Recenze
Technické info
Přezdívka auta přezdívky nedávám Rok výroby 2012 Koupeno nové najeto [km]:50 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1248 výkon [kW]: 50 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 358 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.2
Popis vozu
FIAT Fiorino alias Fiat Qubo nebo chcete-li Peugeot Beeper neboli Citroen Nemo.
Tak pod těmito názvy se ukrývá necelé 4 m dlouhá minidodávečka. Jak vidíte, jedná se o spolupráci tří automobilek, Fiat ji totiž názvy rozděluje na osobní a profesionál. Zde se pak mohou ceny lišit podle politiky prodeje jednotlivých sekcí FIAT. Mě vyšly ceny u Profi lépe. Např. 19 000 Kč u Profi versus 31 000 druhé sekce za automatickou převodovku. Podobně je to i s dalšími doplňky. U Fiorina byla možnost CNG v benzínu ale není nabízena s automatem. Jiné modely Fiat v benzínu s automatem nabízí.
Ještě před rokem 2011 bych o automatu neuvažoval ani náhodou, šaltr prostě k řízení auta pořád patří jako kola a volant. Bohužel osudná havárie změnila možnosti ovládání vozu klasicky a tak jsem se musel poohlédnout po vozech s automatem, s bočními dveřmi za řidičem. Některé jsou s hydrodynamickým měničem, některé s CVT, výše popsané automobilky vyrábí s elektronickým řazením. Další omezení tvoří kubatury motorů či verze (benzín/nafta), ke kterým se vyrábí automaty. Při hledání jsem byl limitovaný i hotovostí. U Citroenů jsem hledal Piccaso 1,6 D ale s automatem stálo kolem 380 t. Peugeot nabízí automat u 307 a vyšších modelů ( pro mě zbytečně velkých).
Obě výše uvedená auta však nemají druhé dveře jako zašupovací a to je nyní u mě jedna z důležitých potřeb.
Objevil jsem však model Nemo, který se vyrábí s automatem, ten se však k nám nedováží /pouze 1,4 benzín/, bratský Beeper taktéž ne a tak zůstal na výběr Fiat. Zde již jsem volil jen mezi výbavou a cenou. Tohle auto budu porovnávat s o něco větším Berlingo/Partner první generace.
Pak stačilo již jen zajet na prodejnu, vyzkoušet posez, domluvit podmínky a uzavřít smlouvu. Vzhledem k tomu, že automat nebyl v republice skladem, nezbývalo než 2,5 měsíce čekat
Trošku panovala obava z automatu, ale po prvních najetých kilometrech zjišťuji, že to půjde. (Takhle to popisuje samotný FIAT http://www.fiat.cz/technologie/Dualogic/)
Klasická mechanická převodovka má elektronické řazení, kdy jsou fakticky dva stavy. Automat a manuál, ale s tím, že se oba prolínají. Čili když zapomenete přeřadit, ve stavu manuál, automaticky si to podřadí pokud jste stoupl na brzdu. Pokud jste v automatu, stačí jen brnknout do šaltru a navýšit si rychlost.
Cukání, které je hojně popisováno redaktory různých časopisů jsem nezaznamenal, je tam trošku cítit pád otáček při přeřazení (cca 500), ale není to nic tragického. Automat řadí podle režimu /zda jedete po rovině či do kopce/ kolem 2000 otáček.
Při přebírání jsem zjistil, tak FIORINO není 6Q jak jsem se dočetl na netu a jak mi říkal kolega, který jej má v 6Q. Dotazem na prodejce jsem zjistil, že od verzí s EURO 5 se montují opět jen 5Q. Zvyšování počtu rychlostí “PRÝ“ zvyšuje podle EU i spotřebu a proto se už 6Q nemontuje.
Po prvních jízdách jsem zjistil, že oproti objednávce, zde přibyla funkce StartStop. Když to zdechlo poprvé, trochu jsem zazmatkoval, ale teď po několika km popojíždění ve městě pochopil jak to funguje. Celý systém jde vypnout (vždy po nastartování znovu), ale pokud je zapnutý a vy dojedete na červenou a stoupnete na brzdu, tak se motor vypne, Zapne se zase až když dáte nohu z brzdy. Pokud chcete aby motor běžel, nesmí se dát noha na brzdu. Ve stání ve svahu to řeším ruční brzdou. Kopcovitý asistent jen za příplatek v balíčku s ESP za 10 000 Kč.
Verze Fiorino má oproti osobnější verzi Qubo ve standardu asimetricky dělené zadní dveře. Ty mi přijdou praktičtější jak výklopné.
Silné stránky
Velký vnitřní prostor na malé délce vozu (necelé 4 m) . Boční zašupovací dveře.
Nemohu si pomoct, ale tohle auto má dle mých subjektivních měření lepší aerodynamiku (plachtění na neutrál) než C.Berlino první řady.
Velký rejd.
Slabé stránky
Nemá denní svícení LED.
Vůči podobně velkému Berlingu 1 série má méně odkládacích prostor (chybí pod sedadlem spolujezdce, menší kapsy ve dveřích, není police nad čelním oknem, před zadními sedačkami v podlaze). Pokud se dá považovat za slabinu vzhledem k financím co jsem mohl investovat, nedoobjednával jsem dělené zadní sedadlo – ty jsou za příplatek 4 300 Kč
Chybí 6Q montovaná do roku 2010.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Výměna oleje po 10 000 a to samodomo. Výměna prasklého zadního okna poté co se vysypalo.
40 000 pravá přední vinutá pružina, 50 000 levá přední vinutá pružina - vzhledem k tomu, že nikdo z mých známých s tím problém neměl, vypadá to na vadnou sérii.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Přišel jsem, vyzkoušel posez, objednal, čekal na dodání, zaplatil, přišel na prodejnu uviděl, objel zkušebně prodejnu, poděkoval za dodání a odjel. Tenhle model v automatu skladem v celé ČR nebyl. Předtím jsem jezdil C. Berlinem 5let a tak jsem věděl co od auta této koncepce čekat.
l
Novinky v recenzi
10 000 km
4.5.2014 jsme kdesi na Slovensku překonali 10 000 km. Ten den jsme najeli 370 km nonstop se spotřebou 4,6 l/100 km / vanul velký nárazový vítr/. Hydrauliku v automatu čeká první výměna / po dvou letech nebo 60 000 km/ .
Do roka a do dne.
Ano je to rok co jezdí Fiat Fiorino(Qubo). Máme najeto 4690 Km a musím zaklepat na dřevo žádný problém. Světla svítí, klakson troubí, stěrače stírají. Jedinou vadou je že to žere naftu a musí se doplňovat. Za celý rok mám průměrnou 5,2 l .
Námraza
Nastaly nám dny s teplotami kolem či špíše pod nulou. Poprvé když se tak stalo a já zastrčil klíček do zapalování, tak se na displeji zobrazilo varování, že je nízká teplota a hrozí na silnici námraza. Teprve potom proběhl cyklus startování. Příjemná věcička, ale že je venku kosa, to poznám podle toho, že všichni chodí v bundách a slunko nehřeje tak jako v létě, to mi auto nemusí říkat :-)
Buchlováky
Dnes jsem dal poprvé Buchlováky a kdo to tam zná, ví že je tam docela svižné svezení. Bohužel vzhledem k provozu někdy i smrtelně nebezpečné. Tam jsem jel čistě s automatem, který i do kopce řadil výše a výše, i když v manuálu bych to řadil směrem dolů. Cestou tam Automat drží otáčky lehce pod 2000 ot. Ale ve fabrice asi ví jak odladit motor s výkonem 55 kW a 190Nm /1500 ot. při váze asi 1200 kg. Cestou zpět jsem pak přepl do manuálu a otáčky začly šplhat asi do 3000. Pak se jízda zrychlila, dalo se pěkně do kopce předjíždět i TIR. Za celou cestu spotřeba dle počítadla 4,7 l .
Prvních 1 000
Blíží se první tisícovka a čas pro první větší zhodnocení. Auto užívám po městě i po dálnici. Jezdíme ve dvou ale i plně naložení. S vypnutým SS ale i využíváním této vlastnosti. V režimu Automat s občasným manuálním přeřazením ( nějak rychle jsem odvykl řadit – zlenivěl, přesně jak říkal kolega). Čeká mě první kontrola výšky provozních kapalin. Pomalu začít myslet na výměnu kol za zimní .
500
Je to tam prvních 500 km je na tachometru a průměrná spotřeba je 4,9 l/100 km
30.7
Ohodnoťe prosím můj profil, abych i já mohl vám dávat hlasy.
5Q versus 6Q
Zjišťuji proč některé verze automatu jsou 5Q a některé 6Q. Jak se zdá jasno nemá ani prodejce a to ani na svých www stránkách. Že by se vodítkem stala cena robotizované převodovky? U zcela civilního QUBO je to 31 800 Kč, u Fiorina je to 19 000 Kč.
2.7.2012
Auto učím jezdit i po dálnici. Největší zajímavostí je však hra s displejem průběžné a průměrné spotřeby a s vypínámím STARTSTOP.
Přidat názorDiskuse: Fiat Fiorino 1,3 MultiJet
- Re: Re: Ještě aby 29.12.2017 21:32 m.z.
- Re: Ještě aby 16.07.2015 21:42 1975ak
- Ještě aby 25.06.2013 10:54 Stejsn
- Re: Bodama hodnotit nebudu 30.07.2012 13:05 1975ak
- Bodama hodnotit nebudu 30.07.2012 10:22 Stejsn
- Rodinné auto 06.07.2012 06:00 Wolfsteen
- Re: Re: Re: Re: 30.06.2012 09:05 umo
- Re: Re: Re: 30.06.2012 08:29 1975ak
- Re: Re: 30.06.2012 07:01 umo
- Re: 27.06.2012 20:04 Venca44
- Konečně doma 27.06.2012 11:12 1975ak
Další vozy značky Fiat
-
Fiat Fiorino (2011) Majitel: cevaro
Přidáno: 19.6.2011 310 Majitel 9.67 Uživatelé
-
Fiat Bravo (1996) Majitel: Abarth.js
Přidáno: 12.9.2012 159 Majitel 9.96 Uživatelé
-
Fiat 500 (1971) Majitel: tomike
Přidáno: 18.11.2008 8710 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Fiat Bravo (2008) Majitel: scooter_x (AlkoholixXx)
Přidáno: 3.7.2008 1099 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Fiat Coupe (1998) Majitel: Sonny Crockett
Přidáno: 25.6.2010 4610 Majitel 9.92 Uživatelé