Recenze
Škoda Octavia RS 2,0 TDi
Technické info
Přezdívka auta Trpaslik Rok výroby 2014 Koupeno nové najeto [km]:7500 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1968 výkon [kW]: 135 kroutící moment [Nm]: 380 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.2 maximální rychlost [km/h]: 230 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.6
Popis vozu
Služebnímu Meganu se blížil konec úvěru a nastalo příjemné období výběru nového služebního vozu. Finanční limit byl nastaven a volba byla jasná: Mazda 6 v dieselu, protože 2/3 najetých kilometrů mám po dálnicích.
Pak přišla studená sprcha se snížením limitu o 100 tisíc a Japonec byl až na konec. Poměrně logicky se výběr v dané relaci snížil na nové modely od Hyundai, Peugeotu nebo staré Mondeo od Fordu a pak taky Škodovka, kdy se mi nová Oktávka líbila snad jen s RS nárazníky. Z důvodu využívání Oktávek ve flotile naší sesterské společnosti nakonec bylo rozhodnuto, bude to muset být Oktávka.
Nahodil jsem v konfigurátoru dieslovou Oktávku a vypadlo z toho auto, které bylo jen o 15 tisíc levnější, než to samé ve verzi RS, což ať je to jak je to (hot hatch v dieselu to není), tak je to stále tak trochu dreamcar každého českého chalupáře :).Podle mně pan Kabáň namaloval RS verzi a pak zjistili, že je moc dobrá pro normální verzi, tak ji zakulatil. Po malém vyjednávání byla RS verze schválena a mohlo se objednat. Za 15 tisíc lepší motor, lepší sedačky, lepší zadní náprava....to jde. V červnu bylo info o předběžném dodání na říjen. 19.9. jsem si v podvečerních hodinách auto vyzvedl a začal se po 1,6kovém benzínu znovu učit jezdit s dieslovým motorem.
Toť prozaický úvod na začátek a přejdu k vlastní recenzi. Pokus o profi recenzentský příspěvek nemá smysl, pokud si chcete přečíst výbornou recenzi, tak si přečtěte článek pana Jandy "Test Škoda Octavia RS TDI 2013: Rudá Svině", já to pojmu spíše telegraficky pro rychlý přehled, kdyby se třeba někdo rozhodoval mezi benzínem a naftou u RSa.
Design vnější:
Z důvodu úspor se auto koupilo v nemetalické červené. Nicméně červená se mi líbí, Škodovce se povedla a pokud auto navoskujete tuhým voskem, tak háže i metalické odlesky :). Na RS Oktávce se mi líbí to, že ostré hrany na prolisech karoserie jsou v souladu se zkosením nárazníků, které má normální verze do kulata, což mi dohromady nejde. Se zkosenými hranami a "diamant" prolisem na kufru pak korespondují zkosené koncovky výfuku. Pravá je slepá, nerozumím tomu, proč se nepovedlo vyvést boční rameno výfuku i tam, snad někdo v diskusi osvětlí. Vypadá to trapně, lepší tuzing mám i na Meganu, kde dokonce našroubovaná koncovka trošku brble. Takhle je jedna díra prázdná, do druhé je nasunuta dvojkoncovka a celé toto se trošku nepovedlo. Oproti tomu čumák je povedený velice, natáčecí xenony a podélné mlhovky vypadají výborně. Příplatková černá zrcátka a černou masku jsem nedával, už by to bylo moc agresivní a mohlo by to ve zpětném zrcátku někoho "dráždit". Stejně tak jsem nechal pouze 17 palcová kola, příplatkové 18ky jsou daleko hezčí, ale měl jsem obavy z tvrdosti auta na D1. Jsem rád, že jsem se tak nakonec rozhodl, jednak jsou levnější pneumatiky a opravdu díky kolům můžu říct, že je auto i pohodlné.
Design vnitřní:
Vevnitř se mi interiér líbí, resp. mi vyhovuje, je to takové trošku strohé, ale vše je na svém místě. Nově už mám nový volant s useknutým spodkem, jak jsem se ho bál, tak mi nakonec nevadí, musíte akorát při parkování počítat s tím, že se vám dostane do ruky i zalomená část. Při normálním rejdu nemusíte ani přehmatávat, progresivní řízení se povedlo. Volant je příjemně měkký, čekal jsem že bude tvrdší (naštěstí není), perforovaná kůže je perfektní, akorát mně štve, že není s ovládáním rádia a je bez červeného prošití (to by celkově stálo cca 8 tis. navíc). Pedály jsou chromované, ale styčné gumové plochy z nich vyčuhují dostatečně, takže nic neklouže a vše je tak v pořádku. Sedačky jsou jedním slovem kontroverzní. Jsou dost úzké, se svými 75 kily je mám akorát, počítám, že 90kilový chlap by už měl otlačená stehna a zády by přetékal. Stran bočního vedení a tvrdosti jsem spokojen, co mně ale strašně vadí, že se na něm hodně potí záda. Pod zády je syntetická část, která je příčně pruhovaná a neumožňuje tak ani teoretické vertikální proudění vzduchu....skoro mám podezření, že sedačka trošku topí.... Uvidíme, třeba si zvyknu. Řadící páka je krátká, příjemně se drží, opěrka lokte je polohovatelná a akorát dlouhá, takže když se k tomu přidá dostatek odkládacích ploch a prostorů ve dveřích, tak jsem v interiéru velmi spokojen. Vzadu je místa dostatek, akorát kvůli velikosti sedaček vepředu jde dopředu špatně vidět :).
Užitná hodnota:
Kufr je fajn, velký, prostorný, akorát platí klasické pravidlo, čím větší kufr máte, tím více se do něj snažíte nacpat a pak je stejně malý. Jako výraznou užitnou hodnotu beru i spotřebu, kdy se zatím pohybuji kolem 5,6 l/100 km.
Pocit z auta:
Když do auta sednete, tak máte pocit "value for the money", opravdu se to povedlo, tvar sedaček, červené prošití na sedačkách, volant sportovního tvaru s perforovanou kůží.....povedené, máte z toho dobrý pocit. Pak nastartuje diesel a je trošku po pocitu. Krouťák je super, máte pocit síly už od 2tisíc otáček, když šlápnete při zařazené dvojce autu na krk, tak si i zafuní sání a rozblikáte ESP.... ale motor ve 4500 otáčkách umře a musíte přeřadit nahoru. Je to ale cena za spotřebu, takže když o tom víte, tak si můžete auto hezky užít i s dieselem. Na okresce pak stačí přepnout auto do režimu Sport, rezonátor "dělá" akusticky šestiválec a vám stačí mít stále zařazenou trojku :). Já vím, není to ono, to "ono" umí benzínová verze.....
Když bych byl jízlivý, tak bych řekl, že to moje RS je jen Rychlý Stěhovák....ale ono vlastně to je to, co od auta chci a jsem tak s tímto stavem věcí spokojen.
Silné stránky
Motor - optimálně silný diesel s optimální spotřebou (podle profilu trati a drančení mezi 5-6 l/100 km).
Kombík - klasika, když potřebujete, tak se tam vejde ke dvěma kufrům i kočárek.
Podvozek - i když je nastaven poměrně tvrdě, tak se s nerovnostmi vyrovnává bez zpětných rázů. El. uzávěrka diferenciálu funguje, auto opravdu sedí jako přibité (limity jsem ještě nezkoušel).
Řízení - zpětná vazba i tuhost řízení mně plně vyhovuje.
Řazení - přesné, rychlosti tam padají, nemusí se hledat poloha, prostě to tam nacvakne a je to tam. Řadící páka je krátká, takže se sportovní iluze dostavuje.
Slabé stránky
Filtr pevných částic - Má to vůbec smysl nějak popisovat? Proč proboha automobilky nemůžou přidat kontrolku "Právě probíhá vypalování filtru" nebo "měl by se vypálit filtr" zmáčkněte tlačítko pro aktivaci. Přijde mi na palici, když jedu 300 kiláků po dálnici přijedu do garáže, motor je na volnoběh ve vyšších otáčkách, funí mu pod kapotou ventilátor a smrdí právě probíhajícím vypalováním.... Už se mi to stalo dvakrát, tak alespoň nechám motor běžet pár minut na volnoběh, než se filtr ochladí.... Jsem zvědav, kdy se nedokončené cykly nakumulují a začne svítit kontrolka.
Start-Stop systém - kdyby byl inteligentnější, tak OK, ale když dojedu a chci nechat vydýchat turbo, tak zdechne motor. Po vyjetí a prvních/druhých světlech je teplota oleje tak na max. 30 stupních a ..zdechne motor....to se na mně nezlobte, ale to spíš motor poškozuje, než že to něco šetří. S klesající venkovní teplotou se mi zdá, že už je to lepší a opravdu čeká na zahřátí motoru. Nicméně, S/S systém už defaultně vypínám po nastartování.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím nic. Garančka bude až příští rok.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Klokočka Barrandov. Super jednání, bralo se to jako služební auto, tak tam se s proaktivitou počítá. Na značkách to bylo do 48 hodin od informace, že je auto k dispozici. Vyrobeno bylo o měsíc dříve než byla předběžná informace, ale to asi nebyla zásluha autosalonu :).
Tuning-Aditivace
Jediný tuning je zatím míchání nafty s VIFem a tankování nafty buďto bez MEŘA nebo prémiovou Vervu.
Novinky v recenzi
Karnaubský vosk
Kdo zkusil nechce jinak. Vřele doporučuji, je to sice hodina manuální práce v mrazu, kdy se střídavě potíte a střídavě omrzáte (nanášení je fuška, leštění pohodovka), ale auto se pak krásně leskne, odpuzuje vodu a vytváří krásný kapkový beading. Ale hlavně veškerá zimní špína ať už sůl nebo černý sněhový marast jde strhnout wapkou za pár desetikorun a auto je skoro jako po normálním šamponovém mytí..... Takže detailingu zdar!
Zkušenosti po 10 000 km
Deset tisíc kilometrů mně přijde jako optimální vzdálenost a časový úsek, kdy už jde poprvé auto realisticky zhodnotit. První nadšené opojení vyprchává a člověk má už najetu dostatečnou vzdálenost, aby se projevily všechny případné větší mouchy.
Takže s odstupem.... nadšení přetrvává. Vadí mi opravdu jen maličkosti.
Asi nejvíce to, jak jsou všichni vydření z toho, že to je RSková Oktávka.....prostě máš eReSo, tak máš trhače vesnického asfaltu a nikdo nepochopí, že to je prostě jen rychlejší a pružnější dieslová Oktávka.
Pak mně štve ostřik světel, prostě tvrdošíjně to ostřikuje xenony více, než čelní sklo, takže je velká spotřeba vody, ale spíše to vadí autům za mnou a pak mně, kdy člověk nemůže se zapnutými světly u stojícího auta ostříknout sklo, protože pak má ohozený celý kufr. Navíc natáčení xenonů funguje jen v režimu auto, při natvrdo zaplých světlech se nic nenatáčí. To nevím, jestli je chyba nebo vlastnost.
Dávat do takto drahého auta volant, který už není rovnou multifunkční zapadá do škodováckého konceptu simply clever, ale připlať si....je to opravdu opruz ztlumovat a přepínat rádio na středovém panelu. Navíc je to i nebezpečné, kdy třeba listování ve složkách na USB disku je fakt na zastavení na parkovišti
Jediná technikálie, která mně potkala je nutnost dolití chladící kapaliny do chladiče, někde se s prosincovými mrazy prostě ztratily 2 deci.
To je asi vše, jinak panuje spokojenost, kdy i zimní spotřeba je do 6 l /100 km.
Spotřeba v režimu Sport
Po měsíci ježdění (cca 2000 km) v režimu Sport je spotřeba vyšší jen o 1 dcl, tedy 5,7 l/100 km. Vzhledem k tomu, že se v režimu sportovní jízdy nemám moc kde pohybovat, tak se opět vracím do režimu Normal :). On totiž rozdíl mezi Sport a Normal je opravdu jen to "o deci".
Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia RS 2,0 TDi
- Re: Re: Re: start-stop a dpf 26.11.2014 21:31 Roman1
- Re: Re: start-stop a dpf 26.11.2014 00:01 michalpneu
- Re: start-stop a dpf 21.11.2014 09:04 iudex
- Re: Re: na škodovku pěkný ;-) 21.11.2014 08:42 roox
- Re: Start - stop 21.11.2014 08:17 poterienko
- start-stop a dpf 20.11.2014 22:17 michalpneu
- Re: Re: Start - stop 20.11.2014 12:32 Covenant
- Re: Start - stop 20.11.2014 12:27 SPooKY
- Start - stop 20.11.2014 12:05 Covenant
- Re: na škodovku pěkný ;-) 20.11.2014 11:00 SPooKY
- Re: kontrolka pro filtr 20.11.2014 10:59 SPooKY
- Re: Start - stop 20.11.2014 10:57 SPooKY
- na škodovku pěkný ;-) 20.11.2014 10:23 roox
- kontrolka pro filtr 20.11.2014 10:05 Nicco
- Start - stop 20.11.2014 09:13 Toky1
Další vozy Škoda Octavia
-
Škoda Octavia (2016) Majitel: Verny_2013
Přidáno: 21.8.2023 178 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2014) Majitel: palo.k84
Přidáno: 18.7.2015 289 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2014) Majitel: MadMack2
Přidáno: 22.3.2015 669 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2015) Majitel: ericn
Přidáno: 11.11.2018 69 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2013) Majitel: Bertold
Přidáno: 20.3.2014 2410 Majitel 9.87 Uživatelé