Recenze

9 Majitel

Mitsubishi Outlander Outlander 2.0 (TDI PD)

5.94 Uživatelé

Hodnoceno: 11× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mitsubishi Outlander, foto 1 Mitsubishi Outlander, foto 2
 

Technické info

Přezdívka auta Outlander Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:9000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 2000 výkon [kW]: 103 / 123 * kroutící moment [Nm]: 310 / 365 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.8 maximální rychlost [km/h]: 187 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8 / 7.8 *

Popis vozu

podle nabidky vyrobce - viz nize

Silné stránky

viz dole

Slabé stránky

viz dole

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatim prumerne. Ukaze se to casem.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Nic moc. V autosalonu mi napriklad spatne namontovali koprocesor Ralytronic. Ale slo o jeden z malych autosalonu, specializujici se ponejvice na Hyundai, takze jsem primhouril oko.

z nabidky vyrobce

Tohle auto (v nejvyssi vybave a s posilenim motoru na 167 koni s koprocesorem Rallyetronic) jsem koupil do firmy, kde mame m.j. take nekolik Passatu a ve srovnani s temi Passaty s nim mam po ujeti 8 tisic km asi nasledujici poznatky:

Nejprve ty kladne:

+ velikosti je ten vuz prave odpovidajici, neni tak maly jako VW Tiguan ani tak zbytecne velky jako Touareg
+ designove je ten vuz celkem povedeny, je vhodne jen predni plastove mrizky zamenit za nerezove, ktere se prodavaji jako doplnek a stejne tak dokoupit nerezovy plech ochrany zadniho narazniku.
+ vozidlo se da koupit s osvedcenym a uspornym motorem VW 2.0 TDI, jehoz dlouhodoba spotreba je okolo 7,8 l/100km (narozdil od dieselu CR PSA, ktery v tomhle voze bere pres 9 litru).

+ Motor od VW s Ralyetronicem ma vykon i kroutici moment vetsi, nez motor PSA. A mensi spotrebu a cenu. A neni francouzsky. Po zkusenost s 407 ve firme, kde byl motor HDI 2.2, bylo rozhodnuti nekoupit auto s francouzskymi komponenty zcela jasne.
+ vuz ma obecne velmi dobre chovani na silnici a velmi dobre brzdy
+ radio ma i dlouhe vlny

a ted ta negativa ( na preskacku, jak si vzpomenu):

- vuz nelze koupit s volitelnou vybavou. To je NAPROSTO NEOMLUVITELNE! Napr. jsem si musel koupit v nejvyssi vybave 3 radu sedadel (bezcenne) a obludny reprak do kufru, ktery pouze
zabira misto (kdo si ho se mnou vymeni za tu skrinku z Outlanderu nizsi vybavy - mam svetly interier?)
- design palubni desky, kde je tachometr a otackomer ulozen v jakychi tubusech ktere vypadaji jak kelimky od jogurtu, mne neoslovuje
- hodiny na palubni desce maji jen 12-ti hodinovy cyklus, nelze je prepnout na 24 hodinovy cyklus. Proc?
- klimatizace je oproti Passatu na mnohem nizsi urovni, stale odnekud neprijemne fouka do obliceje, a regulacni smycka klimatizace ma navic maly zisk, nebot podle vnejsi teploty (jestli sviti slunce, nebo je naopak v noci zima) je zapotrebi stale regulovat teplotu o cca plus minus 3 stupne, abyste se citili ve voze relativne prijemne
- predni sedadla nemaji regulovatelnou bederni operku!!! To je pro moje zada prusvih a po ujeti 500km jsem jak zbity. V Passatu ujedu bez problemu 1000km a zada jsou ok.
- volant nelze regulovat podelne, pouze vyskove. To je velmi negativni a pevne nastaveni nevyhovuje lidem s vyskou nad 185cm (mam 192cm)
- po sklopeni zadnich sedadel bohuzel nevznikne rovna plocha bez prekazek na podlaze, coz je pro prevoz vetsich zvazadel (napr lednicka) zcela nevhodne.
- rucni brzda je umistena na strednim tunelu vpravo a ridic sedici vlevo se k ni musi natahovat
- rozhlasovy prijem na strednich vlnach je rusen impulsy od vstrikovaciho pocitace a nejde zapnout pri vypnutem zapalovani
- vnitrni zpetne zrcatko neni samozatmavovaci ani za priplatek
- palubni pocitac neukazuje dojezd v km, pokud je mensi, nez 50 km!!!
- palubni pocitac neukazuje dlouhodobou prumernou spotrebu a ujety cas
- v pripade, ze neni nainstalovan SW pro denni sviceni, potom pri rozsviceni svetel neni nic videt na displeji radia, naopak pokud se nainstaluje denni sviceni a pohybujete se v zahranici, kde je denni sviceni negativnim jevem, nemate moznost vypnout svetla a musite je jen na obrysovky - a na radiu zase neni videt nic. Pritom reseni by bylo proste - rozsvecovat svetla manualne a podsviceni palubni desky regulovat podle sensoru vnejsiho
osvetleni, ktery na voze je a je vyuzivan pro automaticky rezim rozveceni svetel.
- radio sice prehrava MP3 soubory, ale nema externi vstup pres USB
- zadni brzdova svetla z LED diod jsou na plnem slunecnim svetle a trochu z uhlu spatne videt
- pokud si nechate namontovat zavesne zarizeni (s odnimatelnou kouli), tak vyrazne snizite svetlou vysku vozu i zadni najezdovy uhel
- chovani mezinapravove spojky je pro mne trochu podivne. Nespina se totiz protocenim prednich kol, ale jaksi se vyhodnocuje chovani ridice a to, jak prave slape na plyn. Vysledkem je ne plne predikovatelne chovani vozu zejmena na silnici pokryte vrstvou vody. S Torsenem i Haldexem se citim jistejsi.
- pri vyjezdu ze zatacek pod plynem ma motor snahu strhavat rizeni do primeho smeru. I kdyz se da zvoleny smer pomerne snadno udrzet volantem, je nutno si na takove chovani vozu zvyknout, aby vas neprekvapilo. U Passatu s viceprvkovou predni napravou takovy problem neni.
- kapota motoru nema plynove vzpery, jen tycku jako u lacinych vozu
- mala nadrz - typicky lze dotankovat jen okolo 52 litru, coz je temer o 15 litru mene nez u Passatu 4 motion. Dojezd je v praxi jen okolo 680km oproti 950 km u Passatu.
- vstrikovaci pocitac je jinak naladen, nez u Passatu, prestoze jde o stejny motor. Motor v Outlanderu nema ten znamy brutalni nastup vykonu a krouticiho momentu okolo 1850 otacek, ale
zabira postupne a plny kroutici moment nabira az okolo 2400 otacek. To je velmi neprijemne a vuz je v mestskem provozu subjektivne liny (a ma diky tomuto SW v prumeru take temer o litr
vetsi spotrebu, nez prakticky stejne tezky Passat 4 motion)
- DPF filtr snizuje svetlou vysku vozu na pouhych 17 cm, coz je pro vuz kategorie SUV nekaceptovatelne malo
- vuz nema plnohodnotnou rezervu a vydolovat dojezdove kolo umistene pod vozem pokud je tma, prsi a vy mate na sobe oblek, je kapitola sama pro sebe. Navic pichle kolo neni kam dat - pod vuz na misto nahradniho rezervniho kola se nevejde a pokud mate plny kufr, mate problem. Nepochopim, proc neni vyuzito reseni stejne jak v Passatu, tedy plnohodnotne kolo v prolisu na podlaze.
- pokud nechate otevrene dvere (bocni i zadni) u Outlanderu jakkoli dlouho, nevypne se po nejake case automaticky osvetleni kabiny jako u Passata, ale zustane svitit trvale, coz muze vest k vybiti akumulatoru
- dostupnost nahradnich dilu je v porovnani s VW spatna. Napriklad na viko v zavazadlovem prostoru zakryvajici otvor po demontazi zbytecnych a hloupych zadnich sedacek 3 rady sedadel, jsem cekal mesic...
- vuz je sice dobre odperovany, ale pritom dost citlivy na pricne kratke nerovnosti, ktere vzdy jakoby zarachoti ve vertikalnich vulich rejdovych cepu. Pritom vsechny vule jsou OK a podle zkusenosti lidi, kteri jezdili s ostatnimi vozy Mitsubishi to nikdy nemelo vliv na zivotnost predni napravy (tedy mimo tlumicu - jejichz zivotnost byla u drivejsich verze vozu Mitsubishi vzdy kratsi, nez u VW).
- Prekvapilo mne i to, ze bocni ochranne gumove pasy na dverich jsou narozdil od VW za priplatek a ze dosud nejsou k dispozici takove ty nove uzke sterace s v gume stiratka zalisovanou vyztuzi jako u 5 let stareho Passata. Take mi vadi to, ze celni sklo nema nahore ten kourovy pas a ze umisteni vypinacu na vyhrivani sedadel dole vedle zamku bezpecnostni pasu je nevhodne a vypinace maji jen dve polohy topi malo, nebo hodne, zatimco u Passata je
regulace teploty sedadel - ale to uz jsou asi opravdu detaily.

 

Novinky v recenzi

12.11.2009 09:50

Auto ma 80 tisic km

V uplynulych 30 tisic km doslo k nejakym zmenam - koprocesor Ralietronic byl nahrazen chiptuningem - do vstrikovaciho pocitace Bosch byl instalovan originalni SW pro stejny motor v Passatu, ktery je "naladen" na 125 kW. Auto ziskalo lepsi prubeh krouticiho momentu, zejmena v oblasti pod 2000 rpm a je s nim ted radost jezdit. Na zadni dvere tedy pribyl hrdy nazev TDI.
Asi v 70 tisicich km bylo treba vycistit palivovy filtr a v 80 tisicich nasadit nove brzdove desticky. A to je vsechno - proste to jezdi.

1.2.2009 00:43

Po 40 tis km:

Uz mne take potkala sesmeknuta hadice od turba ;-). Jinak stale bez problemu. Prumerna spotreba cca 7,4/100km pri kombinovanem provozu mesto - venkov - dalnice. Vyse uvedene nedostatky trvaji, zacinam si zvykat... Jeden nedostatek bych ale pridal - radio, ktere ma v pameti napriklad Radiozurnal a ja pri prejezdu do druhe oblasti posloucham CD, hleda stanici podle RDS neumerne dlouho - desitky vterin. Radio u VW si tenhle ukol dava za 2-3 vteriny.

10.10.2008 00:00

Na Outlanderu mam 17 tisic km. Spotreba se ustalila na 7,4 l/100km. Zatim bez poruchy. pripominky vyjadrene vyse trvaji.

2.9.2008 00:00

Zaverem: Outlander rozhodne neni spatne auto, ale az VW nabidne SUV velikosti Passatu, tedy neco mezi Tiguanem a Touaregem, dam jednoznacne prednost VW (i kdyz bohuzel v te dobe uz nebude k dispozici TDI PD ale jen zravy a v oblasti otacek do 1800 RPM take mnohem linejsi CR).
Na rozhodnuti, ktere auto koupit, mela zasadni vliv situace na trhu. Toto je podle mne v soucasne dobe nejlepsi vyber z vozu SUV na trhu. Myslim tim pro nas optimalni kompromis mezi cenou, kvalitou, vybavenim, velikosti, chovanim na silnici, spotrebou atd. Nez VW vyrobi SUVecko velikosti mezi Tiguanem a Touaregem a vychyta ho, tak bude u nas tohle auto ojezdene a bude cas na vymenu. Nez prisel Outlander na trh, chtel jsem koupit Hondu CR-V model 2006 s motorem 2.2, bohuzel to prestali vyrabet, nez jsem se rozhoupal. Nove CR-Vecko je nekde jinde - pro nase potreby je nevhodne a navic velice osklive.
To ze vidim na Outlanderu vedle pozitiv (je jich vice, nez pisu v zahlavi, ale u dnesnich aut za temer milion korun se to jaksi rozumi samosebou) i nejaka ta negativa neznamena, ze si myslim, ze jsem se rozhodl spatne. Jen narozdil od jinych nejsem takovy pokrytec, abych na tom, s cim jezdim, (mimochodem, je to moje ctvrte auto 4x4) nevidel jak klady, tak i urcite nedostatky.
A na konec porovnani s Passatem 4 motion:
VW Passat 4 motion variant
motor
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 103 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 1750
Provozní vlastnosti:
Pohotovostní hmotnost 1596 kg
Nejvyšší rychlost, 201 km/h
s manuální převodovkou
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.5
Papirova spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 8.4 / 5.3 / 6.4
Reálná dlouhodobá spotřeba: 6,9


Přidat názorDiskuse: Mitsubishi Outlander Outlander 2.0 (TDI PD)

Další vozy Mitsubishi Outlander



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
9
prostornost
9
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
8
provozní náklady
8
náhradní díly
6
výkon motoru
8
spotřeba
7
hlučnost motoru
7
kvalita sedadel
4
brzdy
9
zavazadlový prostor
7





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…