozu
NA PRODEJ 100.000Kč
Auto bylo koupeno v září 2008 jako následovník Twinga. Twingo bylo skvělé, ale pomalu stárlo ("čím starší, tím se hůř prodá") a na delších cestách v hustém dálničním provozu (mezi kamiony, mohutnými SUV apod.)jsme se v něm přestávali cítit bezpečně.
Vzhledem k tomu, že jsme neměli nikoho známého, kdo by nám zajistil nejlépe roční, opravdu nebourané a papírově čisté auto, rozhodli jsme se nakonec pro vůz nový.
Požadavky:
-cena do 300 tisíc (samozřejmě jsme nakonec přesáhli)
-bezpečnost
-místo pro 4 dospělé na cestu po evropě
-ne škodovku, korejce ani fiata - ano předsudky ale...
-dobrý výhled z auta pro přítelkyni (z Octavie nevidí)
-větší odpich než Twingo (nemělo špatný - 55kW na tak malé auto)
-musí se vejít lyže
-klimatizace
Z ceníků autoprodejců takto papírově nejlíp vycházela Astra Classic a Ford Fusion (já ještě pokoukával po Focusu:))
FUSION je určitě kvalitní a praktické auto, ale po zkouknutí naživo nám připadl příliš "důchodcovský". Zvenčí krabice, zevnitř hračka.
FOCUSem jsem byl po usednutí dovnitř zklamán. Sedadla mi přišla nepohodlná, ostříbřený plast působil lacině, důležitou roli sehrála cena - cca 340tisíc za 1,4 motor...
FIESTA malá, interier taktéž laciný
ASTRA Classic - (Astra nová byla příliš drahá) - Astra se mi zvnějšku vždy líbila. Ačkoli byl interiér auta viditelně zastaralý, působil na nás paradoxně hodnotněji a důvěryhodněji než všechny předem prohlédnuté Fordy. Víc jako auto - míň hračka. Hned jsme jeli auto projet. Příjemné svezení, skvělý výhled z vozu, prostornost. Bohužel chudá základní výbava (papírová bezpečnost taky nic moc), po přičtení "nutných věcí" (motor 1.6, mlhovky, airbagy, rádio) se cena vyšplhala přes 320 000. Za 8 let starý model žádná hitparáda.
Další naší zastávkou na cestě po autosalonech byl Renault. Okukovali jsme Clio - ale bylo malé a interiér taky žádná sláva. Vedle stál modrý Megane Grandtour a vypadal skvěle. Prohlédli jsme ceník (moc drahé) a jen ze zvědavosti usedli dovnitř. Paráda. Od klapnutí dveří přes pohodlí sedadel po pocit z kvalitně zpracované přístrojové desky. Navíc jsme se cítili jako doma díky renaulťácké infografice přístrojů, stejné jako mělo Twingo. Zkušební jízda přidala autu další plusové body. Tah motoru 1,6 odspoda, odtlumení hluku, výhled z vozu, vytlumení nerovností atd..
Problém byl, že jsme nechtěli kombíka a pětidvéřový hatchback se v té době již nevyráběl. Podle prodejce zůstávali po republice pouze 2 vozy, navíc s o dost vyšší výbavou, takže opět cena.
Nakonec jsem na internetu objevil výprodej skladového hatchbacku z autosalonu v Brně a za 14 dní byl nový Megane doma. Do plánovaných 300 tisíc jsme se nevešli a jsme za to rádi:)
Popis vozu:
Výbava Ice - v podstatě základní Authetique jen jiné čalounění a manuální klima, příplatková výbava rádio a metalíza
Do výbavy patří
- manuální klima
- 6 (8) airbagů - záleží jak se to počítá - okenní jsou dva ale přes 4 okna
- elektrické stahování předních oken
- radio s cd a 6 repro (z toho 2 výškové)
- volant polohovatelný ve 2 osách
- výškově nastavitelné sedadlo řidiče
- všechny plasty v barvě karoserie
- palubní počítač
- projekční optika světel - lupy
- ABS
- Startování bez klíče
- přední mlhovky
- centrál s DO
Auto zatím šlape jak má
Silné stránky
Pohodlí
- měkčí ale ne houpavý podvozek, na dlouhé cesty super, na cestě bez hrbolů perfektně sedí v zatáčkách
- pro mě zatím nejpohodlnější sedadla co znám
- nízká úroveň aerodynamického hluku a do cca 140km/h docela tichý motor
- v autě nejsou skoro cítit nárazy bočního větru
Motor
- není to závoďák, ale zatím mi výkon nechyběl, předjedu kdy chci
Brzdy
- prostě brzdí výborně
Spolehlivost
- zatím bez problému
Odkládací prostory
- schránka spolujezdce ohromná, tuším 18 litrů, klimatizovaná
- prostory ve dveřích, v palubce, dokonce pod podlahou před předními sedadly
Karta místo klíče
- v celku zbytečnost, ale nám se hodí, protože na klíčích máme dálkový ovladač od vrat garáže a ten funguje jen když jím na vrata ovladačem ukážeme. Kartu lze vyjmout ze spínací skříně a motor běží.
Spotřeba
- záleží na stylu jízdy. Když se dodržují předpisy tak do 6,5 litru
Design
- pro nás rozhodně ano, záď vozu je unikátní, hatchbacků nejezdí v ČR moc
- perfektní lak
Slabé stránky
Řazení
- páka je delší, což by nebyl problém. Ale řazení je trochu gumové, ne uplně přesné a občas zařadím zpátečku až napodruhé. Technik od Renaultu mi vysvětlil, že to není závada, ale že tato převodovka nemá synchronní zpátečku...
Zpřevodování
- chybí šestka a pětka krásně zabírá od 40km/h. Zbytečně. Při 130km/h točí motor skoro 4000 ot/min a při vyšší rychlosti rapidně stoupá spotřeba
Podvozek - zadní náprava
- pokud je silnice bez hrbolů, tak bez problému. Při nerovnostech a průjezdu zatáčkou ve vyšší rychlosti citelně uskakuje zadek
Prostor na zadních sedadlech
- V autě se na delší cestě pohodlně svezou 4 dospělí - 2 chlapy a 2 ženský vzadu:) Čtyři průměrně vzrostlí chlapi budou trpět. Měřím cca 182, dávám si sedadlo trošku dál od volantu a za sebe si nesednu. Hatchback má asi o 7cm kratší rozvor než Grandtour
Rádio
- chybí mp3 přehrávač nebo aspoň možnost připojení
Edit:
Interiér
- ve 30tkm začíná drnčet palubka. Jezdím 80% ve městě po dlažbě ale stejně je to podle mě brzo.
-žárovky v potávačkách měněny zatím jednou ale PROSTĚ TO NEJDE! Naštěstí servis AMOS Otava v Praze vyměnil za cenu žárovky.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Po dobu záruky (4 roky) vše "Renault AMOS OTAVA"
Garanční prohlídka po roce za 4.800,-
bez závady
Garanční prohlídka ve dvou letech za 5.800,-
nesvítí jedna žárovka pro osvícení zadní spz a není to žárovkou, ale prý je přepálený nějaký modul na který se čeká až přijde z francie. Řešeno v rámci prodloužené záruky.
Garančka po třech letech - 3.900,-
Garančka po čtyřech letech - 5.700,-
Opět osvětlení SPZ, vyřešeno v rámci záruky.
Zjištěna nefunkční klima, proražený chladič klimatizace kamenem. Předpokládaná cena opravy s díly z druhovýroby 12.000,- řešeno viz níže.
Pozáruční Servis "Karel Karel - Bohdalec"
Výměna chladiče klimatizace, přetěsnění, doplnění media - 6.800,-
Výměna oleje, kapalin a filtrů, roční prohlídka - 3.600,-
Výměna zadních brzdových kotoučů + destiček 5.900,-
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto Pokorný Brno - dobrá zkušenost
Novinky v recenzi
Další rok
Po pěti letech a 70tkm servisní prohlídka + výměna oleje a filtrů 3.600,-. Výměna zadních brzdových kotoučů + destiček 5.900,-
Jinak stále bez závad
Chladič klimatizace
Zjištěna nefunkční klima, proražený chladič kamenem, oprava v neautorizovaném servisu 6.800,-
Drahá blbost:(
Spotřeba
Tak nevím jestli se auto zajelo, nebo jsem se s tím naučil jezdit. Letos jsem jel 3x Praha-Třeboň-Praha. To je cca 45km po dálnici zbytek (100km) silnice první a druhé třídy. Poprvé jsem jel ekonomicky a spotřeba 5,5l, podruhé normálně 6l a potřetí taky normálně 5,8l. Klima zapnutá.
Aktualizace 50tkm
Takže 51 tisíc kilometrů.. a spokojenst.
Žádné problémy s elektronikou, žádné problémy s motorem, auto vždy nastartovalo napoprvé, brzdové kotouče sjeté z jedné třetiny (brzdím dost motorem) prostě vše jak má být. Původní baterka, původní svíčky, původní řemen, dokonce až teď budu poprvé nucen měnit stěrače:)
Trošku mi vadí to drnčení interiéru, ale na tom se asi prostě podepsala vinohradská dlažba. Spíš mi vadí, že nevím jak to opravit.
Ke spotřebě: při svižné jízdě na dálnici je to žrout (k devíti litrům), ale teď jsem zkusil jet alpy (Praha - Hintertux - Praha) na dálnici 130kou a průměrná spotřeba za celou cestu 6.8l.
Rozdíl proti dvou předešlým alpám letos dělá 23l (78 vs 101), tj. při současných cenách benzinu to je 850Kč! A časová ztráta je cca 45min na jeden směr.
Update
Po neceleém roce (a urgenci) vyměnil Amos Otava Chodovec jednotku osvětlení zadní SPZ. Dále dotáhli vrzající zadní dveře. Vrzající interiér neregistrovali (nikde kolem nemají kostky), mnou upozorňované nervózní chování podvozku při brždění taky neregistrovali. To později negoval také pan Karel (neautorizovaný servis renault na Bohdalci).
Výměna předního skla
Zevnitř (!!!) prasklo čelní sklo. Výměna za cca 9.000,- na pojišťovnu, měnila firma SOS AUTOSKLO Michle, ráno jsem přivezl, odpoledne odvezl
Další vozy Renault Mégane
-
Renault Mégane (2008) Majitel: Ozzman
Přidáno: 9.6.2021 838 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Renault Mégane (2006) Majitel: parkoviště
Přidáno: 1.11.2007 61610 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Renault Mégane (2004) Majitel: LadikRS
Přidáno: 17.4.2008 999 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Renault Mégane (2005) Majitel: Prase
Přidáno: 12.5.2008 5510 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Renault Mégane (2005) Majitel: diva
Přidáno: 27.3.2011 79 Majitel 9.87 Uživatelé