Recenze

Kuban (muž 38 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Fiat Stilo

9.58 Uživatelé

Hodnoceno: 11× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat Stilo, foto 1 Fiat Stilo, foto 2 Fiat Stilo, foto 3 Fiat Stilo, foto 4 Fiat Stilo, foto 5 Fiat Stilo, foto 6 Fiat Stilo, foto 7 Fiat Stilo, foto 8
Fiat Stilo, foto 9 Fiat Stilo, foto 10 Fiat Stilo, foto 11 Fiat Stilo, foto 12 Fiat Stilo, foto 13 Fiat Stilo, foto 14 Fiat Stilo, foto 15 Fiat Stilo, foto 16 Fiat Stilo, foto 17 Fiat Stilo, foto 18
 

Technické info

Přezdívka auta Stilínko Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:136000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1910 výkon [kW]: 85 / 101 * kroutící moment [Nm]: 255 / 326 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.6 / 10 * maximální rychlost [km/h]: 192 / 212 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.3 / 5.2 *

Popis vozu

Stav vozu při koupi:

Tachometr 126000km
Rv-2003

Výbava:

ABS, EBD, ASR, ESP, Automatická dvouzónová klimatizace, el. Stahování oken, el.vyhřívaná zrcátka, central dálkový, loketní opěrka, hliníkový paket (pedály a imitace na středovém panelu), kožená hlavice řadící páky a kožený sportovní Volant, 6 airbagů, dualdrive eps, klimatizovaná přihrádka u spolujezdce, podsvícení nohou za tmy, CD přehrávač, stavitelné sedadlo řidiče a volant, zámek řadící páky.

Dodatečně měl vůz:
koncovku výfuku, přední mračítka, přední maska s děrovaným plechem, fólie oken


Jak to vše začalo:
Jak tomu prostě tak bývá, chlap bez auta prostě nemůže být.Ten který ano, není chlap. Touha po tom vlastnit znovu po několika letech svůj další vůz byla veliká, ale hlavně potřebná. Denně jezdit sto kilometrové trasy do práce, závislý na někom cizím, to po čase začne vadit, zvlášť když chci být pánem svého času. Po zkušenostech jsem nechtěl jít do ničeho nákladného, chtěl jsem vůz levný, snadno opravitelný a také upravitelný. Nabízela se varianta Škoda Felicia, nejlépe s motorem 1.3Mpi, jelikož se s motorem daly dělat doslova psí kusy. Vůz to ani není ošklivý, když se tomu ruka věnuje a dá tomu eleganci, bohužel, na trhu je jich přebytek a z toho přebytku je nadbytek zrezlých a bouraných. Po dvacátém pátém kousku, důkladně prohlédnutém, jsem se rozhodl zaměřit se na něco dražšího. Oči se zaměřily na Octavie. Možná to neměly dělat. Žalostný stav interiérů ojetých vozidel svědčí o jejich nekompromisních zkušenostech automobilovým životem a jelikož jsem člověk mladý, rád bych vůz co bude se mnou držet krok – do dvou let svou smrt neplánuji. Octavii jedině v naftě, toť bylo moje pravidlo. Stav naftových vozidel v ČR je rok od roku stejný, najeto 120000, rok výroby 2000 cena kolem 100000, super stav, s pofiderní historií, pofidérního držení těla, pofidérního zvuku motoru a ještě pofidernějšímu poměru „ujeté kilometry na rok života“. Asi se v něměcku běžně naftové motory na 10tisíc km ročně kupují. O praktikách prodejců se zde rozepisovat nebudu, prostě zde oktávku koupit nejde.

Pln zoufalství, ze ztracených 5ti dní aktivního hledání, jsem jen tak náhodou zavadil o tento stříbrný čumák. Hle Stilo. Už kdysi dávno se mi líbilo. Jsem fandou italského designu, ikdyž jen určité vybrané tipy, zvláště Alfy Romeo, nicméně držím se vždy masy a tlachy o nespolehlivosti mne ovlivnily (hlavně že jsem si chtěl koupit téměř nejporuchovější vůz co dnes na cestách můžete potkat – Felicii). Zaujala mne výbava, cena moc příznivá nebyla, byla lehce nad můj rozsah a musel bych si na vůz vypůjčit. Nicméně lidem se líbila, prostě v řadě vyčnívala. Ten den jsem vyrazil domů s prázdnou. Ale k večeru jsem si na vůz namátkou vzpomněl, vyhledal si jej na internetu a všiml si i marketingové akce, slevy při koupi na úvěr. Vysřelil jsem jako raketa a na večer jsme jeli vůz otestovat. Okoukaný jsem ho už měl, kromě motoru a interiéru, ale to jsem si pod světlem dobře prohlédl. Elektronika svítí a funguje, vůz byl čistý, úplně všude, zdálo se to až podezřelé, tak nasedat. Vůz měl jemný chod, naftový, třepal se fest ale jen na neutrál, JTD klasika, všechno v normě, pedály citlivé, rozjezd málem umíráček, citlivost byla opravdu oříšek. Projížďka klasicky krátká, o závadách nic nevypovídající, za to velmi emotivní. Dojmy parádní, rudo před očima. Nebýt otce asi bych i tu super nevýhodnou smlouvu podepsal, ale jak jsem zmínil marketing, sleva je samozřejmě jen lákadlo. Vůz se tedy nakonec vzal pod klasickou cenou, kterou jsem nechtěl, ale pod hrozbou nepodepsání smlouvy s tím, že je smlouva lichva, mi cosi slevili a tak jsem se vezl domů v novém. Pln pocitů jaký jsem to vůl, že si kupuju zrovna Fiata.


Vůz byl v prvních momentech bezproblémový, snad jsem si mohl dřív všimnout nefunkčních motorků pro seřízení světel, nějaká ta stovka, či tisícovka se mohla hned ukecat, nebo že vůz není vybaven xenony jak bylo uvedeno, ale byl jsem zahleděn do jiných detailů. Vůz byl opravdu v dobrém stavu, po servisu, nové brzdy a celkově čistý. Jen pár jemných vyboulenců po kamíncích a jemném nepatrném škrábanci na dveřích, co ale chtít u vozu z roku 2003. Spíše mne více zamrzelo po bližším domácím zkoumání, že se na podvozku , rámu u zadního podběhu začíná rýsovat počátek koroze, zatím to půjde dočasně řešit, ale vůz není ještě tak stár, aby začínal reznout (ale to jsou asi ty české cesty). Volnější zadní silentbloky beru jako daň za náročnější zadní nápravu a stáří vozu, horší je to s přední nápravou, která vlivem zřejmě špatné geometrie, zanáší řízení lehce doprava při vyšších rychlostech. Vzhledem ale k doposud ujetých 4tisíců kilometrů, jsem na nových vzorcích gum, nenašel žádný náznak nerovnoměrného opotřebení. (gumy Matador na 15” ráfcích zůstanou dokud je nesjedu či neodstraním problem s geometrií)

Jízdní vlastnosti jsou ale vynikající. Vůz se na 195/65/15 gumách krásně houpe a likviduje s přehledem různé nerovnosti. Jakmile ale rázy dojdou až do nápravy, mnohdy to pronikne až do kabiny, což je doprovázeno vrzáním a praskání všech možných plastů. Zase abych nepřeháněl, jsou to jistá místa, která se dají zatěsnit, ale mě se nechce :-D Naklánění podvozku je solidně optimalizované, akorát tak, aby stíhal podvozek reagovat na změny směru. Nedovedu teď tvrdit, že slalom je silná stránka Stila, přeci jen hodnotím 3D variantu, ale rozhodně mohu vyzdvihnout celkovou přilnavost a trakci, až se mi zdá, že vůz po této stránce ve své třídě nemá konkurenta. Posilovač řízení je nepříjemně přeposilovaný, v nízkých rychlostech nulová vazba, v kritických momentech ztrácí dech, ale není to sportovní vůz, vzhledem k tomuto faktu je posilovač příjemný. Mnohem příjemnější jsou ale brzdy. Jejich síla a efektivita je skvělá a s EBD systémem nemám výtek. S tímto brzdným systémem se cítím velmi bezpečně a sebejistě, ať už jde jen o subjektivní dojmy. Motor je velmi živý, táhne už od 1800 s velmi progresivním nárustem kroutícího momentu (lidově – turboefekt jako prase, začíná ale velmi brzy), ukrotit to ale je reálné. Pro předjíždění dobré vozidlo, člověk ale musí víc přemýšlet než s benzínem (zvlášť ve vyšších rychlostech). Převodovka je hodně dlouhá, takže se na dálnici nemusí motor vytáčet a při rychlosti 120 motor točí 2500 otáček. Ideální rychlost je ale 110km/h, jelikož zde vůz zajíždí nejlepší spotřebu, kterou takto dokážu držet dlouhodobě pod 4.8l. Ovšem problém začíná ve městě, kde při 50km rychlosti a čtvrtém stupni, točí motor pouhých 1350 otáčekcož motoru na rovince sice nevadí, za to do kopce už začíná víc vibrovat a je lepší podřadit na třetí stupeň. Proč ale jezdit na čtvrtý stupeň? Protože je oproti trojce volen do pomala a spotřeba s ní klesne až o 30% oproti stupni třetímu. Což je dost, proto jsem nucen řadit častěji než s benzínovým motorem a hlavně s rozvahou, vzhledem k průběhu momentu motoru. Jako by Italové předem počítali, že řidiči 50ku dodržovat nebudou. V běžném provozu si držím 5.2l, i s občasným vytáčením při divokém předjíždění a na dálnici dlouhodobě 5.5l při 130km/h, takže ekonomiku vozu po stránce spotřeby paliva mohu vynést do nebe, protože tímto konkuruje TD motorům od VW první generace.

Po stránce interiéru bych řekl, že o krok převyšuje hlavního konkurenta – Oktávku stejné generace. Palubní počítač je přehledný, ale strohý, budíky jsou standart, plasty v interiéru jsou docela elegantní a neodrážejí světlo. Tlačítka jsou rozumně rozmístěná, zvláště pak ovládání rádia a klimatizace, to u konkurence nepamatuji. Loketní opěrka je vhodná, zvlášť pro osoby většího vzrůstu, pro které je prostorné 3D stilo jako dělané. Sedačka řidiče je stavitelná a spolu se stavitelným volantem umožňují nespočet kombinací. Řazení je takový standart, při závodění se ale musím docela dost natahovat. Především je ale bezproblémové s poměrně lehkým a jistým chodem. Čalounění je černé, stejně tak i sedačky. PS:Nesnáším kůži. Volant je sportovního tvaru GT v kůži, chybí jen multifunkce na volantu. Pozdvihnout musím také klimatizovanou přihrádku u spolujezdce a mnoho úložného prostoru. Rozměr kufru neurazí, ale ani nenadchne, dovolená pro dva nebo pro tři je ale dost dobře reálná.

Silné stránky

+Dynamika motoru po čipu
+spotřeba
+jízdní vlastnosti s ohledem na naše cesty
+kvalitní brzdový systém
+vzhled
+převodový poměr
+pohodlné sedačky + celkový komfort a prostornost
+možnosti klimatizace

Slabé stránky

-posilovač řízení
-řízení všeobecně
-dílenské zpracování
-problémy s cvakáním klimatizace při studeném motoru
-vibrace motoru

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

zatím žádné (jen rady a vstřícnost po telefonu)
FIAT Havířov.

Zkušenosti z testování

Vůz jsem byl nedávno řádně otestovat. Terény byly trojího druhu.
A) německá dálnice
B) české serpentýny s kvalitním povrchem
C) české serpentýny s nekvalitním povrchem

A) vůz nezklamal. Na dálnici se nese jako král a rychlosti snáší dobře. Boční větry jsou při vyšších rychlostech už celkem dost cítit, ale s vozem to naštěstí "neklátí". Zdoláno bylo 205km/h za pomoci konstelace všech hvězd. Naladění podvozku bych odhadoval jako bezpečné do 200km/h, s 215/45/17 by neměl být problém valit i 240 a ochotně tak soupeřit s vozy vyšších středních tříd, jen kdyby na to byla převodovka.

B) vůz zklamal. Né, že by to bylo továrním nastavením, spíše za to mohou gumy R15/65/195. Vzorek je sice Matador Elite MP44 :-D a nemám je vůbec za zlé, ale profil kola samotný se s měkou přední nápravou rád nemá. Vůz strašně plave na přední nápravě, guma se kroutí a spolu s malou odezvou volantu, to nepřidává k mému pohodlí. Za to v zatáčkách drží jako prase. Změna směru či korekce ale mohou být nebezpečné, ale na druhou stranu, mohl jsem si občas i dovolit přibrzdit v zatáčkách, což bych si s oktávkou nedovolil nikdy! Zadek obecně dobře zachytává těžiště, vůz je tedy ideální na zrychlování při výjezdu ze zatáček i v mírných zatáčkách, brzdit naopak se musí s rozvahou, neboť měkký předek, příliš odlehčuje zadek. Musím zmínit, že se i díky tomuto nastavení značně zvyšuje opotřebovávání předních brzd. Vůz se ale nechová nervozně a jakoby odpouštěl chyby, zvlášť v krizových situacích podržel.

C) žádné překvapení. Co jsem čekal jsem si i potvrdil. Na mou zvolené konfiguraci můžu praktikovat rally :-D Měkký předek s těžkým agregátem vepředu a velmi vlídnými tlumiči pohlcují nerovnosti jako otesánek. Nedělám z něj ofroad, rozhodně ale mohu tvrdit, že tam, kde běžný závodník začne brzdit, kvůli nevhodným silničním podmínkám, já mužu jen směle pod stejnou rychlostí korigovat směr a vybírat si díry které se mi líbí :-D Rány jsou převážně slyšet ze zadní nápravy, není to ale její tvrdostí, nýbrž lehce opotřebovanými silentbloky tlumičů.

 

Novinky v recenzi

23.8.2011 16:40

Servis za ssebou

138,800 km sebou přinesly výměnu náplní filtrů - palivo, kabina, vzduch a kontroly.
- kouřivost se snížila asi o 40%, ten filtr udělal dost. Pro jistotu budu měnit pravidelně s každým olejem.
- čekají mne ramena, protože fiat nemá asi rád vyměnitelné čepy - cca 5000,- i s výměnou (odhad)
a zadní silentbloky 600,- pokud seženu nářadí tak si udělám tuhle hnusnou práci sám.

-EGR ventil je prý vadný a musím ho vyměnit. Musím ho tak akorát vypnout a neřešit jejich návod vyhozený ze servisního programu, který rád mění úplně vše. (zase ale netvrdím, že je to úplně zbytečný díl jak si většina řidičů myslí)

22.6.2011 11:41

Shell Fuel Save Diesel

Tak jsem úspěšně absolvoval nádrž a dosáhl deklarované úspory, namísto 5l kombi defenzivní jízdy po okrskách jsem naměřil 5,6l kombi defenzivní jízdy po okrskách, což jsem zatím nenaměřil ani na dálnici. Vědci u shell ví co dělají, takže já jsem prostě ten blbec, co si myslel že "ušetří" :-D

20.6.2011 16:39

Oxidace zadních lamp

Tak po pátečním courání v kolonách, kdy každým sešlápnutím brzdového pedálu se pískání varovného signálu vadných světel, snažilo o exponenciální nárust mojí migrény. Hodinu poslechu líbezného tónu mne donutilo s tím něco provést. Naštěstí běžná závada. Zoxidovaný kontakt, rozsahu zasněženého polárního kruhu se sopečnou erupcí uvnitř. Nutno vyčistit, samice už byla definitivní roztažnožka, nechtěla se stáhnout, tak sem musel samci zvohnout nádobíčko. Zatím spokojenost. Sorry všem, komu jsem v pátek mohl připomínat agresivního řidiče :-D To nebylo úmyslně.


Další vozy Fiat Stilo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
7

zatím italům moc dobrou pověst nedělám. - v překladu "zatím se nic ne°ere", když opominu projev dílenského zpracování.

praktičnost
7

Pokud hodnotím praktičnost z mého pohledu, je bezkonkurenční, běžný jezdec ale praktičnost 3D stila velmi zkritizuje, tak jako každé jiné 3D vozidlo. Chybí tomu další pár dveří a pár mm na délku.

prostornost
7

Pro dvě osoby, vůz na cestu po Evropě. Pro rodinu už je značně stísněný, na 3D variantu je ale doslova bezkonkurenční v dané třídě.

jízdní vlastnosti
9

Tradiční ital. 3D stilo jezdí dobře, s benzínovým motorem by jezdilo ještě lépe. V této třídě nemá mnoho konkurentů pro srovnání, proto si mohu dovolit hodnotit vesměs nadstandartním počtem bodů.

jízdní komfort
8

Na 15" kolech je radost jezdit po našich cestách, občasné vrzání interiéru ovšem dojem nejvyššího komfortu značně kazí.

provozní náklady
7

Spotřeba je fajn, olej, filtry atpd už fajn moc nejsou. Člověk musí ročně opravdu mnoho najezdit aby se vyplatilo.

náhradní díly
6

žádná sláva, je to běžný standart. Pokud si člověk dá tu práci, dalí se sehnat díly i za rozumnou cenu (už tomu ale musí něco obětovat-čas)

výkon motoru
9

"J"ede "T"o "D"obře. Po čipu ještě lépe, jen toho dýmu by mohlo být méně :-) Turboefekt jako pra*e, naštěstí už hodně brzy odspoda.

spotřeba
8

velmi příznivé hodnoty, za to velmi citlivé na nohu. Dlouhodobě 5,2l

hlučnost motoru
3

ach ty starty.... Nebýt specifického zvuku roztáčení turba, asi bych raději volil motor z autobusu a políbil výfuk kdejakému traktoru. Na druhou stranu, mezi dízly patří mezi ty solidnější. Interiér je dobře tlumený a ve vysokých otáčkách hezky vrní

kvalita sedadel
8

Vyhovujou mi. Mě ano, mnoha lidem ne. Velmi dobře tvarované pro lidi střední šířky, vyšší postavy. Kompletně stavitelné je ale jen řidičovo sedadlo.

brzdy
9

ostré a citlivé. Pro mnoho lidí to může být problém, proto 9

zavazadlový prostor
6

Solidní porce prostoru, na 3D vozidlo.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…