Recenze
Mercedes-Benz 124 230E
Technické info
Přezdívka auta Méďa Rok výroby 1987 Koupeno ojeté najeto [km]:121400 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 2276 výkon [kW]: 97 kroutící moment [Nm]: 198 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 4 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 520 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 10
Popis vozu
Auto jsme s manželkou zakoupili od zdejšího uživatele Kubass, příští měsíc tomu budou přesně 2 roky. Za tuto dobu jsem se s autem velmi sblížil, dá se říci, že je to taková moje druhá láska (hned po manželce). W124 se mi líbila již od dětství a pevně věřím a může to potvrdit i mé blízké okolí, že autu dávám tu maximální možnou péči, samozřejmě v rámci možností a financí. Kubassova W124 230E se mi v inzerátech zalíbila na první pohled, opravdu krásné a zachovalé auto, o které se předchozí majitel dobře staral, takže to pro nás byla jasná volba. Nepotřebovali jsme stěhovák, ikdyž kombík jsme zvažovali hlavně kvůli přepravě našeho psa, bohužel narazit na pěkný a zachovalý kombík W124 je v našich končinách docela problém. Naše W124 není žádná raketa, ale výkon motoru je pro běžné použití více než dostatečný, spotřeba kolem cca 10 - 11 litrů je podle mého přiměřená s ohledem na velikost auta, obsah motoru a výkon. Je to automat, tudíž při prudké akceleraci nastává mírná prodleva než se motor "vzpamatuje" a začne pořádně táhnout. Potom to však stojí za to. Jízda v tomto voze je velice klidná, řekl bych, že až odtažitá od dění venku, ale je to Mercedes a přesně takové auto jsem chtěl. Nemám totiž potřebu závodit jako někteří lidé v koncernových vozech, v tom s Kubassem jednoznačně souhlasím. Postupně bych rád auto uvedl do co nejlepšího možného stavu, náhradní díly kupuji jen značkové, shodné s originály, dávat do takového auta díly polské výroby je opravdu nesmysl, vzhledem k takřka mizivému finančnímu rozdílu s kvalitním značkovým dílem. Moc nenajezdím, ale absolvoval jsem s autem např. cestu do Holandska a zpět a nepociťoval jsem nějakou extra únavu. Na dálnici v Německu jsem několikrát atakoval 200 km/h a to mi můžete věřit, že této rychlosti auto dosáhne celkem lehce, přestože tenkrát bylo plně naložené. Závěrem této recenze bych rád poděkoval všem, kdo se stejně jako já do W124 zamilovali a pomáhají tak k zachování tého pomalu mizející klasiky, mezi dnešními vozy bez diskuze opravdové legendy.
Výbava podle výpisu z Mercedesu:
211 Automatic limited slip differential (ASD)
221 Left front seat, electrically adjustable
222 Right front seat, electrically adjustable
412 Electric tilting/sliding roof in steel version
420 Automatic transmission (floor shift)
430 Headrests in the rear
440 Tempomat (cruise control)
466 Central locking system
506 Outside rear view mirror left and right heated (electrically adjustable right)
511 Becker radio grand prix cassette stereo LM/MW/USW
531 Automatic antenna
570 Folding armrest front
583 Electric window lifters, front doors
590 Green heat - insulating glass, all - around, heated rear window pane
620 Emission control system
Silné stránky
špičkové pohodlí srovnatelné s dnešními novými vozy vyšší třídy, nízký aerodynamický hluk uvnitř vozu,
interiér z kvalitních materiálů, pro mě dostatečný výkon motoru a automat, bez kterého bych auto již nechtěl,
velký kufr a krásný design vozu, který mi učaroval,
dostupné a cenově přijatelné kvalitní náhradní díly srovnatelné s originálem,
velice rychlý nástup topení v chladných měsících,
velmi kvalitní lak a velký rejd, což je přínosem při parkování,
pohon zadní nápravy, elektronická uzávěrka diferenciálu ASD,
silné a zároveň dobře dávkovatelné brzdy,
tempomat
Slabé stránky
možná vyšší spotřeba ve městě, nemožnost sklopit zadní sedadla
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
výměna oleje v motoru Shell 10W-40 + filtr Mahle, nový palivový filtr Meyle, nové svíčky Beru, vyměněn komplet levý přední blatník za nový Schlieckmann + nástřik metalízou (2 vrsty laku), nový klínový řemen Kager, nové spodní kulové čepy na přední nápravě Kager (tzv. vrzáky), vyměněno komplet uložení stabilizátoru na přední nápravě Febi, nový vzduchový filtr Bosch, nová přední maska a pravé přední světlo Depo (z důvodu poškození našeho zaparkovaného vozu před domem couvající Liazkou loňskou zimu), promazány zámky, střešní okno, zámek kufru atd., nová brzdová kapalina, komplet nové brzdy vpředu Mintex + Bosch (kotouče i destičky), nové letní pneu Continental Premium Contact 2E (195/65 R15 H91), provedena nová laserová geometrie podvozku, vyměněn stěrač, nové těsnění pod víkem ventilů Elring a nové víčko pro dolévání oleje Febi, nový zadní díl výfuku Polmostrow, nové čidlo teploty chladící kapaliny Hella, provedena nová STK do 8/2014, nové autorádio Pioneer MVH-1400UB
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
zkušenosti s prodejem výborné, Kubass je dobrý chlap a vyšel nám vstříct, takže mu tímto ještě jednou děkujeme
Novinky v recenzi
nový střední díl výfuku...
Nový střední díl výfuku Polmostrow + příslušenství.
nový filtr Mann a olej do servořízení...
Nový filtr Mann a olej do servořízení.
nové víčko a palec rozdělovače Bosch...
Instalace nového víčka a palce Bosch.
přezutí na letní pneu Continental, nová lambda Bosch...
Přezutí na letní pneu Continental ContiPremiumContact 2E 195/65 R15 91H + vyměněna lambda sonda za novou Bosch.
nový termostat...
Nainstalován nový termostat Behr.
výměna oleje, olejového filtru a nové svíčky...
Výměna oleje za nový olej Shell Helix HX6 10W-40 + nový olejový filtr Mann + nové svíčky NGK.
nové zapalovací kabely...
Zakoupeny a nainstalovány nové zapalovací kabely Bosch.
výměna čidla...
Vyměněno čidlo teploty nasávaného vzduchu Bosch za nové.
nové čidlo...
Vyměněno staré čidlo teploty chladící směsi Bosch za nové.
příprava na zimu...
V Pátek přezuto na zimní pneu, nový palivový filtr Meyle a přepájení studených spojů na relé palivového čerpadla.
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz 124 230E
- Re: krásný 28.10.2012 11:49 MBH1
- krásný 28.10.2012 02:33 Thorakus
- Re: W124 26.10.2012 01:06 MBH1
- Re: W124 26.10.2012 01:01 MBH1
- W124 25.10.2012 22:16 BaracudaJ
- W124 25.10.2012 20:14 Merkur
- Re: Re: neobjektivní hodnocení mojí recenze... 23.10.2012 18:38 MBH1
- Re: neobjektivní hodnocení mojí recenze... 23.10.2012 17:16 Dylan McKay
- Re: Re: neobjektivní hodnocení mojí recenze... 23.10.2012 14:15 MBH1
- Re: neobjektivní hodnocení mojí recenze... 23.10.2012 14:04 Mates81
- neobjektivní hodnocení mojí recenze... 23.10.2012 13:36 MBH1
- Re: Re: Re: jsem rád 14.10.2012 14:43 MBH1
- Re: Re: jsem rád 14.10.2012 10:15 kubass11111
- Re: Re: Re: Re: Nebudou... 13.10.2012 14:51 MarTin1
- Re: jsem rád 13.10.2012 13:41 MBH1
- jsem rád 13.10.2012 10:16 kubass11111
- Re: fesak 12.10.2012 18:42 tr2700automat
- Re: Re: Re: Nebudou... 12.10.2012 18:34 tr2700automat
- fesak 12.10.2012 18:19 AnGeor
- Re: Re: Nebudou... 12.10.2012 12:48 MarTin1
- Re: Nebudou... 11.10.2012 11:54 MBH1
- Nebudou... 11.10.2012 10:39 Slavek-TDM
- Re: GRATULUJI- Mercedes W124 to je jiná třída 10.10.2012 17:30 MBH1
- GRATULUJI- Mercedes W124 to je jiná třída 10.10.2012 17:14 tr2700automat
Další vozy Mercedes-Benz 124
-
Mercedes-Benz 124 (1992) Majitel: Flash666
Přidáno: 9.4.2010 6810 Majitel 9.59 Uživatelé
-
Mercedes-Benz 124 (1987) Majitel: ultrafan
Přidáno: 10.12.2016 110 Majitel 9.52 Uživatelé
-
Mercedes-Benz 124 (1987) Majitel: kubass11111
Přidáno: 10.11.2008 1110 Majitel 9.40 Uživatelé
-
Mercedes-Benz 124 (1991) Majitel: tr2700automat
Přidáno: 5.10.2012 59 Majitel 9.06 Uživatelé
-
Mercedes-Benz 124 (1991) Majitel: parkoviště
Přidáno: 6.6.2009 119 Majitel 8.90 Uživatelé