Recenze
Fiat Panda 169
Technické info
Přezdívka auta Fiat Panda Rok výroby 2006 Koupeno nové palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1108 výkon [kW]: 40 kroutící moment [Nm]: 88 zrychlení 0-100 km/h [s]: 15 maximální rychlost [km/h]: 150 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.7
Popis vozu
Před čtyřmi lety jsem najednou potřeboval auto. Když jsem uviděl Pandu bylo rozhodnuto. Příznivá cena hluboko pod 200 tisíc, spotřeba při klidné jizdě pod 5 litrů benzínu, na třídu mini velký vnitřní prostor, spolehlivost, živý a tichý motor. Mám najeto 94 tisíc km a světe div se, přestože se jedná o Fiata neměl jsem zatím žádný problém...vlastně měl, praskla mi levá parkovací žárovka :-) Pochopitelně nejedná se o rodinné
auto, takže cestování se čtyřmi osobami je pro motor utrpení. Ono také 40 KW je v současnosti snad nejslabší motor na trhu. Ale Panda není pro rodinné cestování, ale především pro radost z jízdy. A té si s Pandou užijete dosytosti. Krabicová konstrukce umožňuje vynikající výhled do všech stran, k tomu vyšší posed za volantem a máme tady auto, se kterým je radost jezdit. Je až neuvěřitelné, co tenhle malý italský motor Fire vydrží. Moje Panda nemá otáčkoměr, takže nevím kolik motor točí. V technické dokumentaci je maximální rychlost 150 km/hod. Ovšem není problém motor vytočit tak, že na pětku Panda uhání i 170 km/hod a přitom ani nemám nohu na podlaze. Je to sranda, když na dálnici předjíždíte dieslové popelnice s mnohem silnějšími motory. S Pandou jsem projel všechny vysokohorské placené silnice v Rakousku včetně slavné Grossglockner Hochalpenstrase,
Timmelsjoch - Passo Rombo u italských hranic a několik dalších na jihu Rakouska a osmiventilový motor Fire stále běží jako hodinky.
8.10.2010
Zkusil jsem přídat do Naturalu 95 trochu paliva E85 a mohu říci, že se výkon motoru, kroutící moment, zvýšily minimálně o 15 procent. Trochu se zvýšila spotřeba, ale není to nijak zásadní zvýšení. Prohlém by mohl nastat při studených startech, kdy motor hůře naběhne. Chce to, aby poměr: Natural95 : E85 byl maximálně 100 : 25 pak bude vše OK. Měřil jsem zrychlení z nuly na sto s palivem E85 a naměřil jsem 11 vteřin. Jel jsem sám. Slušný výsledek.
9.11.2010
Dnes jsem najel 100 tisíc km. Zatím žádný problém. Pouze jsem při noční jízdě zjistil, že nesvítí podsvícení otočných přepínačů topení a ventilátoru. Dva další jsou zatím OK. To dělá to blbý denní svícení. Chce to namontovat samostatné denní svícení pomocí LED diod. Takhle svítí všechny žárovky na autě a zbytečně. Přidal jsem fotku tachometru.
16.11.2010
Změnil jsem dodavatele oleje pro Pandu. V servisu sítě Temposervis mi tam dali Texaco Havoline Extra 10W40. Celá výměna včetně filtru stála 700 korun. Technik tvrdil nájezd 15 tisíc, ale automechanik napsal na štítek pouze 10 tisíc...tak nevím. No budu tam dolévat postupně Havoline 5W40, což je plná syntetika pouze za 170 korun, takže by se interval výměny mohl prodloužit.
27.12.2010
Teď moc nejezdím, auto mám v garáži a občas oživuji baterku udržovacím proudem asi 100 miliampér. Je to znát, auto i v mrazu startuje lépe.
27.2.2011
Najeto 105 tisíc a žádný problém. Dokonce se zdá, že spotřeba stále klesá. Spotřeba oleje minimální, náplň vydrží 20 tisíc. Baterie stále jako nová (Exide). Zvuk motoru je stále stejný jako u nového auta..nic neklepe. Výfuk v pohodě včetně koncovky, kde není ani známka rezu. Ovšem koncovku výfuku včetně tlumiče pravidelně otírám mastným hadrem od oleje a vazelíny a to fakt funguje a rez nemá šanci.
16.5.2011
Najeto 110 tisíc. Žádný problém.
17.6.2011
Pandu jsem vyměnil protiúčtem (60 tisíc) za Fiat Punto Actual (Dříve označované jako Grande Punto) Na Pandu ovšem rozhodně nezanevřu, bylo to pohodlné a spolehlivé auto. Stav Tachometru v době prodeje 111999.
Silné stránky
Spolehlivost, cena, spotřeba, vnitřní prostor,
Slabé stránky
Slabý motor
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím pouze předepsané servisní úkony
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Kupoval jsem skladové auto, takže vyřízeno za 2 hodiny
Přidat názorDiskuse: Fiat Panda 169
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: E85 12.12.2010 21:35 Mirasr
- Re: Re: Re: Re: Re: E85 11.12.2010 10:10 jenik1
- Re: Re: Re: Re: E85 11.12.2010 08:20 Mirasr
- Re: Re: Re: E85 10.12.2010 12:47 jenik1
- Re: Re: E85 10.12.2010 11:10 Mirasr
- Re: E85 10.12.2010 11:00 jenik1
- E85 02.12.2010 11:44 Mirasr
- Re: Hodnocení: 16.09.2010 17:50 jenik1
- Hodnocení: 14.09.2010 21:24 David Kos
- Re: Dieslova popelnice 22.08.2010 19:53 Brandon Walsh
- Dieslova popelnice 22.08.2010 16:53
- Re: Re: Panda Power 22.08.2010 16:33 m.z.
- Re: Panda Power 22.08.2010 16:16 Ronault.
- Re: Re: Panda Power 22.08.2010 16:14 The Stig Driver
- Re: Panda Power 22.08.2010 16:07 jenik1
- Panda Power 22.08.2010 15:51 m.z.
Další vozy Fiat Panda
-
Fiat Panda (2009) Majitel: Passenger_Jaro
Přidáno: 11.6.2017 79 Majitel 9.50 Uživatelé
-
Fiat Panda (2004) Majitel: eMBébé
Přidáno: 6.3.2007 199 Majitel 9.44 Uživatelé
-
Fiat Panda (2006) Majitel: parkoviště
Přidáno: 8.7.2007 2710 Majitel 9.00 Uživatelé
-
Fiat Panda (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 7.8.2009 2210 Majitel 6.94 Uživatelé
-
Fiat Panda (1989) Majitel: Zetec
Přidáno: 9.4.2008 6410 Majitel 9.76 Uživatelé