Recenze
Peugeot 508
Technické info
Přezdívka auta 508 Rok výroby 2014 Koupeno ojeté najeto [km]:25000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1997 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 320 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.7
Popis vozu
Peugeot 508 jsem si vybral, protože za velice rozumné peníze pořídíte kus pořádného auta. Netrpím nějakými předsudky oproti francouzské značce, kvalita aut je dnes plus minus stejná u všech výrobců, vzhledem ke globalizaci a volnému pohybu pracovních sil. Byl jsem vlastníkem nového Audi A5 2.0 TFSi, (premianta spolehlivosti v různých asi podmáznutých žebříčcích), ale to mě dost zklamalo spotřebou oleje - podle internetových diskuzí jsem nebyl sám, rozvrzanými madly dveří, nebo nutností výměny všech tlumičů po najetých 80tis.km byly úplně vyteklé a tak se zhoršily rapidně jízdní vlastnosti což jsem přisuzoval z počátku zimním pneumatikám. Tolik k mým zkušenostem s koncernovou kvalitou. Pětsetosmička obzvláště v bílé perleti působí opravdu mohutně. Pro srovnání s nejnovější generací VW Passat se dle mého názoru sešlápnutým předkem a celkově subtilní karoserií působí 508 jako o třídu větší auto. Jedná se o jeden z posledních kusů před faceliftem, vyrobený v roce 2014, koupil jsem ho jako roční vůz u autorizovaného prodejce Peugeot. Auto je vybaveno dvoulitrovým turbodieselem HDi se 140 PS, tento motor je velice kultivovaný a tichý, má slušný a plynulý zátah a hlavně i při celkem dynamické jízdě mám kombinovanou spotřebu 5,7 litrů. Interiér auta je prostorný s kvalitními materiály, nic v něm nevrže a působící bytelným dojmem a tak nějak z něj mám dojem, že se to po najetých sto tísících kilometrech nezmění. Ze začátku jsem si zvykal na trochu vyšší posez , vzhledem k hodně nízkému Audi A5,, ale po dvou dnech jsem si zvykl a přijde mi vše v pohodě. Řízení a ovládání auta je trochu tužší, je znát že se jedná o relativně velké auto. Podvozek v zatáčkách sedí dobře, trošku se naklání, ale v krizové situaci určitě nezklame (model 508 RHX se podrobil losímu testu s velice slušným výsledkem) a navíc je velice komfortní. Auto je obuto na 16 palcových kolech a tak pneumatiky na mě působí trochu balónovitě, na jaře sjednám nápravu a koupím original Peugeot sedmnáctky nebo možná osmnáctky kola. Auto je ve výbavovém stupni Active, ta obsahuje vše co potřebuji, nejsem moc zhýčkaný. Příplatkové natáčecí bixenony svítí nádherně, ale full diodová světla po faceliftu jsou prý ještě lepší. Nemám sice v pětsetosmičce moderní bezpečnostní systémy (hlídání mrtvého úhlu, automatické brzdění v nízkých rychlostech, čtení dopravních značek atd.), ale co na autě není to se nerozbije. A např. dotykový displej umístěný nad řadící pákou nad pravým kolenem, jak u každého nového VW opravdu nepotřebuji, ten určitě bezpečné jízdě neustálým sklápěním zraku a hledáním patřičné kolonky k dotyku nepřidá.., mechanické tlačítko je nepřekonatelné :-). Když už jsem u kolene, tak musím pochválit Peugeot za použitý měkčený plast v této části středového panelu. S autem jsem spokojen a mohu ho doporučit všem co hledají pohodlný, neokoukaný cestovní sedan s dlouhým dojezdem bez tankování(nádrž 72litrů).
Novinky v recenzi
STK 187tis.km
Při cca 187 tis. km provedená STK. Jak technický stav tak emise jsou bez ztráty květinky. Obvzlášť při kontrole vůlí podvozku se technik velmi snažil jakoby něco najít:-), hodně autíčko na natřásadlech trápil a vše důkladně prolézal. Byl velmi pečlivý:-). Tak aby se neřeklo, tak konstatoval, že s příštími destičkami mám vyměnit kotouče:-) Samozřejmě, že jsou v pohodě a jedny destičky ještě vydrží..
Auto po repasi řízení,.
Za opravu serva si v Peugeotu nakonec řekli 19,5 tisíce včetně práce, seřízení geometrie a materiálu, takže veliká spokojenost. Auto má mnohem lepší jízdní vlastnosti než předtím, asi díky pořádně seřízené geometrii. Po přezutí na letní se mi zdálo, že auto tak nedrží směr a je citlivé na boční vítr, přisuzoval jsem to mylně pneumatikám Continental. Netušil jsem, až jaký má vliv na jízdní vlastnosti seřízená geometrie.Vyzkoušel jsem to včera na D3, když nějaký idiot v BMW 3 Gran Turismo v tom vichru zkoušel závodit, tím že při předjíždění se mi zářivými andělskými oči lepil na prdel v tachometrové stočtyřicítce. Tak jsem podřadil o dva kvalty na čtyřku a ujel jsem mu, marně se mě snažil dojet. Ve zpětném zrcátku jsem viděl jak mu to při poryvech větru líta ze strany na stranu. Není divu, je to taková kulatá hrbatá bouda, ne nadarmo to přestalo BMW vyrábět. Navíc jsem slyšel, že u těch nových bavoráků jsou úplně po 100tis. km vyměklý silentbloky. Nechápu jak si někdo na ,,závodění" může koupit takové auto a navíc bez motoru, myslím že to byla nějaká 140ti koňová naftová verze. Když BMW, tak šestiválec:-) Předjel mě až ve městě na sedmdesátce devadesátkou. Neměl ani označení motorizace, nedivím se mu,závodníkovi:-)
179.000 km. První závada a rovnou drahá...
Začala mi ubývat kapalina v servu a servo začalo trošku pískat při pohybu volantem. Po rozebrání v autorizáku mi bylo sděleno že to teče z řízení a oprava řešena výměnou za nový díl bude za 35tis. Pak přišli z řešením, že tam dají repas a vejdu se do 25tis. No, tak to vypadá, že jsem Peugeotka přechválil:-). Možná, že už má nárok po pěti letech a cca 180tis. km. Jestli se ale bude něco sypat dál, tak už se příště budu držet osvědčeného pravidla auto do pěti let a max. 150tis. km. To už je dohromady s doplněním aditiva FAP a rozvody za cca 40tisíc Kč, které už mohl zaplatit někdo jiný. A já těch 40tisíc mohl investovat do nového auta.
178.000 km nové rozvody.
Ve 178.000 km udělány nové rozvody raději v autorizáku, za těch pár tisícovek navíc ten klid stojí. Auto stále šlape jako švýcary.
Doplnění aditiva FAP
Při cca 169800 km si auto řeklo o doplnění FAP aditiva. Zaplnění FAP filtru je pouhých 35% dle diagnostiky, takže snad vydrží 400 tis.km., kdo ví třeba je najedeme spolu:-). Jojo, kdyby takhle bez problému jezdila moje předchozí funglovka Audi A5, tak jí mám ještě dnes...
Najeto cca 167 000 km.
Auto mám už 5 let a jediná ,,závada" byla vypadlá hadička ostřikovače pravého světlometu, vyřešeno v servisu za 30 minut. Čekám kdy mě auto vyzve k doplnění FAP aditiva a také už budu muset pomalu udělat rozvody. Na autě nic nemlátí ani neklepe a drží pěkně směr, na podvozku není nic potřeba měnit, tlumiče jsou stále původní. Kromě náplní ( motorový olej, převodový olej a brzdová kapalina) měněny jen přední kotouče a několikrát všechny brzdové destičky.
Najeto 167.000
Auto mám už 5 let a jediná ,,závada" byla vypadlá hadička ostřikovače pravého světlometu, vyřešeno v servisu za 30 minut. Čekám kdy mě auto vyzve k doplnění FAP aditiva a také už budu muset pomalu udělat rozvody. Na autě nic nemlátí ani neklepe a drží pěkně směr, na podvozku není nic potřeba měnit, tlumiče jsou stále původní. Kromě náplní ( motorový olej, převodový olej a brzdová kapalina) měněny jen přední kotouče a několikrát všechny brzdové destičky.
Najeto 137.000Km
Auto už mám téměř čtyři roky a začal jsem přemýšlet o nástupci. Auto ovšem jezdí a vypadá jako nové (nové hlavní profilové foto z dnešního dne), tak si ho nechám do první vážnější poruchy, to ale vypadá, že ho budu mít do 300.000km:-))). Je mi líto prodat někomu takové hezké a spolehlivé auto za tržní cenu cca 200tis. kč, abych koupil něco jiného za cca 600 tis. a to nebude o moc lepší. Jezdí bez jediné závady, jen běžný olejový servis a filtry, měněny zatím jen destičky a kotouče. Spotřeba kombinovaná 5,5l dle PP. Musím vyzdvihnout bílou peugeoťáckou perleť, jezdím jednou za 14 dní do kartáčové myčky a na laku nejsou žádné škrábance. Když jsem měl dříve nové Audi, tak tam byl lak za dva roky samá vlásečnice.
Najeto 124000 km
Najeto 124000km bez problému. Autu už bude 5 let, tak se pomalu ohlížím po nástupci. Nová 508 se mi celkem líbí až na to, že mi přijde docela malá a hlavně zatím drahá. Budu čekat, za rok se snad rozumné ceny dočkám:-). Taky se dívám po předváděčkách Talismanu, Insignie, Mondea a Kia Optima. SUV vylučuju kvůli větší spotřebě a vyšší citlivosti na boční vítr na dálnici ve vyšších rychlostech, stará dobrá 508 drží v rychlosti jak přibitá. Podle mě jediná výhoda SUV je, že se do něj snáze nastupuje, nejsem ale ještě tak starý abych nenastoupil do klasického auta:-)
Najeto 100.000km
Tento víkend jsem na autě při výletě do Maďarska dosáhl mety 100.000 km. Původně jsem ho chtěl kolem této hranice prodat, ale auto vypadá a jezdí stále jako nové a hlavně bez žádných závad, takže si ho ještě nechám a třeba spolu najedeme 200.000 km, když to bude takhle dále pokračovat. Průměrná spotřeba na výletě dlouhém cca 1000km při využití tempomatu na rakouských dálnicích (135km/h) a běžných maďarských silnicích (94km/h) byla 4,8 l.
Najeto 77777
Najeto 77777, jen servisní prohlídky a výměna všech brzdových destiček.
100% spolehlivost
Můj Peugeot 508 má najeto zatím cca 49 tis. km bez sebemenší závady, jen běžné servisní prohlídky, za měsíc končí záruka, tak to snad nezačne:-). Průměrná spotřeba dle PP klesla na 5,5 litru. Jsem moc spokojený.
Najeto celkem 31 tis. km.
Auto má najeto cca 31 tis. km bez sebemenších závad. Průměrná dlouhodobá spotřeba za 8 tis. km co auto užívám já, je dle PP 5,6 litrů a to auto rozhodně nešetřím. Na německé dálnici jsem zkoušel maximálku a vytáhlo to něco lehce přes 230km/h (fotka je v fotogalerii) a ještě by to trošku šlo, ale už jsem se bál kvůli houstnoucímu okolnímu provozu. O tom se 2.0 Tdi 103kw může jen zdát a to i před povinným seškrcením výkonu při svolávací akci kvůli emisnímu podvodu.
Přidat názorDiskuse: Peugeot 508
- Re: Re: Re: servo 20.08.2020 14:33 Ozzman
- Re: Re: servo 20.08.2020 13:05 Peugeot508
- Re: servo 20.08.2020 06:43 Ozzman
- Re: Re: Re: servo 16.08.2020 22:27 woody-alien
- Re: Re: Re: servo 16.08.2020 20:56 Ronault.
- Re: Re: servo 16.08.2020 20:55 Ronault.
- Re: Re: Re: servo 16.08.2020 16:23 woody-alien
- Re: Re: servo 16.08.2020 11:13 Peugeot508
- Re: servo 16.08.2020 06:23 woody-alien
- Re: servo 15.08.2020 22:17 Ronault.
- servo 15.08.2020 16:34 Peugeot508
- Servo 15.08.2020 15:02 Ronault.
- Re: Krasavec 27.10.2015 16:24 speedfred
- Krasavec 25.09.2015 16:17 Peugeot508
- Krasavec 25.09.2015 10:23 Ji/Ri
- Re: Re: Re: Re: Re: Zajímavý... 23.09.2015 11:34 Peugeot508
- Re: Re: Re: Re: Zajímavý... 23.09.2015 07:00 webpaja
- Re: Slušný auto 21.09.2015 21:04 Peugeot508
- Slušný auto 20.09.2015 23:33 PlumJelinek
- Re: Re: Re: Zajímavý... 15.09.2015 12:04 Peugeot508
- Re: Re: Zajímavý... 15.09.2015 09:15 webpaja
- Re: Zajímavý... 14.09.2015 11:25 Peugeot508
- Zajímavý... 14.09.2015 07:26 webpaja
- Re: VW 12.09.2015 20:08 Peugeot508
- VW 12.09.2015 19:11 zetr007
Další vozy Peugeot 508
-
Peugeot 508 (2014) Majitel: MisoSK
Přidáno: 20.4.2016 189 Majitel 9.80 Uživatelé
-
Peugeot 508 (2011) Majitel: MarcosBMW
Přidáno: 28.10.2012 1610 Majitel 9.78 Uživatelé
-
Peugeot 508 (2015) Majitel: Kuski
Přidáno: 7.10.2021 29 Majitel 9.50 Uživatelé
-
Peugeot 508 (2013) Majitel: ppepko
Přidáno: 10.2.2013 1810 Majitel 9.43 Uživatelé
-
Peugeot 508 (2013) Majitel: maraaa
Přidáno: 21.4.2014 119 Majitel 9.38 Uživatelé