Recenze
Peugeot 306 1.6 8v 65kW
Technické info
Přezdívka auta Peugeot 306 Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:166700 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1587 výkon [kW]: 65 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.9 maximální rychlost [km/h]: 178 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.2
Popis vozu
Vzhledem k tomu, že moje předchozí auto (Škoda Favorit) začínalo pomalu, ale jistě odcházet do automobilového nebe, jestli teda nějaký je, začal jsem se postupně poohlížet po nějakém novém povozu.
Jak to začalo?
Prvotně jsem se poohlížel po větším autě, sedan nebo kombík, přinejlepším v naftě. V hledáčku jsem měl Peugeot 406, 1.9TD, bohužel většina kousků, co jsem našel, mělo natočeno 300-400 tis. km, nic moc výbava, a s poměrně zrezlou karoserií. Pokukoval jsem i po Octavii 1.6 benzín v sedanu, ale cena bylo trochu mimo můj limit. Brouzdal jsem po internetu a pokukoval po nějaké alternativě, až to přišlo! Peugeot 306 v hatchbacku mi padnul do oka. Začal jsem se postupně zajímat o tohle auto, v kombíku se mi nelíbilo, v sedanu už vůbec ne, takže jsem od rodinného kombíku v naftě začal pomalu konvertovat k malému hatchbacku v benzínu, neboť s kilometrovým nájezdem u nafty to vypadalo stejně jako u 406, volba padla na benzín. Pro nejlepší poměr výkon/spotřeba jsem usoudil, že 1.6 benzín bude nejlepší.
Výběr hotov, teď nějaké sehnat!!
Zmínil jsem se o to, že hodlám koupit auto před známým, následující den mi volal, že našel auto vyhovující mým požadavkům. Auto stálo v Německu, pár kilometrů pod Mnichovem. Po týdnu bylo auto u známého na dílně, kde se opravila máčknutá kapota a měnší kosmetické detaily na karoserii, poté auto stálo přes týden v lakovně, než se na něm začalo pracovat. Poté se ještě přebrousil spodek karoserie a natřel se, vyměnili se kosti stabilizátoru a čepy řízení. Jak bylo tohle hotové, auto mi známý přivezl, a podal žádost na magistrát, vzhledem k tomu, že bylo trochu nešťastně svátky, tak jsem čekal týden na SPZ. Během této doby jsem dal komplet přední brzdy, a nalakoval brzdiče a bubny na zadní nápravě.
Po dovozu:
Najeto 164 tis. km
lehce máčknutá kapota
servisní kniha do 140 tis. - oficiální servis Peugeot
po prvním majiteli
Info o autě:
Peugeot 306 1.6 8v - 65kW
5-dveřový hatchback
tmavě červená metalíza
15" alu kola s gumou 195/50 R15 - zapsané v TP
Pokovená skla
Výbava:
okna a zrcátka v elektrice
dešťový senzor
posilovač řízení
klimatizace - aktuálně nefunkční (netěsnost klimachladiče)
mlhovky
Aktuální nedostatky:
chybí ostřikovač světla
levý zadní podběh
vyměnit anténu
nefunkční klimatizace
Úpravy:
Navrtané maznice na zadní nápravě a natlačená vazelína k ložiskům, neboť u tohoto vozu jsou nápravy pomalu, ale jistě odcházející záležitostí, potvrdí asi každý majitel 306.
Plánované úpravy:
Elektrony do tmavší barvy + nové letní obutí
Úprava výfuku (lazené svody, výfukové potrubí z nerezu se zachováním katalyzátoru a středového tlumiče, koncový díl výfuku buď originál nebo lazený - žádný extrém, spíš mi jde o vzhled koncovky než o brutální zvuk, mám rád v autě klid)
Bavlněný vzduchový filtr
Prodloužení střechy
Silné stránky
Nestárnoucí design
Jízdní vlastnosti
Pohodlný posez
Dešťový senzor
Jízdní komfort
Slabé stránky
Zadní náprava
Přeposilované řízení
Rychle se špinící záď auta
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Poruchy:
Po ujetí cca 100 km od nákupu se propálil výfuk těsně před koncovým tlumičem, zvouček luxusní, ale nedalo se s tím moc jezdit, neboť v autě byl hrozný hluk. Oprava: Zavařen!
--------------------------
Při brždění se rozkmitala zadní náprava, při přejezdu nerovností tupé rány do podlahy
Oprava: Převážení zadních kol,výměna silentbloků na zadní nápravě!
Novinky v recenzi
Vyhrivani sedacek
O vikendu jsem zjistil, ze me auto disponuje vyhrivanim prednich sedacek, bohuzel predchozimu majiteli prestalo vyhrivani fungovat (prelamany topny drat), tak odstranil ovladani a nahradil ho kastlikem, kazdopadne kdyby jste nekdo vedel o sedackach s funkcm vyhrivanim v dobrem stavu, dejte vedet!!
Zadní podběh!
Po usilovném snažení jsem dnes sehnal zadní levý podběh, sice ze sedana, ale chvilku sem si zařádil s nožem a je tam!! ;-)
Tak jsem úspěšně absolvoval cestu do Alp a zpět, cca 1000 km s průměrnou spotřebou 6,4l/100km :)
První servis
Takže jsem dnes podstoupil první větší servis: výměna komplet rozvodů a vodní pumpy, oleje v motoru i v převodovce a kontrola ventilů.
A cena??? Krasnych 4500,- i se spropitným ;-)
Spotřeba po ujetí 3000km
Průměrná kombinovaná spotřeba: 8,2l/100km
Spotřeba mimo město: 6,3l/100km
Spotřeba ve městě: Ohromná!!
Další vozy Peugeot 306
-
Peugeot 306 (2000) Majitel: Ivkopivko
Přidáno: 25.3.2013 69 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Peugeot 306 (2000) Majitel: MilanF1
Přidáno: 3.2.2010 1010 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Peugeot 306 (2000) Majitel: ghotic.ghotic(new Mazlík)
Přidáno: 19.4.2009 24410 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Peugeot 306 (1998) Majitel: parkoviště
Přidáno: 29.11.2009 1410 Majitel 9.79 Uživatelé
-
Peugeot 306 (1996) Majitel: tai
Přidáno: 30.11.2009 19 Majitel 9.72 Uživatelé