Recenze
Technické info
Přezdívka auta Verso Rok výroby 2006 Koupeno ojeté najeto [km]:105000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1794 výkon [kW]: 95 kroutící moment [Nm]: 170 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12.7 maximální rychlost [km/h]: 195 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5
Popis vozu
Corollu Verso v nejvyšší výbavě Executive jsem si přivezl z Německa. Měla najeto kolem 90000 km, pravidelný doložený servis v Toyotě a dvě drobné chybičky: nepatrně poškrábaný jeden plast v kufru a stříkaný nárazník a jeden blatník. Jinak to byla "voňavka".
Výbava mojí Corolly je Executive, tedy nejvyšší. Najděte si ji někde sami, já se omezím na výčet věcí, které jsou super, pak těch, které už tak super nejsou, a nakonec těch, které jsou úplně na h.....
Nejdřív tedy super věci:
1. Automatické stěrače, automatická klimatizace, elektrická okna (automatika na všech čtyřech oknech) - vše funguje, jak má. Opravdu paráda!
2 Sedm sedadel. Třetí řada se sklápí do podlahy a sednou si tam i dospělí - třeba já se 182cm a 90kg úplně v pohodě. Druhá řada je neskutečně variabilní, sedadla se dají posouvat, mají nastavitelný skoln a když se sklopí, vytvoří rovnou plochu.
3. Bytelný interiér. I když se Corolla montovala v Turecku, všechno vypadá nezničitelně a nikde nic nevrže ani neupadává. Paráda.
4. Motor. Benzínová 1.8 má 129 koní, ale subjektivně působí jako mnohem silnější motor. S relativně velkým autem se dá jezdit s lehkou nohou i za 6,2l/100km (trasa Brno - UH a zpět), po městě (Brno) jezdí za zhruba 8,5 litru a cestu Brno - Balaton - Brno jsme měli za 7,5. Nijak se přitom neomezuji a klimatizaci nikdy nevypínám, za kamiony se na dálnici také nedržím - a když chci předjet, tak na to šlápnu. Žádná eko-rally. Motor má navíc rozvod řetězem, takže očekávám nesmrtelnost :-)
5. Couvací kamera. Návyková věc.
Ne úplně super věci:
1. rádio a navigace. Do smrti smrťoucí nepochopím, proč to rádio neumí přehrávat ani MP3, když umí číst mapy z DVD. Nemá samozřejmě ani AUX, musel jsem jej dobastlit. Navigace a vůbec celé rádio má brutálně složitý systém ovládání. Jakmile ale navigaci nastavím, funguje výborně! Parádní je třeba funkce, kdy navigace ukazuje při jízdě po dálnici, kolik km zbývá do několika dalších exitů, benzínek apod. A ještě jedna sympatická vychytávka - hlasová navigace mluví jen z řidičova reproduktoru, takže neruší zbytek posádky. Sice nemá češtinu, ale to mi fakt nevadí.
2. Robotizovaná převodovka MMT. Výhody robota jsou jasné: jednoduchá konstrukce, neztrácí se nikde výkon (prakticky se jedná o normální manuální skříň, ke které je připojený modul, který řadí za vás), levné opravy (vyzkoušeno - viz níže). Nevýhodou je specifické chování převodovky při řazení. Někdo to přímo nenávidí a je fakt, že agresivní jízdu si s MMT neužijete. Já ale nemám MPV na závodění, klidnému stylu jízdy převodovka vyhovuje. Navíc se dá přepnout do manuálního režimu - když je potřeba.
3. Nezávislé topení Webasto. Sice funguje, ale klimatizace nesmí být zapnutá na AUTO. Takže je potřeba myslet na to, že při zaparkování se musí nastavit klima manuálně, aby se dalo topení zapnout dálkovým ovladačem a skutečně topilo. Je to trochu opruz.
A teď ty věci, které na tom autě nenávidím:
1. Roletka v kufru. Japonští inženýři vyčerpaní skvělým návrhem variabilních sedadel odešli domů a design roletky svěřili uklízečce. Není na tom přece co zkazit, že? Ale je! Roletka je nesmyslně nízko (o několik cm pod horní hranou zadních sedadel), takže ji musím neustále vyndávat i kvůli zdánlivě malým nákladům. Její demontáž je také zážitek - vymyslet tak idiotský způsob uchycení roletky muselo dát hodně práce. O tom, že ani její zatažení a odtažení není nic snadného, už ani psát nebudu.
2. Sedadlo spolujezdce se nadá sklopit tak, abych v autě mohl vozit delší předměty. Proboha - proč? Vždyť je to MPV!
3. Auto nemá světla pro denní svícení, modul od Toyoty (za bratru 3000,-) umí jenom rozsvítit světla. To ale způsobí, že se všechny kontrolky a obrazovka navigace přepnou do nočního režimu. Takže jsem si manuálně nastavil noční režim tak, že je stejný jako denní - a tím pádem mi v noci svítí palubní deska do ksichtu. Musím to vyřešit nějak jinak, ale Toyota toto vyřešit neumí...
4. Kontrolky na středovém panelu nejsou ve dne skoro vidět, i když je jejich jas nastavený na maximum.
5. Na zadní straně předních sedadel nejsou stolky. Dají se dokoupit za nekřesťanský peníz. Nechápu.
6. S větší než půllitrovou lahví v interiéru neuspějete - není ji kam dát. Nakonec jsem přišel na jedno místečko, ale je to nouzovka.
7. Přední kamera, podle Toyoty "cornering asistent". Je úplně na nic, nedá se podle ní nijak orientovat (anebo mám malou prostorovou představivost).
Celkově je to auto skvělé - pro rodinu s dětmi takřka ideální. Na dálnici pěkně drží stopu (dlouhý rozvor), je relativně pohodlné (S-klasse to není, no), velmi dobře ovladatelné, má skvělý motor, parádní variabilní a bytelný interiér (až na ty nedotažené drobnosti). Corolla je zatím spolehlivá až na incident s automatickou převodovkou, jejíž zlobení jsme tak dlouho ignorovali, až nás nechala stát na půl cesty. Nepříjemné pak bylo, že Toyota měla nějaký výpadek ve výrobě a na nové díly jsme čekali 3 měsíce. Na druhou stranu originální díly (spojková sada, ložisko, motor automatické převodovky) a oprava v autorizovaném servise nás stály zhruba 11000, což je víc než parádní cena. A asi před týdnem přestal stříkat ostřikovač zadního okna, ale ještě jsem to neřešil. Jinak všechno maká a doufám, že ještě dlouho makat bude.
Silné stránky
- motor
- variabilita interiéru
- kvalita provedení
- couvací kamera
Slabé stránky
- nedotažené drobnosti v interiéru (dementní roletka, není místo na větší lahve, nejsou stolky)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Klekla automatická převodovka, musela se měnit spojková sada, ložisko a motor, který převodovku ovládá. Cena super (11000 v autorizovaném servise s originálními díly), doba dodání hrozná - Toyota měla jakýsi výpadek výroby (ověřeno zoufalým mailováním se servisy půlky Evropy) a na díly jsme čekali 3 měsíce.
Jinak můžu jedině doporučit servis id auto Brno. Po všech stránkách skvělý.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto jsem kupoval v menším bazaru v Mnichově. Majitel bazaru byl původem Řek, všechno nám ochotně ukázal, jen na dálnici nás nenechal řídit s tím, že nedávno ukazoval nějakému klukovi BMW M3, kluk najel na dálnici a zkoušel maximální rychlost - takže se teď bazarník bojí (což chápu). Auto jsme prolezli skrz naskrz, dostal jsem drobnou slevičku kvůli lakovanému blatníku, do hodiny bazarník vyřídil papíry a značky a jeli jsme. Pohoda.
Přidat názorDiskuse: Toyota Corolla Verso 1.8 VVTi MMT Executive
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Další vozy značky Toyota
-
Toyota Corolla Verso (2006) Majitel: parkoviště
Přidáno: 9.3.2008 3110 Majitel 9.50 Uživatelé
-
Toyota Corolla Verso (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 21.7.2010 09 Majitel 5.89 Uživatelé
-
Toyota Corolla Verso (2007) Majitel: Jurasek
Přidáno: 26.9.2019 09 Majitel 0.00 Uživatelé
-
Toyota Highlander (2021) Majitel: Mikesus
Přidáno: 29.10.2021 849 Majitel 9.98 Uživatelé
-
Toyota Prius (2010) Majitel: Dylan McKay
Přidáno: 5.11.2011 14810 Majitel 9.94 Uživatelé