Recenze
Technické info
Přezdívka auta Traktůrek Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:150000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1150 výkon [kW]: 44 kroutící moment [Nm]: 95 maximální rychlost [km/h]: 165 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 250 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6
Popis vozu
Zdravím všechny! Tuto recenzi jsem se rozhodl napsat, abych pomohl vyvrátit mýtus o francouzských autech, že jsou to nekvalitní auta, co přestanou startovat jakmile teploměr zamíří pod bod mrazu - OPAK JE PRAVDOU!
Před pár lety jsme potřebovali druhé auto na dojíždění do práce 2x40km. Bohužel nejsem vlastník Agrofertu a tak žádné dotace jsem na vůz nedostal, muselo stačit 50tis.Kč a to prosím včetně pojištění !! :-) :-) Byl čas vánoc a mě čekaly dlouhé noci na internetu a odpolední návštěvy autobazarů.
Protože jsem v té době ještě trochu měl rád Škodovky, zkusil jsem hledat Fábii I 1.4 MPI, ale podmínkou bylo ABS, 2xAirbag a klimatizace. Zděsil jsem se = v ČR něco takového za 50tis. prostě neseženu, v bazarech se na mě dívali jak na blázna, komentáře kamarádů "na co Ti je ABS", "místo klimy je lepší okno" jsem ignoroval a radikálně jsem změnil svůj postoj ke značce co chci.
Vzpomněl jsem si, že jako mladík jsem velmi obdivoval tehdy nový Peugeot 206 a tak jsem rychle nastudoval, jaký motor je spolehlivý, na co si dát pozor atd. Byl jsem překvapený, že i automechanik od Peugeotu mi doporučil úplně obyčejný malinký 4-válec 1150cm3 s výkonem 44kW a 95nm točivým momentem. Varoval mě před 3-dveřákem, protože velmi brzo odchází mechanismus odklápění předních sedadel. Na Peugeotím fóru jsem pochopil, že je lépe vzít facelift, kde se zlepšil interiér, ale také odtékání vody někde v přední kapotě... Nebudu to protahovat, po únavném výběru mě tak začal tlačit čas, že jsem koupil vůz v docela "proflátknutém" Ostravském menším autobazaru, samozřejmě bez servisní knížky a historie, původem z Itálie, rok jezděný přítelkyní majitele autobazaru(to se mi právě líbilo). Dal jsem zkušební jízdu a vzal auto na rampu. Kupodivu bazarista neprotestoval. Našel jsem díru ve výfuku a těsnění olejové vany už netěsnilo. Jinak vše ok, klimu v zimě zkoušet bohužel moc nešlo, ale kompresor jel :-) Jinak auto působilo nečekaně zachovale a hlavně startování, motor, spojka, brzdy - vše v pořádku. Tož jsem usmlouval menší slevičku a rozpočet i s pojištěním byl dodržen. Domů jsem už jel za tmy a objevoval krásy francouzského smyslu pro detail, pro mě Škodováka něco jako civilizační šok. Nejdříve mě překvapilo příjemné podsvícení ciferníků i středového panelu, dostalo mě funkční podsvícení popelníku !!! i schránky spolujezdce, polohovatelné opěrky hlavy v předozadním směru!!!, pak jsem nečekal, že bude fungovat i el. ovládání a vyhřívání zrcátek, dokonce el. ovládání oken bylo ok! Jsem z Beskyd, ABS jsem vyzkoušel na sněhu hned ten den, krásně vedlo stopu rovně a brzdilo bez kopanců do pedálu. Co mě zaráželo, bylo, že auto i s děravým výfukem je tišší při 90km/h než tehdy naše hlavní auto Fábie II kombi magic HTP 51kw 2009!!!(Škodo styď se! :-) )! Na voze byly naštěstí jakési zimní pneu Rotex(docela fajn) s 5mm vzorkem a tak jsem domů dojel překvapivě v pohodě bez stresu. Jinak vůz perfekně topil, větráky bez pazvuků a pískání i na nej. stupeň (Škodo styď se! :-) ). Začal jsem se sám sebe ptát, co to jsou všude v médiích za kecy o fran. autech. Měl jsem Fábii I HTP 5let, pak Fábii II HTP 6 let a pořád něco nebylo ok, u obou aut po 120tis.km začal zlobit motor, inu HTP - Hitlerova Tajná Pomsta se podařila :-)
Další měsíc po výplatě jsem nechal přetěsnit vanu(spec. silikon 350kč), vyměnil rozvodovou sadu(druhovýroba 2500kč) a vodní pumpu (druhovýrova 550kč), vyměnil olej, filtry a svíčky. Výfuk jsem sehnal MST celý za 1750kč - překvapení bylo, že 206 nemá ani vlnovec ani druhý tlumič, přesto je tišší než tehdy poslední výkvět HTP verze CGPA 51kw s dvěmi velkými tlumiči a vlnovcem! (Škodo styď se! :-) ) Pro jistotu jsem jezdil na OMV benzín s aditivem VIF Super. Vůz to vzal jako odměnu - byl tak tichý, že jsem to nechápal, asi po dvou týdnech se nečekaně zvedl i pocitově výkon. Spotřeba počítaná 6.4l (zima, dálnice 2x40km)! 206 starovala napoprvé i ve velkých mrazech, velmi rychle začala topit a člověk si mohl jen užívat měkké odpružení a ticho v kabině. Samozřejmě nad 110km/h už motor šel slyšet docela výrazně, čemuž pomáhal vydatně i MST výfuk laděný na nižší tóny :-D
Teď asi čekáte něco hrozného, ale právě NIC se nedělo a další dva roky jsem s tímto autíčkem najezdil asi 25tis.km. Během té doby jsem vyměnil termostat(druhovýroba 320Kč) a senzor pedálu(druhovýroba 150Kč), toď VŠE! Jó, ještě jsem musel koupit novou baterku do klíčů, protože jsem málem zapomněl, že vůz měl centrál - ano také zcela funkční dodnes :-)
POINTA - nyní vůz je prodaný, ale zůstal v rodině. Jezdí dobře, nezlobí. Jediná vážná závada je v současnosti ta, že kuna překousla kabel v motoru, bohužel docela šikovně, což bude něco stát. Zimní pneu Rotex dosloužily statečně, teď se snaží Firestone neudělat si v horách ostudu :-) Co dodat? Nevěřte novinářským testům, ani placeným článkům. Lepší je si pročíst fóra dané značky, určitě vám tam poradí. Jedno vím teď jistě - francouzská auta nejsou špatná, dokonce v komfortu patří na špičku, jen musíte jako u těch německých vybrat správný motor a verzi :-)
Silné stránky
Dizajn (exteriér i interiér)
Komfort
Radost řídit a jezdit v něm
Levné náhradní díly z druhovýroby
Antikorozní ochrana
Dobrý výhled
Spolehlivost!
Slabé stránky
Menší kufr
Pomalejší servo, ale je přesné
Slabší brzdy, asi jako Fábie I
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Termostat 320kč
Senzor br. pedálu 150kč
Tyčky stabilzátoru 2x250Kč
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
No raději bych tam už nešel, ale kdo ví co mě čeká :-D
Motor 1124 cm³, 44kw, 95nm
Tento malý motor je pro mne opravdu příjemným překvapením. Oproti HTP 51kw mu chybí jend síla v dolním pásmu do těch 1600 otáček, takže si nemůžete dovolit rozjezd na dvojku, jak jsem občas z lenosti dělával u HTP :-)
To je ale tak vše co se dá motoru vyčíst, protože motor má sametový běh, nevibruje, neduní, vytáčí se do 6000 s přehledem a na okreskách jezdí do 6l. Neodpustím si také, že je to velmi spolehlivý motor, nic strašného jak HTP, při dobré údržbě opravdu držák, navíc levně opravitelný.
Jsem odchovanec Škodovek a koncernů, s tím, že od malička do mě okolí duje, jak jsou frantíci špatní. Jak jsou tyhle hospodské povídačky vedle jsem musel pochopit až na vlastní zkušenost :-)
Tento motor můžu jenom doporučit pro nenáročné řidiče, má totiž něco co by se dalo nazvat harmonie, to samé cítím u fordího duratecu 1.6 :-)
Novinky v recenzi
Jízdní vlastnosti
Úplně jsem zapoměl na popis jízdních vlastností P206. Pozor, existují i verze GT 2.0i, které mají víceprvkovou zadní nápravu :-), v tom je 206 zajímavá i pro začínající tuningaře. V mém případě však jde o klasickou jednoduchou torzní tyč. Tak tedy budu porovnávat vůči Fábii I HTP, kterou jsem měl více jak pět let, kupovanou jako novou.
Peugeot je komfortní zejména na dálnici, pěkné i rozbité okresce. Co však mu moc nesedí, je rozbitá polní cesta anebo cesta z beton. panelů, tam se celý interiér roztřese jak by trpěl zimnicí. Fábie I nedává takový komfort na rozbité okresce, ale zato si poradí se ctí s polňačkou, či betonovým tankodromem :-) Fábie I i P206 snesnou i rychlou jízdu s ostře řezanými zatáčkami, na svou dobu obě auta patřila k tomu lepšímu. P206 se jen méně naklání a tak máte subjektivně lepší pocit kondroly vozu.P206 je prostě nižší a je to znát, a to platí i o bočním větru na dálnici, kde 206 je tam stejně dobře jako např. můj služební Rapid SB, zatímco Fa1 už vyžaduje držet volant velmi pevně, nejlépe i zubama :-)
Fa1 má ale o řád lepší rychlost rekace řízení a také o řád lepší řazení, tam 206 ztrácí. Pokud jste běžný řidič, nic takového nebudete vnímat, pokud jste fajnšmekr, může to dost vadit :-)
Audio :-)
Málem bych zapoměl. Po pár měsících koupě vozu jsem měl tu možnost koupit levně autorádio/CD/USB Sony 4x40w :-) Neváhal jsem a koupil. Moc jsem nevěřil, že reproduktory vůbec ve dveřích budou. Zapojili jsme kabel, zapli rádio - muzika začla hrát i v zadních dveřích!!! Dle mého to v autobazaru zapoměli vymontovat :-D Zvuk je nečekaně kvalitní, lepší než v mém Focusu II Trend :-)
Přidat názorDiskuse: Peugeot 206
- Re: Občas někdo žije mimo tento vesmír a realitu :-) 06.04.2017 17:05 koblih
- Občas někdo žije mimo tento vesmír a realitu :-) 05.04.2017 23:38 Bobanus
- Re: Re: (Bobanusi styď se :-) ) 05.04.2017 11:33 koblih
- Re: (Bobanusi styď se :-) ) 05.04.2017 09:57 Bobanus
- (Bobanusi styď se :-) ) 05.04.2017 09:20 koblih
- Re: To je recenze... 04.04.2017 18:19 Bobanus
- To je recenze... 04.04.2017 14:17 Đawson
Další vozy Peugeot 206
-
Peugeot 206 (2003) Majitel: tmaxSVK
Přidáno: 5.8.2023 010 Majitel 10.00 Uživatelé
-
Peugeot 206 (2004) Majitel: tmaxSVK
Přidáno: 16.3.2019 09 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Peugeot 206 (2006) Majitel: buky1911
Přidáno: 14.2.2011 208 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Peugeot 206 (2004) Majitel: parkoviště
Přidáno: 6.2.2009 38 Majitel 9.81 Uživatelé
-
Peugeot 206 (2004) Majitel: Riki206
Přidáno: 6.6.2008 2010 Majitel 9.78 Uživatelé