Recenze
Mitsubishi Outlander Outlander 2.0 (TDI PD)
Technické info
Přezdívka auta Outlander Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:9000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 2000 výkon [kW]: 103 / 123 * kroutící moment [Nm]: 310 / 365 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.8 maximální rychlost [km/h]: 187 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8 / 7.8 *
Popis vozu
podle nabidky vyrobce - viz nize
Silné stránky
viz dole
Slabé stránky
viz dole
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatim prumerne. Ukaze se to casem.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Nic moc. V autosalonu mi napriklad spatne namontovali koprocesor Ralytronic. Ale slo o jeden z malych autosalonu, specializujici se ponejvice na Hyundai, takze jsem primhouril oko.
z nabidky vyrobce
Tohle auto (v nejvyssi vybave a s posilenim motoru na 167 koni s koprocesorem Rallyetronic) jsem koupil do firmy, kde mame m.j. take nekolik Passatu a ve srovnani s temi Passaty s nim mam po ujeti 8 tisic km asi nasledujici poznatky:
Nejprve ty kladne:
+ velikosti je ten vuz prave odpovidajici, neni tak maly jako VW Tiguan ani tak zbytecne velky jako Touareg
+ designove je ten vuz celkem povedeny, je vhodne jen predni plastove mrizky zamenit za nerezove, ktere se prodavaji jako doplnek a stejne tak dokoupit nerezovy plech ochrany zadniho narazniku.
+ vozidlo se da koupit s osvedcenym a uspornym motorem VW 2.0 TDI, jehoz dlouhodoba spotreba je okolo 7,8 l/100km (narozdil od dieselu CR PSA, ktery v tomhle voze bere pres 9 litru).
+ Motor od VW s Ralyetronicem ma vykon i kroutici moment vetsi, nez motor PSA. A mensi spotrebu a cenu. A neni francouzsky. Po zkusenost s 407 ve firme, kde byl motor HDI 2.2, bylo rozhodnuti nekoupit auto s francouzskymi komponenty zcela jasne.
+ vuz ma obecne velmi dobre chovani na silnici a velmi dobre brzdy
+ radio ma i dlouhe vlny
a ted ta negativa ( na preskacku, jak si vzpomenu):
- vuz nelze koupit s volitelnou vybavou. To je NAPROSTO NEOMLUVITELNE! Napr. jsem si musel koupit v nejvyssi vybave 3 radu sedadel (bezcenne) a obludny reprak do kufru, ktery pouze
zabira misto (kdo si ho se mnou vymeni za tu skrinku z Outlanderu nizsi vybavy - mam svetly interier?)
- design palubni desky, kde je tachometr a otackomer ulozen v jakychi tubusech ktere vypadaji jak kelimky od jogurtu, mne neoslovuje
- hodiny na palubni desce maji jen 12-ti hodinovy cyklus, nelze je prepnout na 24 hodinovy cyklus. Proc?
- klimatizace je oproti Passatu na mnohem nizsi urovni, stale odnekud neprijemne fouka do obliceje, a regulacni smycka klimatizace ma navic maly zisk, nebot podle vnejsi teploty (jestli sviti slunce, nebo je naopak v noci zima) je zapotrebi stale regulovat teplotu o cca plus minus 3 stupne, abyste se citili ve voze relativne prijemne
- predni sedadla nemaji regulovatelnou bederni operku!!! To je pro moje zada prusvih a po ujeti 500km jsem jak zbity. V Passatu ujedu bez problemu 1000km a zada jsou ok.
- volant nelze regulovat podelne, pouze vyskove. To je velmi negativni a pevne nastaveni nevyhovuje lidem s vyskou nad 185cm (mam 192cm)
- po sklopeni zadnich sedadel bohuzel nevznikne rovna plocha bez prekazek na podlaze, coz je pro prevoz vetsich zvazadel (napr lednicka) zcela nevhodne.
- rucni brzda je umistena na strednim tunelu vpravo a ridic sedici vlevo se k ni musi natahovat
- rozhlasovy prijem na strednich vlnach je rusen impulsy od vstrikovaciho pocitace a nejde zapnout pri vypnutem zapalovani
- vnitrni zpetne zrcatko neni samozatmavovaci ani za priplatek
- palubni pocitac neukazuje dojezd v km, pokud je mensi, nez 50 km!!!
- palubni pocitac neukazuje dlouhodobou prumernou spotrebu a ujety cas
- v pripade, ze neni nainstalovan SW pro denni sviceni, potom pri rozsviceni svetel neni nic videt na displeji radia, naopak pokud se nainstaluje denni sviceni a pohybujete se v zahranici, kde je denni sviceni negativnim jevem, nemate moznost vypnout svetla a musite je jen na obrysovky - a na radiu zase neni videt nic. Pritom reseni by bylo proste - rozsvecovat svetla manualne a podsviceni palubni desky regulovat podle sensoru vnejsiho
osvetleni, ktery na voze je a je vyuzivan pro automaticky rezim rozveceni svetel.
- radio sice prehrava MP3 soubory, ale nema externi vstup pres USB
- zadni brzdova svetla z LED diod jsou na plnem slunecnim svetle a trochu z uhlu spatne videt
- pokud si nechate namontovat zavesne zarizeni (s odnimatelnou kouli), tak vyrazne snizite svetlou vysku vozu i zadni najezdovy uhel
- chovani mezinapravove spojky je pro mne trochu podivne. Nespina se totiz protocenim prednich kol, ale jaksi se vyhodnocuje chovani ridice a to, jak prave slape na plyn. Vysledkem je ne plne predikovatelne chovani vozu zejmena na silnici pokryte vrstvou vody. S Torsenem i Haldexem se citim jistejsi.
- pri vyjezdu ze zatacek pod plynem ma motor snahu strhavat rizeni do primeho smeru. I kdyz se da zvoleny smer pomerne snadno udrzet volantem, je nutno si na takove chovani vozu zvyknout, aby vas neprekvapilo. U Passatu s viceprvkovou predni napravou takovy problem neni.
- kapota motoru nema plynove vzpery, jen tycku jako u lacinych vozu
- mala nadrz - typicky lze dotankovat jen okolo 52 litru, coz je temer o 15 litru mene nez u Passatu 4 motion. Dojezd je v praxi jen okolo 680km oproti 950 km u Passatu.
- vstrikovaci pocitac je jinak naladen, nez u Passatu, prestoze jde o stejny motor. Motor v Outlanderu nema ten znamy brutalni nastup vykonu a krouticiho momentu okolo 1850 otacek, ale
zabira postupne a plny kroutici moment nabira az okolo 2400 otacek. To je velmi neprijemne a vuz je v mestskem provozu subjektivne liny (a ma diky tomuto SW v prumeru take temer o litr
vetsi spotrebu, nez prakticky stejne tezky Passat 4 motion)
- DPF filtr snizuje svetlou vysku vozu na pouhych 17 cm, coz je pro vuz kategorie SUV nekaceptovatelne malo
- vuz nema plnohodnotnou rezervu a vydolovat dojezdove kolo umistene pod vozem pokud je tma, prsi a vy mate na sobe oblek, je kapitola sama pro sebe. Navic pichle kolo neni kam dat - pod vuz na misto nahradniho rezervniho kola se nevejde a pokud mate plny kufr, mate problem. Nepochopim, proc neni vyuzito reseni stejne jak v Passatu, tedy plnohodnotne kolo v prolisu na podlaze.
- pokud nechate otevrene dvere (bocni i zadni) u Outlanderu jakkoli dlouho, nevypne se po nejake case automaticky osvetleni kabiny jako u Passata, ale zustane svitit trvale, coz muze vest k vybiti akumulatoru
- dostupnost nahradnich dilu je v porovnani s VW spatna. Napriklad na viko v zavazadlovem prostoru zakryvajici otvor po demontazi zbytecnych a hloupych zadnich sedacek 3 rady sedadel, jsem cekal mesic...
- vuz je sice dobre odperovany, ale pritom dost citlivy na pricne kratke nerovnosti, ktere vzdy jakoby zarachoti ve vertikalnich vulich rejdovych cepu. Pritom vsechny vule jsou OK a podle zkusenosti lidi, kteri jezdili s ostatnimi vozy Mitsubishi to nikdy nemelo vliv na zivotnost predni napravy (tedy mimo tlumicu - jejichz zivotnost byla u drivejsich verze vozu Mitsubishi vzdy kratsi, nez u VW).
- Prekvapilo mne i to, ze bocni ochranne gumove pasy na dverich jsou narozdil od VW za priplatek a ze dosud nejsou k dispozici takove ty nove uzke sterace s v gume stiratka zalisovanou vyztuzi jako u 5 let stareho Passata. Take mi vadi to, ze celni sklo nema nahore ten kourovy pas a ze umisteni vypinacu na vyhrivani sedadel dole vedle zamku bezpecnostni pasu je nevhodne a vypinace maji jen dve polohy topi malo, nebo hodne, zatimco u Passata je
regulace teploty sedadel - ale to uz jsou asi opravdu detaily.
Novinky v recenzi
Auto ma 80 tisic km
V uplynulych 30 tisic km doslo k nejakym zmenam - koprocesor Ralietronic byl nahrazen chiptuningem - do vstrikovaciho pocitace Bosch byl instalovan originalni SW pro stejny motor v Passatu, ktery je "naladen" na 125 kW. Auto ziskalo lepsi prubeh krouticiho momentu, zejmena v oblasti pod 2000 rpm a je s nim ted radost jezdit. Na zadni dvere tedy pribyl hrdy nazev TDI.
Asi v 70 tisicich km bylo treba vycistit palivovy filtr a v 80 tisicich nasadit nove brzdove desticky. A to je vsechno - proste to jezdi.
Po 40 tis km:
Uz mne take potkala sesmeknuta hadice od turba ;-). Jinak stale bez problemu. Prumerna spotreba cca 7,4/100km pri kombinovanem provozu mesto - venkov - dalnice. Vyse uvedene nedostatky trvaji, zacinam si zvykat... Jeden nedostatek bych ale pridal - radio, ktere ma v pameti napriklad Radiozurnal a ja pri prejezdu do druhe oblasti posloucham CD, hleda stanici podle RDS neumerne dlouho - desitky vterin. Radio u VW si tenhle ukol dava za 2-3 vteriny.
Na Outlanderu mam 17 tisic km. Spotreba se ustalila na 7,4 l/100km. Zatim bez poruchy. pripominky vyjadrene vyse trvaji.
Zaverem: Outlander rozhodne neni spatne auto, ale az VW nabidne SUV velikosti Passatu, tedy neco mezi Tiguanem a Touaregem, dam jednoznacne prednost VW (i kdyz bohuzel v te dobe uz nebude k dispozici TDI PD ale jen zravy a v oblasti otacek do 1800 RPM take mnohem linejsi CR).
Na rozhodnuti, ktere auto koupit, mela zasadni vliv situace na trhu. Toto je podle mne v soucasne dobe nejlepsi vyber z vozu SUV na trhu. Myslim tim pro nas optimalni kompromis mezi cenou, kvalitou, vybavenim, velikosti, chovanim na silnici, spotrebou atd. Nez VW vyrobi SUVecko velikosti mezi Tiguanem a Touaregem a vychyta ho, tak bude u nas tohle auto ojezdene a bude cas na vymenu. Nez prisel Outlander na trh, chtel jsem koupit Hondu CR-V model 2006 s motorem 2.2, bohuzel to prestali vyrabet, nez jsem se rozhoupal. Nove CR-Vecko je nekde jinde - pro nase potreby je nevhodne a navic velice osklive.
To ze vidim na Outlanderu vedle pozitiv (je jich vice, nez pisu v zahlavi, ale u dnesnich aut za temer milion korun se to jaksi rozumi samosebou) i nejaka ta negativa neznamena, ze si myslim, ze jsem se rozhodl spatne. Jen narozdil od jinych nejsem takovy pokrytec, abych na tom, s cim jezdim, (mimochodem, je to moje ctvrte auto 4x4) nevidel jak klady, tak i urcite nedostatky.
A na konec porovnani s Passatem 4 motion:
VW Passat 4 motion variant
motor
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 103 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 1750
Provozní vlastnosti:
Pohotovostní hmotnost 1596 kg
Nejvyšší rychlost, 201 km/h
s manuální převodovkou
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.5
Papirova spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 8.4 / 5.3 / 6.4
Reálná dlouhodobá spotřeba: 6,9
Přidat názorDiskuse: Mitsubishi Outlander Outlander 2.0 (TDI PD)
- Re: vw vs. francouzi 06.09.2015 23:09 Ada je zase tady
- 240 tisíc km 06.09.2015 23:08 Ada je zase tady
- Nová Fabia III 15.10.2014 18:04 -------
- vw vs. francouzi 06.04.2014 10:38 rmt
- Re: Re: Re: Jsi přidávat chiptuning !!! 08.07.2013 20:38 Ada je zase tady
- Re: Re: Jsi přidávat chiptuning !!! 21.04.2013 12:51 -------
- Re: Jsi přidávat chiptuning !!! 21.04.2013 11:30 Bully_
- Jsi přidávat chiptuning !!! 21.04.2013 10:44 -------
- Re: Re: Re: jeste doplneni 19.02.2012 23:38 Ada je zase tady
- ještě pár poznámek 19.02.2012 23:31 Ada je zase tady
- Re: Re: jeste doplneni 26.11.2011 23:30 skejpa
- Re: Proč 26.07.2011 22:59 Ada je zase tady
- Re: chiptuning 26.07.2011 22:58 Ada je zase tady
- Re: Re: jeste doplneni 03.04.2011 20:44 cubalibre 16V
- Proč 27.03.2011 15:00 NickNik
- chiptuning 17.01.2011 22:18
- Re: Chiptuning vs. ralyetronic 28.11.2010 19:52 Ada je zase tady
- Chiptuning vs. ralyetronic 22.10.2010 11:43
- Re: Ahoj 27.05.2010 17:53 Dan0044
- Ahoj 04.03.2010 17:53
- Ahoj 30.12.2009 23:00 FRPE
- P 17.10.2009 22:54 GTI
- P 17.10.2009 22:51 GTI
- Re: Re: jeste doplneni 30.09.2009 13:10 OndraH
- Re: Re: Re: Motor 15.12.2008 23:21 Dan0044
- Re: Re: Motor 28.09.2008 13:06
- Re: Re: Motor 28.09.2008 12:56
- Re: Motor 22.09.2008 01:51 Outlander
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ale stejně je to mazel 22.09.2008 01:50 Outlander
- Re: Re: Re: Re: Re: Ale stejně je to mazel 21.09.2008 12:46 Ada je zase tady
Další vozy Mitsubishi Outlander
-
Mitsubishi Outlander (2007) Majitel: Kolík80
Přidáno: 4.5.2007 3298 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Mitsubishi Outlander (2008) Majitel: henry.prta
Přidáno: 5.1.2010 199 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Mitsubishi Outlander (2008) Majitel: Outlander
Přidáno: 29.4.2008 229 Majitel 9.71 Uživatelé
-
Mitsubishi Outlander (2011) Majitel: Sh4dOw
Přidáno: 18.7.2011 310 Majitel 9.00 Uživatelé
-
Mitsubishi Outlander (2014) Majitel: martinnm
Přidáno: 17.9.2014 4310 Majitel 9.70 Uživatelé