Recenze

V8 (muž ) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Maserati GranCabrio

9.90 Uživatelé

Hodnoceno: 47× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Maserati GranCabrio, foto 0 Maserati GranCabrio, foto 0 Maserati GranCabrio, foto 0 Maserati GranCabrio, foto 0 Maserati GranCabrio, foto 0 Maserati GranCabrio, foto 0 Maserati GranCabrio, foto 0 Maserati GranCabrio, foto 0
Maserati GranCabrio, foto 0 Maserati GranCabrio, foto 0 Maserati GranCabrio, foto 0 Maserati GranCabrio, foto 0 Maserati GranCabrio, foto 0 Maserati GranCabrio, foto 0 Maserati GranCabrio, foto 0 Maserati GranCabrio, foto 0 Maserati GranCabrio, foto 0 Maserati GranCabrio, foto 0 Maserati GranCabrio, foto 0 Maserati GranCabrio, foto 1 Maserati GranCabrio, foto 1 Maserati GranCabrio, foto 1 Maserati GranCabrio, foto 1 Maserati GranCabrio, foto 1 Maserati GranCabrio, foto 1 Maserati GranCabrio, foto 1 Maserati GranCabrio, foto 1 Maserati GranCabrio, foto 2 Maserati GranCabrio, foto 2 Maserati GranCabrio, foto 2 Maserati GranCabrio, foto 2 Maserati GranCabrio, foto 2 Maserati GranCabrio, foto 2 Maserati GranCabrio, foto 2 Maserati GranCabrio, foto 2 Maserati GranCabrio, foto 2 Maserati GranCabrio, foto 2 Maserati GranCabrio, foto 12 Maserati GranCabrio, foto 13 Maserati GranCabrio, foto 14 Maserati GranCabrio, foto 15 Maserati GranCabrio, foto 23 Maserati GranCabrio, foto 24 Maserati GranCabrio, foto 25 Maserati GranCabrio, foto 26 Maserati GranCabrio, foto 27 Maserati GranCabrio, foto 28 Maserati GranCabrio, foto 29 Maserati GranCabrio, foto 30 Maserati GranCabrio, foto 31 Maserati GranCabrio, foto 32 Maserati GranCabrio, foto 33 Maserati GranCabrio, foto 34 Maserati GranCabrio, foto 35 Maserati GranCabrio, foto 36 Maserati GranCabrio, foto 37 Maserati GranCabrio, foto 38 Maserati GranCabrio, foto 39 Maserati GranCabrio, foto 40 Maserati GranCabrio, foto 42 Maserati GranCabrio, foto 55 Maserati GranCabrio, foto 56 Maserati GranCabrio, foto 57
 

Technické info

Přezdívka auta Maso Rok výroby 2012 Koupeno nové najeto [km]:34000 palivo: benzin převodovka: manuální pohon kol: zadní

Popis vozu

Italská sportovní auta patří k tomu nejlepšímu na světě a ve své podstatě je jedno, jestli zrovna sedíte za volantem Lamborghini, splašeného koně ze stáje Ferrari, ultimátního Pagani, a nebo si užíváte pohodu při cestě napříč azurovému pobřeží v kokpitu Maserati. Všechna tato auta pojí ohromné charisma, úžasný design a vytříbený charakter. Pak tu je také vášeň, která jde cítit z každého projevu auta a jistá svéhlavost s neopakovatelnou atmosférou na palubě. Italky mají prostě duši a je velmi snadné jim podlehnout. Vlastně se ani nebudete bránit, vždyť kdo by si takové pokušení nenechal líbit! A stejně tak mě svedla kráska, která na mě mrká před domem. Dlouhá štíhlá postava, sexy křivky, které zrychlí tep a co víc, ještě je topless…

Maserati je doslova ztělesněním všech ingrediencí zmíněných výše a připadá mi, že v této automobilce si na svém italském charakteru zakládají tak nějak nejvíce. Vše je prostě umocněno a dotaženo na samotný vrchol. Vše je cílené na maximální požitek a vzrušení, a to nejen za volantem. Letmý pohled na exteriér vozu a podlomí se vám kolena. Ale pojďme popořadě. O vozech Maserati se toho na české automobilové scéně příliš nedočtete, a tak je mou povinností říct alespoň ty nejzákladnější údaje.

V roce 1914, kdy Enzo Ferrari ještě tahal Alfu Romeo na špagátku po zahrádce, se boloňští bratři Alfieri, Bindo, Carlo, Ettore a Mario rozhodli založit rodinný podnik pojmenováný dle jejich příjmení – Maserati. Do té doby bratři stavěli závodní vozy ve firmě Diatto v Turíně. Hned jeden z prvních vozů s Neptunovým trojzubcem na kapotě (také symbol města Bologna) vyhrál slavný závod Targa Florio a odstartoval tak ohromnou sportovní kariéru této značky.Pravidelně vyhrávali 500 mil Indianapolis, v roce 1957 vyhrál s vozem Maserati 250F světový titul Formule 1 argentinský pilot Juan Manuel Fangio a úspěchy opakoval i sezóny poté. Maserati vyhrávalo na Mille Miglia a kdybych tu napsal další jiný světoznámý závod, věřte, že i tam značka bodovala.

Sportovní historie této značky patří k té nejbohatší ze všech. Bohužel bratři Maserati prodali rodině Orsi a jejich působení v továrně skončilo. Orsi poté Maserati prodal dále, a to konkrétně značce Citroen, která v té době ještě byla na úrovni, a tak společně vyprodukovali modely jako Bora, Merak a Khamsin. Jenže poté francouzský výrobce zbankrotoval a Maserati odkoupil De Tomaso, který nechal v historii značky silné šrámy. Výroba se soustředila na slabé hranaté modely BiTurbo, Shamal a třeba Ghibli II. De Tomaso vytvořil spolupráci s Chryslerem, který byl vlastněn jeho přítelem Lee Lacoccou a vznikl tak odpudivý Chrysler TC s trojzubcem v logu. Až v roce 1993 se Maserati dostalo pod vlastnictví FIATu, který ihned začal s revitalizací a svěřil péči o nové modely značce Ferrari, která o pár let později odkoupila celou firmu a udělala z Maserati svou luxusní divizi. První vlaštovkou byl model s nádhernými, bumerangovými zadními lampamy – 3200 GT vyráběné až do roku 2002. Ferrari vybudovalo pro Maserati novou továrnu v italské Modeně a vrátilo slavné značce ztracenou image a obchodní úspěchy. V současnosti je Maserati zpět pod taktovkou FIATu a konkretně spadá pod divizi Alfy Romeo. Maserati dalo světu skvostné vozy jako 3500, Sebring, Ghibli, Bora, Merak, a také famózní Quattroporte.

A já teď svírám klíč od současného zástupce rychlých sportovních GT – Maserati GranCabrio po nedávném faceliftu s novým motorem 4,7 V8. GranCabrio je otevřenou variantou své uzavřené sestřičky Granturismo a společně tvoří produkt, na který jsou u Ferrari jistě velmi hrdí – luxusní GT s tou nejlepší technikou a dokonalým designem. Nechci se tady nějak výrazně rozplývat nad tím, jak krásné toto auto je, to vám řeknou fotky a video. Nicméně konstatovat, že Pininfarina vytvořila umělecké dílo, na kterém můžou všichni oči nechat, prostě musím. Na trhu neexistuje mnoho vozů, které by byly krásnější a na které by jste se beze slova mohli strnule dívat celé dny vkuse. Za svou kariéru jsem jezdil snad vším, ale to, jak hýbe krky Maserati, je naprosto bezkonkurenční a hovoří to samo za sebe. Dalším faktorem pak je, že Maserati je daleko exkluzivnější a není tolik vidět. Tak či onak, je to bezmezně nádherný kus auta!

A podobná pohádka pokračuje uvnitř. Interiér je vyroben s maximálním důrazem na kvalitu a vytříbené zpracování. Vše je potaženo jemnou kůží s dokonalými švy, dekory jsou z leštěného hliníku a všechna tlačítka a ovládací prvky jsou vyrobeny z těch nejlepších plastů. Nejen na pohled je tedy vše velmi příjemné. Celkový design a stavba interiéru se nese v duchu toho největšího luxusu a prioritou je komfort posádky. Budíky v kapličce jsou vyvedeny v klasické, bleděmodré barvě s vkusnou grafikou, středové konzoli pak dominují krásné, analogové hodiny zapuštěné hluboko v kůži a pod nimi umístěný centrální display multimediálního rozhraní. Osobně se mi velmi líbí tvar volantu s krásnými kulatými tlačítky s chromovým dekorem a obřím trojzubcem. Ovladače ve stejném designu pak nalezneme i vlevo vedle volantu. Velmi vkusné a hezké na pohled.

Příjemné je i zpracování pádel pro manuální řazení – padnou skvěle do ruky, jsou masivní a z hliníku. Samotná sedadla jsou ideálním kompromisem mezi pohodlím a potřebným bočním vedením. Dá se v nich dlouho cestovat a při ostré jízdě umí nabídnout skvělou oporu. Jejich prošívání navíc dokonale podtrhuje atmosféru luxusu a třešničkou na dortu jsou v kůži vylisované trojzubce na všech čtyřech hlavových opěrkách. Se staženou střechou si toho všimne každý a vpadá to skvostně. Tmavě hnědá barva interiéru je opravdu slušivá a ke kabrioletu této třídy se velmi hodí a navíc je i praktická, jelikož tolik neprozrazuje špínu a zaprášení, což je u otevřených vozů problém každého dne.

Zasouvám klasický klíč do zapalování a probouzím vidlicový osmiválec 4,7 litru z dílny Ferrari k životu a… ozve se ohromné zavytí, které po ránu vzbudí všechny vaše sousedy v okolí. U superaut to není nic překvapivého, ale GranCabrio zařve tak nějak nadstandardně moc. On zvuk celkově by si u tohoto auta zasloužil samostatnou kapitolu, ale o tom až později. Náš model je vybaven klasickou šestistupňovou automatickou převodovkou s hydrodynamickým měničem a s možností manuálního řazení pádly pod volantem. Maserati nabízí i možnost robotizovaného manuálu MC Shift, ten se ale hodí do plnohodnotného MC Stradale více. V otevřeném voze jde především o pohodu a tu automat podtrhuje dokonale. Ono celé GranCabrio svým pojetím vybízí k uvolněné jízdě – je to aristokrat, ne supersport.

A taková je i jízda v komfortním režimu. Osmiválec pod kapotou bublá, do vozu fouká jemný vánek, podvozek je příjemně pohodlný, člověk si užívá scenérii kolem sebe a úžasný výhled na dlouhou kapotu s vystouplými prolisy blatníků. Maserati své pasažéry rozmazluje a stimuluje všechny jejich smysly. Je to přesně to auto, které chcete vzít na projížďku do Monaca a pokračovat na Francouzskou riviéru. A nebo také stáhnout střechu a vyrazit na podvečerní kávu do centra, případně se jen tak bez cíle projet s krásnou slečnou vedle sebe. Reprezentativnost a aura Maserati bere dech. GranCabrio se tedy plně osvědčuje jako společník pro každý den – ve městě díky ideální světlé výšce zvládne jakoukoli překážku a podvozek je příjemně poddajný a pohodlný. Problém je jen s parkováním, protože GranCabrio je enormní – délka 5 metrů a šířka 2 metry umí znepříjemnit manipulaci. Jenže díky tomu dovnitř naložíte dva dospělé dozadu a nebudou trpět.

A jakmile si odbudete obchodní schůzku, dojedete na svou oblíbenou okresku v kopcích nad Monacem… najednou stačí zmáčknout tlačítko s nápisem SPORT a GranCabrio se přetransformuje do totálního maniaka. Ja vím, stejnými tlačítky disponuje každé moderní auto, jenže tady to není jen o přitvrzení a lepší odezvě. Ve voze chytnou saze a totálně se zblázní. Řízení rázně ztuhne, to samé platí pro podvozek, odezva na plyn je absurdně okamžitá, motor dává plný výkon a převodovka ho pustí až do omezovače. No a pak si všimnete, že výfuk si zapomněl vzít denní dávku prášků proti schizofrenii a ukazuje své druhé, maniakální já. Zvuk, který vydává se nedá snad ani popsat, je to zemětřesení biblických rozměrů a regulérně z něj mám husí kůži. Je to mix mezi klasickým, vysokootáčkovým řevem osmiválce Ferrari a typickým projevem amerických muscle cars. Asi neexistuje nic lepšího nebo jsem to ještě zatím neslyšel, ale už chápu proč se o vozech Maserati říká, že mají nejlepší zvuk na světě. A to jsem ještě nezmínil pornografické meziplyny a střílení do výfuku při každém ubrání plynu. Jednou jsem takhle večer seděl s kamarády v oblíbeném baru, když mě jeden přemluvil na projížďku. Když jsme se vrátili, kluci radostí křičeli, že slyšeli naši jízdu po celou dobu… v baru. Tak hlasité auto je. A i kdyby jezdilo úplně špatně, tak bych si ho koupil jen kvůli tomu zvuku.

Jenže ono špatně vůbec nejezdí! Překvapila mě tuhost řízení a jeho přesnost. Je tužší než ve Ferrari 458 a poskytuje lepší zpětnou vazbu. Maserati totiž stále používá mechanický posilovač a je to jedna báseň. Podvozek ve sportovním režimu odhaluje svůj potenciál a v zatáčkách funguje výborně. GranCabrio drží zvolenou stopu, neodskakuje a je ukázkově stabilní. Nerozhodí ho ani náhlé přenosy váhy ze strany na stranu v ostře projetých esíčkách, a nezaznamenal jsem ani výraznější kroucení karoserie. Na tak velké auto funguje opravdu brilantně a sportovní jízda bez střechy a za řevu vytočeného osmiválce je prostě výborná. Co lze ale cítit, je váha. Toto auto totiž váží bez sto kilo dvě tuny, a to opravdu není málo. Není to nic, co by kazilo dojem z jízdy, ale je třeba počítat s tím, že vůz nemá agilitu malého, lehkého sporťáku. Díky tomu klame i pocit z výkonu motoru – 440 koní je poměrně hodně, ale ve spojení s váhou to není pocitově něco, z čeho byste si sedli na zadek. GranCabrio dosprintuje na stovku za 4,8 sekundy a umí jet 286 km/h (limituje ho plátěná střecha), což jsou velmi solidní údaje.

Převodovka ve sportovním režimu pouští motor do omezovače a je vhodné si ji přepnout do manuálního režimu, kde můžete řadit pomocí krásných pádel pod volantem. Ty jsou stacionárně umístěna na sloupku řízení a příjemně padnou do rukou. Ani jednou se mi nestalo, že bych pádlo nenašel. Reakce na pokyny jsou promptní a převodovka řadí opravdu rychle. Navíc ve výkonovém maximu kolem 7.000 otáček je přeřazení doprovázeno příjemným kopancem a strhujícím zabubláním výfuků. Ještě se musím vrátit k motoru, protože pod kapotou je opravdový klenot. Modernizovaný osmiválec 4,7 s atmosferickým plněním je naprostý klenot. Reakce na pokyny plynovým pedálem jsou okamžité a naprosto ukázkové. Chuť do otáček nezná mezí a jeho zátah je nekončící. A navíc je tady ta gradace a lineární zátah. Není nic lepšího než silná atmosféra! Ať se turbomotory smaží v pekle!

A jelikož se jedná o automobil s klasickou koncepcí vše vepředu a pohonem zadních kol, tak je citelně přetáčivé. Stačí v zatáčce pořádně přidat a už je v driftu. GranCabrio se ale krotí lehce, stačí kontra a práce s plynem a hned je úsměv na tváři. Chuť jet bokem mu opravdu nechybí a někdy vás překvapí, že si hodí zadečkem i při ostré akceleraci v přímce. Pokud se to přežene, vždy tu jsou brzdy, které auto spolehlivě zastaví a nevadnou. A jak je na tom se spotřebou? 300 km dlouho trasu po dálnici jsem absolvoval se spotřebou 9 litrů, ve městě si řekne o nějakých 16 litrů a kombinovaně záleží na způsobu jízdy. Ostře si řekne o 30 litrů, svižně o 16 a výletově budete jezdit kolem 11 litrů na sto kilometrů.

Maserati GranCabrio není jen bezmezně krásné, ale stejně dobře i jezdí. Bude vás rozmazlovat vytříbeným luxusem, pohodlím a pokud budete chtít, nabídne sportovní zážitky, ze kterých se vám bude těžce usínat. Je to ideální společník pro každý den, který bude těšit všechny vaše smysly a získá si obdiv celého okolí. Grazie di esistere!

Silné stránky

Vynikající jízdní vlastnosti a ovladatelnost
Přesné a ostré řízení
Nevadnoucí brzdy
Výkon, pružnost a zvuk motoru
Rychlé řazení automatu
Dobrý komfort jízdy
Vzhled
Kvalita interiéru
Podvozek
Spotřeba

Slabé stránky

Pro někoho možná až příliš hlasitý projev motoru a zejména výfuku
Malý kufr

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zhruba ve 30tis se vysypal alternátor při návštěvě Budapešti. Naštěstí Maserati tam nedávno otevřelo dealerství a ke všem vozům nabízí standardně globální záruku. Domluva i oprava proběhla bez problémů, jen je to časově náročnější. Servis většinou nemá specifické díly skladem a tak se vše objednává v továrně v Itálii. Ta navíc celý proces opravy auta a kroky mechanika sleduje online přes web kameru. Úkon může provádět jen speciálně školeny personál od továrny. To platí pro všechny země. U nás jsou dva mechanici, co můžou tato auta opravovat, v Maďarsku jeden. Tak Maserati dohlíží na kvalitu. Při opravě se zjistilo, že alternátor odvařila prasklá vodní pumpa. Vše vyměněno a opraveno v rozmezí 3 týdnů v rámci záruky. Jinak žádný problém.

 

Novinky v recenzi

28.1.2015 21:48

2015

Kola zpět do antracitu :)

3.7.2014 11:05

Fotogalerie

Update fotogalerie o další hezké fotky :)

28.2.2014 15:10

Fotky

přidávám fotky nového vzhledu auta :)

22.2.2014 21:33

Změna barvy

Auto dneškem dostalo nový kabát - bílou perleťovou folii a několik černých doplňků v lesku. Tam patří zrcátka, kliky, nádechy, veškeré chromy, loga a pruhy prahů a kapoty. Kola šly do matné černé. Dělal Wrap Style ve Zlíně a kvalita je ukázková

19.2.2014 11:15

Vlastnictví superauta v ČR

Co se týká servisu a například komfortu na našich silnicích, vše je v pořádku. Auto žehlí nerovnosti příkladně a nehlučí od podvozku. Scuderia Praha zase umí zajistit relativně kvalitní služby.

Problém nastává se samotným používáním auta a s tím jdoucích reakcí lidí.Vždy jsem si myslel, že zejména taková auta se setkají s pozitivními reakcemi a pochopitelně ano. Lidé mávají, zvedají palce a vyptávají se na parametry. Jenže není to snad ani majoritní skupina. Reakce druhého tábora jsou totiž silně demotivující. Jedete se staženou střechou městem a lidé na vás řvou, že jste zmrd, prase, zloděj, vrhajípo vás předměty. Ostatní řidiči vás mají tendence vybržďovat, nepouštět z křižovatek, najíždět na vás a nadávat z okýnka. Flustrující je nechat auto stát někde, odkud na něj nevidíte. Pochopitelně už si někdo zhasl cigáro o plátěnou střechu a dokonce se po ní i někdo prošel. Všude, kam dojedete se na vás dívají, jako na největšího zloděje. Vlastnit takové auto je krásné a radostné, bohužel realita česka a české závisti to umí silně znepříjemnit.

Zajímavé je to kupříkladu s policií, ta vás ignoruje, totálně. Když už vás zastaví, tak mě několikrát prosili ať to prošlápnu a odjedu za kouře z gum. Naposledy v pěší zóně v Praze :)

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy značky Maserati



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
5
prostornost
5
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
provozní náklady
10
náhradní díly
1
výkon motoru
10
spotřeba
10
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
9
brzdy
10
zavazadlový prostor
1





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…