Recenze

10 Majitel

Peugeot 206

9.05 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Peugeot 206, foto 1 Peugeot 206, foto 2 Peugeot 206, foto 3 Peugeot 206, foto 4 Peugeot 206, foto 5 Peugeot 206, foto 6 Peugeot 206, foto 7
 

Technické info

Přezdívka auta Traktůrek Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:150000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1150 výkon [kW]: 44 kroutící moment [Nm]: 95 maximální rychlost [km/h]: 165 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 250 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6

Popis vozu

Zdravím všechny! Tuto recenzi jsem se rozhodl napsat, abych pomohl vyvrátit mýtus o francouzských autech, že jsou to nekvalitní auta, co přestanou startovat jakmile teploměr zamíří pod bod mrazu - OPAK JE PRAVDOU!

Před pár lety jsme potřebovali druhé auto na dojíždění do práce 2x40km. Bohužel nejsem vlastník Agrofertu a tak žádné dotace jsem na vůz nedostal, muselo stačit 50tis.Kč a to prosím včetně pojištění !! :-) :-) Byl čas vánoc a mě čekaly dlouhé noci na internetu a odpolední návštěvy autobazarů.

Protože jsem v té době ještě trochu měl rád Škodovky, zkusil jsem hledat Fábii I 1.4 MPI, ale podmínkou bylo ABS, 2xAirbag a klimatizace. Zděsil jsem se = v ČR něco takového za 50tis. prostě neseženu, v bazarech se na mě dívali jak na blázna, komentáře kamarádů "na co Ti je ABS", "místo klimy je lepší okno" jsem ignoroval a radikálně jsem změnil svůj postoj ke značce co chci.

Vzpomněl jsem si, že jako mladík jsem velmi obdivoval tehdy nový Peugeot 206 a tak jsem rychle nastudoval, jaký motor je spolehlivý, na co si dát pozor atd. Byl jsem překvapený, že i automechanik od Peugeotu mi doporučil úplně obyčejný malinký 4-válec 1150cm3 s výkonem 44kW a 95nm točivým momentem. Varoval mě před 3-dveřákem, protože velmi brzo odchází mechanismus odklápění předních sedadel. Na Peugeotím fóru jsem pochopil, že je lépe vzít facelift, kde se zlepšil interiér, ale také odtékání vody někde v přední kapotě... Nebudu to protahovat, po únavném výběru mě tak začal tlačit čas, že jsem koupil vůz v docela "proflátknutém" Ostravském menším autobazaru, samozřejmě bez servisní knížky a historie, původem z Itálie, rok jezděný přítelkyní majitele autobazaru(to se mi právě líbilo). Dal jsem zkušební jízdu a vzal auto na rampu. Kupodivu bazarista neprotestoval. Našel jsem díru ve výfuku a těsnění olejové vany už netěsnilo. Jinak vše ok, klimu v zimě zkoušet bohužel moc nešlo, ale kompresor jel :-) Jinak auto působilo nečekaně zachovale a hlavně startování, motor, spojka, brzdy - vše v pořádku. Tož jsem usmlouval menší slevičku a rozpočet i s pojištěním byl dodržen. Domů jsem už jel za tmy a objevoval krásy francouzského smyslu pro detail, pro mě Škodováka něco jako civilizační šok. Nejdříve mě překvapilo příjemné podsvícení ciferníků i středového panelu, dostalo mě funkční podsvícení popelníku !!! i schránky spolujezdce, polohovatelné opěrky hlavy v předozadním směru!!!, pak jsem nečekal, že bude fungovat i el. ovládání a vyhřívání zrcátek, dokonce el. ovládání oken bylo ok! Jsem z Beskyd, ABS jsem vyzkoušel na sněhu hned ten den, krásně vedlo stopu rovně a brzdilo bez kopanců do pedálu. Co mě zaráželo, bylo, že auto i s děravým výfukem je tišší při 90km/h než tehdy naše hlavní auto Fábie II kombi magic HTP 51kw 2009!!!(Škodo styď se! :-) )! Na voze byly naštěstí jakési zimní pneu Rotex(docela fajn) s 5mm vzorkem a tak jsem domů dojel překvapivě v pohodě bez stresu. Jinak vůz perfekně topil, větráky bez pazvuků a pískání i na nej. stupeň (Škodo styď se! :-) ). Začal jsem se sám sebe ptát, co to jsou všude v médiích za kecy o fran. autech. Měl jsem Fábii I HTP 5let, pak Fábii II HTP 6 let a pořád něco nebylo ok, u obou aut po 120tis.km začal zlobit motor, inu HTP - Hitlerova Tajná Pomsta se podařila :-)

Další měsíc po výplatě jsem nechal přetěsnit vanu(spec. silikon 350kč), vyměnil rozvodovou sadu(druhovýroba 2500kč) a vodní pumpu (druhovýrova 550kč), vyměnil olej, filtry a svíčky. Výfuk jsem sehnal MST celý za 1750kč - překvapení bylo, že 206 nemá ani vlnovec ani druhý tlumič, přesto je tišší než tehdy poslední výkvět HTP verze CGPA 51kw s dvěmi velkými tlumiči a vlnovcem! (Škodo styď se! :-) ) Pro jistotu jsem jezdil na OMV benzín s aditivem VIF Super. Vůz to vzal jako odměnu - byl tak tichý, že jsem to nechápal, asi po dvou týdnech se nečekaně zvedl i pocitově výkon. Spotřeba počítaná 6.4l (zima, dálnice 2x40km)! 206 starovala napoprvé i ve velkých mrazech, velmi rychle začala topit a člověk si mohl jen užívat měkké odpružení a ticho v kabině. Samozřejmě nad 110km/h už motor šel slyšet docela výrazně, čemuž pomáhal vydatně i MST výfuk laděný na nižší tóny :-D

Teď asi čekáte něco hrozného, ale právě NIC se nedělo a další dva roky jsem s tímto autíčkem najezdil asi 25tis.km. Během té doby jsem vyměnil termostat(druhovýroba 320Kč) a senzor pedálu(druhovýroba 150Kč), toď VŠE! Jó, ještě jsem musel koupit novou baterku do klíčů, protože jsem málem zapomněl, že vůz měl centrál - ano také zcela funkční dodnes :-)

POINTA - nyní vůz je prodaný, ale zůstal v rodině. Jezdí dobře, nezlobí. Jediná vážná závada je v současnosti ta, že kuna překousla kabel v motoru, bohužel docela šikovně, což bude něco stát. Zimní pneu Rotex dosloužily statečně, teď se snaží Firestone neudělat si v horách ostudu :-) Co dodat? Nevěřte novinářským testům, ani placeným článkům. Lepší je si pročíst fóra dané značky, určitě vám tam poradí. Jedno vím teď jistě - francouzská auta nejsou špatná, dokonce v komfortu patří na špičku, jen musíte jako u těch německých vybrat správný motor a verzi :-)

Silné stránky

Dizajn (exteriér i interiér)
Komfort
Radost řídit a jezdit v něm
Levné náhradní díly z druhovýroby
Antikorozní ochrana
Dobrý výhled
Spolehlivost!

Slabé stránky

Menší kufr
Pomalejší servo, ale je přesné
Slabší brzdy, asi jako Fábie I

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Termostat 320kč
Senzor br. pedálu 150kč
Tyčky stabilzátoru 2x250Kč

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

No raději bych tam už nešel, ale kdo ví co mě čeká :-D

Motor 1124 cm³, 44kw, 95nm

Tento malý motor je pro mne opravdu příjemným překvapením. Oproti HTP 51kw mu chybí jend síla v dolním pásmu do těch 1600 otáček, takže si nemůžete dovolit rozjezd na dvojku, jak jsem občas z lenosti dělával u HTP :-)
To je ale tak vše co se dá motoru vyčíst, protože motor má sametový běh, nevibruje, neduní, vytáčí se do 6000 s přehledem a na okreskách jezdí do 6l. Neodpustím si také, že je to velmi spolehlivý motor, nic strašného jak HTP, při dobré údržbě opravdu držák, navíc levně opravitelný.
Jsem odchovanec Škodovek a koncernů, s tím, že od malička do mě okolí duje, jak jsou frantíci špatní. Jak jsou tyhle hospodské povídačky vedle jsem musel pochopit až na vlastní zkušenost :-)
Tento motor můžu jenom doporučit pro nenáročné řidiče, má totiž něco co by se dalo nazvat harmonie, to samé cítím u fordího duratecu 1.6 :-)

 

Novinky v recenzi

9.4.2017 16:52

Jízdní vlastnosti

Úplně jsem zapoměl na popis jízdních vlastností P206. Pozor, existují i verze GT 2.0i, které mají víceprvkovou zadní nápravu :-), v tom je 206 zajímavá i pro začínající tuningaře. V mém případě však jde o klasickou jednoduchou torzní tyč. Tak tedy budu porovnávat vůči Fábii I HTP, kterou jsem měl více jak pět let, kupovanou jako novou.

Peugeot je komfortní zejména na dálnici, pěkné i rozbité okresce. Co však mu moc nesedí, je rozbitá polní cesta anebo cesta z beton. panelů, tam se celý interiér roztřese jak by trpěl zimnicí. Fábie I nedává takový komfort na rozbité okresce, ale zato si poradí se ctí s polňačkou, či betonovým tankodromem :-) Fábie I i P206 snesnou i rychlou jízdu s ostře řezanými zatáčkami, na svou dobu obě auta patřila k tomu lepšímu. P206 se jen méně naklání a tak máte subjektivně lepší pocit kondroly vozu.P206 je prostě nižší a je to znát, a to platí i o bočním větru na dálnici, kde 206 je tam stejně dobře jako např. můj služební Rapid SB, zatímco Fa1 už vyžaduje držet volant velmi pevně, nejlépe i zubama :-)
Fa1 má ale o řád lepší rychlost rekace řízení a také o řád lepší řazení, tam 206 ztrácí. Pokud jste běžný řidič, nic takového nebudete vnímat, pokud jste fajnšmekr, může to dost vadit :-)

4.4.2017 15:17

Audio :-)

Málem bych zapoměl. Po pár měsících koupě vozu jsem měl tu možnost koupit levně autorádio/CD/USB Sony 4x40w :-) Neváhal jsem a koupil. Moc jsem nevěřil, že reproduktory vůbec ve dveřích budou. Zapojili jsme kabel, zapli rádio - muzika začla hrát i v zadních dveřích!!! Dle mého to v autobazaru zapoměli vymontovat :-D Zvuk je nečekaně kvalitní, lepší než v mém Focusu II Trend :-)


Další vozy Peugeot 206



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
7
prostornost
8
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
9
provozní náklady
9
náhradní díly
9
výkon motoru
5

V dolních otáčkách do 2000 slabší než HTP 51kw, jinak velmi točívý sympatický motorek

spotřeba
8
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
7
brzdy
6
zavazadlový prostor
4





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…