Recenze
Aston Martin Vantage V8 Vantage
Technické info
Přezdívka auta Aston Martin V8 Vantage Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:45000 palivo: benzin počet válců: 8 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 4280 výkon [kW]: 283 zrychlení 0-100 km/h [s]: 4.9 maximální rychlost [km/h]: 280 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 19 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 19
Popis vozu
POWER BEAUTY SOUL
Tyto tri slova oznacuji neco, co by se urcite dalo nazvat i jako umelecke dilo. Je to neco co v sobe spojuje moderni techniku, silu a hlavne design, cimz je tato znacka proslula asi nejvice. Je to Aston Martin, je to 007. Na svete snad neexistuje jina znacka, ktera by si prosla takhle tezkou historii. Uz od vzniku prvnich vozu Aston Martin se tato znacka zapsala ve Velke Britanii jako neco specialniho a vzdy, kdyz byla tesne pred bankrotem, ji koupil novy majitel, ktery se tuto znacku pokusil posunout zase o kousek dale. Jeden z nejvetsich momentu je moment, kdy znacku koupil David Brown. Od neho se temer veskere modely jmenuji DB. Nicmene ani David Brown nebyl schopny znacku podrzet a zabranit dalsim financnim problemum, tudiz se v roli velitelskeho kresla vymenily dalsi ruznorode firmy, jako byl napriklad i Ford. Z teto doby pochazi i muj krasavec, Aston Martin V8 Vantage.
AMV8 Vantage se oficialne prodava od roku 2006, nicmene muj byl vyrobeny v roce 2007 a to pro Americky trh. Ano, myslite spravne, auto bylo zakoupeno v USA a nasledne prepraveno do CR (viz napriklad ty oranzove odrazky vpredu). Vse zarizeno jednou Brnenskou firmou, ktera se na to specializuje. Auto bylo zakoupeno v tak trochu netypicke barve pro Aston Martin a to v Onyx Black (typicka barva pro aston je sediva, dokonce se jejich nektere sedive barvy jmenuji podle bondovky, jako napr. sediva barva Casino Royal) s cernym interierem, cervenym prositim, cervenymi trmeny brzd a maximalni vybave, ktera se v tu dobu nabizela a to:
Vetsi 19p kola, xenony, stribrne exterierove doplnky, zadni parkovaci senzory, vylepseny alarm, navigace, 700W Aston Martin Premium Audio System, elektricke a vyhrivane sedacky s pameti, zatmavovaci zrcatko, tempomat, bluetooth telefon, elektricky sklopitelna zpetna zrcatka.
Jelikoz jsem uz od meho prvniho auta zacinal na automatu. Volba byla docela jasna. Aston Martin celkove nabizi tri mozne varianty; manual, typicky automat a sportshift, coz je robotizovany manual. Pro model V8 Vantage se nabizi bud manual nebo posledne jmenovany sportshift. Volba padla na nej, moznost rychleho razeni padly po volantem, popripade plne automatickeho modu, pokud je clovek liny radit :-D
Muj pribeh s Aston Martin je tak trochu paradoxni :-) V dobe koupe se v CR nenachazel zadny oficialni dealership a ja jsem neznal nikoho, kdo by nejaky Aston Martin vlastnil, takze ani nebyla moznost si auto pred koupi osahat, vyzkouset, project se. Sice jsem okolo neho chodil, kdyz jsem se byl podivat napr. v Zeneve na car show, nicmene tyto znacky jsou obvykle pro lajckou verejnost pristupne pouze za ohradkou :-) Tudiz moje skutecne prvni osahani auta bylo, az kdyz ho firma privezla k nam domu na dvorek. Hned po prvnich peti minutach jsem uz vedel, ze chybu s koupi jsem urcite neudelal.
Silné stránky
Jednoznacne bych rekl design a prestiz znacky Aston Martin. Jeste jsem se mozna ani nesetkal s nikym, kteremu by se Aston Martin nelibil a je jedno jake vekove kategorie se zeptate. Castecne je to mozna zpusobene i nizkym poctem vyrobenych vozu. Za celou historii bylo vyrobeno neco malo pres 60 tisic vozu, coz napriklad Toyota je schopna vyrobit za TRI DNY. Takze je AM stale relativne velka exotika, ktera se zase az tak na silnicich nevidi a zvlast na tech ceskych. Jesti si dobre pamatuji, tak pred rokem, kdyz jsem jeste jezdil auto servisovat k ceskemu dealershipu, mi bylo receno, ze v CR je okolo 56 aut. Dnes uz to samozrejme bude o trochu vice. (Pro porovnani; Ferrari, Lambo kazda znacka nekolik stovek) Parkrat se mi dokonce stalo, ze jsem se i pobavil pri vysloveni jmena Aston Martin. Uz parkrat se mi stalo, ze lidem se auto hrozne libi, ale netusi co je to za znacku a ani jim Aston Martin nic nerika. Vse si uvedomi az po vysloveni James Bond :-D Jednou me zastavil pan a ptal se co je to za auto, odpovedel jsem Aston Martin a on na me: Ja vim, ze je to automat, ale jaka je to znacka :-D to me docela pobavilo.
Narozdil od jmenovane konkurence ma Aston Martin i nadherny a propracovany celokozeny interier. Nejsem popravde zadny zavodnik, ktery by se spise zajimal o to, co vsechno auto dokaze. Spise jsem hledal neco, co ma styl, venku i uvnitr a hlavne neco s cim se da jezdit denne a ted myslim okresky, dalnice, hlavne mesto, takze to nesmel byt zadny kostitras a za kazdeho pocasi; sucho, teplo, dest, snih. Posledni jmenovany faktor byl asi nejvetsi prekvapeni. Absolutne jsem netusil, jak se auto bude chovat v zime. Po vice nez dvou letech muzu rict, ze bych urcite nemenil. Spise se ze me stal jeste vetsi fanousek Aston Martin a myslim si, ze to do budoucna neni urcite muj posledni. :-)
ZVUK, ZVUK, ZVUK
To je asi jedna z nejvetsich lakadel a plusu Aston Martinu obecne. Obcas to nejde jinak, nez vypnout priplatkovy audio system, stahnout okna a vytocit motor nad 4000 otacek, kdy se otevre klapka, ktera necha motor zcela dychat, jinak je zavrena, aby prave pri cestovani po meste auto nebylo moc napadne, aby nerusilo a neklidne se presunulo z jednoho mista na druhe. Je to prijemne jak pro lidi okolo, tak pro ridice, ktereho ani po dlouhe jizde neboli z toho kravalu hlava. Nad temi 4000 otackami se z vyfuku zacne tahnout neskutecne hluboky a hlasity projev (viz prilozene odkazy na youtube). Musim popravde rict, ze asi ani neznam jiny V8, ktery by mel alespon podobny zvuk.
Jizdni vlastnosti
Popravde hrozne blbe se slovne vyjadruji jizdni pocity z tohoto auta. Je to supersport a tezko budu hledat nejake porovnani s beznyma autama. To se tyka temer vsech komponent jako jsou brzdy, zaveseni, tuhe rizeni apod. Vse je prizpusobeno kategorii auta, takze auto brzdi razantne a nedela mu problem opakovane brzdeni. Ostatne jako u vetsiny automobilek, brzdy jsou vyrabeny firmou Brembo, takze osvedcena kvalita. Auto je kratke, siroke a nizke, tudiz je jako prilepene k silnici. Jeste se mi ho normalni jizdou (ne umyslnym blbnutim) nepodarilo dostat na limit, to se spise dostane moje hlava na limit a uz se neodvazim.....
Velka otazka se tykala kvality auta. Jiz pred koupi auta, jsem se stal clenem oficialniho fora majitelu Aston Martin, kde jsem si jiz dopredu mohl precist mraky informaci od nejlepsich silnic, kam vyject, po technicke otazky. Po tech dvou letech vlastnictvi mohu rict, ze kvalita samozrejme neni jako u VW, BMW nebo Mercedes, nicmene jsem relativne prekvapeny. Vetsina problemu, co se na aute vyskytla, byli spise mensiho razu. Napr: tesnici guma okolo ramu okna, baterie v alarmu. Auto motorove docela drzi, jediny co se menilo v motoru byl klinovy remen, ktery bohuzel u Astonu obecne moc nevydrzi. Sam uz mam druhy. Co se spise u auta ukaze je nejaka softwarova chyba, ktera bud ihned zmiz po restartu auta, popripade se musi resetovat na diagnostice. Obcas mi pripada, ze si auto zije vlastnim zivotem. :-D Obcas nejaka varovna chybova hlaska, obcas nejaky divny zvuk, nicmene temer vzdy po restartu je vse zase OK a po kontrole na diagnostice neni videt zadny zaznamenany problem. To je asi ta Soul. :-D
Slabé stránky
Asi je zbycne psat, ze auto ma pouze dve sedacky, malo odkladaciho mista, mensi kufr, ze jizda v supersportu po dlazebnich kostkach je hruza apod. To se od tohoto auta stejne neocekava a i ja jsem s tim do toho sel, ze se budu muset s necim uskromnit. Zatim jsem temer vzdy vetsinu potrebnych veci prevezl.
Velkou a asi i jedinou slabou stranku vidim spojku. Jeji zivotsnost neni zrovna vysoka +- 40tis km a je ovlivnena radou ostatnich faktoru. Napriklad couvanim. Temer jsem se musel odnaucit couvat do kopce, spojka tim dostava nehorazne zabrat, coz je i citit zapachem. Bohuzel nez jsem na to vsechno prisel, tak jsem mezitim dokazal jednu spojku odrovnat = 3500 Euro za novou, jelikoz spojka je u techto aut jako je AM, Ferrari, Lambo apod. brana jako spotrebni zbozi a tudiz neni pokryta zarukou. Takze jsem se musel naucit myslet dopredu a kdyz nekam prijedu, tak musim parkovat tak, abych pote napr. nemusel couvat do kopce. Myslim si, ze si je toho i Aston Martin vedomej a v roce 2009, kdy probehl facelift, prepracoval spojku. Nicmene mne to trvalo okolo 14 dni, nez jsem dostal vsechno do ruky a naucil se, jak s autem pracovat. Viz napriklad kolony. Jelikoz chybi spojkovy pedal (spojka je ovladana elektronicky), tak se hrozne blbe napriklad popojizdi. Pokud clovek pusti brzdu, spojka temer okamzite zabere a auto se odlepi, takze ihned zase nasleduje brzda. Problem je v tom, ze kdyz clovek pusti brzdu, musi pridat trochu plynu, pro plynule rozjeti. To same plati i v pripade, ze chci nekam dopopojet, napriklad chci popojet pouze o par cm (napr. pri parkovani)
Nizsi, ackoliv stale relativne v pohode, vyska auta. Standartni retardery jsou vetsinou OK. Problem delaji spise umele delane schody, kdy obcas auto dre predek. Hrozny to pocit, kdyz to clovek uvnitr slysi.....
Nevyhoda, kterou jeste clovek pociti, je horsi vyhled ven, zvlast pri parkovani. Clovek temer netusi, kde ma kola a predek auta, jelikoz sedi dost u zeme, palubovka je dost dlouha a okna nejsou zase zrovna nejvetsi. Zvlast podzemni garaze, ktere zrovna nejsou moc siroke.
Mozna bych jeste zminil docela velky mrtvy uhel ve zpetnych zrcatkach. Nemaji totiz zadne zalomeni konce, jako to vetsinou byva. Takze se na ne neda zrovna moc spolehat a clovek stejne musi trochu priotocit hlavu a zkontrolovat jestli vedle neho zrovna neni auto nebo motorka.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Servis je jedno velke tema, ktere by zabralo nekolik stranek. U nas v CR, ma oficialni zastoupeni pouze jeden servis. Po mych, ne moc dobrych zkusenostech, vlastne hroznych zkusenostech, jsem byl nucen se vratit zpet do Drazdan, kde se mne a hlavne memu milackovi dostava kvalitni pece.
Pristup k zakaznikum je naprosto spickovy a nekonci jenom servisem. Behem roku dostavam nekolik pozvanek na ruzne akce, vystavy, testovaci jizdy apod. Naposledy jsem navstivil primo tovarnu Aston Martin v Gaydonu + hlavni servis Aston Martin - Works Service v Newport Pagnell, kde se zameruji na osobni individualizaci kazdeho AM a renovaci vsech historickych modelu, oboje velky zazitek. (fotky primo z vyrobni haly bohuzel nejsou, fotit se tam nemohlo)
Samozrejme jedina nevyhoda je v tom, ze pokud se s autem stane neco vaznejsiho, tak jediny zpusob je objednat odtah a misto cesty do Prahy (+- 30km), musim absolvovat 200km do Drazdan.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Jak jsem napsal jiz v uvodu, auto bylo dovezene z USA jednou brnenskou firmou. Naprosta spokojenost. Velice dobre jednani, po dodani auta chybel napriklad manual, nebo kompresor na dofukovani pneumatik. Firma vse zakoupila a dodatecne doposlala. Pokud si dobre vzpominam, tak k autu dosel pouze jeden klicek. Druhy mi opet zaplatila tato firma. Mohu jen doporucit. Pro blizsi info mi napiste soukromou zpravu. :-)
Ostatni
Startovaci procedura:
http://www.youtube.com/watch?v=wZC58tx4UWQ&feature=related
Co se tyce zvuku tak napr:
http://www.youtube.com/watch?v=bRJYQ1Vc0nA
http://www.youtube.com/watch?v=-DPXYS_1pRI
tady je videt, jak je auto relativne potichu, motor neprekrocil 4000ot, klapka je zavrena => jizda po meste je proto relativne klidna a poticha
http://www.youtube.com/watch?v=U3SSrUDBKAc
Novinky v recenzi
Nove fotky
Aston podstoupil dalsi varku foceni, brzo pridam vice...
Rolls Royce Ghost
Ve ctvrtek konecne dorazil dalsi prirustek do anglicke rodiny, brand new Rolls Royce Ghost, brzo ocekavejte dalsi review!!!
Slabsi obdobi
Posledni dobou se mi lepi nejak smula na paty, za posledni 3 mesice bylo auto 3x v servisu a penezenka je o vice nez 150 tisic lehci.... Nejdrive do me nejake .... nacouvalo kouli, kdyz jsem zaparkoval v praze, coz si vyzadalo novou predni mrizku. (osoba samozrejme nenechala zadny listek za oknem), Pote servis musel vymenit tahla v obou dverich, vymena zadnich desticek, vymena oleje v cerpadle u prevodovky a nakonec vymena spojky, na ktere bylo najeto pres 46000km a tudiz se musela vymenit. (zivotnost je 40-45). Doufam, ze je to ted na nejakou dobu zase vse...
Poskrabany podvozek
Dnes vecer zazil muj aston, po dlouhe dobe, neprijemnost. Zadni parkovaci senzory nezachytily pri couvani maly kus obrubniku, ktery byl presne mezi zadnima kolama a kvuli nizke vysce se mi nastosoval pod auto. Po prvnim prohledanim baterkou to vypada nastestni jenom na poskrabany kryt podvozku, zitra na svetle nicmene budu vedet vice. Foto pozdeji....
Fotky
Pridal jsem new photos, snad se budou libit....
Tour de Factory
http://www.streetfire.net/video/aston-martin-speedmakers_2208645.htm HOW DB9 is made, Enjoy :)
Servis od posledni upravy tady na MACZ
Takze od posledni navstevy a upravy recenze tady (tak 3/4 roku) proslo auto nekolika opravami: jedna hromadna svolavaci akce na vymenu sroubu na predni naprave, novy termostat, nova ridici jednotka na tempomat, update softwaru auta (motoru, prevodovky, tempomat), novy ostrikovac jednoho svetlometu, preprogramovani ridici jednotky na stahovani okna u ridice, vymena klim. kompresoru, vymena vyhrevane rohoze v sedadle u ridice. Snad je ten vypis cely a snad budu jezdit zase alespon 3/4 roku bez zavad.... :)
Recenze
Trochu jsem upravil recenzi, az bude zase nejaky cas, tak na ni jeste zapracuji. :-)
Foto interieru
Pridal jsem par fotek interieru. Do budoucna pridam lepsi, ale dnes tak nejak cely den prsi, takze neni moc sance na vyfocenich dobrych fotek. Ale pro predstavu zatim snad staci :-)
video
na youtube jsem uploadoval video z jednoho nataceni, kde se ukazal i muj aston. Odkaz jsem dal sem misto one-77.
Zvuk AM V8 Vantage
Startovaci procedura:
http://www.youtube.com/watch?v=wZC58tx4UWQ&feature=related
co se tyce zkuvu V8 Vantage viz napr.;
http://www.youtube.com/watch?v=Y5-kudpACTE
http://www.youtube.com/watch?v=rRmW9RyseuE
http://www.youtube.com/watch?v=bRJYQ1Vc0nA
Kompletni nove brzdove oblozeni
Ted na posledni kontrole vozidla pred koncem zaruky, mi bylo doporuceno nechat vymenit komplet cele brzdove oblozeni. Zbyvalo +- 50% coz je podle Aston Martin hranice na vymenu. Meneno +- ve 30tis Km.
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Aston Martin Vantage V8 Vantage
- Aston Martin Club 31.03.2014 07:16 Matrix6048
- Re: Zrcátka 07.04.2013 08:13 TRujder
- Zrcátka 31.03.2013 18:00 Roman_S
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Aristokrat 06.06.2012 22:40 HitmanPB
- Re: Re: Re: Re: Re: Aristokrat 06.06.2012 22:10 TRujder
- Re: Re: Re: Re: Re: Aristokrat 06.06.2012 22:08 TRujder
- Re: Re: Re: Re: Aristokrat 06.06.2012 22:07 HitmanPB
- Re: Re: Re: Aristokrat 06.06.2012 21:53 TRujder
- Re: Re: Aristokrat 06.06.2012 21:47 HitmanPB
- Re: Aristokrat 06.06.2012 18:55 TRujder
- OMG 06.06.2012 08:48 marana
- Aristokrat 05.06.2012 22:45 HitmanPB
- Re: aston martin 05.06.2012 09:18 TRujder
- aston martin 28.05.2012 16:00 marek666
- Re: Re: RR Ghost 26.04.2012 23:27 TRujder
- Re: RR Ghost 26.04.2012 18:50 vondry87
- Re: RR Ghost 26.04.2012 09:11 TRujder
- RR Ghost 25.04.2012 23:01 Ondřej Šámal
- Re: Re: Re: Spotreba 30.10.2011 19:56 TRujder
- Re: Re: Spotreba 30.10.2011 18:30 RKa
- Re: Spotreba 29.10.2011 11:46 TRujder
- Spotreba 28.10.2011 14:04 RKa
- Re: Re: Sprinty na Ořechu 28.06.2011 20:42 Ajin(MoDo Team)
- Re: Sprinty na Ořechu 28.06.2011 00:16 TRujder
- Re: Re: Re: Nové fotky 28.06.2011 00:15 TRujder
- Sprinty na Ořechu 24.06.2011 18:06
- Re: Re: Nové fotky 21.06.2011 21:27 JanPribik
- Re: Nádhera 21.06.2011 21:01
- Re: Nové fotky 11.06.2011 15:18 TRujder
- Nové fotky 08.06.2011 18:53 Ajin(MoDo Team)
Další vozy značky Aston Martin
-
Aston Martin Rapide (2012) Majitel: Cruiser_28
Přidáno: 24.6.2019 810 Majitel 8.44 Uživatelé