Recenze
Technické info
Přezdívka auta Jeep Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:220000 palivo: LPG počet válců: 6 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 4000 výkon [kW]: 145 kroutící moment [Nm]: 310 převodovka: automatická pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 15
Popis vozu
Úvodem recenze bych se rád omluvil všem , komu to přijde neumělé - jde o moje první auto tady......
Po XJ byl v roce 2003 čas přesednout do něčeho pěknějšího, jasná volba byla WJ. V8 už doma jeden byl, takže proč nezkusit R6 4.0 , když nafta domů nesmí :-)
Kritéria : výbava Limited byla pro mě plně vyhovující, pohon 4x4 je pomocí SelecTrac což je ta horší z obou variant, jinak taky standardní výbava čtyřkolek u GCH.
Hledání auta byla hotová odysea, po bližším zkoumání českého trhu a několika cestách po zemích českých jsem zjistil že je v podstatě nemožné sehnat :
- auto nenapadené domácím kutilem
- auto některým ze zásadních systémů těsně před smrtí
- bastl z US verze na EU = trvalý kolaps elektroinstalace
- auto sice s LPG ale buď načerno nebo ne úplně odladěným
po zvážení všech pro a proti jsem začal pást po dojezdově snesitelném zahraničí a našel vhodný kompromis v Itálii. Auto bylo zachovalé, relativně málo najeto a co především - bylo bez LPG, mělo jasnou servisní historii. Nejsem milionář abych mohl kupovat 3-leté auta bez chybičky takže háček v tom byl - motor KO......někdo ho učil jezdit bez oleje
Nejsem příznivec domácích oprav ještě před první jízdou, ale po zvážení všech pro a proti jsem se vydal pro mazlíka do Bolzana. Motor kouslý na klice, najeté KM a prodejní cena mě udolaly :-P.
Předběžná kalkulace oprav a všech nutných investic pořád vycházela zajímavě v porovnání s tím, co by mě podle všech nasbíraných informací stálo podobné auto v ČR.
Jednalo se o EU origo verzi, aspoň jedna z pastí odpadla.
Provedené zásahy nutné k restartu :
- nová klika + šálky, srovnané ojnice
- srovnaná hlava, přebroušené ventily
- vše přetěsněné , vše v MOPARu
- pro sichr výměna všech náplní a filtrů
- montáž sekvenčního vstřikování LPG BRC + Flashlube přimazávání ventilových sedel.
Od provedených zásahů a restartu auto jezdí jak má, většinu km jsem s ním ujel já nebo rodinní příslušníci. Mimo několika drobností a typicky WJ vychytávek se jezdí od výměny oleje k té další výměně.
Provedené úpravy v průběhu let ( hlavně ze začátku ) :
- snížení podvozku o 40mm - komponenty BDS a FOX ( tenhle jeep nebyl určen pro offroad, ale pro silnici a zimu na Valašsku)
- rozšíření podložkami HR 30mm tedy + 60mm na nápravě
- brzdy SSBC , tedy kotouče Big bite cross drilled + slotted a destičky Big bite.
- letní 17" kola, na zimu standardní
Poruchy v průběhu let :
- nepochopitelně vyhořelá lišta zapalování , podle všeho typická závada u některých WJ 4.0
- výpadky vyhřívání sedaček, klasicky u řidiče. Vyřešeno po několika opravách potrhaných kabelů uvnitř polštářů výměnou sedačky i s ohledem na prosezení té původní.
- občasné výpadky otopné soustavy a "slavných" klapek vyřešeny pomocí opravné sady
- časem slepé přední světla vyměněny po 5ti letech provozu
Jízdní dojmy :
určitě není jízdní a zvukový projev takový jako u V8 ale pro daily drivera to plně dostačuje. LPG omezuje vjezd do podzemních garáží, dá se na to zvyknout. Auto ze své podstaty nemá rádo zatáčky a nekvalitní silnici, i když po zásazích do podvozku se to hodně zlepšilo.
Oceňuju možnost tahat těžký vozík a jistou mohutnost v provozu.
Auto svou setrvačností přímo vybízí ke "cruisingu" tedy žádná divočina, hezky dohoupat ke křižovatce.
Provozní náklady:
Standardně se dá jezdit kolem 15ti litrů LPG po silnici , s vozíkem nebo v zimě to logicky leze nahoru. Do terénu nejezdím, několik krátkých výletů znamenalo skok přes 20litrů, tedy nic šokujícího a nečekaného. Ceny ND nebo servisu nejsou nijak závratné, odhaduju to na úroveň novějších škodovek.
Za nevýhodu lze považovat delší dodací termíny některých dílů z US, ani po převzetí Jeep/Chrysleru Fiatem se to moc nezlepšilo. Asi jako všichni vlastníci US aut na standardní české e-shopy rádoby odborníků zabrousím jen ojediněle. Důvod je jasný=cena.
Prodej nechystám - ekonomicky to smysl nemá. Auto je doma, pečuju stále stejně a občas si udělám radost jen tak na výlet :-).
Silné stránky
- spolehlivý motor R6 4.0
- pohon 4x4 byť ne v optimální verzi
- zátěž na kouli
- prostorný interiér
- výklopné okno v pátých dveřích
- výbava obsahuje vše nutné a potřebné
- cenově snesitelný servis
- spolehlivost zásadních komponent
Slabé stránky
- opětovný prodej nemá ekonomický smysl
- svéhlavost US elektroinstalace pokud není vychytána
- US klíček do zapalování a životnost spínací skříňky = spotřební materiál
- materiál použitý na čalounění nemá moc velkou životnost, po 150ti tis. km to už u řidiče nevypadalo vábně
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Celou dobu používám jeden servis a jsem plně spokojen.
Řeší se jen provozní věci, žádné kolapsy.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Dopředu dohodnuté věci platily takže palec nahoru.
Další vozy Jeep Grand Cherokee
-
Jeep Grand Cherokee (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 7.10.2009 810 Majitel 9.73 Uživatelé
-
Jeep Grand Cherokee (2001) Majitel: tmaxSVK
Přidáno: 19.7.2020 310 Majitel 8.93 Uživatelé
-
Jeep Grand Cherokee (2003) Majitel: JeepCZ
Přidáno: 10.2.2017 010 Majitel 7.75 Uživatelé
-
Jeep Grand Cherokee (2010) Majitel: Kolík80
Přidáno: 15.2.2011 169 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Jeep Grand Cherokee (1996) Majitel: Biturb
Přidáno: 15.12.2008 1510 Majitel 9.82 Uživatelé