Recenze
Volkswagen Golf 1,4 FSi Trendline
Technické info
Přezdívka auta Golfík Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:88000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1398 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 130 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12.9 maximální rychlost [km/h]: 175 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 350 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5 (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
Jak to všechno začalo...
Ke koupi nového auta jsem se rozhodl po 5-ti letech a 50000km vlastnictví Škody Fabie sedan 1,4Mpi.
Ne že by to bylo špatné auto, právě naopak, ale prostě v jistých směrech už jsem chtěl trochu kupředu. Ono to byla totiž úplně chudobka bez klimy, abs,... a i motoru pár koní chybělo, když ale tyhle věci pominu, tak jsem byl s Fabkou naprosto spokojen. Ani jedna porucha, dobrý motor, prostě se s ní těžko loučilo. Ale co naplat, bylo třeba ji prodat, dokud měla nějakou cenu.
Nejdříve jsem dost vážně uvažoval o koupi Fordu C-Max (nejlíp 1,8 benzín), už jsem měl jeden kvalitní kousek vyhlídnutý, ale někdo byl rychlejší...
Díval jsme se i po Golfu Plus, ale ten stál zase moc peněz a třeba na octávku mám moc krátkou garáž. Ale tu má snad každý, tak jsem ji stejně ani nechtěl.
Poté naskytla možnost koupit onoho Golfa. Auto po první majitelce, 46000km, pravidelný servis. Ve výbavě vše důležité: ABS+ASR, 6x airbag, 2-zónová aut. klima, el okna + zrcátka, orig. rádio na CD... To všechno ve spojení s tím, že mám známé v servisu Škoda (Octavia=skoro Golf,to nemyslím zle), tak nebylo co řešit. Škoda jen, že neměl silnější motor (původně jsem chtěl 1.6), na druhou stranu na moje cestování hlavně po městě i 1.4 a 66kw stačí.
Dnes po zhruba 10-ti měsících provozu můžu hodnotit.
Auta jako takové je perfektní, jen mě občas zamrzí, že nemá pár koní navíc. Hlavně když se trochu více naloží, tak už se mu moc nechce a s tím roste i spotřeba.
Jinak v obvyklém osazení kdy 90% času jezdíme v autě dva, není problém jak s dynamikou, ani se spotřebou.
Do 3000ot. nic moc, pak motor ožije a na svůj výkon jede docela dobře (Samozřejmě že s nějkýma TDI nebo TSI se to nedá srovnat) ale když to porovnám se skoro stejně výkonou služební Fabií II 1.4 63kw, tak je to docela rozdíl.
Ted něco ke spotřebě. Jezdím hlavně krátké trasy (do 15km a po městě) a spotřeba se drží kolem 7 l/100km. Když jsem tu a tam vyrazil na nějakou dálkovou, tak se dala spotřeba mimo město stlačit i na 5 l/100km (90-100km/h), ale naopak na dálnici zase výletla celkem nahoru, zhruba k 8 l.
Silné stránky
Dostatek prostoru, stejně tak pro moje potřeby dostatečně velký kufr.
Potom určitě zpracování a celková kvalita a spolehlivost.
Když to porovnám s otcovou Octavii II, tak potěší takové detaily jako semišem potažený vnitřek přihrádky před spolujezdce, látkou potažené sloupky nebo třeba stropní madla které krásně pomalu dolehnou a nevystřelí jak z praku, plynová vzpěra kapoty...
Jinak je to prostě kvalitou Volkswagen jako každý jiný.
Dále kutivovanost motoru (po přesednutí z TDI obrovský rozdíl) a krásný zvuk nad 4000ot.
Slabé stránky
Jak už jsem napsal, slabší motor. Srdce říká, že by mu slušelo určitě něco silnějšího, ale mozek říká, že to takhle úplně stačí
(i když... :-))
Škaredý volant, tohle je jedna z mála věcí, kde inženýři z NDR udělali chybu!
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Asi po půl roce se problém s lambda sondou (na provoz vozu to nemělo vliv) ale pořád mě obtěžovala svítící kontrolka, proto výměna sondy.
Jinak jen pravidelná servisní prohlídka, toť vše.
Úpravy
Chromavané kliky dveří od Milotecu a nové lité 16" kola od Škody (draconis).
Montáž tažného zařízení. Na vzhledu sice nepřidá (spíš naopak) ale pro moje účely poslouží moc dobře.
Novinky v recenzi
Nové rádio
Snad po roce se mi konečně podařilo sehnat origo rádio na mp3 za slušnou cenu.Sice jsem jednu dobu uvažoval o navigaci nebo dotykovem rádiu, ale pak jsem si řekl k čemu to všechno? K ničemu, jenom to pěkně vypadá a láká jisté individua. A navíc montáž nových dotykových rádií není přeci jenom tak jednoduchá, jak jsem si myslel. Svůj účel splní i toto rádio a takhle budu přeci jen klidnější když nechám auto stát na parkovišti u supermarketu.
První dálková...
Nedávno jsem s autem zažil první dálkovou trasu a to na dovolenou do Chorvatska.
Celkem ujeto něco málo přes 2200km bez nejmenších problémů a navíc s slušnou spotřebou a oproti Fabce, se kterou jsem byl v loni, byla cesta i mnohem pohodlnější.
Spotřeba za celou trasu byla asi 6,5 l/100km, což je podle mě pěkné číslo , vzhledem k tomu, že většina trasy vedla po dálnici a jde o obyčejnou 1,4 .
Pro porovnání v loni téměř totožná trasa s Fabkou 1,4Mpi 50kw za 6,3 l/100km ale bez klimy.
Ještě jeden poznatek k cestě. Jasně nejhorší silnice a značení máme bohužel u nás v Česku. Je to sice smutné, ale je to tak. Bohužel.
Další vozy Volkswagen Golf
-
Volkswagen Golf (2006) Majitel: M.E.N.
Přidáno: 1.3.2010 339 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2004) Majitel: jfrlbc
Přidáno: 29.4.2009 249 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2005) Majitel: Pavlas
Přidáno: 7.3.2012 469 Majitel 9.79 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 5.4.2010 3910 Majitel 9.38 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 13.11.2008 59 Majitel 9.19 Uživatelé