Recenze

jirka.ps (muž 52 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Toyota RAV4 2.0 VVT-i

9.35 Uživatelé

Hodnoceno: 31× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota RAV4, foto 1 Toyota RAV4, foto 2 Toyota RAV4, foto 3 Toyota RAV4, foto 4 Toyota RAV4, foto 5 Toyota RAV4, foto 6 Toyota RAV4, foto 7 Toyota RAV4, foto 8
Toyota RAV4, foto 9 Toyota RAV4, foto 10 Toyota RAV4, foto 11 Toyota RAV4, foto 12 Toyota RAV4, foto 13 Toyota RAV4, foto 14 Toyota RAV4, foto 15 Toyota RAV4, foto 16 Toyota RAV4, foto 17 Toyota RAV4, foto 18 Toyota RAV4, foto 19
 

Technické info

Přezdívka auta Ravka Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:75000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 192 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.6 maximální rychlost [km/h]: 185 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 400 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8.8

Popis vozu

Když jsem vybíral, za co vyměním moji starou Audi A4 1.8T Quattro, bylo jasné, že to bude zase automobil s náhonem 4x4, nejlépe stálým. Začal jsem uvažovat o nějakém SUV, protože potřebujeme občas jezdit i do lehčího terénu. Chtěl jsem ale, aby to auto mnělo dostatečně velké zrychlení a solidní jízdní vlastnosti na silnici. Podmínkou byl taky benzínový motor. Ve výběru tedy zůstalo Subaru Forester a Toyota RAV. Malinko jsem se přikláněl k Subaru, ale když se naskytla možnost koupě 5 leté Toyoty RAV4 s najetými pouze 70000 km (vypadá to, že poctivými) přímo u prodejce Toyota, bylo rozhodnuto. Je ve velmi dobrém stavu a předchozí majitel s ním asi v terénu nejezdil.
Je to tedy automobil se stálým pohonem 4x4, s rozdělením kroutícího momentu 50/50, bez redukce a uzávěrek diferenciálu. Je tam jenom diferenciál s omezeným prokluzem. Uzávěrku nepotřebuji, redukce tam být mohla, ale není to zase takový problém. Až takové nároky v terénu na to nemám. Jsem zvědavý, jak se to bude chovat na sněhu. Při průjezdu zatáčkou je naklánění karoserie v rozumných mezích. Jízdní vlastnosti na silnici částečně omezují balonové pneumatiky v rozměru 215/70 R16. Použití nižšího profilu, o kterém jsem uvažoval, by ale asi nebylo moc optimální, vzhledem k celkem dost tvrdému odpružení.
Benzínový motor VVT-i o obsahu 2 l je v porovnání s ostatními podobnými SUV z té doby jeden z nejživějších. Samozřejmě se Subaru s turbo motorem se rovnat nemůže. Spotřeba je kolem 9 l/100km, ale při rychlejší jízdě po dálnici se pak ještě o něco zvýší. Uvítal bych o malinko větší nádrž než tu 57 litrovou, která tam je.
Co se týče výbavy, je tam manuální klimatizace, centrální dálkové zamykání, přední okna elektricky ovládané, originální autorádio s CD, přední mlhovky, výškově stavitelné sedadlo řidiče a volant nastavitelný pouze v jedné ose. Jediné, co bych přivítal, je palubní počítač, který je u Toyoty součástí dražšího autorádia s CD.

Technické údaje:
motor: 16 ventilový řadový zážehový čtyřválec 1AZ-FE, DOHC, VVT-i
Zdvihový objem - 1998 cm3
Maximální výkon - 110kW/6000 ot./min
Max.točivý moment - 192Nm/4000 ot.min-1

Maximální rychlost - 185 km/h
Zrychlení 0-100 km/h - 10,6 s

Spotřeba paliva (Město/Mimo město/Kombinace) - 11,4/7,3/8,8
Objem palivové nádrže - 57 l

Rozměry délka x šířka x výška - 4200 x 1735 x 1715 mm
Pohotovost. hmotnost - 1275
Užitečná hmotnost - 550
Celková hmotnost - 1825
Rozměry kol - 6,5Jx16
Pneumatiky - 215/70R16

Zavěšení kol vpředu - MacPherson
Zavěšení kol vzadu - dvojité lichoběžníkové závěsy s vlečným ramenem
Brzdy - kotoučové na všech kolech

Silné stránky

- Solidní jízdní vlastnosti na silnici i v lehčím terénu
- Poměrně výkonný benzínový motor se solidním zrychlením
- Dostatečně velký zavazadlový prostor, navíc s možností posouvání a nastavení sklonu zadních sedadel. Samozřejmě se dají sedadla sklopit, případně vyjmout úplně
- a pár zajímavých drobností, jako třeba 3 zásuvky napájení 12V (na přístrojové desce , mezi sedadly a v zavazadlovém prostoru)

Slabé stránky

-při přejezdu nerovností se rázy přenášejí do karoserie
-špatně odhlučněná zadní část karoserie
-špatně vyřešené osvětlení zavazadlového prostoru
-při použití tažného zařízení, nejde otevřít zavazadlový prostor

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím téměř žádné, pouze montáž tažného zařízení - bez problémů

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Dobré.

 

Novinky v recenzi

26.3.2008 00:00

Pořídil jsem na léto nové disky Dezent F v rozměru 7x16 v titanovém lesku.


Další vozy Toyota RAV4



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím mám auto krátce a je bez problémů. Toyoty jsou obecně jedny z nejspolehlivějších.

praktičnost
10
prostornost
10

Na auto této kategorie je velmi dobrá.

jízdní vlastnosti
9

Je to jakýsi kompromis mezi silnicí a terénem, ale zvládli to v Toyotě velmi dobře. V zatáčkách je mírně nedotáčivé.

jízdní komfort
9

Dobrý, snad jenom přenášení rázů do karoserie při přejíždění nerovností.

provozní náklady
9
náhradní díly
10

Zatím jsem žádné nepotřeboval.

výkon motoru
10

Motor je dostatečně výkonný (110kw/6000 ot.). Z této kategorie menších SUV patří mezi nejživější.

spotřeba
9

Solidní dynamice v takovém autě SUV se musí ve spotřebě něco obětovat.

hlučnost motoru
8

Motor není moc hlučný, ale odhlučnění od zadní nápravy není téměř žádné.

kvalita sedadel
9

Trochu měkčí, boční vedení dostatečné.

brzdy
9

Dobré, ale při ostřejším brždění se balonové pneumatiky nechají trochu povodit ve vyjetých kolejích.

zavazadlový prostor
10

Dostatečně velký, navíc se zadní sedadla dají posouvat, mněnit sklon, případně úplně sklopit a vytáhnout.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…