Recenze
Hyundai Accent
Technické info
Přezdívka auta Kim Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:155000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1493 výkon [kW]: 81 kroutící moment [Nm]: 235 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.5 maximální rychlost [km/h]: 176 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 / 15 * zavazadlový prostor [l]: 390 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4.8 (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
Hyundai Accent 1,5 CRDi som zakupil 20.8.2007 v Brne. Po dlhych uvahach, pretoze som premyslal nad troma autami:
* Ford Focus 1,6 TDCi rocny referentsky voz, max 25 000 km
* Citroen C4 1,6 HDI alebo 1,4i predvadzaci voz, max 15 000km
* Hyundai Accent 1,5 CDRi VGT nove vozidlo
ako stop hranicu som si dal 350 000 Kc. Focus som bral ako etalon triedy, bol moj favorit. S Fiestou som bol mimoriadne spokojny a znacka Ford je zarukou kvality. Do cenovej hranice sa dostal model Trend, musel by som vsak cestovat do nemecka (Lipsko) a voz by mal max rok zaruku. C4 imageovo vycnieva, motoricky je to to iste ako Focus, priestorovo trosku slabsia. Predvadzacky v Brne boli v dost zlom stave (motoricky a aj esteticky). Accent je korejec vyrabany v Turecku, za cenu 350 700 som dostal ponuku na toto:
** 2x SRS Airbag s pyrotecnickymi napinacmi pasov
** ABS a EBD (EPS)
** vyhrievane a elektricky ovladane zrkadla
** 4x elektricky ovladane okna
** Radio Pioneer a 6x repro
** vyskovo nastavitelny volant a sedadlo vodica (dve zony)
** klimatizacia
** panel s 2 zonovym osvetlenim a drziakom na okuliare
** laktova opierka na zadnych sedadlach
** svetla do hmly a metaliza
** zamok spiatocky Defend Lock, imobilizer, alarm a central na dialku
** koberceky a zasterky na vsetky kolesa
** univerzalny stresny nosic a nosic na bicykel
Zaruka na vozidlo je 3 roky bez obmedzenia km (pri nekomercnom vyuziti), 2 roky je zaruka na radio, pneumatiky, napln klimy, bateriu. Zaruka proti prehrzaveniu karoserie je 6 rokov, zaruka na lak je 3 roky
Silné stránky
* motor je skutocne perfektny. Je agilny, vykonny a po zahriati ma velmi prijemny zvuk
* priestor v interieri (je to nieco medzi triedami, teda prekvapi ludi z malych aut, vela odkladacich priestorov, stredova opierka vzadu urobi dojem a sprijemni cestovanie
* pekny a nezvycajny interier bezova fara ho robi vzdusnym a navodzuje dojem luxusu (aj ked je to vsetko len plast)
* prijemne jazdne vlastnosti. Ak porovnam s Fiestou, je to maksie a v kritickych momentoch piskaju pneumatiky, podvozok vsak velmi dlho drzi stopu. Cestovanie na dlhsie vzdialenosti je velmi pohodove
* dojazd na nadrz je 900 - 950 km (a to ma len 45 litrov)
* auto nekrici na dialku, co mne vyhovuje. Nizka atraktivita znacky pre zlodejov
Slabé stránky
- aerodynamicky hluk od kluciek dveri (sposobene velkymi zrkadlami)
- mimoriadne nekvalitne originalne reproduktory vzadu v plate
- klasicky klepotavy zvuk dieslu kym sa zahreje (som odchovany na benzine :-0
- chybajuca kontrolka zapnutych svetiel (je tam ale vyrazna kontrolka dialkovych - dik aspon za to :-)
-trochu nestastne umiestnene kontrolky pre hmlovky (za volantom)
- podlaha v kufri nad rezervou sa trochu prehyba, vrece cementu by to asi prehlo :-D
- Palubny pocitac nepocita priemernu rychlost ani okamzitu spotrebu
- tlmice od vyroby su dost bieda, charakteristika pruzenia je tazko predvidatelna
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
- Autostyl Brno - vymena hadicky k turbu, ktore prehryzli krysy - arogantni, davali mi najavo ze su posledny servis v galaxii
- Vista Hodonin - uplny opak, na garancne (zarucne) prehliadky jazdim k nim... % navstev u nich (75000km) vyslo na pohodovych 19800kc vratane vsetkeho mozneho materialu (olej, filtre, ine prevadzkove kvapaliny)
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Accent bol kupovany v Auto Balvin, Brno. Bol to prave predajca, ktory ma skutocne presvedcil ho kupit. Perfekny pristup, vyborne znalosti o vozidle. Predvadzacia jazda nebola len formalna, mohol som si vyskusat zakruty a aj jazdu po dialnici (dokopy asi 15-17 km)
Komunikacia pocas vybavovania formalit a odovzdanie auta bolo na jednotku - predajca si so mnou este urobil okruh aby sa utvrdil ze je vsetko v poriadku a poskytol rady ako jazdit s dieslom
Kedze bol vystaveny v showroome a na tachometri mal par km, dostal som zlavu. Respektivne dostal som vybavu za asi 15 000 Kc zadarmo. Okrem spomenutej vybavy vyssie potesili take drobnosti ako brasna s naradim / povinnou vybavou a siet do batozinoveho priestoru
Jazdenie s...
Je to proste pohoda. Vykon 110 koni a 235 Nm zabezpecuju 1200 kg tazkemu auto velmi soldinu pruznost. Cestovanie 3 ci 4 pasazierov najma na cestach prvej triedy (napr Brno-UH-Prievidza-Martin) je sprevadzane pohodlim a velkou rezervou vykonu. Motor reaguje rychlo a citelne zabera aj pri 90km/h na 5ke, to som na Fieste skutocne nezazil a tam som jazdieval sam. Vela zaujimavych odkladacich priestorov prispieva k dobrej orientacii co kde je - k rucnej brzde sa vmestia aj 2 flase s objemom 0,33 az 1,5l, v dverach najdeme priestor pre 0,5l flase. Osvetlena a klimatizovana priehradka pred spolujadcom nie je velka, ale na bezne vyuzitie staci.
Palubny pocitac poskytuje tieto informacie: Celkova prejdena vzdialenost, denne pocitadlo, dojazd na nadrz, priemerna spotreba, vonkajsia teplota. Aby som nevyzeral ako z propagacneho oddelenia Hyundaiu musim podotknut ze PP si najma so spotrebou moc nerozumie, ukazuje 0,2 az 0,5 litra viac. Ono zas nie je vsetko idealne, ale je zaujimave ze po natankovani clovek prebehne 200 km a z dojazdu ktory pocita PP odbudne tak 4-5 km (teda slabsie povahy si myslia ze 195 km ide auto s pomocou bozou)
Kim ma automaticke svetla - znamena ze ked sa zasunie kluc do zapalovania rozsvietia sa tlmene a po nastartovani aj stretavacie svetla. To v zime preskusa bateriu, myslim ze nahodit tam nejake 30 sekundove oneskorenie by baterke usetrila nejake tie vrasky. Trochu chyba funkcia oneskoreneho vypnutia svetiel, ale ak ma clovek mobil, na cestu si prisvieti :-) Zaujimava vec je pripomienkovac nezapnutych pasov - najprv taktne blika kontrolka na palubovke, ak rychlost presiahne 10km/h tak to zacne pipat. Ak uz nic viac, v teste NCAP bude mat Accent minimalne 2 body :-)
Mozno niekoho napadne spajat svetly interier s nepraktickostou - nemam ani deti ani psa a vacsinou cestujem vo dvojici (par krat traja a vynimocne 4 ludia). Myslim, ze aj ked dam interier raz rocne hlbkovo vycistit, stale to bude stat za to
Klimatizacia funguje vyborne, ventilator je tichy a tak sa clovek moze zapocuvat do audio systemu. Repro od vyrobcu je bohuzial velmi nekvalitne - rezonuje a chyba mu dynamika. Bude to prva vec na vymenu. Pocas dovolenky v Chorvatsku nejak sadli a najma predne hraju lepsie, stale to vsak nie je idealne. Zadne huhlu a evidentne sa im nechce
Na jar 2008 som presiel na 15" kolesa s 195/55 pneumatikami Kleber Dynaxer HP2, oproti origo P6000 som pocitil nizsi hluk pri aj pri sirsom plasti, spotreba je v podstate rovnaka
Novinky v recenzi
po 150 000km
hranica prelomena zaciatkom septembra 2012, auto pokracuje v slusnych a bezproblemovych stopak od nova. Trochu zamrzela bloknuta brzda PZ kolesa, opravene doma (valcek brzdica) - dovodom boli necistoty z cesty a zrejme si servis neplnil ulohy pri planovanej udrzbe tak ako mal. Povedal som si vsak - lepsie ked to brzdui furt akoby to nebrzdilo vobec ;-)
po 120000 km
tesne pred uplynutim 4 rokov je na pocitadle toto pekne cislo. Viacero komponentnov uz zacalo trpiet unavou a tak uz pomaly do auta treba vrazat trochu penazi
** pri 90 000 vymena svetiel (skratoval motorcek naklapania, servis radsej vymenil obe v zaruke)
** pri 118 000 vymena kotucov a platniciek - kotuce od R1 Concepts, platnicky keramicke Powerstop. Aj s montazou a doplatkom Colnemu uradu to vyslo tesne pod 8000 kc. Co myslim nie je zle
15.8 bola absolvovana STK a emisie - bez jedinej chyby / napomenutia
5. zarucna prehliadka
vcera absolvovana jubilejna 75000km prehliadka. Motoricky je auto v perfektnej kondicii, to iste plati o podvozkovych castiach a prevodovke. Interier stale ako novy, exterier ma uz bohuzial trochu posramotenu fazonu (vdaka mili spoluvodici) - nejde vsak o funkcnu zavadu, tomu sa clovek proste nevyhne. S autom plna spokojnost a dokonca si dovolim povedat, ze ak som myslel ze sa ho po 100 000km zbavim, teraz som presvedceny ze este spolu vydrzime nejaky ten km naviac :-)
56000
tento vikend prelomena hranica 56000km... okrem meneneho loziska pri 30 000km ziadne problemy. Spotreba od zaciatku 4,99l podla merania nadrz-nadrz
- pri 30 000 km bolo vymenene lozisko laveho predneho kolesa (Vistacar)
v sobotu som absolvoval 1. garancku - vo Vista Car hodonin
Cena: 2090 kc + vlastny olej Total Quartz 9000 (5W40) 6 l za 1300 Kc. Spokojnost maximalna, pristup servisu je oproti brnenskym servisom ako z inej galaxie
A stalo sa to. Prva porucha vzdy nastve - Praskla hadicka ktora spaja turbo s blokom motora, co znamena ze s Turbom sa nedalo pocitat. Ubytok vykonu je markantny najma v otackach 1900 az 2800, na 5 do kopcov sa tomu vobec nechce. Ato je normalne pouzitelne, jazdi dobre, ale ten chybajuci vykon poznat
Opravene o 2 dni neskor - pricina bola prehryznuta hadicka k turbu, nejake krysy mali holt chut na nieco exoticke. Vymena aj s diagnostikou motora trvala cca 20 minut. Auto je znova v paradnej kondicii
Na leto su pripravene disky BSA Nemesis 15", este cakam na pneu a dobre pocasie :-)
spotreba neustale klesa, v sucasnosti som na 5,09 litra (podla tankovania) posledne 3 tankovania boli medzi 4,6 az 4,9 litra
absolvovana cesta do Hannoveru a naspat, spolu 1693 km, priemerna rychlost 110km/h priemerna spotreba 5,47 litra. Nebol som ziadna brzda prevadzky, spotreba mozno sposobena aj Shell V-Power Diesel
Dneska mi doviezli zimne pneumatiky - Kleber Krisalp HP 185/65/R14 85T. Dufam, ze budem s nimi tak spokojny ako som bol na Fieste
Tuzing interieru je hotovy, pridane fotky interieru
Dneska mi prisiel chromovy kit z Korea-suv.cz. Takze hura do tuzingu :-) fotky interieru pripravujem
Přidat názorDiskuse: Hyundai Accent
- Re: Ochrana pryže před prokousáním 01.10.2008 15:38
- Ochrana pryže před prokousáním 11.04.2008 11:13
- Re: Přijedeš na sraz? 28.11.2007 22:08
- Re: Pekne 07.11.2007 16:57 Mexican82
- Pekne 07.11.2007 16:39 Pabllo
- Hezké autíčko 03.11.2007 22:35
- Re: interiér 03.11.2007 21:36 Mexican82
- interiér 03.11.2007 19:09 designer
- Re: Přijedeš na sraz? 28.10.2007 15:45 Mexican82
- Přijedeš na sraz? 28.10.2007 14:32
- 10b 19.10.2007 15:07
- Pěkné 19.10.2007 14:27 hruodolf
- Re: Re: Re: Re: 10b 14.10.2007 15:03
- 10 bodů 14.10.2007 15:00 PeT-a (RSKa)
- Re: Re: Re: 10b 13.10.2007 21:15 Mexican82
- Re: Re: 10b 13.10.2007 19:19
- Re: 10b 06.10.2007 19:08 Mexican82
- 10b 06.10.2007 18:10 Lubosss1
- Krasna recenzia. navyse fotena na Krku, k tomu ostrovu... 01.10.2007 16:30 BigFoot007
- Re: je to lepší než rezence fiesta 29.09.2007 23:42 Mexican82
- Re: je to lepší než rezence fiesta 29.09.2007 07:09
- je to lepší než rezence fiesta 29.09.2007 00:46
- Re: Re: Re: Re: "H" v kurzívě 19.09.2007 14:17 Mexican82
- Re: Re: Re: "H" v kurzívě 19.09.2007 12:44 Hanss (MoDo Team)
- Re: Re: "H" v kurzívě 19.09.2007 12:42
- Re: "H" v kurzívě 19.09.2007 12:25 Mexican82
- "H" v kurzívě 19.09.2007 11:33 Hanss (MoDo Team)
- Asent :) 18.09.2007 23:43
Další vozy Hyundai Accent
-
Hyundai Accent (2008) Majitel: David C3
Přidáno: 2.3.2008 3710 Majitel 9.82 Uživatelé
-
Hyundai Accent (2008) Majitel: mivmiv
Přidáno: 3.5.2008 249 Majitel 9.81 Uživatelé
-
Hyundai Accent (2008) Majitel: ZdeněkSvoboda
Přidáno: 26.5.2008 199 Majitel 9.71 Uživatelé
-
Hyundai Accent (2008) Majitel: rudolf007
Přidáno: 19.2.2008 349 Majitel 9.37 Uživatelé
-
Hyundai Accent (2009) Majitel: miro263
Přidáno: 26.4.2010 410 Majitel 9.20 Uživatelé