Recenze

8 Majitel

Peugeot 508 508 RXH 2.0 HDI

9.38 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Peugeot 508, foto 1 Peugeot 508, foto 2 Peugeot 508, foto 3 Peugeot 508, foto 4
 

Technické info

Přezdívka auta pažout Rok výroby 2015 Koupeno nové najeto [km]:48000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1997 výkon [kW]: 133 kroutící moment [Nm]: 400 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.9 maximální rychlost [km/h]: 220 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 550 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.2

Popis vozu

Omlouvám se hned v úvodu za počet a kvalitu fotek, ale recenze na RXH vzniká v momentě, kdy je pažout ve službách kolegů na firmě a já sedlám jinou plechovku :), ale pokusím se doplnit.....

Trofejní PEUGEOT, aneb těžký život autofila

Výhodou správného autofila je, když má možnost auta střídat a mě se to daří nad míru dobře. Pažout byl autem, které nahrazovalo mou MAZDU 6 v kombi, protože byť se jedná o prodejní bestseller, s poměrně silným kultem a vcelku dobré auto, pár věcí mě na ní děsně sra... vadilo, nejvíc asi plechovkový zvuk, který provází každé nastoupení, tenoučké skla propouštějící aerodynamický hluk a zvláštně nastavenou 2,5 litrovou atmosféru s automatem....

Jak jsme k Pažoutovi přišli ....

Pažouta jsme na firmu kupovali ve výbavě allure, nejsilnějším HDi dvouliru s automatem, polokoženým interierem, myslím docela hezkými elektrony, skleněnou střechou velikosti výlohy obchodního domu kotva a praktickou stříbrnou metalízou.

První dojmy ....

Po přesednutí z Mazdy 6 nejvíce zaujme robusnost auta jako celku, masivní dveře, rozlehlá palubka, mě se moc líbí grafika přístrojů a křesla na vypasené žabožrouty, nikoli krátkými sedáky vybavená sedátka jinak designově povedené Mazdy.

Teď naštvu všechny milovníky benzínu, ale charakter dieselu , jeho krouťák mi sedí více, než sice pravověrná stmosféra v mazdě, ovšem kvílející běsným zvukem až k 6ti tisícům, pokud má trochu jet. Tak nějak chci klídek, pružný motor a pohodlíčko.

Chtěl jsem napsat i dobrou muziku, ale řeknu Vám, ani BOSE v mazdě, ani JBL v peugeotu, přes své věhlasné výrobce a sexy loga na reprácích dveří, nejsou nic moc. Běžné audio ve Volvu hraje o dost lépe, stejně tak v audi, no ale co už......

Jízda, aneb vrtěti Pažoutem ....

Můj pažout je vybaven bezklíčovým otevíráním a tedy i startováním, takže s klíčkem v kapse, netradičně na levé straně (toto umístění mi dalo vzpomenout na VAZ 2101, který byl v pravěku mým čtyřkolovým, vydatně hnijícím kamarádem, těm šťastnějším může připomínat poršáka), po našátrání startovacího tlačítka, projedou ručičky budíků svou uvítací show a naskočí motor. Zvuk je utlumený, žádný agrokoncert se nekoná. Budíky ukazují také teplotu oleje a celkově se mi fakt líbí, bíločervené vyvedení mi připomíná první nasednutí do audi A6.

Automat proběhne svou podivně komplikovanou kulisu a auto se rozjíždí. Jízda je pružná, kdykoli lze dynamicky vyrazit, teda alespoň v přímce..... Těžký motor pažouta diskvalifikuje coby okreskového šviháka, ale on jím ani nikdy být neměl, na dálnici nebo ve městě potěší komfortním podvozkem, mořské nemoci se bát nemusíte. Dojem z jízdy je dost německý, v tom nejlepším slova smyslu.

Převodovka je průměrná, ale určitě neurazí, páčky pod volantem jsou úplně zbytečným kusem plastu, stejně je nebudete používat nebo vlastně možná jo, při předjíždění je to asi rychlejší cesta k podřazení, než kick down. Pokud se po převodovce nepožaduje režim, pro který nebyla navržena (jedná se o japonskou převodovku s klasickým hydrodynamickým měničem), bude vám dobrým a pohodovým společníkem.

Ekonomika jízdy je v reálu velmi solidní (na můj vkus), dá se s pažoutem žít za nějakých 6,8 v kombinaci.

Při jizdě večer potěší opravdu top světla LED, jen automatický režim dálkových by se měli kluci z Francie měli jít naučit třeba k volvu, zuřiví protijedoucí řidiči na vás budou soustavně blikat, automatická funkce prostě moc nefunguje....

Praktičnost....

Auto má světlou výšku srovnatelnou s běžnými menšími SUV, čili polní cesta k chatě je bez problémů..... Kufr má pravidelný tvar, dostačující velikost a roletka má integrovanou síťku, která umožňuje příkladně při chorvatské misi naložit pažouta až po strop a to doslova. Průser je nadostatek odkládacích prostor pro řidiče a spolujezdce, zejména umístit na palubku mobil nebo klíče je fakt oříšek, jinak vše OK, včetně sezení v na zadních sedadlech. Ani skleněná střecha neubírá výšku nad hlavou a já se 193cm nemám problém a naopak disponuji minimálně 10cm rezervy od skla. Okno se dá navíc plně zastínit elektrickým mechanismem, který v opravdu tropických dnech posádku ochrání.

Závěr...

Celkově vzato, je jízda velmi příjemná, nečekejte stihačku a budete spokojeni. Za špičkově vybavené auto, naložené "ve fullu vole", vás vyjde na nějakých 850 s DPH, což je významně méně než Passat, auto je významně zajímavější než kultovní oktáva scout v tééédééééiiiiiiičku (nic proti ní nebo Golfu alltrack - jsou to dobrá auta). Významně víc je to auto evropské, nečpící podivnou asijskou snahou zamaskovat původ a bez urážky (shodli jsme se nezávisle na firmě 3, co s autem jezdili více) je lepší než Mazda 6 wagon....... Taaaaak a je to venku, kamenujte mně....... Jo Mazda 6 je hezčí, má krásný interiér v bílé kůži, ale jako celek fachčí tenhle frantík lépe (vztahuji k mé konkrétní 2,5 benzínové mazdici). Čili doporučuji jít si vyzkoušet, pokud podobně zaměřené auto chcete, určitě nebudete marnit čas......

Bacha není to 4x4

Poslendní větička, nejedná se o 4kolku, RXH byla ve 4kolce před faceliftem, kdy hybridní verze poháněla elektromotorem zadní nápravu, ale z recenzí a také ukončení prodeje této verze soudím, že to žádná díra do světa nebyla....

Silné stránky

- kultivovaný motor
- prostorný interier
- fantastická full LED světla
- velmi slušný poměr cena x hodnota
- vystupuje z totální šedi na cestách
- promyšlený systém cup holderů
- pohodlný podvozek
- dojezd okolo 1000 km

Slabé stránky

- nedostatek odkládacích prostor vpředu
- rozvážná převodovka
- prémiový audio systém JBL (čekal jsem víc)
- předsudky ke značce
- chybí adaptabilní tempomat
- automatická dálková světla oslňující ostatní

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

zatím jen výměny oleje, takže těžko hodnotit

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Peugeot Svoboda v Hodoňovicích, přístup solidní, cena řádně obroušena, celkově spokojenost.

 


Další vozy Peugeot 508



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím maximální, žádný problém.....

praktičnost
7

Peugeot má slušný zavazadelník, místa v obou řadách sedadel. Problémem je katastrofální nedostatek odkládacích prostorů vepředu, třeba uložit mobliní telefon nebo klíče je neřešitelný problém.

prostornost
8

Vpředu se sedí dobře, jenom by bylo lepší více úložných prostorů, vzadu je místa také dost a kufr je naprosto bezproblémový.

jízdní vlastnosti
7

Jízdní vlastnosti určuje pomněrně težký naftový motor (2.0 HDI) umístěný dost vpředu. Podvozek dobře filtruje nerovnosti, posádce nabízí slušný komfort cestování. Řízení je relativně přesné, zpětnou vazbu ale nečekejte. Auto se nejlépe cítí na dálnici.

jízdní komfort
8

Jízdní komfort je tipicky francozský od podvozku a německý v pocitu sedadel a řízení. Auto lze považovat za komfortní.

provozní náklady
9

Provozní náklady jsou srovnatelné s Octavii, reálná spotřeba v kombinaci lehce překračuje 6 litrů. Ceny za servis jsou také velmi příznivé.

náhradní díly
9

Dobré servisní pokrytí, solidní ceny, tady není co vytknout. Dokonalé.

výkon motoru
9

Motor je pružný, tichý s dostatkem kroutícího momentu. Papírový výkon přes 180 koní (133 kW) výkon nikoho neohromí, ale v reálu to funguje velmi dobře.

spotřeba
9

Se spotřebou Peugeota jsem velmi spokojený, tedy když jeu ve městě tak průměrná spotřeba je 7.2l a klidná jízda po dálnici sklesla, tedy odpovídá 5.8l.

hlučnost motoru
8

Motor je HDi, jsou obecně kultivované, mají takový sametovější chod, než koncernové motory. Ekonomika provozu je malinko horší než u koncervových, ale mě osobně to vyhovuje více.

kvalita sedadel
9

S kvalitou sedadel jsem velmi hodně spokojený. Středová část je čalouněná látkou, a kraje v jsou kožené. Sedí se na nich velmi dobře.

brzdy
9

Brzdy jsou dobré, dají se dobře dávkovat, a ESP zasahuje velmi citlivě, tedy jen v krajních případech.

zavazadlový prostor
9

Zavazadlový prostor má pravidelný tvar, je dobře využitelný nechybí oka na nákupy. Roletka se zasouvá jedním klepnutím, není co vytknout.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…