Recenze

mmm (muž 40 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Nissan X-Trail 2,2 dCi Sport

9.60 Uživatelé

Hodnoceno: 48× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Nissan X-Trail, foto 1 Nissan X-Trail, foto 2 Nissan X-Trail, foto 3 Nissan X-Trail, foto 4 Nissan X-Trail, foto 5 Nissan X-Trail, foto 6 Nissan X-Trail, foto 7 Nissan X-Trail, foto 8
Nissan X-Trail, foto 9 Nissan X-Trail, foto 10 Nissan X-Trail, foto 11 Nissan X-Trail, foto 12 Nissan X-Trail, foto 13 Nissan X-Trail, foto 14 Nissan X-Trail, foto 15 Nissan X-Trail, foto 16 Nissan X-Trail, foto 17 Nissan X-Trail, foto 18 Nissan X-Trail, foto 19 Nissan X-Trail, foto 20 Nissan X-Trail, foto 21 Nissan X-Trail, foto 22 Nissan X-Trail, foto 23
 

Technické info

Přezdívka auta xtrail Rok výroby 2004 Koupeno nové najeto [km]:101000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2184 výkon [kW]: 100 kroutící moment [Nm]: 314 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.5 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 410 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 7.5

Popis vozu

Nejprve bych uvedl, že vůz není můj, ale rodičů. Slouží převážně jako služební. S autem jsem však najel značnou část kilometrů, takže jsem ho poměrně dobře poznal.
Automobil byl dovezen z Německa jako nový, předtím byl ještě pravděpodobně dovezen z Itálie, jelikož má italskou servisní knížku. Nevýhodou je, že při stejném názvu výbavy chybělo ESP, rozdíl v ceně byl však minimálně 150tis.
Důvodem koupě takového vozu (4x4) byla špatná přístupnost našeho obydlí, zejména v zimě to s poháněnou jednou nápravou bez řetězů nejde. A nasazovat řetězy každý druhý den není zrovna nejpříjemnější. Naším požadavkem byl naftový motor, kvůli nájezdu kolem 40tis. km ročně, již zmíněný pohon 4x4, z vozů ne SUV tomu vyhovoval snad jen passat a německá prémiová trojka, která byla však příliš drahá a image některých „passatistů“ mluví sama za sebe…. Dále připadla do úvahy Ravka, ta však nabízela poměrně slabý motor a CR-V postrádalo diesel. No a korejci nám nějak nepadli do oka.
Vozidlo je vyrobeno v roce 2004, je tedy po faceliftu, který se mírně projevil na vzhledu, jiné nárazníky a mlhovky, motor s vyšším výkonem a pozměněná přístrojová deska.

K pohonu 4x4: Jeho základem je mezinápravová lamelová spojka, která sepne při prokluzu primárně poháněných předních kol. Připínání není znatelné, tedy nedochází k nějakému škubnutí. Rozdělení točivého momentu je od 100:0 do 57:43. Pohon má tři režimy 2WD, AUTO a LOCK. 2WD je pohon pouze předních kol, výhodou je teoreticky nižší spotřeba a neopotřebovávání spojky, nevýhodou je, že poměrně rychle mizí vzorek předních pneu a poměrně silné „tahání“ za volant, což taky dost závisí na konstrukci pneumatik. V režimu AUTO se moment rozděluje podle prokluzu předních kol, řízení se v tomto režimu zdá příjemnější. Režim LOCK natvrdo rozdělí moment na 57:43 až do rychlosti 40km/h, pak se automaticky přepne na AUTO. Tento režim není vhodné používat příliš často, jelikož dochází ke vzniku pnutí.

Jízdní vlastnosti: na sněhu: jak je obecně známo, tak takovéto systémy skýtají jisté nevýhody, kdy se jízdní vlastnosti mění z neotáčivých na přetáčivé, což může být poněkud záludné pro méně zkušené řidiče. Na druhou stranu, když si člověk zvykne, tak s tím může být i zábava. Bez sněhu: při jízdě na suché na 2WD je auto značně neotáčivé, v režimu AUTO dojde k výraznému zlepšení vlastností, na hraně se však opět dostaví bezpečná nedotáčivost.
Nastavení vozu je poměrné tvrdé, což přináší v rámci možností daných třídou výborné jízdní vlastnosti a dá se s ním jezdit opravdu dost zostra (samozřejmě v rámci zachování bezpečnosti). Na dálnici není problém udržovat cestovní rychlost kolem tachometrových 180km/h, což ovšem způsobí opravdu vysokou spotřebu. Tvrdší naladění je však na úkor pohodlí, na vozovce je cítit všechny nerovnosti. Pro mě osobně to však není žádný problém a pro dobré jízdní vlastnosti trochu toho pohodlí klidně obětuju. Řízení příliš zpětné vazby neposkytuje, ale ani není nijak přeposilované, takže je v rámci možností vyhovující.

Motor: jde o naftový 16ti ventilový čtyřválec s maximálním výkonem 100kW, motor uděluje vozu slušnou dynamiku není tedy problém bezpečně předjíždět. Produktivní otáčky začínají někde kolem 1800 1/min a dá se bez problému točit do 4500 1/min. Pokud jde o spotřebu, tak dosahujeme zhruba 7,5 l/100km, při rychlé jízdě po dálnici (150 a více) se nestydí říct o více než 10 litrů. Převodovka je 6-ti stupňová, řazení je naprosto bez problémů, jen šestý stupeň mohl být trošku delší, jelikož při 140km/h točí motor přes 3000 1/min. Odhlučnění motoru mohlo být poněkud lepší, zvláště na dálnici je hluk motoru otravný, ale není to zas žádná katastrofa.

Interiér: docela nezvykle působí centrální umístění kapličky přístrojů, není však problém si na to zvyknout, ovšem údajná výhoda, že člověk nemusí přeostřovat oči se mi příliš nezdá, spíš je to nevýhoda, protože se kaplička nachází mimo zorné pole řidiče. Volant by mohl mít menší průměr, ale jinak se drží poměrně dobře a obsahuje dálkové ovládání audia, což je také velmi příjemné. Sedadla bych hodnotil pouze průměrně, protože při hodně dlouhých cestách mě bolí v zádech. Boční vedení taky není nic moc, protože je pro mě sedadlo příliš široké, možná by to vyhovovalo korpuletním lidem…. Odkládacích prostorů je dost, výhodou je přihrádka před řidičem s elektrickou zásuvkou (u nás) pro napájení navigace, takže kabel nemusí vést přes celou přístrojovku. Co se týká prostoru, tak je ho vcelku dost, horší je to s nastupováním na zadní sedačky, kde poněkud zavazí B-sloupek. Zavazadlový prostor není nejrozlehlejší, ale pro běžné využití dostačují, pouze při cestě na dovolenou by se hodil větší objem.

Výbava: 4xairbagy, ABS, EBD, automatická klimatizace, audio 6CD changer, 16“litá kola, el. okna a zrcátka, dálkový centrál, alarm
Dovybaveno: navigace TomTom One, zamykání řadicí páky

Silné stránky

Pohon 4x4
Jízdní vlatnosti
Vzhled
Příjemné na řízení
Spotřeba (do 150km/h)
Spolehlivost
Velká zrcátka – dobrý přehled, co se děje kolem auta (oceníte zejména při jízdě po Neapoli:))

Slabé stránky

Absence uzávěrky diferenciálu (ikdyž verze s ESP má nějakou elektronickou náhradu)
Absence palubního počítače a xenonů (ani nešlo přiobjednat), ikdyž ani základní světla nejsou špatné
Pohodlí
Hlučnost na dálnici
Sedačky
Kaplička uprostřed (ale časem si na to zvyknete)
Zamrzání ostřikovačů skla

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

V 18tis. km odešlo turbo, asi špatný kousek:) , vyměněno v rámci záruky.
Prasklé sklo, prasklina se šířila od rámu, zaplaceno v rámci pojištění skla (toto pojištění za 100Kč se opravdu vyplatí).
Asi 2x sklouzla svorka z kontaktu baterie.
Únik nafty, kvůli povolené matici za čerpadlem, spraveno dotažením.
Špatně dotažený náboj kola, důsledkem toho umřelo ložisko, vyměněno v rámci záruky.

Servisováno v autorizovaném servise Kobliha Car Přerov, mohu plně doporučit, velmi vstřícní a slušní lidé.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Dovezeno člověkem, který se tím zabývá - žádný problém.

 

Novinky v recenzi

20.12.2009 16:20

Dnes byl Xtrail prodán. Zatím jej nebudu mazat, třeba tu můžou být pro někoho zajímavé informace.

30.10.2009 20:14

199tkm Byla provedena výměna tyčí na zadním zavěšení, protože oka uložení byla prasklá na levé i na pravé straně. Cena za výměnu včetně prohlídky po 200tkm cca 14000Kč.

9.10.2009 12:28

Automobil je na prodej, tak kdybyste někdo měli zájem, tak dejte vědět třeba pomocí SZ. Cena přibližně 205 000 Kč. Včetně zimních pneu po jedné sezoně a servisní knížky. Xtrail také bude po absolvování kontroly po 200tkm.

13.9.2009 14:09

193 000 km - výměna spojky a pravého čepu řízení včetně táhla

20.6.2009 10:32

191 000 km - výměna oleje (a filtrů), zkrácení intervalu výměny na 10tkm místo původních 20tkm. Dále výměna kostic na přední nápravě. Cena celkem 4000 Kč.

16.4.2009 18:30

Podle očekávání bylo měněno i druhé zadní ložisko - cena včetně práce cca 4000Kč. Snad už dají ložiska na chvíli pokoj:)

22.3.2009 18:28

Xtrail nedávno absolvoval prohlídku po 180tkm, kromě běžných věcí byly měněny silent bloky na zadní nápravě. Mimo to se ještě chystá výměna stabilizátorů na přední nápravě, které se již začaly ozývat na nerovnostech. Dále začínám uvažovat o zkrácených intervalech výměny oleje než je předepsaných 20tkm. Možná již po 10tkm, aby v tom pak nebyl zmatek.

8.2.2009 12:41

Zvýšená hlučnost byla způsobena špatným zadním ložiskem, které bylo vyměněno (cena kolem 4000 Kč). Ovšem hlučnost stále úplně nezmizela, tak možná to jde na vrub pneumatik. Ale zdá se, že je načaté i druhé ložisko, což se projevuje v zatáčce, ale na zvedáku ještě není znát, že by bylo ložisko volné. Takže brzy asi taky dojde na jeho výměnu.

25.12.2008 00:00

Asi před měsícem jsme přezuli na zimní pneu Hankook Icebear W300, takže bych je krátce zhodnotil i vzhledem k tomu, že už byl/je i nějáký ten sníh. Přilnavost na ledu i sněhu je vcelku obstojná, zatím nebyl žádný problém, při jízde v břečce to taky docela ujde. Jako katastrofální hodnotím jejich akustický projev - s takovým kraválem jsem se jeste nesetkal. Ale je to trochu podivné, protože úplně stejné pneu (i podobný rozměr) máme na focusu a tam se mi zdá hlučnost absolutně normální, možná i lepší než letní Pirelli P7. Že by byl až takový rozdíl v odhlučnění se mi nezdá. Možná se začíná ozývat zadní ložisko, ale byla by to pěkná náhoda, kdyby to bylo zrovna po výměně pneu.

2.9.2008 00:00

Opět závada ložisek předních kol, tentokráte na obou kolech. Jedno špatné ložisko zničilo i náboj. To bylo vyměněno v rámci záruky, jelikož se to již jednou stalo. Druhé ložisko placeno, cena asi 3200 Kč. Závada se projevovala tak, že při průjezdu zatáčkou se ozývalo dření kov o kov.
Také byly vyměněny oba řemeny v motoru, protože se projevovaly pískáním, cena kolem 1800 Kč.

21.8.2008 00:00

Xtrail absobvoval prohlídku po 160 000 km v ceně 7800 Kč. Součástí prohlídky byla mimo standardních úkonů výměna pneu, seřízení geometrie a další drobnosti. Kontrola trvala asi 6 hodin.

26.3.2008 00:00

Vůz absolvoval garanční prohlídku po 140 tkm, byl měněn palivový, olejový, pylový i vzduchový filtr. Dále byly nahrazeny kotouče, předchozí kotouče značky TRW vydržely pouze několik tisíc km. To se podepsalo na ceně prohlídky, která byla včetně slev asi 13500 Kč.

15.11.2007 00:00

Reklamace křivých kotoučů byla nedávno uznána.

29.10.2007 00:00

Přezutí na zimní pneu DUNLOP Grandtrek SJ6, bohužel jsou určeny jen do 160km/h, ale v zimě to není až takový problém. Tyto pneumatiky nám slouží už 4. zimu, takže jejich výhodou je slušná odolnost proti opotřebení.

10.10.2007 00:00

Automobil absolvoval velkou servisní prohlídku po 120tkm. Vše bylo v pořádku, nebylo tedy třeba žádného neplánovaného zásahu. Cena prohlídky byla 6500Kč.

23.9.2007 00:00

S autem jsme absolvovali asi 7500 km dlouhý výlet do Španělska. Xtrail si s tím bez problémů poradil, jako nepříliš vyhovující se projevily sedačky a hluk na dálnici, jinak bez stížností.
Dále bych se zmínil o nedávno měněných pneu Hankook. Zprvu jsem si říkal, že to budou nějáké korejské šmejčka, ale jsem velmi pozitivně překvapen, oproti předchozím typům poskytují mnohem lepší trakci a nezačnou pískat při každem prudším průjezdu zatáčkou. Co se týká hlučnosti, tak zlepšení je pouze minimální.

24.8.2007 00:00

Nedávno měněné kotouče opět projevují známky zkroucení, takže půjdou na reklamaci.

13.8.2007 00:00

Výměna kompromisních pneumatik (20% terenních) Bridgestone Dueler H/T 489 a Pirelli Scorpion STR za čistě silniční Hankook K406

19.7.2007 00:00

Porucha palivového čerpadla, která se naštěstí sama vyřešila:) Auto ztratilo všechen výkon a i do mírného kopečku to sotva jelo na trojku. Po vypnutí a zapnutí motoru to opět fungovalo normálně. Z diagnostiky vyplynulo, že šlo pravděpodobně o chybu ve ventilech v čerpadle. V servise řekli, že se to může i nemusí opakovat, z důvodu brzké dálkové cesty jsme se rozhodli ventily preventivně vyměnit.

18.6.2007 00:00

S vozem jsem absovolal školu smyku a zjistil jsem několik zajímaých poznatků:
1) každý by měl školu smyku absolvovat, poznáte sebe i své auto a když ne to, tak se aspoň královsky pobavíte:)
2) boční vedení sedaček je při jízdě bokem naprosto nevyhovující (tedy boční vedení tam je, ale spíš pro extrémní tlouštíky) důsledkem toho jsem měl do krve odřenou nohu od zapírání se
3) co se týká jízdních vlastností, tak je auto někdy trošku přetáčivější, než jsem čekal

10.6.2007 00:00

Výměna předních kotoučů, jelikož již byly zkroucené a značně opotřebované, holt není to uplně nejlehčí auto.


Další vozy značky Nissan



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
8

Nikdy nás nenechal nikde stát, ale přestože byly nějáké neříjemnosti, tak to vidím pozitivně.

praktičnost
10

Všestraný a vrcholně praktický stroj:)

prostornost
9

Na předních sedaldech v pohodě, v zadu by to mohlo být lepší, ale taky to ujde. Kufr z 95procent postačující.

jízdní vlastnosti
10

V rámci své kategorie super.

jízdní komfort
6

Dost tvrdé, ale ujde to.

provozní náklady
9

Spotřeba ujde, díly a práce taky nelámou cenové rekordy.

náhradní díly
9

Srovnatelné s konkurencí.

výkon motoru
9

V době koupě nadprůměr, dnes lehce podprůměrné, ale dostačující. Ale nějáký koník navíc by se vždy hodil:)

spotřeba
9

průměrně 7,5 i při svižnější jízdě

hlučnost motoru
7

To by se mohlo zlepšit, zejména při dálničních rychlostech.

kvalita sedadel
8

Na běžné ježdění bez problému, při ostré jízdě slabé boční vedení a při delší cestě (800km a víc) je slabší podpora zad.

brzdy
9

Bez problému, ale vždy je prostor ke zlepšení:)

zavazadlový prostor
9

Tak akorát.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…