Recenze
Fiat 500X 1.6 E-torq
Technické info
Přezdívka auta Zatím žádná.. ještě je brzo. Rok výroby 2016 Koupeno nové najeto [km]:5100 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 81 kroutící moment [Nm]: 152 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.5 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 350 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5
Popis vozu
Je prodaná.
Ale nechám si ji tady.. tak nějak z nostalgie - bylo to fajn auto.
:-)
A fakt jsem si nakonec to Tipo 1.4 koupil, v sedanu.
Mám ho v "garáži" taky.
Ještě nedávno jsem si myslel, že si koupím Tipo. A dost možná 1.4. Jednouduché auto. Nakonec jsem podlehl vábení a hlasu nostalgie a koupil si iXko.
Ten název je trochu surovost. Je to nový Sedici.
Podobně jako 500L je prostě nová Idea.
Jen se obě inspirovaly retrotvary 500... a udělaly to dobře.
Minimálně iXko působí uceleně, nic tam není navíc, ani nechybí... je prostě svoje.
Své filosofii jsem zůstal věrný aspoň při výběru motorizace: je to benzin, klasická atmosféra... 1.6 čtyřválec. Jeden z posledních atmosferických čtyřválců... tak jsem ho koupil, dokud to jde.
Kdo tady už byl si mohl všimnout, že původně jsem napsal karoserii hatchback.
Dneska jsem ho vzal mimo silnici. Opatrně a pomalu - mám najeto jen asi 1200km... ale opravil jsem si názor: je to SUV!
Malý a nenápadný... ale jen tak ho nic nezastaví.
Přidám fotky. Vzal jsem ho jen na takovou lesní cestu a travnatý svah, taky fakt nikdo nečeká, že to bude off-road, náhrada Defendra, ale příjemně mě překvapil. Prošli jsme takový ty standardní drobné lapálie všestranného použití... vyjeté koleje, mokrou trávu asi 18%... a úplně v klidu.
Na 17" kolech je tak na hranici - patří k těm autům s tvrdším podvozkem, ale ještě neobtěžuje.
Přesto na zimu přijdou 16". Tak uvidíme rozdíl.
:-)
Na půjčené předváděčce byly 18"... a ty teda fakt nebrat. Je sice pravda, že s nima lítala ta 1.4 turbo multiair jako motokára, ale já fakt nechci motokáru. A obávám se, že kdo chce motokáru, nekoupí si tohle auto, takže je to tak trochu podlehnutí módě velkých kol a tvrdých aut.
Je to můj pohled - možná při opravdu rychlé jízdě po italské autostrádě je to lepší... ale na takové použití bych si zase koupil jiné auto.
Já jsem chtěl univerzální auto, když jezdím většinou sám, občas dva... a jen tak 4x do roka ve 4... aby bylo spolehlivé a nenáročné na servis... a přesně takové auto mám.
Já jsem spokojen.
Silné stránky
Je s ním psina. Je v něm ticho a má ukrutně jistý jízdní vlastnosti. Ten MacPherson vzadu se fakt pozná.
Chování mimo asfalt. Úplně v klidu a bez námahy absolvuje situace, který by většinu aut "uvedly do rozpaků", a to dokonce včetně slabších ale SUVerénějších SUV!
Už jsem se mu omluvil.
:-)
Slabé stránky
Potřebujete velký kufr?
Trávíte většinu času rychlými přesuny po dálnici?
Pak si kupte jiný auto.
Vlastně to není slabá stránka - není chyba toho auta.. je to otázka volby pro účel.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Nechal jsem si na 5 tisících poprvé vyměnit olej. 3.500,- Kč.
Zcela přijatelné.
Předepsaný to pochopitelně není. Tak nějak ze zvyku.
Seřídili mi u toho světla.
+ Přehranej nějakej software - pokyn výrobce, vlastně ani nevím kterej.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Spokojenost - jako vždycky.
Novinky v recenzi
Není to novinka, ale aby to tady nepletlo:
500X je prodaná. Nechávám ji tady z nostalgie. Bylo to fajn auto.
Jezdím většinou Tipem. Tak, jak bylo plánováno.
:-)
Přesnost budíků....
Tak se to tak sešlo, že jsem jel dva dny po sobě stejnou trasu, stejné obsazení auta, moc jsem nespěchal... a jednou jsem jel svým iXkem a podruhé firemním Superbem.
No tomu se nedalo odolat!
Tak jsem srovnával. Jel jsem cstu cca 100 km, vždycky sám v autě... ten SuperB je 2.0 diesel, poslední "dvojkovej" = 125kW a šestikvalt.
Napřed jsem jel svám Fiátkem. Věren svému jménu jsem dal na tempomat 123 a jel... kousek městem, pak asi 12 km normální silnice s vesnicema a pak už jen po dálnici... končil jsem pod stejnou cedulí při vjezdu do Prahy.
A kontroloval jsem to stejnou navigací. Fyzicky stejným kusem.
Fiat jel při takto nastaveném tempomatu podle navigace 119 km/hod. A pod cedulí ukazovalo počítadlo kilometrů 95 km, palubní počítač ukazoval spotřebu 8,0 l/100. Ta atmosferická 1.6 prostě není na dálnici stavěná, a je to SUV = vysoké auto, s velkou čelní plochou.
Žádné překvapení.
No a o den později jsem jel tím Superbem.
Aby jel stejných 119 km/hod, musel mít tempomat na 127... a pod stejnou cedulí ukazoval, že jsme ujeli 98 km... při spotřebě podle palubního počítače 5,1 l/100.
Ano, byl o něco tišší... i když brčel víc na hluboko - ale to už je subjektivní, že mně to vadí. Normálním lidem možná ne.
:-)
Rozdíly nejsou velké. Nejsou velké?
Rychlost je u Fiata + 4km/hod... u Superba +8 km/hod. Teda chyba přesně dvojnásobná!
Vzdálenost nevím, jak moc je špatně nebo dobře... prostě Superb ukázal víc asi o 3%. Něco málo přes.
V praxi teda máte ve škodovce pocit, že jedete rychleji... a přitom vám vychází o něco nižší spotřeba - protože stejné litry spálené na více deklarovaných ujetých kilometrech znamená nižší průměrnou spotřebu.
Takže těch 5,1 přepočítaných podle této chyby se stává 5,25... furt to není špatné.
Co se nedá přehlédnout, že "chyby" jsem dobře pod kontrolou - vždycky ve prospěch.
:-)
Pořád ale platí, že pokud najedete hodně kilometrů, tak se vám rozdíl v ceně nafty vyplatí... přímé náklady na palivo jsou prostě významně nižší.
I když, pokud si já budu kupovat naftové auto na dlouhé přejezdy, stejně si raději koupím Fiata. Třeba Tipo v kombíku s 1.6 Multijet.
:-)
Tak jsem překročil 10 tis km... a spokojenost trvá.
A překročil jsem tu hodnotu způsobem, pro který tohle auto stvořeno nebylo - na dálnici.
Jel jsem včera na obrátku z Vysočiny do Plzně a zpátky... se zastávkou v Praze a Rokycanech.
Ujel jsem cca 500 km v jednom dni. A stále tvrdím, že sedačky jsou výborné.
Vrátil jsem se a na počítadle svítila průměrná rychlost 90 km/hod... včetně těch popojížděk po Praze, Plzni a Rokycanech... a svítila tam průměrná spotřeba 8.2 litrů na sto.
Já jsem úplně spokojený... je to na zimních kolech. I díky nim jsem se ale vrátil bez problému po zamrzající dálnici někdy po půlnoci...
Fotky na plechových kolech
Přidal jsem do galerie fotky na plechových kolech... menších - 16".
Myslím, že mu to moc neublížilo.
:-)
Zimní kola
Tak jsem iXko přezul na zimáky.
Popravdě nechápu, proč má jako nejmeníš rozměr schválených pořád bačkoroidních 215/60 R16, podstatně víc by se mi tam líbily 205/65 R16, ale nakonec jsem odolal pokušení si to udělat po svém, a obul jsem to podle TP.
Na Nokiany, WR D4. Kolem 100 jsou trochu slyšet, ale to musíte dávat pozor. Takže se vlastně paradoxně těším na první sníh!
:-)
Už teď se dá říct, že to ale auto prospělo... vážně uvažuju o tom, že na jaře ty 17" prodám i s diskama a koupím pěkný 16"...
První výměna oleje.
Nechal jsem si na 5 tisících vyměnit olej. Tak nějak ze zvyku, chci si to auto nechat dlouho.
;-)
Předepsaný to pochopitelně není. Podruhé to nechám vyměnit na 15 tis a pak už budu "kalendář" dodržovat.
Zatím se mi to na všech autech vyplácelo.
Stálo mě to asi 3.500,- Kč, což je úplně v pohodě. I když je to víc, než u malýho Punti - asi má víc oleje.
:-)
Dálnice...
Tak jsem auto vzal na dálnici, ač ji nemám rád. A musím trochu poopravit názor.
Jeli jsme do Prahy, a tam se moc jinak než po dálnici nedá z Vysočiny dojet... navíc byla sobota, tak jsem to risknul a jeli jsme.
Pořád trvám na tom, že to auto není stvořené jako dálniční polykač kilometrů, ale závěrem je, že se to, čas od času, dá vydržet.
Jeli jsme v 5, ale popravdě to beru tak, že jsme byli jakoby 4, protože jsem byl v autě jedinej chlap a všechny dámy jsou prostorově úsporné, až mimořádně úsporné, a jedna je vlastně ještě polotovarem - je jí asi 12.
;-)
Pořád ale platí, že jsme se do auta vešli, i cestující vzadu dokázali (tedy v tomto případě dokázaly) mluvit i za jízdy po úsecích D-d-d-d-1 před rekonstrukcí, a na té cestě bezmála 400km si iXko vzalo v průměru 7,5 litru... včetně průjezdu Prahou.
Na to, že auto má najeto necelých 5tis kilometrů mi to přijde dobrý. Čekal jsem od 1.6 atmosféry, co se ve vyšší rychlosti dost točí, víc.
Stále ještě je na 17" kolech. Jsem zvědav, co s tím pohodlím udělají 16", který dostane na zimu.
Ale aby bylo jasno - po sérii pochybovačných poznámek - pokud mluvím o tvrdém podvozku, je to ve smyslu srovnání s očekáváním, při pohledu na relativně vysoký "kočárek". Je to prostě tak tvrdý, že už je to skoro tak tvrdý, jako byl Passat... na rozdíl od něj je to ale excelentně řiditelné, takže člověk je ochoten to auto odpustit, jako cenu za tu stabilitu v zatáčkách.
Snad ještě dodám jedno zjištění k elektrické ruční brzdě: ukázalo se, že se dá v nastavení auta zvolit možnost "ruční ovládání", při kterém se zruší všechny automatické funkce a ručka prostě funguje jako ruční - zatáhne se nahoru = zabrzdí, zmáčkne se dolů = odbrzdí.
No, jsem si říkal, jak se můžou Italové takhle vzdát blbnutí s autem.. a nevzdali se.
:-)
Pětiblik
Psal jsem to včera... ale někam se to ztratilo - tak to napíšu znova, i když asi stručněji:
objevil jsem "tajemství" hodně diskutovaného "pětibliku". Ano, je to dost dlouho, ale na velkých kruhových objezdech se to vyloženě hodí, protože můžete řídit a auto pořád bliká.
A pokud to nechci, tak stačí přidržet tu páčku. Jen podržet - nepřeklapnout přes aretaci.
Zabliká dvakrát... třikrát, dokud držíte páčku vykloněnou. Jak ji pustíte, přestane blikat.
Velmi příjemné, užitečné, praktické... jen to chce se to naučit používat.
Mimo asfalt
Mimo asfalt je ještě lepší, než na silnici... přidám fotky.
Nevím, jestli to z nich ej úplně patrný... ale klid mimo sinici byl přesvědčivý.
:-)
Přidat názorDiskuse: Fiat 500X 1.6 E-torq
- Re: Re: Re: Tak je fakt na prodej.. přesednu do Tipa. 01.04.2021 14:50 idam.i
- Re: Re: Tak je fakt na prodej.. přesednu do Tipa. 30.03.2021 21:38 Ja Prvni 123
- Re: Re: Tak je fakt na prodej.. přesednu do Tipa. 30.03.2021 21:35 Ja Prvni 123
- Re: Tak je fakt na prodej.. přesednu do Tipa. 08.11.2019 13:58 Ronault.
- Re: Tak je fakt na prodej.. přesednu do Tipa. 07.11.2019 21:56 idam.i
- Tak je fakt na prodej.. přesednu do Tipa. 07.11.2019 21:20 Ja Prvni 123
- Re: Re: Velká paráda 29.07.2017 16:35 Dejf94
- Re: Velká paráda 10.05.2017 21:04 Ja Prvni 123
- Velká paráda 07.05.2017 22:14 Dejf94
- AutU to prospělo... už to asi nedokážu opravit. 05.11.2016 20:14 Ja Prvni 123
- Re: Re: Moc hezký Fiátek 19.09.2016 20:44 Verny_2013
- Re: Moc hezký Fiátek 24.08.2016 20:53 Ja Prvni 123
- Moc hezký Fiátek 24.08.2016 15:14 chetoos
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak nakonec 06.08.2016 18:26 Ja Prvni 123
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak nakonec 05.08.2016 23:20 JTF
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak nakonec 05.08.2016 08:22 Ja Prvni 123
- Re: Vítej do klubu 03.08.2016 22:04 Ja Prvni 123
- Vítej do klubu 03.08.2016 20:33 MLJC500
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak nakonec 02.08.2016 14:20 JTF
- Re: Fiat 500X 01.08.2016 20:32 Ja Prvni 123
- Re: Najlepšia voľba 01.08.2016 20:30 Ja Prvni 123
- Re: Momentálně nejhezčí FIAT 01.08.2016 20:27 Ja Prvni 123
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak nakonec 01.08.2016 20:26 Ja Prvni 123
- Fiat 500X 01.08.2016 19:18 richard1969
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak nakonec 01.08.2016 14:54 JTF
- Najlepšia voľba 01.08.2016 10:07 iudex
- Momentálně nejhezčí FIAT 01.08.2016 09:32 Sky for everybody
- Re: Re: Re: Re: Re: Tak nakonec 31.07.2016 20:49 Ja Prvni 123
- Re: Re: Re: Re: Tak nakonec 31.07.2016 20:23 JTF
- Re: Re: Re: Tak nakonec 31.07.2016 19:20 Ja Prvni 123
Další vozy značky Fiat
-
Fiat 500X (2015) Majitel: MLJC500
Přidáno: 13.12.2015 2110 Majitel 9.11 Uživatelé
-
Fiat Bravo (1996) Majitel: Abarth.js
Přidáno: 12.9.2012 159 Majitel 9.96 Uživatelé
-
Fiat 500 (1971) Majitel: tomike
Přidáno: 18.11.2008 8710 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Fiat Bravo (2008) Majitel: scooter_x (AlkoholixXx)
Přidáno: 3.7.2008 1099 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Fiat Coupe (1998) Majitel: Sonny Crockett
Přidáno: 25.6.2010 4610 Majitel 9.92 Uživatelé